Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Sve kategorije
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
1 sajt isključen
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-13 od 13 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-13 od 13
1-13 od 13 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Eseji
  • Izbačen Sajt

    www.dereta.rs
  • Cena

    500 din - 749 din

Description Na granici – Bernhard Šlink: Bernhard Šlink (1949) je jedan od najpoznatijih savremenih nemačkih pisaca (Čitač, Bekstva od ljubavi,Povratak kući, Letnje laži). No, po osnovnoj profesiji Bernhard Šlink je pravnik sa dugim stažom profesora javnog prava i filozofije prava na nemačkim i američkim univerzitetima i sudije ustavnog suda. Koliko god da su teme kojima se bavi u književnim delima bliske teoriji pa i praksi prava, Šlink je kao pripovedač svestan da književnost može da izdrži tezu samo do izvesne granice. Esej to ograničenje nema, te su mnogi od Šlinkovih eseja prilika da se detaljnije upoznamo sa stavovima i dilemama ugrađenim u motivaciju njegovih književnih junaka. U ovim esejima, odabranim iz dve zbirke, Šlink se bavi domašajima i granicama prava, cenom pravde, značenjem poverenja, mestom koje prošlost ima u sadašnjosti, verskim slobodama, slobodom umetnosti i slobodom uopšte, nasleđivanjem krivice, deljivošću odgovornosti i čitavim nizom sličnih pitanja od kojih su mnoga deo moralne zapitanosti savremenog čoveka. U Šlinkovim knjigama eseja nisu sabrani stručni radovi pravnika već nastojanja moralno senzibilnog intelektualca pravne struke da unese što više svetlosti u složene situacije koje nameće život.

Prikaži sve...
550RSD
forward
forward
Detaljnije

Posle zbirki Srbija u ogledalu (2008) i Sumnjivo lice (2010), Rialiti Srbija je treća zbirka kolumni, objavljivanih u „Večernjim novostima” od 2012. do 2015. Na neki način, ove kolumne mogu se čitati kao mali prilozi za paralelnu istoriju naših života, kao neka vrsta rekapitulacije naših mnogih godina samoće, mnogih zima naših nezadovoljstava, kao kratak pregled našeg raspadanja. Srbija na svom putu ka EU, ojađena i uslovljena, opljačkana i moralno demolirana, sa svim ovim malim i velikim temama koje se serviraju kao bombastične vesti u medijima, jeste fantastična inspiracija za pisanje kolumni o duhu vremena. U svetu koji kreira Veliki Brat, horsko pevanje aktuelnih političkih mantri ispostavlja se kao najunosniji posao: sloboda govora se proglašava govorom mržnje, zdrav razum se etiketira kao glupost, slobodoljublje kao retrogradna pojava i desničarstvo, a dobrovoljno ropstvo kao najviša vrednost, pisanje ovih crtica iz naše stvarnosti za mene je lekovito.

Prikaži sve...
528RSD
forward
forward
Detaljnije

U novom milenijumu, u kome se ubrzavanje svih oblika života pretvorilo u njegovo obesmišljenje, evo knjige koja je pohvala dugom uživanju, lekovitoj čežnji, kliktavoj ljubavi i neophodnoj umetnosti. U Anatomiji zanosa nalaze se fotografije oživelih rukavica Leni Rifenštal, majušni otisci potpetica Merlin Monro, fotografije mladog Boga, jedan zaboravljeni šešir Miloša Crnjanskog, hologramski snimak Beketovih krila, poezija Artoove bolesti, kao i dešifrovani ljubavni znaci sa nagih tela oblaka. Anatomija zanosa kradom je sazidani muzej u vremenu, u kome su pohranjene zbirke sećanja i snova Toni Morison, starinski monokl i strasni šešir Antona Pavloviča Čehova, kardiogram snova kadulje, kaline i kamelije, dnevnici cvetova zaljubljenih u telo meseca, eseji o čežnji sunca i voća, muzička kutija ljubavnih pisama napisanih u leto 1926, poslatih u Rusiju, Švajcarsku i Srbiju, kao i zbirke dopisnih karata, napisi o zavodljivoj dubini dokolice, putovanja, ćutanja, tame i poezije. Preporučljivo je da se Anatomija zanosa čita noću, kad mesec procveta u ružu kaverne, a zvezde potonu u ljubavne ludosti.

Prikaži sve...
600RSD
forward
forward
Detaljnije

Ovde su skupljeni tekstovi koji su gotovo svi bili objavljeni u stručnim časopisima na engleskom jeziku u toku poslednjih 10-15 godina. Četiri od tih tekstova su bili objavljeni u prevodu na srpskom jeziku u časopisu koji nema posebno veliki tiraž i koji nije dostupan širokoj publici, te sam smatrao da treba i njih uključiti. Posebno zato jer čine celinu mog koncepta etičke Teorije ticanja. (1-Etika ticanja i odluke o prestanku života: kad nam ostaju samo emocije). TICANjE: U originalu na engleskom je korišćena reč concerns i ona nije objašnjavana u tekstu. Naprotiv, u srpskom jeziku reč ticanje je u najmanju ruku neuobičajena jer ima mnoga značenja koja zbunjuju. Ja je koristim za ono što predstavlja sadržaj, objekte ljudskog života. Počev od ljudi, predmeta koji čine deo nekog života, živih bića, prirode koja čoveku čini život, pa do koncepata i ideja. Sve to može da bude predmet, objekat naših ticanja. Mislim da će pojam biti jasniji po čitanju prvog poglavlja.

Prikaži sve...
528RSD
forward
forward
Detaljnije

Ramiz Hadžibegović suvereno putuje kroz vrijeme i kreće se s bogatstvom istraživačkog iskustva, ali i sa individualnim i kreativnim samoodređenjem. On ne dozvoljava da se zaboravi način života, vjerovanja i pogled na svijet naših predaka. U savremenom ubrzanju i konfuznoj zbilji, ovozemaljski bogovi, u zanosu rušenja starog i stvaranju novog svijeta, postali su netrpeljivi i neobazrivi prema svemu što im je prethodilo. Tako su devastirani običaji i skala vrijednosti predaka. Iako nije intelektualac tradicionalista, ne bez nostalgije, nametnulo mu se pitanje o kontinuitetu i diskontinuitetu tradicionalnih vrijednosti koje su u današnjici na silaznoj liniji. Autor je pokazao da razumije vrijednosti prošlih vremena i da mu je jasno za čim ima smisla žaliti. I kad nastoji da oblikuje i protumači pojmove i običajnu scenografiju prohujalih vremena, autor to čini s pažnjom senzibilnog i odgovornog istraživača, koji lucidnim zapažanjima sve stavlja na svoje mjesto. Tako se jasno vidi kako je to nekad bilo i šta je od svega toga preostalo. Da stigne do takvih uvida, bila je od velike pomoći autorova interdisciplinarna kompetencija – istorijska, kulturološka, sociološka, antropološka, etnološka, filozofska, a posebno umjetnička, književna. Prisustvom proživljenih emocija i gotovo dirljive osjećajnosti, autor vaskrsava naše običaje na uvjerljiv i nadahnut način tako da oni djeluju kao pravo osvježenje. Napisana jasnim i upečatljivim jezikom, ostvarena stilskom i misaonom jednostavnošću, u ovoj knjizi stvoreni su uslovi i za zadovoljstvo u čitanju i za aktivno čitanje. Nesumnjivo, ovaj spis važan je prilog kulturi sjećanja jer je autentičan dio kulture koherentnog pamćenja. Sve to mnogo znači za prepoznavanje vertikale našeg identiteta od iskona do sadašnjosti. Konačno, evo knjige koja je s razlogom napisana. A što je najvažnije, sačinjena je briljantno. To je preporučuje za dugo trajanje. Ratko Božović

Prikaži sve...
616RSD
forward
forward
Detaljnije

Prikaži sve...
704RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Knjiga tematski raznovrsnih i kompleksnih esejističkih tekstova posvećenih savremenoj srpskoj prozi i svojevrsni nastavak prethodne Đorđevićeve knjige Poetički svetovi posvećene pesništvu. Još jednom, britkom mišlju i iscrpnim analizama, autor nas uvodi u osobenosti stvaralaštva savremenih autora poput: Đorđa Pisareva, Jovanke Nikolić, Franje Petrinovića, Sunčice Denić itd. Za svoju priču o eskapizmu u savremenoj srpskoj prozi Časlav Đorđević u horizont kritičkih razmatranja postavlja pojedinačna dela iz opusa savremenih prozaista poput Milice Mićić Dimovske, Franje Petrinovića, Đorđa Pisareva, Jovanke Nikolić, Sunčice Denić… Sa upornom zapitanošću prateći određujuće poetičke aspekte ovih književnih ostvarenja, on istražuje mnogobrojne modalitete ispoljavanja slojevitih introverzija, odnosno eskapizma u koji beznadežno tone savremeni čovek.

Prikaži sve...
600RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Kritičar u tranziciji Poetička promaja, na kojoj se našao kritičar u tranziciji, uklešten između svedenosti na posredovanje između zahteva Tržišta i Fondacija, s jedne strane, i poriva da se istinito svedoči o svom vremenu, s druge, povod je Slobodanu Vladušiću da promišljeno i duhovito pretrese i vrednuje zbivanja i pojave u srpskoj prozi početkom 21.veka

Prikaži sve...
528RSD
forward
forward
Detaljnije

Prikaži sve...
700RSD
forward
forward
Detaljnije

Rolan Garos nije stadion, to je hram. Novak Đoković nije igrač, on je sveštenik. Loptica, to je đavo koga oba protivnika grubo šalju jedan drugome s nadom da se prokletnica neće vratiti na njihovu stranu. Novak je Blizanac, kao Puškin, i obojica, u neku ruku, pišu na isti način: brzo i dobro. Pojavio se na licu zemlje u najgorem trenutku – ali i u najboljem za jednog spasitelja – u vreme poslednjih balkanskih ratova (1992–1999). Prvi put u Evropi, posle više godina, uz reč „srpski” bilo je i pohvalnih prideva. Sportski komentatori nisu mogli da govore drugačije. Činilo se da Novak, nalik čudesnom Bodlerovom oblaku, lebdi nad istorijskim dramama koje su prolazile preko njegove divne zemlje. Odjednom se u novine i televizijske dnevnike u Beogradu ponovo vratila lakoća – ona lakoća koju isporučuju veliki snabdevači, umetnici i sportisti. Novak je u srpsku pesmu ponovo uneo lake i zavodljive refrene koji su bili nestali. Tenis je rat – zar loptica ne leti brzinom metka – rat u kojem niko ne gine, i to je veliki napredak u poređenju s normalnim ratovima, to jest s nenormalnim ratovima. I ovde ima pobeda i poraza, ali ni jedni ni drugi nisu krvavi. Jugoslavija je bila velika sportska nacija, a Srbija nastavlja da zaposeda stadione, verovatno je to ono što se zove Velika Srbija. Njen pastir je Novak, sa svojom velikom torbom u kojoj je njegovo oružje: reketi.

Prikaži sve...
550RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Kritička hronika nefikcijske proze (1992-2009) Autorova namera da napiše svojevrsnu „kritičku hroniku nefikcijske proze“ rezultirala je knjigom u kojoj će čitalac, iz stranice u stranicu, pratiti „mozaičku mapu“ kao otisak jednog vremena ali i delimični katalog značajnih autora koji su u minulom ili trajućem veku ostavili neizbrisivi stvaralački pečat. P. Palavestra, R. Mikić, P. Milošević, J. Aćin, S. Velmar-Janković, N. Petković, S. Gordić, G. Tešić, G. Petrović, LJ. Simović, J. Hristić, D. Hamović, P. Ugrinov samo su neka od dobropoznatih imena čija su dela sagledavana bilo iz šire bilo iz uže analitičke vizure, krećući se od svedenijih „siluetarnih opisa“ i oživljavanja književnoistorijskog konteksta do iscrpnijih kritičkih analiza, koji će ovu knjigu obeležiti posvećenošću, autentičnošću i smelošću autorskog pera.

Prikaži sve...
700RSD
forward
forward
Detaljnije

Svako je od nas svoj, ličan, ali i deo jednog društva, naroda. I prema obe činjenice je obavezan u izvođenju pripovesti. Znatiželji nikad kraja, ali i bez svog korena to sve raznesu vetrovi za koje je teško razumeti otkuda duvaju. Kod čoveka iz Hercegovine koji odluči da govori javno to je još mnogo izraženije. Odstupati od te obaveze je poništavanje sebe. Tamo je sve rečeno i pažljive uši su sve čule. Još tada je jasno rečeno da „neće biti stida ni zbora o obrazu i o svemu će se više voditi briga nego o čojstvu i obrazu”, ali ljudima kao Slobodan Vujović, koji dolazi iz sene tih pripovesti i opomena, svakako je ispripovedano i da se svakom zlu vidi kraj, te je sveta dužnost ne potpadati pod te đavolje talase. Borba je večna. Jer, „pošto se Srbi odmore i napune krvi i mesa, a trave zamijene seno i gora sakrije osvetnike, poći će da traže otadžbinu”… Današnjem čitaocu ovo deluje neobično ali blisko. Zato smo uvek pred pitanjem: Bezgdećemo ovako? – kako Vujović podvlači u svome naslovu i pita se na stranicama ove knjige. Prof. dr Slobodan Reljić

Prikaži sve...
660RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Eseji i radovi o avangardnoj, neoavangardnoj i postmodernoj srpskoj književnosti U dvanaest eseja i ogleda Miloš Jocić sa mnogo umešnosti tumači pretpostavke neoavangardne umetnosti, tekstualizma i prevlasti slike nad znakom, i različite formalno-eksperimentalne postupke koji uvažavaju stvarnost diskursa i to fantastičkog, parodijskog i burlesknog, bez obzira na striktno razgraničenje između poezije, proze ili naučno-teorijskog idioma. Prof. dr Bojana Stojanović Pantović Jezičko-vizuelne inovacije u centru su pažnje Miloša Jocića, pri čemu je važno istaći da on ima svest kako one nisu ekskluzivno čedo naše epohe već imaju i tradiciju, ali im tek savremeno doba – pored ostalog, i zbog intenzivnog razvoja tehnosfere! – pridaje značaj poetičkih dominanti i legitimnih komponenti visoke književnosti (za razliku od statusa pukog eksperimenta ili „pobunjeničke periferije“, tj. literarne alternative – kako ih je uglavnom tumačila oficijelna istorija srpske literature). Prof. dr Sava Damjanov Pamtim prvi čas na izbornom kursu „Avangardne, neoavangardne i eksperimentalne tendencije u srpskoj književnosti 20. veka“ na kojem se Miloš Jocić „dokopao“ Čekića tautologije Vojislava Despotova (iz hrpe knjiga koje sam doneo na čas kao dokument o nekanonizovanoj i marginalizovanoj književnoj proizvodnji) i svoju koncentraciju usmerio na čitanje ovog blistavog dela koje je svojevrsna istorija neoavangardnog i eksperimentalnog kontektsa na prostoru Jugoslavije. I tako je započeta jedna važna stvaralačko-naučna avantura Miloša Jocića u kojoj se prepoznaju izuzetna posvećenost, strast čitanja, otkrivalački interpretativni eros i fascinacija svim oblicima eksperimenta u književnoj umetnosti. „No jedno je neosporivo sa ovom knjigom…“ – Jocić est arrivé! Prof. dr Gojko Tešić

Prikaži sve...
550RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj