Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
51-75 od 61309 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
51-75 od 61309 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Auto i moto
  • Tag

    Obuća
  • Tag

    Beletristika
  • Tag

    Torbice
  • Cena

    4,000 din - 14,999 din

Zglob homokinetički ( do točka ) GKN - LOBRO 302016 NEMAČKI Kataloški brojevi : 39100 71J10 - 39101 70J10 - 39211 71J26 DO TOCKA ZA VOZILA SA ABS PRSTENOM ! Broj spoljnih zuba na strani točka : 27 Broj unutrašnjih zuba do točka: 32 Broj zuba, ABS prsten : 42 ABS prsten O [mm]: 65.98 Prečnik zaptivnog prstena [mm]: 56 Prečnik 1 [mm]: 24.80 Prečnik zgloba [mm]: 92 Dužina [mm]: 169 Navoj: M24x1.5 Odgovara za sledeća vozila : NISSAN BLUEBIRD (T72, 712) 1.8 i 16V ( 95 kW ) MOTOR CA18D UK Version ( 1989/02 - 1990/12 ) NISSAN BLUEBIRD (T72, 712) 2.0 D ( 49 kW ) MOTOR LD20 UK Version ( 1986/03 - 1990/12 ) NISSAN BLUEBIRD (T72, 712) 2.0 i ( 85 kW ) MOTOR CA20E UK Version ( 1988/09 - 1990/09 ) NISSAN BLUEBIRD (T72, 712) 2.0 i ( 77 kW ) MOTOR CA20E Kat. UK Version ( 1985/12 - 1990/12 ) NISSAN PRIMERA 2.0 16V (85kW) AUTOMATIC MOTOR SR20DI (SPI) ( 1990/06 - 1996/01 ) NISSAN PRIMERA 2.0 16V 4x4 (85kW) AUTOMATIC MOTOR SR20DI (SPI) ( 1991/04 - 1996/06 ) NISSAN PRIMERA 2.0 D (55kW) AUTOMATIC MOTOR CD20 ( 1990/07 - 1996/01 ) NISSAN PRIMERA 2.0 GT (110 kW) MOTOR SR20DE EGI Kat., ( 1990/06 - 1996/01 ) NISSAN PRIMERA 2.0 i (85kW) AUTOMATIC MOTOR SR20DI (SPI) ( 1990/07 - 1995/12 ) Ili još preciznije : NISSAN BLUEBIRD 2.0 i (HLT72, T12) 1974 cc 77 kw 4 Cyl. Saloon 1985-1990 NISSAN BLUEBIRD 1.8 i 16V (RLT72) 1809 cc 95 kw 4 Saloon 1989-1990 NISSAN BLUEBIRD 2.0 D (SLT72, T12) 1952 cc 49 kw 4 Saloon 1986-1990 NISSAN BLUEBIRD 1.8 i 16V (FRLT72) 1809 cc 95 kw 4 Hatchback 1989-1990 NISSAN BLUEBIRD 2.0 i (FHLT72, T12) 1974 cc 77 kw 4 Hatchback 1985-1990 NISSAN BLUEBIRD 2.0 D (FSLT72, T12) 1952 cc 49 kw 4 Hatchback 1986-1990 NISSAN PRIMERA 2.0 16V 1998 cc 85 kw 4 Saloon 1990-1996 NISSAN PRIMERA 2.0 GT 1998 cc 110 kw 4 Saloon 1990-1996 NISSAN PRIMERA 2.0 D 1974 cc 55 kw 4 Saloon 1991-1996 NISSAN PRIMERA 2.0 16V 1998 cc 85 kw 4 Hatchback 1990-1996 NISSAN BLUEBIRD 2.0 i 1974 cc 85 kw 4 Saloon 1988-1990 NISSAN BLUEBIRD 2.0 i 1974 cc 85 kw 4 Hatchback 1988-1990 NISSAN PRIMERA 2.0 D 1974 cc 55 kw 4 Hatchback 1991-1996 NISSAN PRIMERA 2.0 16V 4x4 1998 cc 85 kw 4 Saloon 1991-1996 NISSAN PRIMERA 2.0 16V 4x4 1998 cc 85 kw 4 Hatchback 1991-1996 NISSAN PRIMERA 2.0 1998 cc 110 kw 4 Hatchback 1990-1996 NISSAN PRIMERA 2.0 4x4 1998 cc 110 kw 4 Saloon 1991-1993

Prikaži sve...
4,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Anlaser polovan češki original Škoda Felicia 1.3 Felicia 1.6 anaser / alnaser , vrhunski kvalitet Magnetonov proizvod, najbojle za vaše vozilo. Uvezeno iz Češke Republike. Puno orginalnih delova mehanika, limarija, elektrika za Skode: Skoda Fabia Skoda Oktavija Skoda Felicia Skoda Favorit, samo pisite sta vam konkretno treba.

Prikaži sve...
6,300RSD
forward
forward
Detaljnije

Više informacija Boja Bela Pol Ženski Uzrast Senior Sezona Jesen - Zima Brend Skechers Namena Lifestyle

Prikaži sve...
5,494RSD
forward
forward
Detaljnije

Skinuto sa modela 2001 godište u odličnom stanju. Odgovara i na model peugeot 106. Može slanje kurirskom službom.

Prikaži sve...
7,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Nalepnice za bocne strane rezervoara Yamaha R6 , izradjene na kvalitetnim folijama, samolepljiva i vrlo laka za montazu. Otporna na spoljne uticaje i mehanicka ostecenja. Prelivena je kvalitetnom smolom debljine oko 2 mm. Otporna na vodu i gorivo.

Prikaži sve...
5,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Zglob homokineticki, GKN - LOBRO ( NEMACKI ), Kataloški brojevi : 301987 ( 39100 72J20 - 39100 73J00 - 39101 73J00 - 39211 73J26 - 39211-73J25 - 3921173J00 ) Opis artikla : DO TOČKA, Broj zuba do tocka : 27 Broj unutrasnjih zuba do tocka : 22 Precnik prstena [mm]: 56 Precnik zgloba [mm]: 81.2 Duzina [mm]: 166 Navoj : M24x1.5 Odgovara za vozila : NISSAN PRIMERA 1.6 ( 66 kW ) , motor GA16DS, GA16DE ( 1990/06 - 1996/01 ) NISSAN PRIMERA 1.6 ( 71/75 kW ) ( 1990/06 - 1996/01 ) NISSAN PRIMERA 1.6 i ( 66 kW ) , motor GA16DE ( 1993/05 - 1998/03 ) NISSAN PRIMERA 1.6 i ( 75 kW ) , motor GA16DE ( 1994/03 - 1998/03 ) NISSAN PRIMERA 2.0 16V ( 85 kW ) , motor SR20DI (SPI) ( 1990/06 - 1996/01 ) NISSAN PRIMERA 2.0 16V 4x4 ( 85 kW ) , motor SR20DI (SPI) ( 1991/04 - 1996/06 ) NISSAN PRIMERA 2.0 D ( 55 kW ) , motor CD20 ( 1990/07 - 1996/01 ) NISSAN PRIMERA 2.0 i ( 85 kW ) , motor SR20DI (SPI) ( 1990/07 - 1995/12 ) Ili jos preciznije : NISSAN PRIMERA (P10) 1.6 1597 ccm 71 KW 97 HP 1990.06 - 1996.01 NISSAN PRIMERA (P10) 1.6 1597 ccm 66 KW 90 HP 1990.06 - 1996.01 NISSAN PRIMERA (P10) 2.0 D 1974 ccm 55 KW 75 HP 1991.01 - 1996.01 NISSAN PRIMERA (P10) 2.0 16V 1998 ccm 85 KW 116 HP 1990.06 - 1996.01 NISSAN PRIMERA (P10) 2.0 16V 4x4 1998 ccm 85 KW 116 HP 1991.04 - 1996.06 NISSAN PRIMERA Hatchback (P10) 1.6 1597 ccm 71 KW 97 HP 1990.06 - 1993.06 NISSAN PRIMERA Hatchback (P10) 1.6 1597 ccm 66 KW 90 HP 1990.06 - 1996.01 NISSAN PRIMERA Hatchback (P10) 1.6 1597 ccm 75 KW 102 HP 1993.06 - 1996.01 NISSAN PRIMERA Hatchback (P10) 2.0 D 1974 ccm 55 KW 75 HP 1991.01 - 1996.01 NISSAN PRIMERA Hatchback (P10) 2.0 16V 1998 ccm 85 KW 116 HP 1990.06 - 1996.01 NISSAN PRIMERA Hatchback (P10) 2.0 16V 4x4 1998 ccm 85 KW 116 HP 1991.04 - 1996.06

Prikaži sve...
4,990RSD
forward
forward
Detaljnije

Prelepe CAT cipele za devojke. Boja : neobična,zlatno-bronzana Malo nošene,u dobrom stanju.Na dva-tri mesta malo ogrebane(ali ništa strašno) Stanje vidljivo na slici.

Prikaži sve...
5,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je dobro očuvana. „Barbarogenije Decivilizator` predstavlja značajno delo srpske avangardne književnosti i donekle programski roman osnivača pokreta zenitizam Ljubomira Micića. ,,Ja nisam rođen da bih lagao svoj narod, niti da bih ga potkradao, izdavao i zaslepljivao – rođen sam da ga naučim da bude ono što jeste, da ga nateram da misli slobodno, da dublje proučava ono što mu se daje, da spozna svoje mane više nego vrline, da mu pomognem da koristi svoju snagu koje nije svestan, da zablista unutrašnjom svetlošću koja mu nije znana. Ovako je Ljubomir Micić (1895–1971), pesnik, prozaista i dramski umetnik pisao pre više od osam decenija, kad je svet bio mlađi, a verovatno i luđi nego danas. U povesti srpske kulture verovatno ne postoji veća gromada koju smo skrajnuli i maljevima očukali, verovatno i nesvesni zbog čega to činimo, od ovog osnivača zenitizma, pokreta koji je, za razliku od sumatraizma i višegradizma, i danas svež i aktuelan, kao da je juče nastao. Micićevo delo „Barbarogenije decivilizator” (izvorno obnarodovano u Francuskoj 1938. pod naslovom „Barbarogenie le Décivilisateur”) u Srbiji je poslednji put objavljeno 1993. godine sa zaštitnim znakom izdavačke kuće „Filip Višnjić”, u ediciji „Albatros”. Odavno te knjige nema u prodaji; zato na internetu, iako je skromno opremljena i nevelika obimom – oko 170 stranica, uključujući pogovor Vide Golubović – dostiže cenu od tri, pa i četiri hiljade dinara. Tražena je. „Moje ime, Barbarogenije, jeste jedna vrsta sinteze ljubavi i mržnje”, piše Micić u ovom romanu-planini (ako postoji roman-reka, što ne bi postojao i roman-planina, naročito ako je reč o najmanjoj i najvećoj našoj planini, Avali, ili „srpskom Olimpu”, kako to kaže agilni promoter decivilizacije). „Dugujem ga istovremeno svojoj majci, nebrojenim neprijateljima, svom ocu i samom sebi. Ali vređajući me u zoru mog života, moralni zločinci nisu znali da tako vređaju spomenik neznanog junaka, koji je niko drugi do moj otac.” Micić je u iskazu uvek jasan, nedvosmislen. Kao, uostalom, i mati njegovog Barbarogenija, Vila Morgana, koja ovako uči svoje čedo: „Znati umreti velika je umetnost, veća i hrabrija nego što je znati lagati i od toga živeti.” Otuda i sam Micić, kroz svog junaka, „avalskog buntovnika”, poručuje:„Još danas ću podmetnuti vatru u suve grane trulog društva. Istom vatrom ću udariti na sve parazite diljem Evrope, učiniću to da bih vratio duhovnu slobodu ljudima, životinjama, hrastovima, kedrovima, topolama, kako bi mogli slobodno da dišu. Da i oni mogu poput sunca da dosegnu svoj vlastiti zenit”, progovara Micić kroz svog Barbarogenija, naglašavajući da je „zenitizam – pokretačka snaga svakog čoveka”. „Barbarogenije decivilizator” izlazi upravo u godini kad će na mestu razorenog srednjovekovnog grada Žrnova, uz nečujan eho kletve koja je pala na rušitelja Aleksandra Prvog Karađorđevića, nići Meštrovićev spomenik Neznanom junaku. Uveren da „’Jugosloveni’ kao neodređeni pol privlače ceo svet da radi protiv srpskog duha zemlje”, Barbarogenije upozorava svoje sunarodnike: „Izađite iz džungle lažnih Evropljana, izađite brzo, u opasnosti ste! Postanite ponovo varvari, najbolji među vama su to oduvek, a da i sami to ne znaju. Varvari čine pravu elitu svih naroda. (...) A život civilizovanog čoveka? On je sada samo prostrani zatvor koji slepo hvale profesori, intelektualci, novinari i političari! A jeste li primetili da sve prelazi u ruke zelenaša i mešeatara, u ruke ucenjivača i hipokrita koji su uništili Evropu, koji su je dotle unazadili da je sada najveća pijaca ljudskog dostojanstva? Za uzor vam predlažu lopove”, pisao je Micić nekoliko godina pre nego što će se na Stari kontinent spustiti neprozirna koprena Drugog svetskog rata. Barbarogenijeva Srbica, učiteljica u koju se junak Micićeve proze zagledao na Avali još u ranom poglavlju „Tek rođen, a već zaljubljen”, sluti da njen slučajni izabranik ili izabrani slučajnik ne želi, zapravo, da ga narodne mase maze i paze. „Priznati sebi da je zaljubena u Barbarogenija za Srbicu je bilo istovremeno i iskušenje i mučenje”, piše spiritus movens zenitizma, s tim što je Srbica, odlučna u naumu da „ostane verna njegovom duhu, kao i svojoj skrivenoj ljubavi, za koju on možda nije znao”, svoju uzdržanost opravdavala plahom naravi svoga suđenika: „Jer on bi se ljutio kada bi saznao da ga neko voli.” Najedio bi se, možda, i jedan od sporednih likova u romanu-planini „Barbarogenije decivilizator”, avalski seljak, kad bi znao da ćemo ga citirati, kao što bi se, biće, iznervirao i sam Micić, budući da je seljak, posle gromopucatelnog govora koji je održao, uspeo i da razočara Barbarogenija. Ali reči avalskog seljaka, izgovorene u živopisnom, raspusnom vrtlogu tridesetih, zvuče baš kao da smo ih čuli od nekog pradede koga smo na ovom svetu zatekli i mogli da dodirnemo u vreme kad je bio u snazi: „Peva vam se himna mašinizma, da, da, a ne kaže vam se da je mašinizam samo najstrašnija tiranija koja preti svetu. (...) Da, tiranija mašinstva i motorizacije preti čovečanstvu. Ona traži potpuno potčinjavanje čoveka, tj. nas samih, naših duša. Zato vam vičem: pazite se mašine, koja je pre neprijatelj nego prijatelj čovekov! Ljubav prema civilizaciji i ljubav prema čoveku nemaju ništa zajedničko.” Iduće godine navršava se tačno jedan vek otkako je Ljubomir Micić 1921. pokrenuo časopis „Zenit” i, zajedno s Ivanom Golom i Boškom Tokinom, objavio Manifest zenitizma. Nedugo zatim ušao je u sukob s Miroslavom Krležom, i to će Micića mnogo koštati u posleratnoj Jugoslaviji, kad se Krleža vinuo visoko u hijerarhiji kominternovske monarhije. Možda bi se, štono Srbica reče, Barbarogenije i naljutio kad bi znao da ga mi danas volimo, ali neka ga – nek’ se naljuti.````

Prikaži sve...
5,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlično očuvane čizme sa stabilnom štiklom, izrađene od prirodne antilop kože sa diskretnim paspulima bronzane boje. Postavljene su prirodnom glatkom kožom, zakopčavanje zipom sa unutrašnje strane, đon guma. Visina štikle 9,5 cm Visina čizama 36 cm Obim na vrhu oko 39 cm

Prikaži sve...
4,400RSD
forward
forward
Detaljnije

24 CM NA CICAK

Prikaži sve...
4,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Nosene jednom. Potpuno ocuvane. Koza. Br 39 Duzina gazista 25 cm.(malo je uzi kalup) Dubina 14 cm.

Prikaži sve...
12,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Kupljene u Shoestaru u Bigu, placene 10.000. Broj 37, duzina gazista 23,5 cm. Kozne.

Prikaži sve...
4,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Originalna JIEKAI JK - 105 kaciga za motoriste sa dvostrukim vizirom Model : Mat Black - Full Face design ( dizajn za celo lice ) - Kvalitetni vizir, pogodno za koristenje po kisnom i vetrovitom vremenu ( Waterproof - Windproof ) - ABS materijal, lagan, sa izuzetnom otpornoscu na ostecenja, ogrebotine i padove prilikom svakodnevne upotrebe. - Anti-UV protiv UV zracenja, savrseno stiti vasu kozu - Udobne i prozracne obloge, pogodne za svako godisnje doba, napravljene da se i posle duze voznje ne osecate umorno od nosenja kacige - Aerodinamicki dizajn - Otvori na kacigi koji se otvaraju ili zatvaraju po potrebi radi bolje cirkulacije vazduha Prednji vizir : HD Clear wind shield ( izuzetna jasnoca pogleda kroz njega ), veliki ugao gledanja, antiscratch ( otporno na grebanje ) Unutrasnje naocare Smoke lens ( ublazavaju zaslepljujucu svetlost i smanjuju odsjaje ) Pomocu tastera na donjem delu kacige se mozu spustiti i podici naocare unutar kacige Pomocu tastera na prednjem izbacenom delu se moze podici kompletno prednji deo kacige na gore Unutrasnja obloga se skida i moze da se cisti Specifikacije: - Materijal: High Density ABS plastika - Stil kacige: ( Full face open Helmet ) - Pol: Unisex - Godisnja doba: prolece, leto, jesen, zima Velicina kacige : XL: 61 - 62cm Boja : Mat Crna Slike su licno moje - nisu sa interneta Originalna kutija + krpica za ciscenje prednjeg vizira i naocara

Prikaži sve...
8,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Više informacija Boja Multicolor Pol Ženski Uzrast Senior Sirovinski sastav Tekstil Sezona Proleće - Leto Brend Skechers Namena Lifestyle

Prikaži sve...
6,319RSD
forward
forward
Detaljnije

Zglobovi homokineticki (2x), Nemački GKN katal.broj 302980 - 44102M72F12 - 44102M72F21 - 44102M72F41 Odgovaraju za : Suzuki Alto IV (EF) 1.0 (SH410) 993 cc. 39 KW , 53 KS ( 1994/09 - 2002/06 ) Dužina : 148,5 mm Navoj : M20X1,5 Broj zuba spoljnih : 23 , unutrašnjih : 20 Prsten prečnik : 49 mm

Prikaži sve...
5,990RSD
forward
forward
Detaljnije

VILJUSKA PREDNJA DESNA BEZ KUGLE, ODGOVARA ZA VOZILA FIAT CROMA 1985-1996 1,6;2,0;1,9TD;2,5D;2,5TD LANCIJA THEMA 1984-1994 ALPHA ROMEO 164 1987-1998 2,0;2,0TD OE.BR 82406868--60512153

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

ALNASER U ISPRAVNOM STANJU SKINUT SA FIAT MAREA 2001 GODISTE 2000 KUBIKA BENZINSKI PETAK MOTOR...

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Fenomenalne maslinaste čizmice. Totalno kožne, mekane, ima delova glatke kože i delova prevrnute kože. Imaju rajsfešlus i pertle. Boja je baš tamno maslinasta, na momente deluje braon, ali nije, nego baš maslinaste. Nošene su vrlo, vrlo malo, bukvalno par puta, sigurno ne više od pet puta. Oštećenja nemaju baš nikakva. Cena je upola manja nego što su plaćene prošle godine

Prikaži sve...
5,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Garnitura dihtunga, Italijanska Odgovara za sledeća vozila : * FIAT TIPO 1.6 i.e. cat. 2 ACT motor M614AA.16.000 1580 cm3 90 KS 84 mm prečnik od 1989... * LANCIA DEDRA 1.8 i.e. do broja motora 1031872 motor 835.A2.000 1756 cm3 109 KS 84 mm precnik ( 1989-1990 ) * LANCIA DEDRA 2.0 i.e. do broja motora 1032240 motor 835.A5.000 ccm. 1995 120 KS 84 mm prečnik ( 1989-1990 )

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga nje nova. ,,Možemo li mi, takvi kakvi smo, zamisliti i razumeti POSTOJANJE i njegovu SVRSISHODNOST? I možemo i ne možemo! I eto krenusmo od paradoksa....(podsetimo se, postoje prostori gde ovo da se i može i nemože i nije neki paradoks...) Pitanje Geneze Svemira je asimptota celokupne filozofije Prirode, težnja sveobuhvatne ljudske misli o postojanju, tu se slivaju hiljadugodišnje tekovine našeg saznanja. To je pitanje o Prirodi Kosmosa, o trajanju kao takvom, o Početku, o smislu prostor-vremena, o biti materije, o stvaranju i Stvoritelju. Naš čin saznanja je tren u kosmičkim vrtlozima...Priroda nam je tako dala puno...Reći ćemo `Priroda` da bi izbegli preranu analizu ko nam je to dao... Dala nam je, dakle, čak i logiku da spoznamo, kao finim izbrušenim dijamantskim alatom, tu njenu logiku! Hoće da nam pomogne u potrazi za odgovorima na ovo Pitanje o nama samima...Ali gle paradoksa, harmonija njena, rekli bi mi kao namera možda, nije nam olako dala moć da dopremo do najtananijih konačnih dubina, do Smisla Svega... Nije nam omogućila sklop elektrona takav da, u hemijskim vezama u mozgu, zadržimo misao o suštini postojanja dovoljno dugo da bi i tu tražili odgovore... Nametnula nam je samo retki blesak misli o traganju za smislom našeg kratkog postojanja, podesila je da misao o tome prohuji kao tren kroz našu svest i omogućila nam brzo nesvesno bežanje od moguće besmislenosti u realan svakodnevni život... Evo i kada pročitate ove redove, možda se više nikada nećete vratiti da potražite odgovore na ova pitanja....Moćna Evolucija nas je spasila od traganja za smislom, naredila nam je bezrezervno zadovoljenje osnovnih nagona za očuvanjem i produženjem vrste, a rešenje Svrsishodnosti Postojanja daće nam neko drugi nekom drugom prilikom...ili nikad. Da bismo razumeli Vaseljenu i Postojanje na najdubljem nivou, moramo znati ne samo kako se ona ponaša, već i zašto? Zašto postoji nešto umesto ničega? Zašto mi postojimo? Zašto postoje ovi zakoni, a ne neki drugi? Da bi razmeli Svrsishodnost, moramo dati odgovore na temeljna pitanja koje postavljamo sebi samima evo 3000 godina. Zašto je nešto tako kako jeste? Po čemu nešto jest to što jest? Šta je bitak? Jel bitak jedan? U čemu je sreća? u približavanju Bogu? U spoznaji istine? U uživanju ili u smernom životu bez mnogo potreba, u prihvatanju reda sveta ili u borbi za promenama? U sreći pokoljenja? Šta je smisao čovekovog delanja? Ugodan život ili slava, čast. moć, bogatstvo, ljubav, moralna vrednost? Šta je dobro? Šta su temeljne vrline? Umerenost, hrabrost, mudrost, prosvećenost, prijateljstvo, nada, vera, sloboda? Šta je sloboda? Mogućnost izbora, spoznaja nužnosti? Ima li sobode bez odgovornosti? Da li je religiozan čovek slobodan čovek? Šta možemo znati? Koje je poreklo naše spoznaje? Razum, iskustvo ili drugi izvor? Da li je naša spoznaja objektivna? Postoje li stepeni spoznaje? Postoje li granice spoznaje? Šta je u stvari Istina, šta je kriterijum istine? Jel istina u umu ili u stvarima ili u podudaranju pojma i pojave? Kakav je odnos opšteg i pojedinačnog? Postoji li univerzalni zakon? Ima li slučajnosti ili sudbina predodređuje sve? Zar za ovo poslednje pitanje, Hajzembergov princip nije dovoljan odgovor? Potičemo li svi iz Singularnosti i beskonačne zakrivljenosti, gde svi zakoni nauke otkazuju...Zvuči surovo, ali treba samo biti miran... Odgovore će nam isprovocirati divljenje i sumnja...Centralna učenja naše civilizacije pokušavaju da nam pruže odgovore...svako na svoj način...Pitanja Postojanja i Svrsishodnosti se prožimaju kroz čitavu istoriju... 1. Aksiomatske Istine 1.1. Materijalna istina Ideja o aksiomatizaciji istine nije nova i rezultati donekle postoje, mada formalnu teoriju na ovom polju nećemo, čini se, imati nikada. Ipak, pokušaji da polazne osnove budu jasne kreću od predpostavke da materijalna istinitost zavisi da li se prost logički sud odnosi na realne ili imaginarne objekte. Prihvatamo li da je izrečeni prost sud istinit ako postoji slaganje veza između pojmova i stvarnih objekata? Ili ako u afirmativnom sudu subjekat totalno ili parcijalno je identičan predikatu, odnosno u negacijskom sudu ako je subjekat totalno neidentičan predikatu? (pod uslovom da zamišljeni objekat mora biti fiksiran svojom definicijom). Ako da, ili makar ako se u trenucima nekih nedoumica setimo ove, jedne od definicija istinitosti suda, onda pokušajmo da razmišljamo dalje o našem Postojanju i Svrsishodnosti svega... 1.2. Mislimo li dobro? Možemo li saznanjem do trijumfa ljudske rase? Mislim da je to jedini put... A ≡ A Zakon Identiteta A ≠ NeA Zakon Protivrečnosti. Važi za stvari koje se menjaju u vremenu. Ne može u ISTO Vreme. A = Ne(NeA) Na pravilno postavljeno pitanje može se odgovoriti DA ili NE Drugi i treći zajedno kažu da od dva kontradiktorna suda, jedan mora biti lažan, a drugi tačan. Sve što se zamišlja i sve što postoji MORA IMATI dovoljnog razloga zašto se tako zamišlja i zašto tako postoji. Ali eto nama fundamentalne teškoće na startu: Svaki prost sud A mora se obrazložiti drugim prostim sudom - razlog mu je sud B, njemu je razlog sud C i tako red razloga je beskonačan! Ali još gore: Ako važi da je sud A dovoljno obrazložen samo ako je sud B dovoljno obrazložen, .. i tako u nedogled, onda NIJEDAN nije dovoljno obrazložen! Ako predpostavimo da red razloga nije beskonačan, onda postoji sud Z koji je konačan i obrazlaže ostale sudove! Aristotel: Poslednje nepromenjive činjenice postoje bez razloga ako su u domenu MATEMATIKE, dakle postoje poslednji stavovi koji razlog imaju u SEBI SAMOME! Još jednom, Priroda pokazuje svoju ekonomičnost, to je tačno, ali regresijom unazad svesti sve na JEDNO...? 1.3. Kako odlučujemo da li je nešto istina? Svako saznanje zavisi od izvora i stanovišta. Kako odlučujemo da li je nešto istina? Vodimo li računa o tome na kom smo stanovištu, ateističkom, teističkom, deističkom ili smo skeptici? Logika čitavog naučnog rasuđivanja i uopšte smisao nauke je otkriti `istinu`. Imamo dva alata na raspolaganju. Iimamo čula, kroz koja doživljavamo svet i imamo mogućnost da činimo opservacije i donosimo logičke zaključke. Postoje dve vrste odnosa između naučnog uma i sveta, dve vrste logike smo nametnuli - deduktivna i induktivna. U deduktivnom načinu zaključivanja, već imamo teoriju, na osnovu koje možemo predvideti posledice. Dakle zaključujemo od opšteg ka pojedinačnom, iz opšte teorije prelazimo na konkretna opažanja. To je poznato kao hipotetičko-deduktivna metoda. U induktivnom načinu zaključivanja, zaključujemo od pojedinačnog ka opštem - uradimo mnoge opservacije u razlučitim uzorcima, zatim napravimo generalizaciju, pa zaključimo objašnjenje. Sposobnost za ovakve kreativne skokove daje nam naučni način razmišljanja. Ako projektujemo predhodna razmatranja na Astronomiju, na primer, onda bi to izgledalo ovako: Opservacije dovode do teorije, ta teorija predviđa nove opsevacije, koje mogu, dok su testirane matematičkim alatima ili stalnim opažanjima i analizama, potvrditi ili srušiti tu teriju i dovesti do nove teorije, koja zatim mora dodatno biti testirana, kako bi videli je li ta nova teorija bolje predviđa nove opservacije. Tako postoji stalna međuigra između induktivnog načina zaključivanja (na temelju promatranja) i deduktivnog načina zaključivanja (na temelju teorije), dok tako (asimptotski) nismo sve bliži i bliži `istini`. Teorije, dakle, možemo koristiti za predviđanje opažanja, ali ona neće uvijek biti tačna onako kako smo ih predvideli, zbog greške ili zbog varijabilnosti inherentne prirodnim fenomenima. Ako se opservacije puno razlikuju od naših predviđanja, napuštamo ili menjamo teoriju. Kako testirati razmere nesklada našeg predviđanja? Test je statistički ili probabilistički, to je test nulte hipoteze,koji je kamen temeljac statističkog zaključivanja. Za razliku od determinističkog modela prirodnih fenomena, probabilistički modeli (različita stanja jedne pojave javljaju se uz određenu verovatnoću) su potvrđeni na subatomskom nivou i tu su potrebne statističke tehnike za povećanje naučne spoznaje. Prisutnost varijabiliteta zahteva korištenje statističke analize. Kad je mala varijacija s obzirom na pojavu, mnogo više težine daje mala količina dokaza, nego kada postoji mnogo varijacija.Na primer, znamo da je rak gušterače danas uvek smrtonosna bolest. Dakle, ako smo pronašli lek koji nesumnjivo leči nekoliko pacijenata raka gušterače, mi ćemo dati puno težine dokazu da je to lek.. Za razliku od toga, ako smo pokušali utvrditi da li verovanje u Boga pomaže u životu, mi moramo to pokazati na veoma velikom broju ljudi i za to koristiti statističke metode, budući da ljudska bića su vrlo varijabilna u odnosu na svoje mentalne doskočice. U stvari, u većini bioloških i još više u društvenim i psihološkim pojavama, velika je varijabilnost. Najveći deo statistike uključuje zaključivanje iz uzoraka populacije u odnosu na neko interesno obeležje. Pouzdanost takvih zaključaka može se oceniti u smislu verovatnosti izvještaja, a mi smo na taj načn ustvari induktivno zaključili iz pojedinačnog (uzorak) ka opštem (populacija). Dakle, ako trendove grupe apstrahujemo na osnovu posmatranja individua, (dok generalizacija hipoteza može doći iz elementarnih zapažanja), testiranje hipoteza mora biti učinjeno uz kontrolisana merenja, bez sistemske pristrasnosti. Statističke tehnike, da bi bile valjane, moraju se primeniti na podacima čija kolekcija mora biti precizno kontolisana, uz korišćenje savremenih informatičkih alata. U jednom naučno istraživačkom procesu, a na osnovu cilja i metode istraživanja, informatičkim i statističkim alatima se analiziraju i interpretiraju prikupljeni podaci koji su podložni slučajnom variranju i daljom evaluacijom inferencijalnim statističkim metodama dolazimo do zaključaka. Sa tim u vezi, na današnjem nivou naših pouzdanih saznanja, u celokupnom Svemiru, na ovaj ili onaj način, važe najopštiji fundamentalni zakoni o održanju koji kažu da postoje fizičke veličine (impuls, energija...) za sistem kao celinu koje se ne menjaju, ako su ispunjeni određeni preduslovi - a to je izolovanost sistema. Dok svi drugi zakoni opisuju zavisnost promena fizičkih veličina, ovi opisuju Postojanje istih fizičkih veličina. Ovi zakovi su rezultat uopštavanja celokupnog civilizacijskog naučno tehničkog iskustva, stalno potvrđivani od procvata nauke do danas. Ako bi se otkrio i JEDAN izuzetak, izgubili bi OPŠTOST i koristimo ih zato kao kriterijume prihvatljivosti istinitosti nekog fizičkog tvrđenja. Dakle, postoji koncenzus `vere` u ovaj zakon! Kako ta `vera` izgleda na primeru: Pri preciznom proučavanju energije beta čestice (elektrona koji se emituje pri radioaktivnom raspadu), jednostavno je nedostajala energija da bi se matematički izjednačile leva i desna strana jednačine. `Vera` u ovaj zakon da se energija mora naći, da postoje druge čestice, objašnjenje je stiglo pronalaskom čudesne čestice Neutrino, o njoj ćemo kasnije). Samo 4 (četiri) sile vladaju Svemirom i pronalazak neke nove značio bi promenu kompletne paradigme ljudskog saznanja. Čak i tako, naučnim metodama približili bi se istini još više, ali zašto je onda potrebno bilo kakvo pojednostavljenje i jednostavno vera bez objašnjenja? Zar je toliko lakše živeti u neznanju? 2. Religija 2.1. Treba li nam tumačenje poretka stvari i smisla kad imamo jednostavno objašnjenje? I neko vrlo promućuran se odavno setio i omogućio nam je jednostavnost - religijsko pojednostavljenje prihvatljivo svima! Bez obzira ko koliko puta gleda u Zvezde, ushićenima ili umornima, onima koji se bave Matematikom ili onima koji taj alat nisu pribavili, učenima ili siromašnima, baš svima! Poručio nam je kroz Njegovu Knjigu Istine, ako želimo da ostanemo nekažnjeni (???), da nam se Postojanje produži na drugom svetu, Gore Negde, kako kaže on, na Nebu (neznajući o njemu baš mnogo, ali nema veze), onda verujmo u Njega, Tvorca Svega, i ništa ne pitajmo, utonimo i sakrijmo se oko tradicije, Njegovog morala i dogmi koje nam je On propisao i eto, biće nam lakše...Uostalom naređuje i da moramo, jer ako se drznemo da razmišljamo o Njegovom znanju o Svrsishodnosti ili ako nedaj bože, sumnjamo u Njegovo moralno učenje.... O kakvo opterećenje ka nama od velikog Tvorca Svemira, kakva sujeta! Dodatno našem neznanju još i prepliće moralne stavove sa Poretkom, pa nam i još i preti... Pa dobro, pokušajmo da razumemo...i Sokrat bi rekao da nema ozbiljnog promišljanja bez razmišljanja o moralu...``

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

GEPEK VRATA SA STAKLOM BEZ BRAVICA ZNACI IDU KAO SA SLIKA SKINUTA SA FIAT MAREA 2001 GODISTE KARAVANA U ZELENOJ BOJI...

Prikaži sve...
5,000RSD
forward
forward
Detaljnije

ZADNJI AMORTIZERI U DOBROM ISPRAVNOM STANJU SKINUTI SA FIAT MAREA 2001 GODISTE KARAVANA...

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

ALNASER POTPUNO ISPRAVAN SKINUT SA PEZO 306 1400 KUBIKA BENZINAC 98 GODISTE...

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

SERVO PUMPA LETVE VOLANA U ISPRAVNOM STANJU SKINUTA SA PEZO 306 98 GODISTE 1400 KUBIKA BENZINCA...

Prikaži sve...
5,000RSD
forward
forward
Detaljnije

TAPACIRI VRATA SOLIDNO OCUVANI ZA SVOJE GODINE SKINUTI SA FORDA MONDEA 98 GODISTE I CENA JE ZA SVA 4 KAO SA SLIKA...

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj