Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Kolekcionarstvo i umetnost
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
  • Goglasichevron_right
  • Kolekcionarstvo i umetnost
101-125 od 47687 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
101-125 od 47687 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Mobilni telefoni
  • Tag

    Filozofija
  • Tag

    Umetnost

Narodni Muzej, 1972. 71 strana + reprodukcije, dvojezično, srpsko-francusko izdanje. ispisan pored reprodukcija autor i naziv dela pored većine dobro očuvana JAN.21/8

Prikaži sve...
399RSD
forward
forward
Detaljnije

Petar Ljubojev SVET POKRETNIH SLIKA - nova filmska čitanka - Matica srpska, Novi Sad 1994; mek povez, strana 298, 23cm knjiga je nova.

Prikaži sve...
350RSD
forward
forward
Detaljnije

BEOGRAD U POKRETU Sportski objekti u Beogradu XIX I XX veka ENTERIJER I UNUTRAŠNJI DEKOR Šifra artikla: 369015 Isbn: 9788661360091 Autor : Marija T. Pavlović Izdavač : ORION ART BOOKS Ova studija objedinjuje arhitekturu, istoriju i društveni kontekst. Namera autorke je bila da se na jednom mestu predstavi sveobuhvatna studija sportskih terena i objekata rađenih u rasponu od dva veka. Ova studija objedinjuje arhitekturu, istoriju i društveni kontekst. Namera autorke je bila da se na jednom mestu predstavi sveobuhvatna studija sportskih terena i objekata rađenih u rasponu od dva veka. Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI Kategorija ENTERIJER I UNUTRAŠNJI DEKOR Autor Marija T. Pavlović Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač ORION ART BOOKS Pismo Ćirilica Povez Broš Godina 2022 Format 17,6x25 Strana 230 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
1,870RSD
forward
forward
Detaljnije

MUZIČKI KRASNOPIS MUZIKA Šifra artikla: 281392 Isbn: 9788651913740 Autor : Stanislav Vinaver Izdavač : SLUŽBENI GLASNIK Studije, eseji, kritike i polemike o muzičkoj umetnosti. Reč je o knjizi koja nam reprezentuje Vinavera kao briljantnog muzičkog kritičara i tumača muzičke umetnosti kakvog nije niti će biti na ovim prostorima. Studije, eseji, kritike i polemike o muzičkoj umetnosti. Reč je o knjizi koja nam reprezentuje Vinavera kao briljantnog muzičkog kritičara i tumača muzičke umetnosti kakvog nije niti će biti na ovim prostorima. Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI Kategorija MUZIKA Autor Stanislav Vinaver Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač SLUŽBENI GLASNIK Pismo Ćirilica Povez Tvrd Godina 2015 Format 15x23 Strana 816 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
2,613RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis O autoru Dodatne informacije HERMENEUTIKA KAO POLITIKA. Stenli Rozen (1929–2014), vodeća figura „neanalitičke“ tradicije u Ame­rici, spada u najbolje poznavaoce i najorginalnije tumače celokupne povesti filosofije, koji uvek iznova lično pokazuju neodvojivost razumevanja istorije mišljenja od samostalnog problemskog promišljanja. U Hermeneutici kao politici ne dolazi do izražaja samo nesvakidašnja, koliko neočekivana toliko i ubedljiva kritika postmodernih pozicija, nego i retko viđeno preispitivanje glavnih tokova moderne i savremene filosofije, koji baš u postmoderni nala­ze svoj završetak. https://akademskaknjiga.com/biblioteka/επιμελεια/

Prikaži sve...
1,485RSD
forward
forward
Detaljnije

Staklo Emila Galea i njegovih sledbenika - Ruža Drecun, katalog, vrlo dobro stanje. Izdanje:Beograd Povez:mek Broj strana:43 Težina:120g OP

Prikaži sve...
850RSD
forward
forward
Detaljnije

62360) NACIONALNA GALERIJA LONDON , Muzeji sveta , grupa autora, Izdavač : Vuk Karadžić Beograd 1976 , odlično očuvano, tvrd povez, format 23 x 29,5 cm , zaštitni omot, zlatotisak, bogato ilustrovano u boji, ćirilica, 171 strana

Prikaži sve...
600RSD
forward
forward
Detaljnije

62359) STARA PINAKOTEKA MINHEN , Muzeji sveta , grupa autora, Izdavač : Vuk Karadžić Beograd 1976 , odlično očuvano, tvrd povez, format 23 x 29,5 cm , zaštitni omot, zlatotisak, bogato ilustrovano u boji, ćirilica, 171 strana

Prikaži sve...
600RSD
forward
forward
Detaljnije

U dobrom stanju Nikola Skledar – Čovjek i transcendencija. Antropologijski i socijalno-filozofski ogledi Nakladnik: Hrvatsko filozofsko društvo Biblioteka Filozofska istraživanja, knjiga 11 Zagreb 1988. 213 str. Meki uvez SADRŽAJ 5 Predgovor I. ČOVJEK I NJEGOV OPSTANAK 11 Pitanje o čovjeku 21 Samointerpretacija čovjekova opstanka 33 Filozofija čovjeka i čovječnost 41 Čovjek i natčovjek 49 Čovjek i Bog 61 II. FILOZOFIJA, ZNANOST I DRUSTVO 63 Znanost o društvu i socijalna filozofija 81 Filozofija društvenih znanosti 87 Društvene promjene i inteligencija 101 Bolest i zdravlje suvremenog društva i čovjeka 113 III. RELIGIJA I DRUŠTVO 115 Mit i religija 127 Netrpeljivost i tolerancija 135 Utopija i teokracija 147 Drama ateizacije i kriza religije 163 IV. SUVREMENA TEOLOGIJA I AKTUALNI DRUŠTVENI PROBLEMI 165 Službena teologija i društvena kretanja 175 Teologija i ekologija 183 Drugi vatikanski sabor i dijalog s »izmima« 195 Umjesto zaključka — pledoyer za dijalog 205 Zusammenfassung 209 Bilješka o tekstovima 211 Kazalo imena

Prikaži sve...
599RSD
forward
forward
Detaljnije

Izdavač Bigz Meki povez 230 stranica M4

Prikaži sve...
290RSD
forward
forward
Detaljnije

Sergije Bulgakov. `Filosofija privrede.` Ruski bogotražitelјi. Beograd: Logos, 2015. 256 str. ; 20 cm. Kupljeno novo, jednom prelistano.

Prikaži sve...
790RSD
forward
forward
Detaljnije

Print Alesandro Brusamolin ograničena serija, 5/20, zastakljen i uramljen u drveni ram. Dimenzije 45,5cm x 35,5cm. Na ramu jako mali tragovi starosti. Stanje odlično do dosta dobro.

Prikaži sve...
800RSD
forward
forward
Detaljnije

Renesansa izdanje Vuk Karadzic Beograd 12 reprodukcija dimenzije 30cm x 22cm dobro ocuvano

Prikaži sve...
1,400RSD
forward
forward
Detaljnije

Nizozemska izdanje Vuk Karadzic Beograd 12 reprodukcija dimenzije 30cm x 22cm dobro ocuvano

Prikaži sve...
1,400RSD
forward
forward
Detaljnije

Reprodukcija A4 20 x 28 cm kunstdruk 300 250 gr margina 5 mm Reprodukcije su upakovane u duplu lepenku od 5 mm

Prikaži sve...
200RSD
forward
forward
Detaljnije

Ulje na platnu dimenzije: 45x35cm. neuramljena, Kupujete direktno od autora. Najbolje bi bilo licno preuzimanje ,

Prikaži sve...
6,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Naiva, ulje na staklu Zimski dan u selu. Prelepo umetnicko delo. Dve slike u kompletu. Slike su uramljene u jako lep ram, dimenzije slike sa ramom 18 x 18 i 18 x 18. Privatna kolekcija.

Prikaži sve...
4,600RSD
forward
forward
Detaljnije

tekst na turskom i engleskom veliki format tvrde korice, omotnica knjiga nova omotnica zacepljena Yaşar Kemal Portre Karikatürleri Albümü / Yaşar Kemal Portrait Cartoons Album The Yaşar Kemal Portrait Cartoons Album, published as a joint publication of the Istanbul Metropolitan Municipality, IMM Cartoon and Humor Museum and the Cartoonists Association, includes the works of 120 artists from 27 countries. Yaşar Kemal devoted his entire life to understanding and conveying the story of humanity. This work, which was created with the lines of those who witnessed the thought and writing adventure of Yaşar Kemal, is valuable in terms of bringing together all these cultures and the people of these cultures, as well as its artistic value. The book, which includes the cartoons of Yaşar Kemal, was able to bring together many artists from different countries and different cultural climates, from Brazil to Iran, Cuba to Austria, and left a mark on all of them. Album portreta Jašara Kemala, objavljen kao zajedničko izdanje Opštine Istanbul, Muzeja karikature i humora IMM i Udruženja karikaturista, obuhvata radove 120 umetnika iz 27 zemalja. Iasar Kemal je ceo svoj život posvetio razumevanju i prenošenju priče o čovečanstvu. Ovo delo, koje je nastalo na tragovima onih koji su bili svedoci misaone i spisateljske avanture Jašara Kemala, dragoceno je u pogledu spajanja svih ovih kultura i ljudi ovih kultura, kao i po svojoj umetničkoj vrednosti. Knjiga, koja uključuje crtane filmove Jašara Kemala, uspela je da okupi mnoge umetnike iz različitih zemalja i različitih kulturnih podneblja, od Brazila do Irana, Kube do Austrije, i ostavila trag na svima njima. odlično očuvana NOVLI.3

Prikaži sve...
2,300RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlicno ocuvano... Žan-Pol Sartr (franc. Jean-Paul Sartre; Pariz, 21. jun 1905[3] — Pariz, 15. april 1980), bio je francuski filozof, romansijer, esejist i dramski pisac, tvorac ateističkog egzistencijalizma. Biografija Posle gimnazije upisao je prestižnu Visoku školu normi (1924),[4][5] u kojoj je sreo svoju buduću saputnicu Simon de Bovoar, kasnije utemeljivačicu feminizma i feminističke filozofije.[6] Po završetku studija radio je jedno vreme u Avru kao profesor filozofije, a zatim je otišao u Berlin, gde je proučavao Huserla i Hajdegera. Kada se vratio u Avr objavio je (1936) filozofske eseje Transcendencija Ega i Imaginacija, zatim (1939) Skica teorije emocija, kojima u Francusku donosi nemačku fenomenologiju i egzistencijalizam. Posle putovanja u Italiju (1936) ponudio „Galimaru“ roman Melanholija. Poznati izdavač ga je odbio. Ovo delo postaće 1938. Mučnina. Od tada pa sve do kraja života Sartr će nastupati na tri fronta: filozofskom, književnom i političkom. Njegova najznačajnija filozofska dela su Biće i ništavilo (1943), trotomni Putevi slobode (1945 — 1949; Zrelo doba, Odlaganje i Ubijene duše) i Kritika dijalektičkog uma (1960). Sartrovi pozorišni komadi Iza zatvorenih vrata (1945), Prljave ruke (1948) i Đavo i Gospod Bog (1951) stekli su svetsku slavu. Sem Mučnine od proznih dela na glasu je njegova zbirka pripovetaka Zid (1939) i autobiografska proza Reči (1964). Najbolji eseji su mu Bodler (1947), Sveti Žene, glumac i mučenik (o pesniku Žanu Ženeu, 1952), a poslednje Sartrovo delo je monumentalna studija o Floberu Porodični idiot (1971). Član Pokreta otpora i zarobljenik za vreme Drugog svetskog rata, bio je jedno vreme blizak komunistima, ali se s njima razišao još pedesetih godina. Protivio se sovjetskoj intervenciji u Mađarskoj, ratovima u Vijetnamu i Alžiru. Podržao je studentski pokret 1968. Bio je jedan od retkih intelektualaca sa Zapada koji je obišao komunističke zemlje, Sovjetski Savez (1954), Kinu (1956), Jugoslaviju (1958) i Kubu (1960). „Za svoj rad koji je, bogat u idejama i pun duha slobode i traganja za istinom, izvršio širok uticaj na naše vreme“, Žan-Pol Sartr je 1964. godine dobio Nobelovu nagradu za književnost, koju je odbio da primi, uz obrazloženje da je uvek odbijao zvanične počasti, i da ne želi da se ravna sa institucijama. Sartrova metafizika Baza za Sartrov egzistencijalizam nastala je u njegovom delu La Transcendance de l`Ego. Za početak, stvar u sebi je beskonačna i preplavljujuća. Svaku direktnu svest o stvari u sebi Sartr naziva „predreflektivna svest“. Svaki pokušaj da se stvar u sebi opiše, razume, istorizira itd. Sartr naziva „reflektivna svest“. Nema načina da reflektivna svest uključi predreflektivnu, i tako je refleksija (tj. ljudsko stanje) osuđena na stanovitu teskobu. Reflektivna svest u svim svojim oblicima (naučnom, umjetničkom i ostalima) može samo ograničiti stvar u sebi pokušavajući da je razume ili opiše. Iz toga proizlazi da je bilo koji pokušaj samospoznaje (samosvesti) uvek neuspešan koliko god se puta pokušao (samosvest je reflektivna svest preplavljujuće beskonačnosti). Kako bi rekao Sartr, (ili tačnije, prema jednom tumačenju Sartrovih reči), „Svest je svest same sebe u onoj meri u kojoj je svest transcendentnog objekta“. Sve to vredi i za spoznaju „drugoga“. „Drugi“ (jednostavno, bića koja nisu „ja“) je konstrukcija reflektivne svesti. Valja biti oprezan: reč je više o svojevrsnom upozorenju nego o ontološkom iskazu. Ipak, Sartr smatra solipsizam fundamentalnim za svako dosledno objašnjenje ljudskog stanja.[7] Sartr svoj solipsizam prevladava svojevrsnim ritualom. Samosvesti je potreban „Drugi“ kako bi pokazala i dokazala svoje vlastito postojanje. Ona ima „mazohističku želju“ da bude ograničena tj. ograničena reflektivnom svešću drugog subjekta. Ovo je metaforički izraženo u poznatoj rečenici iz Sartrovog dela Bez izlaza - Pakao, to su drugi (tj. ljudi). Mučnina i egzistencijalizam Sartr je 1938. napisao roman Mučnina (La Nausée), koji je na neki način poslužio kao manifest egzistencijalizma i do danas ostao jedna od njegovih najboljih knjiga. Na tragu nemačke fenomenologije, Sartr je držao da su naše ideje produkt iskustava iz stvarnog života, i da drame i romani koji opisuju takva fundamentalna iskustva vrede jednako koliko i diskurzivni eseji koji služe elaboraciji filozofskih teorija. S ovom mišlju, radnja romana prati istraživača Antoana Rokantana u gradiću nalik Avru, dok on polako postaje svestan da su neživi predmeti i situacije posve ravnodušni spram njegovog postojanja. Kao takvi, pokazuju se otpornima na svaki smisao koji im ljudska svest može pridati. Ova ravnodušnost „stvari u sebi“ (veoma sličnih „biću u sebi“ iz dela Biće i ništavilo) ima za posledicu sve veće isticanje slobode s kojom Rokantan može osećati i delovati u svetu. Kamo god se okrenuo, on pronalazi situacije prožete značenjima koje nose pečat njegovog postojanja. Odatle „mučnina“ iz naslova dela: sve što on susreće u svakodnevnom životu prožeto je užasnom slobodom. Pojam mučnine preuzet je iz Ničeovog Zaratustre, koji ga je koristio u kontekstu često mučnog kvaliteta postojanja. Koliko god čeznuo za nečim drugačijim ili nečim različitim, on ne može pobeći od bolnih dokaza svoje povezanosti sa svetom. U romanu se takođe na zastrašujući način ostvaruju neke Kantove ideje. Sartr se koristi idejom autonomije volje (idejom koja kaže da moral potiče od naše mogućnosti da biramo u stvarnosti, sažetom u glasovitom iskazu „[čovek je] osuđen na slobodu“) kako bi pokazao ravnodušnost sveta prema pojedincu. Sloboda koju je izložio Kant ovde je velik teret, jer sloboda da delujemo na predmete krajnje je uzaludna, a praktična primenjivost Kantovih ideja otklonjena je. Pripovetke iz Zida (Le Mur, 1939.) naglašavaju proizvoljan aspekt situacije u kojima se ljudi zatiču, te apsurdnost njihovih pokušaja da se racionalno nose s njima. Iz toga se kasnije razvila cela škola književnosti apsurda. Sartr i Drugi svetski rat Francuski novinari u poseti Džordžu Maršalu 1945. Sartr stoji (treći sleva). Godine 1939. Sartr je mobilisan u francusku vojsku u kojoj je služio kao meteorolog. Nemačka vojska zarobila ga je 1940. u gradu Padu i devet je meseci proveo kao ratni zarobljenik - kasnije u Nansiju, a na kraju u Triru, gde je napisao svoj prvi pozorišni komad, Bariona ou le Fils du tonnerre, dramu o Božiću. Zbog slabog zdravlja (slab mu je vid narušavao ravnotežu), Sartr je pušten u aprilu 1941. Dobivši status civila, Sartr je ponovno dobio mesto učitelja na Lycée Pasteur blizu Pariza, smestio se u hotelu blizu Monparnasa i dobio je novo učiteljsko mesto na Lycée Condorcet zamenivši jevrejskog učitelja kojem je bilo zabranjemo predaje. Nakon povratka u Pariz u maju 1941, Sartr je sudelovao u osnivanju tajnog društva Socialisme et Liberté zajedno sa Simon de Bovoar, Merlo-Pontijem, Dominik Desantjeom i drugima. U avgustu, Sartr i Bovoar odlaze na francusku rivijeru kako bi zadobili podršku Andrea Žida i Andrea Malroa. Međutim, Žide i Marlro su bili neodlučni i to je možda bio uzrok Sartrovog razočaranja i obeshrabrenja. Udruženje Socialisme et Liberté se uskoro raspalo i Sartr se odlučio da se posveti književnosti više nego aktivnom otporu. U tom periodu napisao je Biće i ništavilo, Muve i Iza zatvorenih vrata, tri knjige od kojih nijednu Nemci nisu zabranili. Objavljivao je i u ilegalnim i legalnim književnim časopisima. Nakon avgusta 1944. i oslobođenja Pariza, Sartr je vrlo aktivno sarađivao u časopisu „Kombat“, koji je u tajnosti osnovao Alber Kami, filozof i pisac koji je imao slične poglede kao i Sartr. Sartr i Bovoar su s Kamijem bili u prijateljskim odnosima sve dok se on nije udaljio od komunizma, a raskol prijateljstva dogodio se 1951, nakon izdavanja Kamijevog Pobunjenog čoveka. Kasnije, dok su Sartra neki kritikovali kao pripadnika pokreta otpora. Vladimir Jankelevič mu je zamerao zbog premalenog političkog angažmana za vreme nemačke okupacije, a njegova daljnja zalaganja za slobodu tumačio je kao pokušaj iskupljenja. Nakon završetka rata, Sartr je utemeljio mesečni književno-politički časopis Les Temps Modernes (Moderna vremena) i time je postao punovremeni pisac i nastavio svoj politički angažman. U tom je periodu radio skice ratnih iskustava za svoju trilogiju Les Chemins de la Liberté’’ (Putevi slobode). Sartr i komunizam Sartr (sredina) sa Simon de Bovoar i Če Gevarom Prvi period Sartrove karijere, koji je obeležilo delo Biće i ništavilo (1943.). Time je utro put drugoj fazi, u kojoj je Sartr postao politički aktivista i intelektualac. Njegovo delo iz 1948, Prljave ruke (Les Mains Sales) je naročito problematiziralo politički aktivnog intelektualaca. Sartr je prigrlio komunizam, iako se službeno nije učlanio u Komunističku partiju, i uveliko se zalagao za oslobođenje Alžira od francuske kolonizacije. Postao je možda najeminentiji pobornik Alžirskog rata za nezavisnost. Imao je alžirsku ljubavnicu, Arlet Elkajm, koja je 1965. postala njegova posvojena kći. Protivio se Vijetnamskom ratu i 1967. zajedno sa Bertrandom Raselom i drugima organizovao je tribunal na kome je trebalo raskrinkati američke ratne zločine. Taj tribunal danas je poznat kao Raselov tribunal. Njegovi su učinci bili ograničeni. Sartr je velik deo života pokušavao da pomiri egzistencijalističke ideje o slobodi volje s komunističkim principima, koje su poučavala da socio-ekonomske sile izvan naše neposredne, individualne kontrole igraju presudnu ulogu u oblikovanju naših života. Njegovo glavno delo iz ovog perioda, Kritika dijalektičkog uma (Critique de la raison dialectique), izdano je 1960. Sartrovo naglašavanje humanističkih vrednosti u ranim radovima Karla Marksa dovelo ga je u sukob s vodećim francuskim komunističkim intelektualcem 1960-ih, Lujem Altiserom, koji je tvrdio da su ideje mladog Marksa uverljivo zasenjene naučnim sistemom kasnoga Marksa. Za vreme 1960-ih Sartr je otišao na Kubu da poseti Fidela Kastra i Ernesta Če Gevaru. Nakon Če Gevarine smrti Sartr je izjavio da je on bio najkompletnije ljudsko biće njegova vremena. Sartr i književnost Za vreme 1940-ih i 1950-ih egzistencijalizam je postao omiljena filozofija Bit generacije. Godine 1948. rimokatolička crkva stavila je sva njegova dela na Indeks sa obrazloženjem da vernici moraju biti pošteđeni opasnih sumnji[8]. Većina njegovih drama bogata je simbolizmom i služila je kao medij njegove filozofije. Najpoznatija među njima, Iza zatvorenih vrata (Huis-clos), sadrži glasovitu rečenicu L`enfer, c`est les autres („Pakao, to su drugi“). Osim očitog uticaja Mučnine, Sartrov je najveći doprinos književnosti bila trilogija Putevi slobode koja govori o tome kako je Drugi svetski rat uticao na Sartrove ideje. Tako Putevi slobode daju manje teoretski, a više praktičan pristup egzistencijalizmu. Prvi roman trilogije, Razumno doba (L`âge de raison, 1945) je Sartrovo delo koje je dobilo najširi odaziv. Sartr nakon književnosti Žan-Pol Sartr u Veneciji 1967. Godine 1964. Sartr se povukao iz književnosti autobiografskim delom u kojemu na duhovit i zajedljiv način opisuje prvih 6 godina svog života, Reči (Les mots). Knjiga je ironičan protivapad na Marsela Prusta, čija je reputacija neočekivano zamračila onu Andre Žida (koji je Sartrovoj generaciji bio modelom angažovane književnosti). Književnost je, zaključio je Sartr, buržujska zamena za pravu posvećenost u životu. Iste te godine Sartru je dodeljena Nobelova nagrada za književnost i to zbog „svog dela koje je, bogato idejama, ispunjeno duhom slobode i potragom za istinom, snažno uticalo na naše doba“, međutim on ju je odbio izjavivši da je uvek odbijao službena odlikovanja i da se ne želi pridruživati institucijama. Iako je sada postao naširoko poznat (kao što je to burnih 1960-ih bio egzistencijalizam), Sartr je ostao jednostavan čovek s malo imetka, aktivno posvećen idealima do kraja svog života, što je pokazao u studentskim revolucionarnim štrajkovima u Parizu tokom 1968, kada je uhapšen zbog građanske neposlušnosti. General de Gol se umešao i pomilovao ga, izjavivši: ne hapsite Voltera.[9] Kada su ga 1975. pitali po čemu bi želeo da bude zapamćen, Sartr je rekao: „Želeo bih da [ljudi] pamte „Mučninu“, [drame] „Bez izlaza“, „Đavo i gospod bog“, zatim moja dva filozofska dela, posebno ono drugo, „Kritiku dijalektičkog uma“. Pa moj esej o Genetu, „Саинт Генет“ … Kad bi se ta dela zapamtila, to bi stvarno bilo dostignuće, i ja ne bih tražio više. Kao čovek, ako se zapamti jedan Žan-Pol Sartr, želio bih da ljudi zapamte milje ili istorijsku situaciju u kojoj sam živeo … kako sam u njoj živeo, u smislu težnji što sam ih u sebi pokušao sabrati.“ Sartrovo se fizičko stanje pogoršalo, delom zbog nemilosrdnog ritma posla (zbog čega je koristio amfetamin) pišući Kritiku, kao i zadnji projekt svog života, opsežnu, analitičku biografiju Gistava Flobera, L`idiot de la familie (Porodični idiot); međutim oba dela, i Kritika i Idiot, ostala su nedovršena. Žan-Pol Sartr je preminuo u Parizu 15. aprila 1980. u 75. godini života od edema pluća. Zajednička grobnica J. P. Sartra i S. de Bovoar Sartrov ateizam bio je temelj njegova egzistencijalistizma. U martu 1980, mesec dana pre smrti, Sartra je intervjuirao njegov asistent Bernar-Anri Levi. U tom je intervjuu Sartr izrazio veliko zanimanje za judaizam. Neki su to tumačili kao versko preobraćenje. Međutim, iz teksta intervjua može se jasno zaključiti da je njega interesovao samo etički i „metafizički karakter“ židovske religije, dok je on i dalje odbacivao ideju postojanja Boga. U jednom drugom intervjuu, iz 1974, sa Simon de Bovoar, Sartr je rekao da sebe jako često vidi kao „biće koje je jedino moglo, čini se, nastati od stvoritelja“. Ali odmah je dodao da to „nije jasna, tačna ideja …“, a u ostatku intervjua on izjavljuje da je i dalje ateista i da u ateizmu nalazi ličnu i moralnu moć. Sartr je rekao: Ne mislim da sam produkt slučaja, čestica prašine u svemiru, nego neto očekivan, pripremljen, u duhu unapred zamišljen. Ukratko, biće koje je na ovaj svet mogao staviti samo Stvoritelj; a ova ideja ruke koja stvara odnosi se na Boga.[10] Sartr je sahranjen na pariskom groblju Monparnas, a na pogrebu mu je bilo najmanje 25.000 ljudi, a prema nakim izvorima čak i 50.000 ljudi. Organizatori pogreba odbili su policijsku pomoć, zbog čega je došlo do pometnje koja je, u jednom trenutku, rezultirala time da je jedan od posetioca pogreba upao u pogrebnu jamu pre nego je Sartr pokopan. Sartr i terorizam Kada je na Olimpijadi u Minhenu 1972. palestinska teroristička organizacija Crni septembar ubila 11 izraelskih olimpijaca, Sartr je o terorizmu rekao da je to strašno oružje, ali da potlačeni siromasi drugoga nemaju. Takođe je smatrao krajnje skandaloznim da su francuske novine i deo javnog mnjenja osudili Minhenski maskar kao netolerantan skandal. Tokom jednog kolektivnog štrajka glađu, Sartr je posetio nemačkog teroristu Andreasa Badera (vođu grupe Bader-Mejnhof, koju je predvodila i Ulrike Majnhof) u zatvoru Stamhejm. Sartr je kasnije izjavio kako je Bader „neverovatno glup“.

Prikaži sve...
900RSD
forward
forward
Detaljnije

LED ZEPPELIN Okultni kod kabala MUZIKA Šifra artikla: 280304 Isbn: 9788688393041 Autor : Pakom Tijelman Izdavač : XENIA.METELL Kabala je jedna epska i čudesna potraga. Autor se potrudio da zguli nagomilanu krljušt sa zmaja Zeppelina ne bi li dosegao samu srž koja ne prebiva ni u diskotekama ni u krugovima naduvanih pubertetlija, niti u spomen-koncertima i pločama u čast najmoćnije rok grupe svih vremena. Kabala je jedna epska i čudesna potraga. Autor se potrudio da zguli nagomilanu krljušt sa zmaja Zeppelina ne bi li dosegao samu srž koja ne prebiva ni u diskotekama ni u krugovima naduvanih pubertetlija, niti u spomen-koncertima i pločama u čast najmoćnije rok grupe svih vremena. Vidi sve komentare (1) Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI OSTALI KOMENTARI Slavisa Cudesna knjiga!!! 26.04.2015. 00:00 Kategorija MUZIKA Autor Pakom Tijelman Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač XENIA.METELL Pismo Latinica Povez Broš Godina 2014 Format 20x20 Strana 127 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
891RSD
forward
forward
Detaljnije

VEK MODERNE ARHITEKTURE ENTERIJER I UNUTRAŠNJI DEKOR Šifra artikla: 369014 Isbn: 9788661360077 Autor : Gordana Dulić, Jelena Nestorović Prodanović Izdavač : ORION ART BOOKS Bogato ilustrovan tekst o savremenoj arhitekturi, provešće vas kroz različite promene u arhitektonskom stvaralaštvu, u periodu od jednog veka, prikazivanjem značajnih arhitektonskih dela izabranih proslavljenih graditelja. Od nastanka modernizma u prvim decenijama prošlog veka, inovativni prist... Detaljnije Bogato ilustrovan tekst o savremenoj arhitekturi, provešće vas kroz različite promene u arhitektonskom stvaralaštvu, u periodu od jednog veka, prikazivanjem značajnih arhitektonskih dela izabranih proslavljenih graditelja. Od nastanka modernizma u prvim decenijama prošlog veka, inovativni pristupi u arhitekturi se neprestano menjaju i unapređuju. Sve razvijenija ekološka svest doprinosi široj primeni energetski efikasnijih metoda u svim disciplinama, posebno u arhitekturi i građevinarstvu koji poseduju značajan potencijal za oblikovanje održivog životnog okruženja. Novi i unapređeni materijali i tehnike gradjevinske realizacije, omogućuju nastanak moćnijih konstrukcija koje premošćuju sve veće raspone i omogućuju gradnju sve viših zgrada. Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI Kategorija ENTERIJER I UNUTRAŠNJI DEKOR Autor Gordana Dulić, Jelena Nestorović Prodanović Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač ORION ART BOOKS Pismo Latinica Povez Broš Godina 2022 Format 21x28 Strana 268 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
3,850RSD
forward
forward
Detaljnije

MIKRO KNJIGA - 2006 - 341 STRANA, MEK POVEZ.

Prikaži sve...
1,599RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlično očuvana knjiga nikad korišćena. Sifra adp1.5

Prikaži sve...
5,370RSD
forward
forward
Detaljnije

La Repubblica Il romanzo della Musica MOZART e il suo tempo odlično očuvana kao nova KORO.8

Prikaži sve...
999RSD
forward
forward
Detaljnije

odlično očuvan katalog

Prikaži sve...
1,299RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj