Pratite promene cene putem maila
- Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
101-125 od 1336 rezultata
Režim promene aktivan!
Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje
Aktivni filteri
Književni i kulturni život srpskog naroda na početku XX veka najtešnje je vezan za književnoistoričarski i kritičarski rad Jovana Skerlića. Skerlić je bio veoma živa i snažna priroda, omladinac koji se vaspitao na učenju Svetozara Markovića i koji je u nacionalno-političkom i kulturnom životu svoga naroda odigrao veoma uticajnu, reformatorsku ulogu. Rodom Beograđanin i beogradski đak, on je nastavio visoko školovanje u Lozani i Parizu. Tom prilikom je izvorno upoznao savremenu francusku i evropsku književnost i zapojio se njenim progresivnim duhom i tekovinama. Položivši doktorat nauka Skerlić se vraća u domovinu, u Beograd, gde stupa na katedru književnosti na Filozofskom fakultetu i vremenom postaje centralna figura celokupnog književnog i nacionalno-političkog života građanske Srbije. Njegovi publicistički radovi brzo mu obezbeđuju opšte priznanje i najviši autoritet. Iako nije dugo živeo, Skerlić je za nepune dve decenije stvorio dela kojima je korenito izmenio našu književnu kritiku i istoriografiju. Napisao je čitav niz književnih studija, eseja i članaka, kojima je naučno dokumentovano, trezveno i ubedljivo osvetlio čitav XVIII i XIX vek srpske književnosti. Poznate su njegove književnoistorijske studije o srpskoj književnosti XVIII veka, o Vojislavu Iliću, Jakovu Ignjatoviću, Svetozaru Markoviću i književnom životu i stvaranju u doba takozvanog omladinskog Perioda u XIX veku (Omladina i njena književnost, 1906). Posebno mesto u Skerlićevom radu zauzima ciklus književnih eseja i studija Pisci i knjige. U tim radovima je veoma obavešteno i sugestivno naslikao život i rad najznačajnijih pisaca naših od XVIII pa sve do početka XX veka. Na osnovu svih tih radova i kao plod veoma savesnog i naučnoistraživačkog rada, Skerlić je napisao i veliku Istoriju nove srpske književnosti 1914. godine. To je, nesumnjivo, jedna od najboljih književnih istorija ne samo srpske već i jugoslovenske književnosti. Skerlić je bio snažan, trezven i racionalan duh. U književni život Srbije svoga vremena, u koji su sve više prodirala raspoloženja klonulosti i pesimizma, on je uneo nov, optimistički duh. Njegov uticaj i delovanje u tom pogledu odigrali su neocenjivo veliku ulogu. Kao kritedar, Skerlić odstranjuje dogmatizam i književnoj problematici prilazi potpuno naučno i istorijski. On uvek podrobno analizira društvene, kulturne i političke uslove, pa kroz njih osvetljava rad i dela pojedinih pisaca. Potpuno moderan u svojim estetičkim nazorima, Skerlić u književnosti prvenstveno tumači njene sadržajne i idejne kvalitete. Ali on pri tom, kao francuski đak, postavlja visoke zahteve i kad su u pitanju oblik, izraz i jezik književnih i pesničkih dela. Sa takvim stavom i zahtevima on je izvršio čitavu prekvalifikaciju pisaca prošlosti, a isto tako snažno uticao i na svoje književne savremenike. Njegov stil je postao uzor za sve koji su tada radili na književnosti i njenoj kritičarskoj i istorijskoj problematici. Taj stil je, u prvom redu, jasan, koncizan i sadržajan. Skerlić nije voleo frazu ni prazne reči. Njegov jezik i izraz su uvek konkretni i precizni, a uz to i slikoviti i emocionalni. Takvim svojim radom Jovan Skerlić je odigrao reformatorsku ulogu u našoj književnoj istoriji i kritici, a isto tako i u celokupnom kulturnom i nacionalnom životu. Kao urednik Srpskog književnog glasnika, on je uspeo da okupi najpoznatije pisce iz svih naših krajeva, da na njih izvrši snažan uticaj i razvitku srpske književnosti da nov i progresivan smer. ✰Izdavač: Prosveta, 1964. ✰Povez: broširan, 499 strana ✰Nepodvlačena, nema posvetu, zacepljena prednja korica i žvrljotina na njoj, težina 380 grama
Jovan Skerlić je nesumnjivo jedna od najvažnijih ličnosti u srpskom književnom, kulturnom i političkom životu, s kraja XIX i početkom XX veka. Bio je najpopularniji i najplodniji književni kritičar svog doba, a njegov uticaj na srpske književne prilike bio je značajan i vidljiv, dugo godina nakon njegove prerane smrti. Kao đak Bogdana Popovića i tzv. francuske škole, insistirao je na pozitivnom i naučnom metodu u istoriji književnosti i književnoj kritici, prepoznatljiv kao najpoznatiji zagovornik tzv. utilitarizma u književnosti. Za razliku od svog učitelja, Skerlić nije mario za mistiku, pesimizam, romantična i sentimentalna raspoloženja i osećanja u književnom stvaralaštvu. Bio je zagovornik racionalističkog duha, pristalica istorijskog materijalizma i srčan i borben u svojim ubeđenjima. U svojoj političkoj delatnosti, Jovan Skerlić ostaje zapamćen kao najznačajniji propovednik i protagonista ideje jugoslovenskog kulturnog i državnog jedinstva. Kao književni kritičar i istoričar plenio je svojim stilom, koji se odlikovao jasnošću, logičnošću i vatrenim zanosom. Njegov stil, koji je zračio do tada neviđenom novinom i svežinom u srpskoj književnost, bio je jedan od najvećih razloga njegovog ugleda i popularnosti. ✰Izdavač: Prosveta, 1964. ✰Povez: broširan, 380 strana ✰Nepodvlačena, nema posvetu, težina 260 grama
Pisci i knjige o kojima je Skerlić dominantno pisao obeležili su njegovo vreme, a on im je davao podršku svojim kritikama ili ju im je uskraćivao, zavisno, pre svega, od zalaganja autora za socijalističke i prosvetiteljske ideje. Sakupljeni u niz knjiga, Skerlićevi kritički članci iz časopisa su važno svedočanstvo o književnim tendencijama kod nas i u svetu. ✰Izdavač: Prosveta, 1964. ✰Povez: broširan, 401 strana ✰Podvlačena, nema posvetu, oštećena rikna, težina 290 grama
Jovan Skerlić je nesumnjivo jedna od najvažnijih ličnosti u srpskom književnom, kulturnom i političkom životu, s kraja XIX i početkom XX veka. Bio je najpopularniji i najplodniji književni kritičar svog doba, a njegov uticaj na srpske književne prilike bio je značajan i vidljiv, dugo godina nakon njegove prerane smrti. Kao đak Bogdana Popovića i tzv. francuske škole, insistirao je na pozitivnom i naučnom metodu u istoriji književnosti i književnoj kritici, prepoznatljiv kao najpoznatiji zagovornik tzv. utilitarizma u književnosti. Za razliku od svog učitelja, Skerlić nije mario za mistiku, pesimizam, romantična i sentimentalna raspoloženja i osećanja u književnom stvaralaštvu. Bio je zagovornik racionalističkog duha, pristalica istorijskog materijalizma i srčan i borben u svojim ubeđenjima. U svojoj političkoj delatnosti, Jovan Skerlić ostaje zapamćen kao najznačajniji propovednik i protagonista ideje jugoslovenskog kulturnog i državnog jedinstva. Kao književni kritičar i istoričar plenio je svojim stilom, koji se odlikovao jasnošću, logičnošću i vatrenim zanosom. Njegov stil, koji je zračio do tada neviđenom novinom i svežinom u srpskoj književnost, bio je jedan od najvećih razloga njegovog ugleda i popularnosti. ✰Izdavač: Prosveta, 1964. ✰Povez: broširan, 398 strana ✰Delimično podvlačena, ima posvetu, sitnija oštećenja, težina 290 grama
VOJISLAV DJURIĆ - ANTOLOGIJA NARODNIH JUNAČKIH PESAMA IZDAVAČ. SKZ BEOGRAD STRANA. 747 TVRDOG POVEZA STANJE. POSVETA KORICE ODVOJENE KAO I POSLEDNJA STRANA, POHABANIH IVICA I ČOŠKOVA, NA 100-TINAK REDOVA PODVLAČENA GRAFITNOM, KOREKTNA, KNJIGA KAO NA SLICI, DOSTAVU PLAĆA KUPAC, 283
A régi magyar irodalom (A kezdetektől a XIX. századig) Az ősköltészet (Kb. a XI. századig) A középkor (A XI. századtól a XVI. század elejéig) A reneszánsz (A XV. század közepétől a XVII. század elejéig) A barokk (A XVII. század elejétől a XVIII. század végéig) A magyar irodalom a XIX. században A magyar felvilágosodás kora (1772-1820) Reformkor. Romantika (1820-1844) Az utóromantikának és a realizmus kialakulásának kora (1844-1867) A realizmus kora (1867-1900) A magyar irodalom a XX. században Az új magyar irodalom kezdetei (1890-1905) A modern magyar irodalom kibontakozása (1905-1918) A szocialista irodalom kezdetei az első világháború előtt Az első világháború évei (1914-1918) A forradalmak tüzében (1918-1919) A két világháború között (1919-1944) A konzervatív irodalom A Nyugat és köre A „népi” írók mozgalma A forradalmi irodalom 1919 után A felszabadulás utáni magyar irodalom (Rövid áttekintés) Névmutató illusztrált irodalomtörténet magyar
Novak Kilibarda : LEGENDA I POEZIJA - Ogledi o narodnoj epici , Kilibarda, Novak, 1934-2023 Београд : Рад, 1976 , Fizički opis 227 стр. ; 20 cm Napomene На корицама белешка о аутору и делу с ауторовом сликом Напомене и библиографске референце уз текст. Predmetne odrednice Српска народна поезија, епска Očuvanost 4-.
Branko Popović : VERZIJE KNJIŽEVNOG DELA , Nolit 1975, str. 150. Sadržaj na slici. Očuvanost 4. БРАНКО ПОПОВИЋ Рођен је 20. децембра 1927. године у Цвилину, у Кучима. Основ- ну школу завршио је у родном мјесту, а гимназију у Подгорици. Ди- пломирао је математику 1949. године на Вишој педагошкој школи на Цетињу, а 1960. године дипломирао је на Филолошком факултету у Новом Саду југословенску књижевност и српскохрватски језик. Ма- гистрирао је 1968. године у Београду, а докторат из науке о књижев- ности стекао је на Филолошком факултету у Новом Саду 1974. године. Од 1967. до 1973. године био је професор књижевности у Матема- тичкој гимназији у Београду, а од 1973. године до 1991. године профе- сор књижевности и културе говора на Педагошкој академији у Бео- граду. Био је у два мандата и директор Педагошке академије, те члан Удружења књижевника Србије. Усавршавао се кроз студијске боравке у Лондону (1968. и 1969. го- дине) и Петрограду 1983. године. За умјетнички рад добио је награ- ду за најбољу књижевну критику „Милан Богдановић” 1979. године. Награђен је Плакетом за најбољи предавачки рад на Коларчевом на- родном универзитету у Београду 2002. године. За књигу „Потрага за смислом” добио је награду „Ђорђе Јовановић” за 2005. годину. Објавио је десетак посебних књига, 300 критика, есеја и студија, приређивао дјела других писаца (10 књига), коаутор је стручних књи- га, уџбеника итд. Најзначајнија дјела су му: Романсијерска уметност Михаила Ла- лића (1972)¸Верзије књижевног дјела (1975); Самосвест критике (1987); Уметност и умеће (1997); Говор самоће (1996); Лелејска гора Михаила Лалића (2001); Критичка промишљања (2002); Тумачења (2002), По- трага за смислом (2004). За ванредног члана Црногорске академије наука и умјетности иза- бран је 8. децембра 2000. године, а за редовног 15. децембра 2006. године. Умро је 5. новембра 2011. године
O REALIZMU : članci Stendala, Balzaka, Šamfleria, Braće Gonkur, Zole, Mopasana / [preveli Dušan Milačić i Vera Stojić] zbornik Beograd : Kultura, 1949 (Beograd : Kultura) Fizički opis 223 str. ; 21 cm Beleške: str. 147-223 Napomene i bibliografske reference uz tekst. Француска књижевност -- Реализам -- 19в Očuvanost 3.