Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Sve kategorije
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
1 sajt isključen
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
51-75 od 220 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
51-75 od 220 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Domaći pisci
  • Tag

    Automehanika
  • Izbačen Sajt

    www.kupindo.com

Prikaži sve...
704RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Pre 6530. godina, u dohu zodijačkog znaka Taurusa-Bika, je u "Prvom Vavilonu" rođeno prvo Tajno Društvo. Sedam mudraca su bili čuvari ključeva znanja i besmrtnosti. Ta grupa jeste "Bratstvo", čiji je zadatak očuvanje spiritualnog znanja i slobode. Bilo je poznato pod mnogim imenima, ali se najčešće nazivalo "Bratstvo Zmije" ili kasnije, "Kuća Zmaja". Drevni mesopotamski tekstovi povezuju bratstvo sa sumerskim princom Enkijem. Kako su sumeri tvrdili, Enki je bio stvarni istorijski lik, i prvi lider bratstva koje je osnovao na zemlji. Bratstvo je raslo i širilo se, preko starog Egipta do Solomona koji od bratstva dobija instrukcije da podigne hram u Palestini. Za potrebe izgradnje hrama Solomon upošljava posebno izabrane zidare "Dionizijske Majstore", čiji je Red bio nastanjen u Biblosu. Oni su praktikovali i čuvali mističnu tradiciju antičkog i drevnog "Reda Memfisa". Tada je po prvi put u svojoj dugoj istoriji "Bratstvo zmije" izašlo iz "senke" pod imenom "Slobodni Zidari". Bratstvo je kasnije stvorilo nove redove poput Vitezova Templara, Rozenkrojcera i lluminata. Bratstvo je nastalo u osvit civilizacije, i od samog početka, pa sve do danas, je za obične, profane Ijude bilo i ostalo velika zagonetka. Masonerija i ostala tajna društva čuvaju izvesne "tajne", i imaju svoje "čuvare". Ova knjiga upravo želi da Vam otkrije šta je to "Masonska Zagonetka", ali i ko su "Čuvari" njene "Tajne".

Prikaži sve...
704RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Bliži pogled na masoneriju, u njeno bogatstvo simbola, sugeriše da je neprikosnoveni čuvar spiritualnog znanja i zaboravljene mudrosti. Masoni su tako bliže povezani, čuvajući unutar svog bratstva okultne tajne od profanih. Nažalost, istorijsko poreklo masonerije je pokriveno velom, ispunjeno spekulacijama, romansama i fantazijom. Masonska pouka kaže da je masonska kecelja starija od Zlatnog Runa i Rimskog Orla, što direktno upućuje na tradiciju koja im je prethodila, drevnom Egiptu. Postoje i druge legende i tzv. "alternativne" teorije, po kojima je masonerija nastala od Bratstva Ruže i Krsta i Vitezova Templara, a mitska istorija masonerije ide tako daleko, sve do Adama. Zaista, ni o jednoj organizaciji nije napisano toliko knjiga kao o masoneriji, od "fantastičnih" do vrlo ozbiljnih studija koje su na jedan nepristrasan način pokušale da odgonetnu njenu tajnovitost i skriveno poreklo. Jedna od takvih ozbiljnih, nepristrasnih knjiga je i ova, koja nema nameru da vas u nešto ubedi. već vam ostavlja mogućnost izbora da vi sami dođete do nekih odgovora. U ovoj knjizi saznaćete da li je masonerija jedna od "nerešenih" zagonetki, ispitujući različite mogućnosti njenog nastanka, vodeći vas na putovanje kroz milenijume, od sadašnjice, preko iluminata. renesansnih magova, graditelja katedrala, vitezova templara, alhemičara, rozen-krojcera, kabalista, Starozavetnih patrijarha, faraona drevnog Egipta, sve do nestalog kontinenta Atlantide. Između ostalog, saznaćete kako su misterije poput Svetog Grala, Kovčega Zavela, Filozofskog Kamena, Tarota i Kahale povezane sa legendom o Solomonovom hramu i njegovim arhitektom Hiramom Abifom. Masoni za sebe kažu da nisu tajno društvo, ali su društvo sa tajnama. Čitajući ovu knjigu bićete bliže tajni, tajni koja je slobodno zidarstvo. Autor

Prikaži sve...
704RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Knjiga ČETVRTI RAJH se bavi ideologijom nacizma i iznosi tezu da je taj politički fenomen preziveo Drugi svetski rat i da je, zamaskiran, prenet u SAD, kao tajna ideologija finansijsko-političkih moćnika koji kreiraju novi svetski poredak. Tajni identitet Adolfa Hitlera, tajne suđenja u Nirnbergu, kako su nemački naučnici stvarali NASU i američki svemirski program, kako su poznati zločinci stizali "pacovskim kanalima" do zapada koji je obilato koristio njihove mračne "talente".

Prikaži sve...
968RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Posle smrti svoga oca, bogatog bankara i majke domaćice, Neda je ostala potpuno sama. Bila je primorana da napusti roditeljsku kuću gde je bila ušuškana ljubavlju i bogatstvom svojih roditelja i suoči se sa stvarnim svetom u kome su vladala pravila muškaraca. Posle niza događaja, vešta igra sudbine i zavet njene majke dovešće je pravo u ruke muškarca koji je bio njena sudbina...

Prikaži sve...
520RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis JEDAN OD NAJZNAČAJNIJIH SRPSKIH PISACA U PONOVLJENOM IZDANJU JEDNOG OD NAJBOLJIH SRPSKIH ROMANA DVADESETOG VEKA... Tragična srpska bajka... Nalazimo se u nestvarnom koje je pretrpano stvarnim, i to je zastrašujuće... Progoni nastavljaju dela rata: svi ratovi u jednom, i sva doba pomerena da bi se bolje potvrdila... Ovde se uobličuje jedan nematerijalni Kafka i neprijatelj veka u kome ništa nije pravo, izuzev imaginacije koja spasava vrstu od njeninih sopstvenih zločina... Rečitativ Vidosava Stevanovića, lepotom svoga jezika i prodornom muzikom, baca nas u halucinaciju gde se čovek istovremeno stvara i samorazara, gde je sreća ista stvar kao nesreća. Jedan Srbin izdajnik u svom narodu i genijalan pripovedač... Ono što očarava pre svega, i prilikom čitanja, to je smelost i lepota hiperbola. U pejsažu čarobnjačkih oblaka, nisu to četiri konjanika Apokalipse, njih je hiljadu. Na zemlji predanoj snazi zla, prženoj suncem do konačnog raspada, bilo natruloj i tečnoj posle potopa, pojavljuju se poludivovi bez glava, žene poluboginje-polusmrtne, koje u svojim bedrima nose čitave narode, pustinjaci lišeni razuma koji naizmenično umiru i rađaju se...

Prikaži sve...
594RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Slepo zlo sakriveno je u dubinama ljudske prirode i svako ga kad-tad oseti Rat, osvajanja, mržnja i nasilje dominantne su teme romana Fetva Murata Baltića. Priča o gradu Sjenici, neposredno pre nego što su ga osvojili Karađorđevi ustanici u Prvom srpskom ustanku, mogla je da bude objektivizovana kao priča o posustaloj carevini, zabranjenoj ljubavi, brutalnosti vlasti, strahu pred novim vojskama i novim vremenom, surovosti osvete... Zato četvorica prijatelja – Sail, Jerotije, Azah i Džem – svedoče da je zdrava pamet, i inače, svuda u svetu nemoćna. Jer svetom ne upravlјaju mudre misli, on je u vlasti nekih drugih sila. To Sail dobro zna, zato traži lek svome bolu i slepilu narodnom. Ali on, pre svega, traži pomirenje, ne toliko između lјudi i naroda, koliko svakoga od nas sa istinom i višim smislom postojanja. Ovo je dirljiva knjiga koja podseća na zajedničke korene tri monoteističke svetske vere (judejske, hrišćanske i muslimanske) i koja se zauzima za apsolutni mir i gospodstveno poštovanje svih različitosti... * * * Priča u Fetvi, koja me je držala do samog kraja, zatvara strahovitu spiralu uništenja u vremenu i prostoru. David Albahari Cijena da se ostane bolji, jeste pristanak da se postane vječita žrtva. I likovi ove knjige i njen autor, ovu cijenu su prihvatili i platili je. Može li se, čistotom vjere u ljudsku dobrotu, savladati i uništiti ljudska zloćudnost? Fetva čitavim svojim svijetom, i Murat Baltić, svojom intervencijom u tkivo neumitnih činjenica, ostali su nepokolebani u uvjerenju da – može. Baltićev roman Fetva traganje je za lijekom protiv mržnje. Almir Zalihić Poslije Derviša i smrti, ja nijesam pročitao bolju knjigu. Adil-beg Zulfikarpašić

Prikaži sve...
673RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis "Ova knjiga u svome sastavu ima dovoljnu količinu humora da se ne ispušta iz ruku sve do poslednje stranice, uključujući i “odjavnu špicu”, pa se tako ista preporučuje čitaocima da je čitaju tri puta dnevno, uz malo vode, te da istu preporuče svojim najbližima". Dr Nele Karajlić

Prikaži sve...
693RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis „VIKILIKS PROZA“ O NAJNOVIJIM RATOVIMA „Ukupan skor svakog rata izražava se 0 : 0. Pobednicima pripada velika nula. Poraženima ona manja. One dve tačke između tih nula – moje su slepe oči!“ – podrazumeva neko od brojnih narativnih lica ove knjige, zamišljene kao savremeni pandan Krležinog Hrvatskog boga Marsa, koji u konkretnom slučaju obrađuje na različite načine stvarnost nedavnog rata u Hrvatskoj i predstavlja deo zamišenog autorovog petoknjižja o sudbini Srba iz Hrvatske, od kojih su do sad štampana tri (Molski akordi, Trezvenjaci na pijanoj lađi i Po(v)ratnički rekvijem). Parodična i burleskna, ova proza donosi antimilarizam bez tendencije, baca novo svetlo na rivastvo Komšilije i Susjedstana, priča o o Zaumlju i Zaumljanima, kao posledicama i žrtvama megalomanije svake vrste. Istovremeno, u ovoj knjizi traje i stalan dijalog sa antiratnom literaturom, kako našom tako i svetskom. Sresćemo istorijske ličnosti, antiratni pisci (poput Hašeka i Birsa), ali i njihove junaci ( Švejka, jednogodišnjeg dobrovoljca Mareka, ili poručnika Jugovića). Nastavlja se dijalog sa Krležinom literaturom, započet u Demićevom romanu Trezvenjaci na pijanoj lađi. Knjigu Ataka na Itaku sačinjavaju pet dužih pripovedaka (Ataka na Itaku, (B)rat naš nasušni, Presretnute depeše Ambrozija Hapsanž-Birsa, Švejk na odsustvu, Susjedstabsko-komšilijski gambit ) uokvirenih prološkom i epiloškom pričom. Naslovna pripovetka Ataka na Itaku koja opisuje „junaštva“ legendarnog mitskog junaka Odiseja, iz usta dva sporedna junaka Odiseje – svirača Femija i psa Argusa. Njihova priča se razlikuje od one zvanične, nalikujući na istoriju autodestrukcije, što svaki rat svojoj suštini i jeste. Pripovetke knjige „Ataka na Itaku“ iako tematizuju poslednje ratove u našem okruženju, govore suvereno i o bivšim i budućim ratovima, bilo gde da se vode. U podnaslovu su označene Špenglerovom sintagmom, kao – „komedije burleskne besmislenosti“, nagoveštavajući neobične zgode i neočekivane obrte, one ustavri nagoveštavaju štošta od onoga što se odvija iznad i ispod onoga što je ratna pojavnost.

Prikaži sve...
300RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Život ume da bude fer je roman koji se čita lagano, gustira se, kako bi to rekli Banaćani. U njemu čitaoci više generacija traže, ali i nalaze asocijacije na vlastiti život, na detinjstvo u znaku pionirskih marševa i priredbi, na prve redovno nesrećne ljubavi, na školovanje u daleko humanijim uslovima od današnjih, ali i na godine krize i nestašice kada su i osnovne životne namirnice bile nedostupne. Dragana V. Todoreskov

Prikaži sve...
750RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis U kreativno zrelom predelu između duboke intime i tajni ali i borbe otvorenosti, osetljivosti i osvetljavanja ogrebotina Biljana Minić daruje čitaocu spremnom za avanturu otkrivanja i samoprepoznavanja nešto trajnije i dublje od nastupa između života i aplauza Radivoj Šajtinac

Prikaži sve...
500RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Još je Gete govorio da ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovekovu narav kao smeh. Reklo bi se da nas Andrić, upravo na tom fonu, kroz ovih sedam priča o smehu, podseća da smeh ne košta ništa, ali daje mnogo; da obogaćuje one koji ga primaju, a ne siromaši one koji ga daju. Za osmeh je potreban samo trenutak, ali sećanje na njega nekada traje zauvek. Niko nije toliko bogat ili moćan da može bez njega. Ipak, osmeh ne može da se kupi, izmoli, pozajmi ili ukrade, jer je to nešto što nema vrednost sve dok se ne pokloni. Umberto Eko kaže da smeh ubija strah, a bez straha od đavola nema potrebe za Bogom... Zato Andrić, kroz ovu neveliku ali izuzetno zavodljivu i mudru knjigu, i poručuje: Neki ljudi su isuviše umorni da bi mogli da vam pruže osmeh. Dajte im jedan od svojih, jer nikome nije toliko potreban osmeh kao onome koji nema više da ga da... Povez knjige : tvrd Strana : 99 Format knjige : 21 cm Pismo : latinica

Prikaži sve...
594RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Roman Vesne Petković Duše su rekle „Da“ vodi vas do najdubljih dubina kroz najtananija osećanja. Vesna u ovoj interaktivnoj knjizi, na jedan prefinjeni način, opisuje emocije koje često potiskujemo, i ne samo da ih opisuje, već objašnjava uz koje se tehnike možemo suočiti sa njima. Istinita ljubavna priča BLIZANAČKOG PARA ostaviće vas bez daha. Kao i Vesnina hrabrost da se suoči sa sobom, zarad velike ljubavi koju oseća prema svom energetskom blizancu Zoranu. Suočavanjem dolazi do spokoja, do sebe i do svoje životne svrhe.

Prikaži sve...
1,300RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis ČITAJUĆI BANATSKE PRIČE ŠIMONA ĐARMATIJA Kad čovek počne da čita zbirku priča „Ljubav u Orlovatuˮ, on se neminovno, od prvih reči seti nekih ranijih knjiga Šimona Đarmatija vezanih za Banat. Jer i u ovim pričama, Banat je rodno mesto sećanja i pripovedanja o prošlosti, ali i o savremenim iskustvima i osećanjima pisca, o njegovom odnosu prema ljudima i svetu. Čitanje knjige pokazaće, međutim, da se na početku zbirke nalaze priče tematski i smisaono vezane za Banat, ali da u centralnom delu rukopisa pisac odlazi i u druge prostore, u Beograd, Peštu, do Abacije ili do jezera Zaovine... Da namerava da otputuje u Suboticu ili sedi u kafani „Kod četiri lava“ u lepim Sremskim Karlovcima. Na kraju ovog čitalačkog putovanja kroz četrdeset priča, čitaoca će sačekati „Povratakˮ, kao poenta celog rukopisa i svojevrsni pozdrav čitaocima, Banaćanima i drugima do čijih će ruku ova topla knjiga stići. Šimon Đarmati je realistički pisac koji u pisanju polazi, kako od priča koje je čuo ili čiji je svedok bio, tako i od vlastitih sećanja i doživljaja. U njegovim pričama i lirskim zapisima, Banat ima izdvojeno i povlašćeno mesto. Piščeva bogata iskustva i raznovrsna znanja omogućavaju mu da pripoveda interesantno i emotivno i da uvek ostane u granicama dobrog i plemenitog ukusa. Vasa Pavković, književnik i književni kritičar U Pančevu na Tamišu, toplog decembra 2020

Prikaži sve...
750RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Crne priče srpske svakodnevice Posmatrano u svetlu srpske satire, Raša Papeš gotovo da nema pandana u dosadašnjoj produkciji. Nov, prepoznatljiv stil, koji je već godinama uzor mnogim autorima, nezabeležena veština sa rečima i asocijacijama, maestralne igre sa smislom, povremeno gotovo poetska rešenja a sve u granicama žanra, angažovanost sa merom i širim kontekstom, zaista najraskošniji talenat koji je srpska satirična književnost imala zadnjih dvadeset godina.

Prikaži sve...
300RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Kao odgovor na globalnu pretnju terorizma svetske sile stvaraju GATA – globalnu antiterorističku aganciju. Da li će umrežavanje informacija prikupljenih iz novinarskih i obaveštajnih izvora otkriti vezu između terorističkih napada, kriminalnih ubistava, tokova „prljavog“ novca i narkotika? U borbi za moć, suprotnim interesima su umreženi: korumpirani političari i mediji, lobisti i politički stratezi, krupni kriminal i nevladine organizacije, vojni i obaveštajni specijalci i teroristi.

Prikaži sve...
980RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Treća godina u „Severnoj kapiji“ počinje nevoljom – stara kapija se otvara već prve noći po Suzaninom dolasku na imanje. Vrlo brzo školu napada čudnovata strela, a čak ni policija ne može da pronađe njenog vlasnika i naslute njegove namere. Hoće li bliznakinje konačno sklopiti sve kockice svoje misteriozne prošlosti? Da li avetinjsko selo koje im progoni snove ima ikakve veze sa ubicom i njegovom strelom? I hoće li ljubavni trougao narušiti odnose unutar družine? Deca će ovog puta morati da zagaze još dublje u svet demona, a Suzana će biti stavljena pred izbor koji bi mogao da ugasi život jednog od njenih prijatelja. Može li njena savest to da podnese?

Prikaži sve...
990RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Šta je istorija? Neko je shvata kao orijašku silu koja lomi narode, briše pokrete, uništava ili inauguriše dobre ili loše ideje, svejedno, silu koja u osnovi nema veze s ljudima samim. Drugi, poput Lava Tolstoja, kažu da je istorija podvodačica koja traži ljude prekomerne, ljude s one strane normalnog postojanja da bi od njih načinila marionete povesti, koji će narode voditi u pobedu ili češće u propast. Junaci ove knjige, svi odreda, imaju treći pogled na istoriju. Oni na povest gledaju kao na složni rad ogromnog mnoštva malih ljudi, zapravo svih koji su oduvek živeli, od kojih svi imaju ličinku istorije u svom malom i efemernom genomu, larvu koja udruživanjem s nebrojeno mnogo drugih ličinki može da porodi leptira istorije – crnog ili belog svejedno. – iz Uvoda

Prikaži sve...
621RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Pred nama je Antologija srpske priče s početka 21. veka, Vase Pavkovića, pod nazivom 21 ZA 21. Vasa Pavković jeste jedan od najprisutnijih i najobaveštenijih srpskih kritičara u poslednje tri decenije, a sama knjiga osmišljena je tako da domaćim i stranim čitaocima ukazuje na najzanimljivije pripovedačke glasove sa početka 21. veka. Izbor otvaraju pripovedači sada već starijih generacija: Mirjana Pavlović, Radovan Beli Marković i Slobodan Tišma odnosno Milica Mićić Dimovska i David Albahari. Za njima idu priče najvažnijih pripovedača iz generacije 80-ih, koji su još uvek aktivni, kao što su: S. Basara, S. Marković, Ljubica Arsić, Gordana Ćirjanić, F. Petrinović, Đ. Pisarev, Ivana Dimić i Jelena Lengold. Iz naredne generacije, koja se nadovezala na postmoderniste u knjizi su antologijske priče G. Petrovića, Z. ĆiriĆa, Laure Barne, A. Gatalice, Đ. Jakova, Divne Vuksanović i A. Bjelogrlića. Antologija se završava izabranim pričama M. Spasojevića i B. Adaševića. Na kraju knjige su i precizne beleške o izabranim pripovedačima što daje jednu visokokvalitetnu informaciju o kontekstu iz kojeg nastaje uvid koga ova knjiga nudi.

Prikaži sve...
700RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Ovo je jedan od najuspelijih domaćih romana, dobitnik prestižne nagrade "Miroslavljevo jevanđelje". Roman počinje sa događajima iz 1995. godine gde na našim prostorima besni rat ali nosi u sebi elemente erotske proze i trilera na jednoj strani i intimne scene i olovni teret prolaznosti na drugoj strani.Prepoznatljivi kreativni rukopis Milisava Savica i u ovoj knjizi čini pečat koji garantuje lepotu čitanja i umetničkog proživljavanja naše životne stvarnosti.

Prikaži sve...
800RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Praznik zveri 3 je književno delo raskošne epske i folklorne fantastike sa nešto prave, a mnogo više alternativne istorije. Roman je prožet predanjima od kojih ćete mnoga čuti prvi put, pre svega zbog toga što ih je autor u velikoj meri sam izmaštao. London 1899. U veštičji sat, u kuću pisca Abrahama, stiže nezvani gost sa zahtevom kome se domaćin povinuje. Po sećanjima i beleškama belokosog neznanca Abraham mora napisati novi roman. Ono što je na početku zvučalo kao naklapanje opasnog ludaka, tokom noći sasvim zaokuplja pažnju pisca i počinje da ga opsesivno privlači, jer shvata da piše istinite memoare Elrika O"Melnija-upira Prvokletnika. Oni govore o ljubavi i mržnji, maču i magiji, dvorskim spletkama i krvavim obračunima, a pre svega u vezi su sa Abrahamom i njegovim prethodnim književnim delom-onim za koje je pisac mislio da je samo plod njegove mašte. Od velike Seobe upira i izbora Prvokletnika u tamnicama Strvinarnika, preko pokolja Mesečeve dece u Vukovu, Elrik pripoveda zastrašujuću priču o kovitlacu ratnih oluja 15. veka, osmanlijskom dvoru i plemenitim kućama Balkana-Branković, Drakulesti i Hunjadi. Bez obzira na rasu, boju kože ili veroispovest, na bedemima poslednjih uporišta čovečanstva stoje oni koji su svoje živote posvetili borbi protiv sila tame i Onoga čije se ime ne spominje. Onoga, koji na sve pripadnike ljudskog roda gleda podjednakom mržnjom i koji će učiniti sve da uspe u svojoj zamisli. Nezvani gost bele kose njegov je izaslanik.

Prikaži sve...
842RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis NAJČITANIJA KNJIGA BIBLIOTEKE SRBIJE. NIN-ova NAGRADA ZA ROMAN GODINE. KNJIGA PREVEDENA NA VIŠE OD 20 SVETSKIH JEZIKA. Najzanimljivija i najjasnija priča o Tesli, dosad ispričana. Svet se manje promenio od Platona do TeslInog rođenja nego od Teslinog rođenja do njegove smrti. Teško je ne biti fasciniran pričom o Istorijskom Iskoraku od homerskog guslara do letenja na plavom zraku energije – za samo jedan ljudski vek! Ovaj roman kombinuje fresku i ikonu, sagu i intimu. Teslina biografija je nadahnuta hronika jedne od najvećih promena u ljudskoj Istoriji, u nekoliko zemalja, na dva kontinenta. Povest o Tesli je priča o povesti epohe. Metro ispod grada i reklame na krovovima, njegova su dela. Čaplinov skitnica Šarlo je podsećao na njega kad je kopao rovove. Federsen, Fric Langov gospodar Metropolisa, je opet – bio on. Ludi naučnik sa njegovim kalemovima u filmu o Frankenštajnu je bio on. Besprekorno obučeni aristokrat sa zaliscima koga je Igrao Bela Lugoši je, po svojoj eleganciji i maniru, bio on. Zar nije on, pre Bretona, osluškivao geomagnetski puls Zemlje? Zar nije Orson Vels plašio ljude njegovim zrakama smrti? Pred čitaocem je, dakle, najubedljivija biografija jedinog gromovnika među ljudima. O romanu „Tesla, portret među maskama spada u tzv. višestruko kodirane postmoderne romaneskne hibride, u kojima se stapaju kodovi različtih tipova romana. Pritom, temeljeni okvir predstavlja kod biografskog romana, veoma rijedak u interliterarnoj južnoslavenskoj zajednici, a onda njemu Pištalo pridodaje naraciju karakterističnu za psihološki, poetski i na koncu kulturološki roman. Na taj način on stvara složenu romanesknu miksturu, u kojoj postoje okvir i ključni događaji Tesline biografije, ali roman odustaje od nakane da ispriča još jednu u čitavom nizu Teslinih biografija i počinje da se lepezasto širi, kako bi osvijetlio rad Teslina uma, njegovu psihu, etički horizont, modele naučnih uvjerenja i sagledao Teslu i njegovo djelo u kontekstu epohe moderne. Toj narativnoj liniji pridodaje se naracija karakteristična za kulturološki roman i to onaj model kulturološkog romna koji jedan kulturni sistem motri i procjenjuje iz pozicije nove epistemološke i ukupne paradigmatske situacije, da bi se u romanu ukrstio modernistički utopizama, čitav sistem novovjekovnog logocentrizma i utopijskog scijentizma, sa distopijskim pogledom postmoderne. Na taj način se u Pištalovom romanu susreću znanstveni optimizam karaketristčan za modernu, za njene velike priče na kojima su izgrađene industrijska i tehnološka civilizacija, sa postmodernim distopizmom, njegovim skpetičnim pogledom na zamke tradicije i saznanjem o tome da su sve velike utopije moderne postale, kako bi rekao Mihail Epštejn, okupatorima budućnosti. Cijeli ovaj narativni sistem natkriljuje Pištalov vanserijski poetski talent, a roman se ukazuje kao vanredna lirska rekonstrukcije Tesline svijesti i njene emocionalne, prometejske, donkihotske i faustovske supstance. Tesla sa svojom vjerom u boga Progresa prometejski stoji u kontekstu svijeta obilježenog različitim načinima masikranja, te se njegov prometsjki duh ukazuje u svojoj donkihotskoj gesti u odnosu na manipulativne Edisonove ili Markonijeve geste, odnosno logiku dobiti u surovim kapitalističkim uvjetima društva. Sanjar koji je vjerovao u besplatnu proizvodnju i prenos energije kroz zrak i zemlju, maštao o prenosu zvuka i slike talasima na daljinu, puštao kroz sebe struju ogromnog napona, od naučnih eksperimenta pravio gotovo cirkuske predstave za meodiokritetsku, pseudonaučnu publiku, pokretanjem elektromagnetnih talasa izazivao zemljotrese, postao kosmičkim gromovnikom među ljudima, taj je sanjar uticao na to da se, kako kaže Katarina Džons, jedna od junakinja u Pištalovom romanu, Teslina prijateljica i žena s kojom je Teslin odnos uvijek bio na granici ljubavničkog – svijet brže promijeni za njegova života nego od Platona do njegovog rođenja. U tom naglom ubrazavanju svijeta Tesla nije samo jedna od ključnih naučnih figura koja je odbila Nobelovu nagradu za fiziku, već je i frojdovac, futurist i nadrealist, volterovski racionalist i bretonovac koji je osluškivao geomagnetski impulst zemlje. No, iza tog horizonta romana, u poetsko-psihološkoj ravni priče, Pištalov Tesla izrasta u narativnu figuru koja je stalno na granici utvarnog i relanog. Njega cijeli život prati duh mrtvog brata Daneta i grižnja sasvijesti zbog te smrti; on je hipohondar bonvivan i kicoš, Pigmalion sa Balkana, čovjek koji je racionalnom snagom kontolirao libido i sebi uskratio svaku pomisao na sekusalnost, usamljenik koji se jedino druži s golubovima u hotelu Vladorf Astoria, tragična figura koju je manipultivni sistem naučne i društvene moći više puta obamnuo, čovjek kroz čiji su život protunjala dva rata, a on nije verovao u pesmicu o sukobu Velikog duha istoka i Zapada. Ta se pesmica nije obraćala njegovom umu. Nikola Tesla nije verovao u magijsku geografiju. Balkan, gdje on rođen, bio je šav, pa Pištalo slika Teslu kao čoveka s granice koji zna prenatalnu tamu srpskih crkava, islamski kult svetla i vode, latinski kult satova i zvona, a turska i ruska kultura za njega su bile po sebi razumljive. Otud se u svojoj višetrukoj kodiranosti i hiridnoj utemeljnosti, Pištalov roman ukazuje istodobno i kao arheološka rekonstrukcija kulturološkog, naučnog i tehnološkog, pa i ideološkog-političkog plana svijeta druge polovine 19. i prve polovine 20. vijeka, ali i vivisekcija Tesline psihe, etike i uma, te na koncu i kao društveni roman sa vanesrijskom galerijom likova. Iznad svega toga, pak, uzdiže se poetski intonirana, u fragmentarne slike razbijena, mozačna priča u kojoj se demaskira modernistička i Teslina iluzija Progresa, baš kao što su pale maske i sa iluzije o božanskom spasu čovjeka i čovječanstva. Jednom riječju, roman i poezija koji su srasli u fukoovsku dramu uma kakvu do sada nije imala interliterana južnoslavenska zajednica. –Enver Kazaz

Prikaži sve...
1,530RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis "Priče o junacima i antijunacima - Ivo Andrić" Proza Ive Andrića, a posebno njegove priče, često se bavi tragičnim sudbinama ljudi poodmaklih godina koji u sebi nose iskustvo sveta, njegove drame, uspone i padove. Kroz ovakve likove pisac razrešava unutrašnje životne protivrečnosti i kompleksno rastvara jednu moguću viziju stvarnosti koja nas okružuje. Na taj način Andrić iznalazi književni prostor u kom je vidljivo koliko čovek sam sebe stvara, koliko sam gradi svoju realnost ili pak kako se sam zatamnjuje i potkopava. U velikoj slici i predstavi junaka i antijunaka, osim pripovedačkog okvira koji je baziran na izvornoj bogatoj i dramaturški razuđenoj biografiji Simona Bolivara, putu Alije Đerzeleza, Mustafi Madžaru, legendama o pobuni, rzavskim bregovima i ruđanskim begovima, Andrić prolazi kroz vreme, događaje, geografiju i dokumenta dajući im jedan novi kontekst zbog kojeg čitalac poznate stvari vidi kao nove. Osim vanvremenskog majstorstva kompozicije, ovaj veliki majstor pripovetke pokazuje neprevaziđenu veštinu preplitanja planova protkanih uverljivim dijalozima koji nam otkrivaju i dočaravaju ljudske ćudi i podsticaje, afekte i gestove, ljutnju i plač, molbu i nemoć. Zavodljiva mudrost privlači svakog pasioniranog čitaoca i poštovaoca Andrićevog dela da mu se iznova vraća. Povez knjige : tvrd Strana : 222 Format knjige : 21 cm Pismo : latinica

Prikaži sve...
792RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Nakon izvršene kopnene invazije i kapitulacije bombarderske 1999, Beograd se na referendumu otcepio od okupirane Srbije. Podeljen na administrativne zone i premrežen zapadnim agenturama i gerilskim podzemljem, Nišvil postaje nova prestonica Administracije za Donji Balkan, Glavnog Federalnog Ureda, kao i novouspostavljene Unionističke vlade Srbije. U zastrašujućoj postapokaliptičnoj atmosferi, grad je ispresecan električnim žičanim ogradama, njegovim ulicama šetaju vojnici i plaćenici iz celog sveta, mnogi od njih su na drogama, i sami zahvaćeni sveopštim haosom u kojem vladaju užasavajuća otupelost i sivilo. Teška se senka straha nadvila nad gradom: ubijen je Sotir, potajni gospodar nove prestonice. Ko će vladati Nišvilom nakon njegove smrti? Sve grupe u gradu spremne su za rat: Federalci i Mondisti; Urgovci i Amosi; Administracija i Federalni Ured... a i „Vitezovi” su nestrpljivi da saznaju ko im je novi vođa. Jedan događaj uteruje strah u kosti svim glavešinama: vratio se Jordan, Sotirov najbliži prijatelj. Obojica su bili pripadnici Tajne policije nekadašnje države. Ratovali su zajedno, „čuvali red” i pre i posle rata. Ali niko ne zna za njihov zavet da će osvetiti jedan drugog ako neko od njih dvojice nastrada od tuđe ruke.

Prikaži sve...
871RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Nesumnjivo je da je knjiga Pamćenje i samozaborav Bojana Jovanovića rezultat istraživanja fenomena memorisanja i zaboravlјanja u tradiciji i kulturi srpskog naroda, u čijim predanjima otkrivamo kako se taj narod odnosio prema bitnim istorijskim događajima i ličnostima i kako je uspostavlјanjem određenih narativa kao stabilizatora memorije kreativno pamtio svoju prošlost. […] U tom kontekstu i pamćenje onog što se nije dogodilo ima važnost psihološke, socijalne i duhovne činjenice, čije je značenje udalјeno od tumačenja koje sadržaj ispričanog poistovećuje sa stvarnošću. Vera u njenu istinitost ima snagu autoriteta tradicije koja se prenosi generacijama i potvrđuje identitet kolektiva. Kao što jezik pamteći našim zaboravom postaje primarno naša najsloženija kulturna tvorevina, tako i u kolektivnoj memoriji preovladavanje fiktivnog potvrđuje značaj kreativnog pamćenja kao duhovne vertikale... * * * Ova knjiga je informativna, analitična, multidisciplinarna, naučno promišlјena, otrežnjujuća i gorka u pouci. [...] Ona je na posredan način gorka u stavu i zaklјučku da od istorije nismo naučili mnogo i da ponavlјačima koji su padali na tom važnom ispitu nije naklonjena budućnost. [...] Knjiga Pamćenje i samozaborav Bojana Jovanovića jeste slojevita, prizmatična i mudra, pa zato može da bude i koristan putokaz na raskršćima vremena. Petar Pijanović Knjiga Bojana Jovanovića Pamćenje i samozaborav predragocena je za savremeno srpsko društvo, srpski narod i srpsku kulturu. U njoj autor, strplјivo i skrupulozno, inventarišući sve naše griže i muke, daje presek našeg sećanja i našeg zaborava, odnosno samozaborava... On je, ukazujući na mnogolike i mnogobrojne figuracije našeg sećanja i (samo)zaborava, nagovestio, isijavajući zrake utehe i pouke, jezgrom vlastite egzegetske kristalizacije, da voleti svoj narod ne znači laskati mu, ili kriti njegove slabosti, već ih, naprotiv, odvažno iznositi i boriti se protiv njih. Selimir Radulović

Prikaži sve...
693RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj