Pratite promene cene putem maila
- Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
76-100 od 45454 rezultata
Režim promene aktivan!
Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje
Labirinti zvuka pogledi na novu glazbu Milko Keleman -Pogledi na novu glazbu. Design Zoran Pavlović. Milko Kelemen Legendarni skladatelj, pedagog i glazbeni pisac Milko Kelemen (Slatina 1924. - ) svojom djelatnošću svjetske reputacije je stajao na čelu skupine hrvatskih skladatelja, koja je u hrvatsku glazbu unijela tekovine apstraktne glazbene umjetnosti XX. stoljeća - od dodekafonije, serijelnih struktura, aleatorike i drugih postupaka do elektronske glazbe. Milko Kelemen je bio nedvojbeno i doajen hrvatske i svjetske glazbene avangarde, a spada među rijetke hrvatske umjetnike, koji su ostvarili briljantnu umjetničku karijeru diljem svijeta. -vrlo dobro očuvano ,ima potpis hemijskom na najavnoj stranici ,malo su izlizane ivice korica ,vidi se na slikama Autor: Milko Kelemen Izdavač: Grafički zavod Hrvatske, Zagreb Izdanje: prvo/first Godina: 1982 Uvez: meki s klapnom Format: 13x23 Stranica: 139 lavirinti zvuka pogledi na novu muziku (kutija 9)
ŠIVENJE - SA KROJNIM ARCIMA ,vidi se na 1 slici ,to je redje ,jer se arci izgube sa godinama TEHNIKA ŠIVENJA I KREATIVNO KROJENJE S OPŠIRNIM TUMAČENJIMA RIJEČJU I SLIKOM ŠIVANJE MLADINSKA KNJIGA SIVENJE SIVENJE ALMUT BREE - tvrd povez, format: 20x22cm, 319 strana, ilustrovano izdavač: Mladinska knjiga - Ljubljana -1989 GODINA -vrlo dobro ocuvano ,ima potpis hemijskom na pocetku knjige ,malo izlizan gornji ćošak knjige ,par mm (VELIKI BELI ORMAR)
IVAN MUŽIĆ IZRAEL I ANTIKRIST Izdavač - Crkva u svijetu, Split Godina - 1979 58 strana 21 cm Edicija - Radovi Povez - Broširan Stanje - Kao na slici, tekst je podvlačen grafitnom olovkom i hemijskom olovkom na više od polovine stranica SADRŽAJ: Teološki i povijesni pojam antikrista Kristov duh isključivosti Carstvo antikrista u viziji Dostojevskoga Strast na zapadu Metafizički smisao antijudaizma Židovstvo i zapad Ako Vas nešto zanima, slobodno pošaljite poruku.
RADOVAN BIGOVIĆ SVETI VASILIJE OSTROŠKI SAINT BASIL OF OSTROG Prevod na engleski - Petar Šerović Izdavač - Valjevac, Valjevo Godina - 1998 80 strana 21 cm Povez - Tvrd Stanje - Kao na slici, tekst bez podvlačenja SADRŽAJ: Svetitelji i svetost Čuda i čudotvorstvo Od biografije do hagiografije Sveti Vasilije - episkop crkve Mošti Život posle života Egzistencijalna dijalektika božanskog i čovečanskog Sveti Vasilije - simbol pravde Crkveno-narodni sabori u Ostrogu Hramovi posvećeni svetom Vasiliju Ostrog - vaseljenski centar Ostrog - simbol svetosti i svetlosti Ostrog - slovenski Jerusalim Ako Vas nešto zanima, slobodno pošaljite poruku.
ĐORĐE J. JANIĆ HRIŠĆANIN U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU Izdavač - Hrast, Beograd Godina - 1998 142 strana 17 cm Edicija - Biblioteka Put ISBN - 86-81561-14-6 Povez - Broširan Stanje - Kao na slici, tekst bez podvlačenja SADRŽAJ: Hrišćanin u svetu Stubovi vere I Bogu se moliti Slava, rođendan, imendan Postiti neto Dan ispunjen moljenjem Sablazan Epilog Ako Vas nešto zanima, slobodno pošaljite poruku.
AUTOR: Robert Grejvz NASLOV: Bela boginja - istorijska gramatika pesničkog mita IZDAVAČ: Dosije i Službeni list GODINA: 2004 POVEZ: meki Bela boginja jedna je od najvažnijih knjiga dvadesetog veka. Ona je (između ostalog) i pustolovni detektivski poduhvat u istoriju, strmoglava potera po šumama polovine svetskih mitologija, uvod pesnika u pesništvo, kritika zapadne civilizacije, polemika o odnosu između muškarca i žene i (što nije najmanje važno, skrivena autobiografija. Ko je raspolutio đavolovo stopalo? Koja je tajna bila upletena u Gordijev čvor? Zašto je Jehova stvorio drveće i trave pre Sunca, meseca i zvezda? Gde ce biti otkrivena mudrost? Posmatrana kao antropološko istraživanje, Bela boginja izvire direktno iz Zlatne grane ser Džejmsa Frejzera, i oni koji su čitali Frejzera verovatno će Belu boginju smatrati izuzetno privlačnom... Tajanstvena „Bitka drveća“, o kojoj se govori u ranosrednjovekovnoj velškoj pesmi, u stvari je bitka između azbukâ. Keltski druidi koristili su nazive drveća za slova svoje azbuke, a azbuka je bila napravljena tako da funkcioniše i kao kalendar i, uopšte uzev, kao sistem sporazumevanja koje može da uključi svaku vrstu znanja... Takođe, Bela boginja ima dosta toga da kaže i o tumačenju „broja zveri“, pomenutog u novozavetnoj Knjizi otkrivenja. Robert fon Ranke Grejvs (engl. Robert von Ranke Graves; 24. jul 1895 – 7. decembar 1985) bio je engleski pesnik, profesor i romanopisac. U svom dugom životu napisao je preko 140 knjiga. Bio je sin anglo-irskog pisca Alfreda Persivala Grejvsa i Amalije fon Ranke. Istoričar Leopold fon Ranke je bio stric njegove majke. Njegov brat je pisac Čarls Patrik Grejvs.
Podvlačeno fluorescentnim markerom, ne smeta čitanju, nije za poklon. Autor - osoba Pejgels, Elejn Naslov Gnostička jevanđelja / Elejn Pejgels ; s engleskog preveo Zoran Minderović Jedinstveni naslov ǂThe ǂGnostic Gospels. scc Vrsta građe knjiga Jezik srpski Godina 2006 Izdavanje i proizvodnja Beograd : Rad, 2006 (Lazarevac : Elvod-print) Fizički opis 196 str. ; 20 cm Drugi autori - osoba Minderović, Zoran Zbirka ǂKolekcija ǂPečat ISBN 86-09-00908-4 (broš.) Napomene Prevod dela: The Gnostic Gospels / Elaine Pagels Tiraž 1.000 Str. 7-13: Gnosticizam : drevna misao o novom čoveku / Zoran Minderović Napomene: str. 173-196. Predmetne odrednice Gnosticizam Gnostička jevanđelja (engl. The Gnostic Gospels) naziv je knjige o gnosticizmu i ranom hrišćanstvu američke istoričarke Elejn Pejgels. Objavljena je 1979. U njoj Pejgels na osnovu izučavanja različitih tekstova, pre svega gnostičkih prepisa pronađenih u Nag Hamadiju, rekonstruiše sukob u praksi i teološkim stavovima između gnostičkog i crkvenog hrišćanstva. Neke od tih razlika su: insistiranje gnostika da Hristovo vaskrsenje treba shvatiti simbolično, odbijanje crkvene hijerarhije, insistiranje na težnji ka samospoznaji tokom života umesto slepog povinovanja dogmi, koncepcija ženskog aspekta Boga, jednakost polova u obavljanju religijskih rituala, insistiranje da je niže božanstvo stvorilo materijalni svet a ne Bog, itd. Autorka u knjizi posebno insistira na sagledavanju političkih motiva koji su vodili crkvenu organizaciju pri njihovoj borbi protiv gnostičke struje. Knjiga je bila pozitivno primljena od strane akademske zajednice i čitalaca, postavši bestseler u godini izdanja. Nagrađena je Nacionalnom nagradom američkih kritičara. Na kraju dvadesetog veka našla se na spisku 100 najboljih publicističkih knjiga izdavačke kuće Moderna biblioteka (Modern Library). Na srpskom jeziku je objavljena 2006. u prevodu Zorana Minderovića. Elejn Pejgels, (engl. Elaine Pagels; Palo Alto, 13. februar 1943) američka je istoričarka religije i univerzitetska profesorka, čije je glavno polje istraživanja istorija ranog hrišćanstva, a posebno gnosticizam. 1965. godine je upisala postdiplomske studije istorije hrišćanstva na Harvardskom univerzitetu. Za temu doktorske disertacije, koju je pisala na Harvardu i Oksfordu, uzela je spor između gnostičkog i ortodoksnog hrišćanstva. 1969. se udala za poznatog američkog fizičara Hajnca Pejgelsa, s kojim je imala sina. Oboje su umrli u periodu od godinu dana - sin od bolesti, a muž u planinarskoj nesreći, a što je Pejgels inspirisalo da ponovno istraži sopstvenu duhovnost i napiše knjigu Poreklo satane. Doktorirala je na Harvardu 1970. i prihvatila mesto nastavnika u Koledžu Barnard, Univerzitet Kolumbija. Po objavljivanju dveju stručnih knjiga o ranom hrišćanskom gnosticizmu, 1975. primila je stipendije (od Američkog saveta učenih društava i od Američkog filozofskog društva) kako bih mogla da proučava rukopise biblioteke Nag Hamadi u Koptskom muzeju u Kairu. Učestvovala je u pripremanju prvog celokupnog izdanja na engleskom, objavljenog u Sjedinjenim Državama 1977. godine. Dela Njene najpoznatije knjige su: Gnostička jevanđelja (The Gnostic Gospels), 1979. Adam, Eva i Zmija (Adam, Eve and the Serpent), 1988. Poreklo Satane (The Origin of Satan), 1995. S one strane vere (Beyond Belief: The Secret Gospel of Thomas), 2003. Čitanje Jude (Reading Judas: The Gospel of Judas and the Shaping of Christianity), 2007. Polazeći od teze o političkoj suštini religijskih institucija, Elejn Pejgels razotkriva osnovne dogme zvaničnog hrišćanstva kao političke mitove stvorene da bi se učvrstila prevlast grupe vodećih ideologa u crkvenoj hijerarhiji. MG148 (N)
Radovi iz Poklon – zbirke Dragoslava Damnjanovića Za razliku od mnogobrojnih umetnika svoje generacije, koji su tokom svog rada doživljavali uspone i padove i čije su karijere oscilirale, Radomir Damnjanović je uspeo da ostane dosledan, a opet svež, inovativan i interesantan kako starijoj, tako i mlađoj publici koja je uz njega sazrevala. Radovi Radomira Damnjanovića Damnjana potiču iz velike poklon zbirke Dragoslava Damnjanovića, umetnikovog brata koji je u periodu od 2005. do 2013. godine Narodnom muzeju poklanjao dela iz svoje bogate kolekcije. Od prvih pejzaža, čuvenih peščanih obala (Peščana obala sa kabinama, 1962) koje karakteriše nov odnos naspram figuralnog slikarstva u tada vladajućoj estetici enformela, jedan krajnje ogoljen, duboko emotivan i introspektivan pogled na scene iz svakodnevnog života, preko fantastičnog i metafizičkog slikarstva, pa sve do odbacivanja figuracije i preusmerenja na simbole (Element u prostoru, 1963) tada već tehnološki uznapredovale posleratne Evrope, Damnjanovo slikarstvo je prolazilo kroz metamorfoze od figuralnog do apstraktnog – minimalnog izraza (Plavi krug, 1965), da bi završilo kao proces verifikacije autorstva „kao deo strategije apsurda“ (Delo od proverene umetničke vrednosti, 1976). Posle ove kratkotrajne konceptualne faze, Damnjan se vraća slikarstvu u kome je tekst u funkciji slikarstva, kao primarni iskaz umetnika koji potvrđuje određene teorijske premise (Plavo, 1973). Krajem 70-ih i početkom 80-ih njegov izraz se ponovo menja, počinje da slika mrlje koje ritmično nanosi na platna, ali i na sopstveno lice i predmete (Mrtva priroda sa šest flaša, 1982). ✰Izdavač: Narodni muzej, 2020. ✰Povez: broširan, 146 strana, tiraž 200 ✰Nepodvlačena, nema posvetu, veliki format, bogato ilustrovana, težina 700 grama **
Ivanka Nikolajević Stojković RANOVIZANTISKA ARHITEKTONSKA DEKORATIVNA PLASTIKA U MAKEDONIJI, SRBIJI I CRNOJ GORI Srpska akademija nauka Beograd 1957 Strana112 + 180 fotografija, Format: 24 x 17cm Sadržaj na slici, 180 fotografija u tablama na kraju knjige Meki povez, strane nerasečene - nečitano Tags: SANU RANOVIZANTIJSKA ARHITEKTONSKA DEKORATIVNA PLASTIKA U MAKEDONIJI, SRBIJI I CRNOJ GORI Arhitektura Spomenici Vizantija 24.02.2024.
STARO SRPSKO SLIKARSTVO ISTORIJA UMETNOSTI Šifra artikla: 343670 Isbn: 9788686611536 Autor : Svetozar Radojčić Izdavač : AKADEMSKA KNJIGA Po oceni stručnjaka najbolju knjigu o starom srpskom slikarstvu napisao je Svetozar Radojčić (1909–1978), akademik i profesor istorije umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Knjigu je pisao dugo i ona je rezultat njegovog velikog iskustva, vrlo obimnih terenskih istraživanja, odličnog poz... Detaljnije Po oceni stručnjaka najbolju knjigu o starom srpskom slikarstvu napisao je Svetozar Radojčić (1909–1978), akademik i profesor istorije umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Knjigu je pisao dugo i ona je rezultat njegovog velikog iskustva, vrlo obimnih terenskih istraživanja, odličnog poznavanja srednjovekovne evropske i vizantijske umetnosti i njegovog besprekornog arheološkog, filološkog i istorijskoumetničkog obrazovanja. Namera mu je bila da sačini iscrpni pregled slikarskog stvaranja Srba – fresaka, ikonopisa i minijature – od njihovog uključivanja u kulturnu zajednicu evropskih naroda u XI veku, do gubitka državne samostalnosti sredinom XV stoleća. Po tako široko sprovedenom zahvatu knjiga Staro srpsko slikarstvo bila je i ostala jedinstvena u našoj sredini od njenog prvog objavljivanja 1966. godine pa do danas. Jedinstvena je i po metodologiji i načelima koja je autor u njoj dosledno sproveo. Profesor Radojčić je, naime, pošao od toga da je srpsko slikarstvo izraslo iz vizantijske umetnosti koja je bila prirodni nastavak velikog helenističkog nasleđa i da je to nasleđe oplemenilo i slikarstvo Srba u srednjem veku. Negovano između dva sveta, zapadnog i vizantijskog, ono je primalo blagotvorne uticaje i jednog i drugog, i izraslo u veliku umetnost, lako prepoznatljivu u svojoj posebnosti i veličini. A koliko je ona bila neodvojivo srasla sa bićem naroda u kojem je nastala pokazuju i njene čvrste veze s istorijom, kulturom i književnošću Srba u srednjem veku. Izbegavajući zamke jednostranog deskriptivnog ili ikonografskog metoda, autor je uspeo da sveobuhvatnim pristupom pronikne u samu suštinu starog srpskog slikarstva i kao celine i svakog spomenika ponaosob. U knjizi je to saopšteno bez nametljive učenosti, iako ona bogato zrači iz svake rečenice, a uz to lepim jezikom i odnegovanim stilom. Takve vrednosti knjige bliske su i današnjem čitaocu – on se na jednostavan način može obavestiti o starom srpskom slikarstvu i lako će razumeti njegovu veličinu i lepotu. Mada se od prvog izdanja knjige ponešto promenilo u hronologiji i tumačenju umetničkih spomenika, ta nova saznanja ne menjaju ni u čemu bitnije osnovne Radojčićeve stavove i njegovo izlaganje, zbog čega nismo smatrali da je potrebno njegov tekst dopunjavati naknadnim objašnjenjima i novom bibliografijom. Jedino je na kraju dodat rezime i potpisi slika na engleskom jeziku, kako bi knjiga postala dostupna i inostranom čitaocu. Ilustrativni materijal je takođe nov i u boji, ali je zadržan isti izbor slika koji je i autor odabrao za prvo izdanje knjige. U tekstu su učinjene samo sitne ispravke radi usklađivanja sa današnjim pravopisnim normama. Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI Kategorija ISTORIJA UMETNOSTI Autor Svetozar Radojčić Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač AKADEMSKA KNJIGA Pismo Ćirilica Povez Tvrd Godina 2010 Format 21x27 Strana 420 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.