Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
301-325 od 273848 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
301-325 od 273848 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Automehanika
  • Tag

    Značke
  • Tag

    Mali kućni aparati
  • Tag

    Beletristika

Prikaži sve...
14,990RSD
forward
forward
Detaljnije

Prikaži sve...
2,390RSD
forward
forward
Detaljnije

Otkako je sišla sa drveća i iz pećina, rasa koja je postala čovek bila je sumnjičava prema inovatorima, rugala se novim otkrićima, progonila velike mislioce – ali je na kraju, udarajući, vrištala i boreći se, morala da prihvati posledice novog razmišljanja. Dvaput su takvi efekti doveli čovečanstvo na ivicu istrebljenja, dva puta su se ljudi popeli nazad. Sada, daleko u budućnosti, Treći ljudi su sačuvali drevnu, zastarelu kulturu sa fanatičnom i krvavom odlučnošću... CORORNET BOOKS 1975. 223 str. dobro očuvana exlibris

Prikaži sve...
1,150RSD
forward
forward
Detaljnije

EAN: 4242002641454 Tip: Ručni Broj brzina: 5 Snaga: 500 W Boja: Bela

Prikaži sve...
6,799RSD
forward
forward
Detaljnije

O knjizi Pustinjak, bivši lovac i plaćenik, Klajd Bar je čovek s kojim se ne treba šaliti. Šesnaest godina. Toliko je Klajd Bar proveo daleko od gustih šuma, kanjona Kolorada i krševitih vrhova Stenovitih planina, bežeći od utvara iz prošlosti. Prešao je tri kontinenta, bio je usamljeni lovac, plaćenik i na kraju zatočenik, bez krivice lišen slobode. Sada se vratio, ali čim je zakoračio u svoj nekadašnji život, prošlost je došla po njega... Kada u pustinjski sumrak Kolorada dobije poziv od Džen, svoje sestre, koja ga očajnički moli da joj pomogne, Klajd kreće u grozničavu potragu. Prek i ne naročito druželjubiv, usput je navukao na sebe gnev nekih vrlo nezgodnih momaka. Kada je, povrh svega, jednom od njih nehotice preoteo devojku, potpisao je sebi smrtnu presudu bez prava na pomilovanje. Na prilično obeshrabrujuć početak nadovezuje se i neizvesnost: Klajd ne zna ko je oteo Džen, ne zna gde se ona nalazi ni koliko mu je vremena ostalo. Ali zna da ga samo smrt može zaustaviti, jer Klajd ne voli siledžije i kad ga put nanese na nekog od njih, pretvara se u smrtonosno oružje... „Amerika iz romana Čovek koji je dao reč nije se promenila još od vremena O. K. korala, a Klajd Bar je oličenje muškarčine, savremena verzija kauboja sa Divljeg zapada, šerifa i usamljenog jahača iz filmova, kakvima ste se uvek divili.” Nelson de Mil „Čovek koji je dao reč možda je najbolji debitantski triler ove godine, a Klajd Bar je oličenje heroja samotnjaka koji može sam da se izbori protiv zla. Ščepaće vas poput kurjaka, zariće očnjake u vas i neće vas pustiti... Uveren sam da će svi koji pročitaju prvi roman Erika Storija nestrpljivo iščekivati nastavak.” Vilijam Kent Kruger, autor bestselera Njujork tajmsa „U ovom savremenom revolveraškom klasiku svi su loši momci, a Klajd Bar je najgori među njima.” Skot Sigler, autor bestselera Njujork tajmsa „Ovo je roman u kome se, jedna za drugom, nižu akcione scene pucnjave sa mnogo krvi. Čovek koji je dao reč je mesto na kome su se susreli Kventin Tarantino i Divlji Bil Hikok.” Milan Aranđelović, Bookvar magazin

Prikaži sve...
999RSD
forward
forward
Detaljnije

Prikaži sve...
11,569RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Specifikacije: • Tip Preklopni toster • Snaga 750w • Boja inox • Ostalo Ploča dimenzija 22 x 12 cm. • Na gornjoj strani je svetlosni indikator rada grejača • i spremnosti za tostiranje.

Prikaži sve...
2,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Usisivač za suvo i mokro usisavanje TC-VC 1930 SA je nezamjenjiv pomoćnik koji pruža dobru uslugu ambicioznom uradi sam entuzijasti na poslovima čišćenja u kući, radionici i garaži. Njen rezervoar od nerđajućeg čelika ima kapacitet od 30 litara za sakupljanje i prljavštine i tečnosti, sa ispusnim vijkom predviđenim za jednostavno i čisto ispuštanje usisane tečnosti. Takođe je obezbeđen praktičan priključak za izduvavanje. Rezervoar od nerđajućeg čelika 30 l Priključak za izduvavanje 1 usisno crevo prečnika 36 mm, dužine 2,5 m 4 točkića za bolju pokretljivost Velika stopica za usisavanje tepiha ili glatkih podova Držač pribora Ručka za nošenje i držač kabla Adapter za optimalni tok vazduha Sistem cevi prečnika 36 mm za veliki protok vazduha i prljavštine Otvoz za ispuštanje vode 3-delna plastična usisna cev Dugotrajni filter za suvo usisavanje Penasti filter za vlažno usisavanje Registruj svoj novi Einhell uređaj najkasnije 30 dana od datuma kupovine i ostvari produženu garanciju. Više detalja pogledaj na stranici 3 godine Einhell garancije.

Prikaži sve...
11,599RSD
forward
forward
Detaljnije

Dostupno u više boja Digitalna 5 Kg Ne Digitalna kuhinjska vaga, može da meri masu do 5 kg, ali sa izuzetnom preciznošću od 1 g. Ima funkciju tare, pa može da meri namirnice u posudi. Snaga: baterija 2 x AAA Displej: Digitalni LCD displej Funkcija: Funkcija tare Maksimalni kapacitet: 5000 g Zakonska saobraznost 2 godine 8606010348839 Kuhinjska vaga UTILI UKV5O do 5 kg Kuhinjske vage WURTH DOO BEOGRAD KIna Zagarantovana sva prava kupaca po osnovu zakona o zaštiti potrošača

Prikaži sve...
1,490RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda • KAPACITET: Činija od 0,83 L omogućava obradu dovoljne količine sastojaka za tvoje kulinarske kreacije. • SNAGA: Sa 240 W snage, ovaj uređaj obezbeđuje efikasno sečenje i miksiranje sastojaka. • DVE BRZINE: Izaberi brzinu sečenja ili miksiranja u zavisnosti od potreba tvojeg recepta. • MULTIFUNKCIONALNOST: Seckaj začine, luk, orašaste plodove ili blendiraj sastojke za soseve i piree. • PRAKTIČNOST: Jednostavno dodavanje sastojaka tokom rada i lako čišćenje u mašini za sudove. KitchenAid Seckalica mini je savršen dodatak tvojoj kuhinji. Sa kapacitetom činije od 0,83 L, možeš pripremati različite sastojke bez potrebe za višestrukim sečenjem. Snaga od 240 W osigurava da će tvoji sastojci biti brzo i efikasno iseckani ili izmiksani. Dve različite brzine omogućavaju ti da prilagodiš rad seckalice vrsti sastojaka koje obrađuješ. Bilo da se radi o tvrdim orašastim plodovima ili mekim sastojcima za kremaste soseve, ova seckalica će se lako nositi sa zadatkom. Multifunkcionalnost ovog uređaja ti omogućava da eksperimentišeš sa različitim receptima. Seckaj, blendiraj i pripremaj sastojke za svoje omiljene jela brzo i lako. Otvor za dodavanje sastojaka tokom rada čini proces pripreme još jednostavnijim. Nakon upotrebe, činiju možeš lako oprati u mašini za sudove, što čini čišćenje brzim i bez muke. Uživaj u pripremi hrane bez nepotrebnog nereda i komplikacija. Dodaj KitchenAid Seckalicu mini u svoju kolekciju kuhinjskih aparata i podigni svoje kulinarske veštine na viši nivo.

Prikaži sve...
14,099RSD
forward
forward
Detaljnije

AC motor Jonska funkcija Keratinska funkcija 2 brzine 3 podesavanja temperature Funkcija duvanja hladnog vazduh Običan i uzani koncentrator Snaga 2200W Nazivni napon 220V-240V Nazivna frekvencija 50Hz 60Hz Kukica za

Prikaži sve...
3,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda • IZUZETNA SNAGA: Ovaj usisivač pruža impresivnu usisnu snagu od 330 W, omogućavajući ti da temeljno očistiš svaki kutak svog doma. • HEPA FILTRACIJA: Zahvaljujući HEPA filtru, ovaj usisivač zadržava čak 99.95% prašine i alergena, pružajući ti zdravije životno okruženje. • FLEKSIBILNOST: Sa kablom dužine 7 metara, lako ćeš dosegnuti sve uglove i teško dostupna mesta, bez potrebe za čestim premeštanjem usisivača. • OPREMA: Uz turbo četku i alat za tapacir, ovaj usisivač je spreman za sve izazove čišćenja, od podova do nameštaja. • PRAKTIČNOST: Dizajniran sa misliju o korisniku, ovaj usisivač ima dugme za uvlačenje kabla i antibakterijski kontejner, što olakšava održavanje. Beko VCO 6325 FD usisivač sa posudom je pravi izbor za tebe ako tražiš kombinaciju snage, efikasnosti i praktičnosti. Sa usisnom snagom od 330 W, ovaj uređaj garantuje da će tvoj dom biti besprekorno čist. HEPA filtracija obećava zdraviju sredinu, zadržavajući većinu prašine i alergena unutar usisivača. Fleksibilnost koju nudi kabl dužine 7 metara znači da možeš lako da se krećeš kroz prostorije, čisteći bez prekida. Metalna cev i velika posuda za prašinu od 2.5 l čine ovaj usisivač izdržljivim i praktičnim za upotrebu. Bogata oprema koja dolazi uz usisivač, uključujući turbo četku i alat za tapacir, čini ga svestranim uređajem sposobnim za različite zadatke čišćenja. Dugme za uvlačenje kabla i antibakterijski kontejner za prašinu su samo neke od karakteristika koje olakšavaju održavanje. Elegantan dizajn i ergonomska konstrukcija ovog usisivača omogućavaju da se on lako uklopi u tvoj dom, a podešavanje snage na kućištu ti daje kontrolu za optimalno čišćenje. Ako si osoba sklona alergijama, ovaj usisivač će biti tvoj saveznik u borbi protiv prašine. Izaberi Beko VCO 6325 FD usisivač sa posudom za pouzdano i efikasno čišćenje. Tvoj dom će zasijati čistoćom, a ti ćeš uživati u zdravijem okruženju. Vidi još informacija

Prikaži sve...
15,839RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda • KAPACITET: Friteza Tefal Super Uno FR314030 omogućava pripremu obilnih obroka sa kapacitetom od 1,5 kg hrane, idealno za porodične večere ili druženja sa prijateljima. • KONTROLA: Jednostavno upravljanje pomoću dugmadi čini ovu fritezu pristupačnom i lako za korišćenje, bez nepotrebnih komplikacija. • ČIŠĆENJE: Zahvaljujući izdvojivoj posudi sa premazom protiv lepljenja, čišćenje friteze je brzo i efikasno, što ti štedi vreme i trud. • DIZAJN: Beli dizajn friteze se lako uklapa u svaku kuhinju, dok prozorčić za praćenje prženja omogućava da u svakom trenutku imaš uvid u proces pripreme hrane. • SIGURNOST: Automatsko otvaranje poklopca i prekidač za uključivanje/isključivanje pružaju dodatnu sigurnost i kontrolu tokom korišćenja friteze. Tefal Super Uno FR314030 je savršen izbor za sve ljubitelje brze i ukusne hrane. Sa kapacitetom od 1,5 kg, ova friteza ti omogućava da pripremiš velike količine hrane, što je čini idealnom za veće porodice ili okupljanja. Upravljanje je pojednostavljeno sa intuitivnim dugmadima, što znači da nećeš imati problema sa podešavanjem temperature i vremena prženja. Čišćenje friteze više nije muka. Izdvojiva posuda sa non-stick premazom omogućava lako održavanje, a karbonski filter pomaže u održavanju čistoće i svežine tvoje kuhinje. Beli dizajn se lako uklapa u svaki prostor, a prozorčić na poklopcu ti dozvoljava da pratiš prženje bez potrebe za otvaranjem friteze. Bezbednost je takođe na visokom nivou, sa automatskim otvaranjem poklopca i jasno označenim prekidačem za uključivanje/isključivanje. Tefal je poznat po kvalitetu i pouzdanosti, a ova friteza nije izuzetak. Uživaj u savršeno prženoj hrani svaki put, bez neprijatnih iznenađenja. Ne propusti priliku da svoje kulinarsko iskustvo podigneš na viši nivo sa Tefal Super Uno FR314030 fritezom. Poseti našu stranicu, izaberi ovaj vrhunski uređaj i pripremi se za nezaboravne gastronomske avanture u udobnosti svoje kuhinje. Vidi još informacija

Prikaži sve...
18,427RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda • SNAGA I BRZINE: KitchenAid ručni mikser pruža izuzetnu snagu od 85W i impresivnih 9 brzina, omogućavajući ti da lako prilagodiš intenzitet mešanja u skladu sa potrebama recepta. • FUNKCIJA SPOROG POČETKA: Opremljen funkcijom sporog početka, ovaj mikser ti pomaže da izbegneš prskanje sastojaka, počinjući uvek sa najnižom brzinom i postepeno povećavajući tempo do željene konzistencije. • VIŠENAMENSKI DODACI: Uz mikser dolaze 4 različita priključka, uključujući turbo metlice i štap za mešanje, koji ti omogućavaju da pripremiš raznovrsne recepte, od laganih sosova do gustih smesa i pirea. • LAKO ODRŽAVANJE: Svi priključci su pogodni za pranje u mašini za sudove, što ti olakšava čišćenje i održavanje miksera nakon svake upotrebe. • KVALITET I DIZAJN: KitchenAid je poznat po svojoj izdržljivosti i kvalitetu, a ovaj model sa svojim elegantnim crnim dizajnom i kompaktnim dimenzijama savršeno se uklapa u svaku kuhinju. KitchenAid KA5KHM9212EOB ručni mikser je pravi izbor za sve ljubitelje kuvanja koji cene kvalitet i funkcionalnost. Sa snagom od 85W i 9 brzina, ovaj mikser je sposoban da se nosi sa različitim kulinarskim izazovima, od mućenja lagane pavlake do mešanja gustih testa. Njegova funkcija sporog početka osigurava da sastojci ostanu unutar posude, a ne po kuhinjskim zidovima. Priloženi dodaci, kao što su turbo metlice i štap za mešanje, čine ga višenamenskim uređajem koji možeš koristiti za pripremu različitih jela. Bez obzira da li praviš smuti, sosove ili mešaš testo za tortu, ovaj mikser će biti tvoj pouzdan partner. Zahvaljujući lakoći održavanja i mogućnosti pranja priključaka u mašini za sudove, čišćenje posle kuvanja više neće biti muka. Kompaktan i elegantan, ovaj mikser se lako skladišti i ne zauzima puno prostora. Uveri se i ti u kvalitet i svestranost KitchenAid ručnog miksera i podigni svoje kulinarsko umeće na viši nivo. Naruči odmah i uživaj u pripremi omiljenih jela sa lakoćom i stilom!

Prikaži sve...
24,199RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Hy-Protect ultrafilter je treći stepen filtera četvorostepenog koncepta filtera Karcher VPC 120 UF sistema filtera za vodu. Karcher Hy-Protect ultrafilter pouzdano zadržava bakterije, viruse, a takođe i mikroplastiku do veličine čestica > 0,1 µm. Ultrafilter je treći stepen filtera četvorostepenog koncepta filtera sistema za filtriranje vode VPC 120 UF kompanije Karcher.

Prikaži sve...
7,084RSD
forward
forward
Detaljnije

Alisa je inteligentna gimnazijalka, kojoj su roditelji namenili doktorski poziv. Stres sa kojim se suočava usled strogog vaspitanja i ličnih, tinejdžerskih problema, pokušava da prevaziđe uz pomoć nedozvoljenih lekova. Alisa želi da ispuni roditeljska očekivanja, ali njena težnja za samostalnošću biva ostvarena tokom jednog raspusta koji provodi bez nadzora. Stvari izmiču kontroli kada se upusti u vezu sa narkomanom uz koga vrtoglavo ulazi u kandže droge.

Prikaži sve...
650RSD
forward
forward
Detaljnije

O knjizi: „Prelepo i potresno, veliki doprinos književnosti XXI veka.“ Toni Morison, dobitnica Nobelove nagrade za književnost Korali je kćer tajanstvenog Profesora Sardija, zlokobnog impresarija Muzeja nesvakidašnjih bića. Svake večeri ona nastupa u velikom akvarijumu kao devojka-sirena, jedna od „živih čudesa“ poput čoveka-vuka i stogodišnje kornjače. Jedne noći Korali nailazi na intrigantnog mladića koji fotografiše drveće na divljim obalama reke Hadson. Edi Koen je ruski imigrant koji se odmetnuo od svog oca i porekla kako bi se posvetio novom čudu tehnologije – fotografiji. Kada Edi fotografiše šokantne i tragične posledice velikog požara koji je zahvatio Njujork, uplešće se u misteriozni nestanak jedne devojke i raspaliti vatru u Koralinom srcu. Njihov susret u gradu laži, žudnje i preobražaja navešće ih na put koji će im otkriti magiju, strah i uzbuđenje ljubavi . Opčinjavajući i uzbudljiv Muzej nesvakidašnjih bića Alis Hofman je priča o naelektrisanoj i strastvenoj ljubavi dvoje potpuno različitih ljudi koji žive u Njujorku tokom turbulentnih prvih decenija dvadesetog veka. „Danas za mnoge romane kažemo da su ’sjajni’, ali ovaj to uistinu jeste: delom ljubavna, delom detektivska, delom istorijska priča, ali sva satkana od lepote.“ Džodi Piko, književnica „Raskošna, živopisna i upečatljiva priča... Jedinstveno čitalačko iskustvo.“ The Seattle Times

Prikaži sve...
999RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlično očuvana knjiga. Sifra adp26.2

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlično očuvano. Listovi sa strane malo pozuteli. With an Introduction by William Breeze and a Foreword by David Tibet. This volume brings together the uncollected short fiction of the poet, writer and religious philosopher Aleister Crowley (1875 1947). Crowley was a successful critic, editor and author of fiction from 1908 to 1922, and his short stories are long overdue for discovery. Of the forty-nine stories in the present volume, only thirty were published in his lifetime. Most of the rest appear here for the first time. Like their author, Crowley`s stories are fun, smart, witty, thought-provoking and sometimes unsettling. They are set in places he had lived and knew well: Belle Epoque Paris, Edwardian London, pre-revolutionary Russia and America during the first World War. The title story The Drug stands as one of the first accounts–if not the first–of a psychedelic experience. His Black and Silver is a knowing early noir discovery that anticipates an entire genre. Atlantis is a masterpiece of occult fantasy, a dark satire that can stand with Samuel Butler`s Erewhon . Frank Harris considered The Testament of Magdalen Blair the most terrifying tale ever written.

Prikaži sve...
1,800RSD
forward
forward
Detaljnije

Bez oštećenja

Prikaži sve...
100RSD
forward
forward
Detaljnije

Zabrinjavajući, zlokoban i opčinjavajući roman – baš kao i njegovi filmovi.“ Stiven King Šokantni roman legendarnog režisera o dvoje novinara opsednutih krvlju. Moderni i opsednuti kamerama, Naomi i Nejtan žive od toga što sarađuju sa žutom štampom u doba društvenih medija. Naomi zaokupljaju naslovi koji se tiču slavnog para, Celestine i Aristida, marksističkih, promiskuitetnih filozofa. Celestina je pronađena mrtva, a Aristid je nestao. Policija sumnja da ju je on ubio i pojeo delove njenog tela. Ipak, Naomi polazi da ga nađe, i dok sve dublje zalazi u život tog para, otkriva da novinska priča tek prelazi preko površine uznemirujućih stvari koje su njih dvoje radili. Nejtan, u međuvremenu, fotografiše u Budimpešti kontroverzne postupke hirurga bez dozvole za rad po imenu Zoltan Molnar, koga je svojevremeno Interpol tražio zbog trgovine organima. Posle seksa sa jednom Molnarovom pacijentkinjom, Nejtan se zarazi retkom Rojfijevom polnom bolešću i putuje u Toronto, rešen da se upozna sa čovekom koji je otkrio taj sindrom. Doktor Beri Rojfi, kako Nejtan saznaje, sada proučava sopstvenu odraslu kći, čije bizarno ponašanje krije razornu tajnu. Ove paralelne priče prepliću se u uzbudljivi zaplet nalik na snoviđenje, koji obuhvata geopolitiku, trodimenzionalnu štampu, Severnu Koreju, Kanski filmski festival, rak i neverovatno raznovrstan seks. Kronenberg piše sa žestokom vajarskom snagom koja nam ne dozvoljava da skrenemo pogled. „Zapanjujuće i neverovatno delo. Nije za one slabog srca, ali je za one među nama koji uživaju u putovanjima kroz tamne dubine obavezno štivo.“ Stiven King „Kronenberga će verovatno optuživati za svaki greh koji se može smisliti kako bi se kompenzovao ljudski strah od uma i tela. Ova izuzetno originalna knjiga, u zahvatu i poetičnoj preciznosti nalik na najbolja Nabokovljeva dela, može da uznemiri, razoruža i konačno čitaoca apsolutno pretvori u saučesnika.“ Vigo Mortensen zL0.3

Prikaži sve...
360RSD
forward
forward
Detaljnije

Naslov: Oklop od papira - Autorbiografski saldakonti 1966 - 2013 Autor: Igor Mandić Izdavač: VBZ latinica, mek povez, 21 cm, 490 str. u odličnom stanju INTELEKTUALNU AUTOBIOGRAFIJU – ovdje sažetu u razdoblju od 1966. do 2013. g. – želio sam predočiti kao vrtoglavu tobogansku vožnju preko staza i bogaza tih proteklih desetljeća, kao usamljeničku plovidbu između Scile i Haridbe, vođen devizom da postupam s MINIMUMOM KOMPROMISA, ali zato s MAKSIMUMOM KONTROVERZIJA. Ovaj treći svezak autobiografije razlikuje se od prva dva (Sebi pod kožu, 2006., i U zadnji čas, 2009.), u kojima sam razotkrivao mnogošto iz svojeg privatnog, intimnog iliti osobnoga života – djetinjstva, školovanja, studiranja, ljubavi, braka i roditeljstva – utoliko što je OKLOP OD PAPIRA napravljen od samih tekstova »koji su me obilježili i razgraničili«. Desetljećima se ta masa tekstova (kritika, feljtona, polemika, intervjua...) gomilala i slagala, stvarajući oko mojega intimnoga bića zaštitnu barijeru, oklop tvrđi od čelika, ispod kojega ostajem netaknut, poput – ribe u soli! Ovdje preobjavljujem neke tekstove koji su me tako obilježili da sam bio etiketiran (po sistemu pljuni pa prilijepi), neke koji su ostali dosele slabije poznati široj javnosti, a u kojima se razgraničavam (po sistemu MOJ RAZLAZ SA SVIMA) te brojne intervjue u kojima sam se slobodnije iskazivao nego kad literariziram činjenice (po sistemu zini, izvali pa što bude). Dugotrajno je bilo meandriranje kroz kontradiktornosti idejno-političkih prilika, tijekom burnih i (ne)slavnih desetljeća, ali mislim da sam, »na liniji vlastite savjesti«, ovu veliku »amplitudu«, kao raspon između mladenačke euforije (1966.) i skepse (pre)zrelih godina (2013.), doveo do KATARZE zahvaljujući kojoj mogu reći kako je ovaj treći svezak autobiografije, zapravo, »MOJ OPROŠTAJ SA SVIMA«.

Prikaži sve...
1,111RSD
forward
forward
Detaljnije

PRVA knjiga: Sudar talasa, Drugi talas, Treći talas Alvin Tofler, jedan od najpoznatijih svetskih futurologa, umro je 2016. godine u 87. godini, a javnost se uveliko bavi stvarima koje je uspeo da predvidi u svojim najpoznatijim knjigama `Budući udarac` i `Treći talas`. Tofler je u svojim predviđanjima uspeo da predvidi uspon interneta i kablovske televizije. - Napredna tehnologija i informacioni sistemi doprineće tome da ćete većinu posla biti sposobni da radite od kuće - napisao je on. Predvideo je i genetski inženjering i kloniranje, tvrdeći da će žene biti u mogućnosti da `kupe mali embrion, odnesu ga kod doktora koji će ga implantirati u matericu i rode dete`. - Jedna od najfantastičnijih ljudskih sposobnosti biće to što će čovek biti u stanju da napravi kopiju sebe - napisao je Tofler o kloniranju. Porodica kao tradicionalna zajednica, takođe je opisana u njegovim knjigama i za nju kaže da će promeniti oblik u širenju LGBT populacije i dozvole istopolnih brakova. Smatrao je da je konzumerizam globalni trend i da će ljudi u budućnosti najviše patiti zbog prevelikog izbora robe na tržištu čije će postati žrtve.

Prikaži sve...
500RSD
forward
forward
Detaljnije

odlično očuvana Antologija stare kineske poezije: Svet u kapi rose Jezik, pesništvo, tradicija… Od svih kineskih dimenzija, vremensku kao da je najteže prilagoditi evropskoj vizuri: ona je i najodgovornija za tolike razlike u psihološkoj perspektivi. Otuda je i neminovno, mada u svojoj pristrasnosti tako naivno, naše čuđenje „kako je to“ stara Kina gotovo tri hiljade godina ostajala bez ikakvih dodira sa Zapadom. (Marko Polo? To nije njen kontakt sa Zapadom, već kontakt Zapada sa njom, promašen, uostalom, jer je Venecija nastavila da u tom pravcu drži durbin okrenut u naopako.) Otuda, takođe, činjenica da nijedna književnost ni približno nema tako dugu povest kao kineska – za nas predstavlja samo kuriozitet. Ako je vekovima bila više civilizacija nego nacija, drevna Kina je bila i više tradicija nego država. I to tradicija toliko prožeta svojim pismom da su mitski arhetipovi samo njegovim posredstvom mogli da se kristališu i da razviju opšte duhovne konstante. Prosto savršeno kao oruđe sinteze, dakle poezije, koja nas je u tonalitetima – čije promene potpuno menjaju smisao reči – našao način da se oslobodi rodova, padeža, vremena, gotovo čitave morfologije, da bi i poslednje njene ostatke zbrisala jedna poezija koja ne priznaje vrste reči, već samo njihovu srž. Pošteđena, tako, disciplinovanog služenja sintaksi, reč otelotvorena u ideogramu, karakterističnom kineskom pismu, postaje nezavisna, te i misao, opravdavajući tu privilegiju i koristeći se tom slobodom, ide u svom značenju do kraja, dakle dalje od reči. A ta značenja, oslobođena suvišnika, dodiruju se onda i prožimaju kao prirodne pojave. Upravo to i jeste težnja ideograma – da se prožme samom prirodom. Stoga kao da i nije poređenje, nego, takoreći, konstatacija kad jedan kineski epistolarac iz VIII veka piše da su ideogrami najslavnijeg kaligrafa među njegovim savremenicima – kitovi što nadiru ka pučini, zmije što vrludaju ševarom, kiša što se pred naletom vetra najednom sručuje niz nastrešnice, svenule puzavice što vise nad ponorom, svileni končići zahvaćeni olujom, koji kao da će se svakog trenutka prekinuti ali se nikad ne prekidaju. Ostavši bezmalo nedirnut još otkako je bio standardizovan u III veku pre naše ere, dakle potpuno nezavisan od fonetike, ideogram se obraća neposredno duhu, nemajući potrebe da se, dekomponovan zvucima, prethodno provuče kroz sluh. Zato, makar se čitao sasvim drukčije, kao arapske cifre na raznim jezicima, ideogram dočarava isti smisao današnjem Kinezu kao i onom od pre dva milenijuma, ili čitaocu u Japanu, Koreji, Kambodži: svet se, dakle, ne mora truditi da izmisli univerzalno pismo, ono već postoji, preostaje još samo ta sitnica – valja ga naučiti… Svaki kineski ideogram je, inače, jednosložan, te pošto nema nenaglašenih slogova, u kineskoj poeziji nema ni stopa; drugim rečima, metrička jedinica nije slog, nego reč, sa svojom tonalnošću. Kao što je svaka reč, zahvaljujući monosilabizmu, metrički zamenljiva svakom drugom, tako i ideogrami, kao homogene poetske slike oslobođene svega nebitnog za komunikaciju, ostaju autonomni ali i ravnopravni. Ma koliko redosled ideograma bio od značaja za njihov smisao i međusobni odnos, u pesmi oni kao da senče ivice kojima se zgledaju, kao da olabavljuju zamahe svojih značenja, kao da menjaju smerove prošlosti i budućnosti, te provociraju oko da ih upija paralelno, ponekad čak u krug: tako oni trijumfuju nad sintaksom, ne na račun, nego na korist značenja, sve slojevitijih, sve ambivalentnijih, sve obuhvatnijih. U njima je, dakle, u njihovoj prirodi, podosta od onog do čega danas, ovde i drugde, pesnik mora da se probija sam. Staviti, u pesmu, ideogram na pravo mesto, to je nešto mnogo više nego naći pravi „izraz“: to znači otkriti još jednu zakonitost, još jedan gravitacioni sistem koji počiva na ravnoteži neizrecivog i komunikabilnog. Iskazati a ne reći – da bi se, tako, reklo više, to je ono čemu najčešće teži kineski pesnik i čemu uvek teži sam njegov ideogram. Ta sposobnost slikovitog pisma naslućena je u samom začetku: ostala je legenda da su zli dusi plakali kada je pronađeno. Strahopoštovanje je vremenom svedeno na poštovanje, ali je i dalje smatrano svetogrđem makar i slučajno bacanje ili gaženje ispisanog komada papira. Poeziji je tu pripao najveći deo časti i počasti, jer je, neuporedivo potpuniju nego proza ili, kasnije, drama, imala moć da iz ideograma izvuče sve što je vremenom uspeo da upije, udahne i upamti. Zato se kineski klasični romani tako često i pozivaju na nju: „postoji pesma“, kažu, „koja to dokazuje“. I evo, sada, ponečeg od toga što je pesma dokazala, negde daleko i davno, u svojoj vekovnoj potrazi za čovekom. – Dragoslav Andrić

Prikaži sve...
999RSD
forward
forward
Detaljnije

Povest o čarobnoj palici sa runskim zapisima edicija PLAVA PTICA knjiga odlično očuvana posveta L.GaR.4

Prikaži sve...
999RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj