Pratite promene cene putem maila
- Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-25 od 2801 rezultata
Režim promene aktivan!
Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje
Његово право име је Георгије. Отац Ђуре Јакшића, Дионисије (рођен 1806) био је свештеник. Мајка Христина (рођена 1812), била је из свештеничке породице. Осим прворођеног Ђуре, Дионисије и Христина имали су још осморо деце (Максим, Лазар, Мартин, Александар, Јован, Венијамин, Стефанида и Јулијана), од којих је двоје умрло у раном детињству. Ђура је основну школу похађао у родној Црњи, Хацфелду (данашњи Жомбољ) и Сегедину. Три разреда гимназије завршио је у Сегедину. Како је био осредњи ђак, отац је желео да Ђура изучи трговачки занат, те га је слао у Хацфелд на школовање током распуста и у Кикинду у трговачку радњу, али је Ђура сваки пут бежао кући. После завршене гимназије, отишао је у Темишвар (данас Румунија) да учи цртање код Словака Агоста Дунајског. Године 1846. умрла му је мајка Христина. Мотив седморо сирочади, појављује се касније у Ђурином стваралаштву.[1] Уочи револуционарне 1847. године био је студент уметничке академије италијанског сликара Ђакома Марастонија у Пешти, где је био најбољи ученик, али је због револуционарних догађаја морао да је напусти.[2] Вративши се у родни крај, продужио је да учи сликарство у Бечкереку код Константина Данила чувеног сликара тог доба, тражећи сопствени уметнички израз и продубљујући своја знања, између осталог и немачког језика. MATICA SRPSKA odlično očuvana kao nova ROOM.4
Mek povez - 131 strana PPM ENKLAVA BEOGRAD 2020 Korice sa vidljivim znacima korišćenja Unutrašnjost dobro očuvana - bez pisanja i podvlačenja Stanje kao na fotografijama V - 3 PPM Enklava vam s ponosom predstavlja eksperimentalni roman u stihu `Nemaju sve kuće dvorište` mlade i nesvakidašnje autorke Katarine Mitrović! `Nemaju sve kuće dvorište` uzbudljiva je ispovest dvadesettrogodišnje Milice. Ona nakon gubitka oca na svoj način pokušava da se izbori sa vrtlogom događaja u koji je uvlači sopstveni nemir, poročnost i anksioznost. U potrazi za smislom, Milica neprestano preispituje sebe, svoj odnos sa ljudima i svetom koji je usisava demonskom snagom, a kome se ona istovremeno opire i predaje. Susreti sa ljudima najrazličitijih profila, od striptizeta, radnika, muzičara do nepoznatih osoba u čije stanove odlazi, mozaički se smenjuju i postaju okidač za snažne unutrašnje monologe glavne junakinje čineći od njenog vrtoglavog putovanja svojevrstan introspektivni road movie. Takva smela potraga izaziva junakinju, i čitaoca, da potraži u sebi stalno dvorište za sve kuće iz kojih bežimo. 4 - 24
Mek povez - 57 strana PPM ENKLAVA BEOGRAD 2020 Korice sa vidljivim znacima korišćenja Unutrašnjost dobro očuvana - bez pisanja i podvlačenja Stanje kao na fotografijama V - 3 Maša Živković je pesnikinja koja primećuje i beleži kako paukovi šire posteljinu, mrznu dlanovi bilja, porfirni talasi beže od kljuna broda; ona piše pisma, pisma-pesme, lekovito uznemirujuće u jednom trenutku, u drugom one koje lišavaju strepnje od prolaznosti jednostavnim podsećanjem na to da smo privremeno dobro / i privremeno ovde. Autorka svojim stihovima ništa ne dokazuje (ona nepretenciozno pokazuje), slika svoje misli staloženo, gradeći svet pun ljubavi i poverenja u ljude, ističući saosećanje kao jednu od najvažnijih osobina. Njen jezik je nežan, ali žilav poput visoke travke, gustiša kroz koji struji nešto neimenovano, a transparentno, nešto što je kao i samo vreme u prolazu i nezaustavljivo obnavljajući impuls poezije, i života samog. Kroz visoku travu je njena prva zbirka poezije. 4 - 24
Mek povez - 61 strana PPM ENKLAVA BEOGRAD 2020 Unutrašnjost dobro očuvana - bez pisanja i podvlačenja Stanje kao na fotografijama V- 3 Zbirka pesama Martine Kuzmanović „Ovo telo je hotel“ u prvi plan stavlja pojmove telesnosti i prostornosti. Kao što hotelske sobe svedoče nestalnost boravka, tako i u pesmama telo lirskog subjekta postaje objekat koji prolaznost vremena uglavnom meri posredstvom odlazaka i taktilnošću fizičkog dodira. Svi dolaze da bi otišli / jer svi odlaze, stihovi su u kojima telesne granice lirskog subjekta, često ugrožene nasiljem, figurišu kao kontrapunkt neprestanoj želji za bliskošću i ljubavlju. Osim u smislu telesnog, tematika granica oslikana je i iskustvom emigracije, boravka u drugačijem jeziku, svakodnevice koja neprestano ostaje tuđa. Iako se lirski subjekat neprestano suočava sa životnim gubicima (oca, ljubavnika, doma), iz pesme u pesmu pratimo prevazilaženje nekadašnjih trauma i razočaranja, osvajanje prostora unutar koga će konačno moći da kaže La vita e bella / zar ne? 4 - 24
Mek povez - 146 strana - 24 cm BEOGRAD 2020 Unutrašnjost dobro očuvana - bez pisanja i podvlačenja Stanje kao na fotografijama BEP ZBIRKA PESAMA JE SASTAVLJENA U VREMENU PANDEMIJE VIRUSA KORONA, KOJA JE TE GODINE GOSPODARILA SVETOM. PESMA JE OSTALA SLOBODNA... 4 - 24