Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Sve kategorije
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveΕ‘tenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete VaΕ‘u mail adresu.
1-9 od 9 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-9 od 9
1-9 od 9 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

ReΕΎim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Fotografije, grafike i crteži
  • Tag

    ELEKTRONIKA
  • Cena

    50,000 din - 79,999 din

Milo Milunovic Logoras bakropis, otisak 1 od 4 dimenzije prizora 19 x 10 cm dimenzije grafickog lista 29 x 21 cm signatura i numeracija zamoljeni smo da se ne obelodani cije je vlasnistvo bio ovaj rad pa ce to sigurno ostati mala tajna, mozemo samo kaziprstom da upiremo prema gore vise puta. Ipak kao clue najblizeg saradnika postavili smo jednu fotografiju. Kao trag

PrikaΕΎi sve...
67,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Marko MURAT Autoportret, rukopis (1941) mastilo na kartonu 9,3 x 14,2 cm signature, zapisi Marko Murat roΔ‘en je u Luki Ε ipanskoj 1864. godine. Umetničko obrazovanje stekao je na Akademiji u Minhenu. Godine 1898. učestvovao je u osnivanju UdruΕΎenja srpskih umetnika za plastične umetnosti i muziku u Beogradu. Bio je jedan od umetnika koji su 1900. predstavljali Srbiju na Svetskoj izloΕΎbi u Parizu. Bio je jedan od osnivača Lade 1904. i član istog druΕ‘tva do 1910. Do početka rata bio je član MeduliΔ‡a, druΕ‘tva srpsko-hrvatskih umetnika. U njegovom slikarskom opusu sreΔ‡emo brojne pejzaΕΎe, meΔ‘u kojima dominiraju oni iz okoline Dubrovnika, zatim brojne portrete, ali je negovao i istorijsko slikarstvo. Murat Marko Π”Π°Ρ‚ΡƒΠΌ Ρ€ΠΎΡ’Π΅ΡšΠ° 30. Π΄Π΅Ρ†Π΅ΠΌΠ±Π°Ρ€ 1864. ΠœΠ΅ΡΡ‚ΠΎ Ρ€ΠΎΡ’Π΅ΡšΠ° Π›ΡƒΠΊΠ° Шипанска (Аустроугарска) Π”Π°Ρ‚ΡƒΠΌ смрти 14. ΠΎΠΊΡ‚ΠΎΠ±Π°Ρ€ 1944. ΠœΠ΅ΡΡ‚ΠΎ смрти Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊ (ΠˆΡƒΠ³ΠΎΡΠ»Π°Π²ΠΈΡ˜Π°) Π”Π΅Π»Π° ΠœΠ°Ρ€ΠΊΠΎ ΠœΡƒΡ€Π°Ρ‚ (Π›ΡƒΠΊΠ° Шипанска ΠΏΠΎΡ€Π΅Π΄ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊΠ°, 30. Π΄Π΅Ρ†Π΅ΠΌΠ±Π°Ρ€ 1864. – Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊ, 14. ΠΎΠΊΡ‚ΠΎΠ±Π°Ρ€ 1944) β€” српски сликар који јС Π½Π°ΠΊΠΎΠ½ ΡΡ‚ΡƒΠ΄ΠΈΡ˜Π° Ρƒ ΠœΠΈΠ½Ρ…Π΅Π½Ρƒ, Ρ€Π°Π΄ΠΈΠΎ Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ, Π° Π·Π°Ρ‚ΠΈΠΌ сС Ρƒ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊΡƒ посвСтио Π±Ρ€ΠΈΠ·ΠΈ ΠΎ ΠΊΡƒΠ»Ρ‚ΡƒΡ€Π½ΠΈΠΌ спомСницима ΠΊΠ°ΠΎ ΠΊΠΎΠ½Π·Π΅Ρ€Π²Π°Ρ‚ΠΎΡ€. Π‘Ρ‚Π²Π°Ρ€Π°ΠΎ јС пСјзаТС (ΠΌΠ°Ρ…ΠΎΠΌ ΠΈΠ· ΠΎΠΊΠΎΠ»ΠΈΠ½Π΅ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊΠ°), ΠΏΠΎΡ€Ρ‚Ρ€Π΅Ρ‚Π΅ ΠΈ ΠΈΡΡ‚ΠΎΡ€ΠΈΡ˜ΡΠΊΠ΅ ΠΊΠΎΠΌΠΏΠΎΠ·ΠΈΡ†ΠΈΡ˜Π΅. ЊСгово Π½Π°Ρ˜ΠΏΠΎΠ·Π½Π°Ρ‚ΠΈΡ˜Π΅ Π΄Π΅Π»ΠΎ јС Π²Π΅Π»ΠΈΠΊΠ° ΠΈΡΡ‚ΠΎΡ€ΠΈΡ˜ΡΠΊΠ° ΠΊΠΎΠΌΠΏΠΎΠ·ΠΈΡ†ΠΈΡ˜Π° β€žΠ£Π»Π°Π·Π°ΠΊ (Π”ΠΎΠ»Π°Π·Π°ΠΊ) Ρ†Π°Ρ€Π° Π”ΡƒΡˆΠ°Π½Π° Ρƒ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊβ€œ, Π·Π° ΠΊΠΎΡ˜Ρƒ јС Π΄ΠΎΠ±ΠΈΠΎ Π±Ρ€ΠΎΠ½Π·Π°Π½Ρƒ ΠΏΠ»Π°ΠΊΠ΅Ρ‚Ρƒ Π½Π° ΡΠ²Π΅Ρ‚ΡΠΊΠΎΡ˜ ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±ΠΈ Ρƒ ΠŸΠ°Ρ€ΠΈΠ·Ρƒ 1900. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅. Π‘ΠΈΠΎ јС Ρ€ΠΈΠΌΠΎΠΊΠ°Ρ‚ΠΎΠ»ΠΈΡ‡ΠΊΠ΅ вСроисповСсти Π–ΠΈΠ²ΠΎΡ‚ ΠΈ Π΄Π΅Π»ΠΎ β€žΠ”ΠΎΠ»Π°Π·Π°ΠΊ Ρ†Π°Ρ€Π° Π”ΡƒΡˆΠ°Π½Π° Ρƒ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊβ€œ β€žΠ”Π°Ρ… Π΄ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π°Ρ‡ΠΊΠΎΠ³ ΠΏΡ€ΠΎΠ»Π΅Ρ›Π°β€œ ΠžΡΠ½ΠΎΠ²Π½Ρƒ ΡˆΠΊΠΎΠ»Ρƒ ΠΈ Π³ΠΈΠΌΠ½Π°Π·ΠΈΡ˜Ρƒ јС 1883. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Π·Π°Π²Ρ€ΡˆΠΈΠΎ Ρƒ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊΡƒ ΠΈ послС јС Ρ‚Ρ€ΠΈ Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ студирао Ρ‚Π΅ΠΎΠ»ΠΎΠ³ΠΈΡ˜Ρƒ Ρƒ Π—Π°Π΄Ρ€Ρƒ. 1886. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ јС ΠΎΡ‚ΠΈΡˆΠ°ΠΎ Π½Π° ΡΡ‚ΡƒΠ΄ΠΈΡ˜ Ρƒ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠΎΡ˜ акадСмији Ρƒ ΠœΠΈΠ½Ρ…Π΅Π½Ρƒ Ρƒ НСмачку ΠΈ Π΄ΠΈΠΏΠ»ΠΏΠΌΠΈΡ€Π°ΠΎ јС 1893. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Π° Π·Π°Ρ‚ΠΈΠΌ ΠΏΡƒΡ‚ΠΎΠ²Π°ΠΎ ΠΏΠΎ Π ΠΈΠΌΡƒ ΠΈ ΠŸΠ°Ρ€ΠΈΠ·Ρƒ. Од 1898. сС настанио Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ ΠΈ Ρ‚Ρƒ ΠΏΡ€Π΅Π΄Π°Π²Π°ΠΎ Ρƒ Π”Ρ€ΡƒΠ³ΠΎΡ˜ Π±Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄ΡΠΊΠΎΡ˜ гимназији ΠΈ Π£ΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠΎ-Π·Π°Π½Π°Ρ‚ΡΠΊΠΎΡ˜ школи, Π° јСдно Π²Ρ€Π΅ΠΌΠ΅ јС Π±ΠΈΠΎ ΠΈ ΠΏΡ€Π΅Π΄Π°Π²Π°Ρ‡ Ρ†Ρ€Ρ‚Π°ΡšΠ° ΠΊΡ€Π°Ρ™Π΅Π²ΠΈΡ›Ρƒ АлСксандру ΠšΠ°Ρ€Π°Ρ’ΠΎΡ€Ρ’Π΅Π²ΠΈΡ›Ρƒ. Π£ склопу Π΄Π΅Π»Π΅Π³Π°Ρ†ΠΈΡ˜Π΅ која јС прСдстављала ΠšΡ€Π°Ρ™Π΅Π²ΠΈΠ½Ρƒ Π‘Ρ€Π±ΠΈΡ˜Ρƒ Π½Π° Π‘Π²Π΅Ρ‚ΡΠΊΠΎΡ˜ ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±ΠΈ Ρƒ ΠŸΠ°Ρ€ΠΈΠ·Ρƒ 1900. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅, ΠœΠ°Ρ€ΠΊΠΎ ΠœΡƒΡ€Π°Ρ‚ сС прСдставио ΠΈΡΡ‚ΠΎΡ€ΠΈΡ˜ΡΠΊΠΎΠΌ ΠΊΠΎΠΌΠΏΠΎΠ·ΠΈΡ†ΠΈΡ˜ΠΎΠΌ β€žΠ£Π»Π°Π·Π°ΠΊ (Π”ΠΎΠ»Π°Π·Π°ΠΊ) Ρ†Π°Ρ€Π° Π”ΡƒΡˆΠ°Π½Π° Ρƒ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊβ€œ, Π·Π° ΠΊΠΎΡ˜Ρƒ јС Π½Π°Π³Ρ€Π°Ρ’Π΅Π½ Π±Ρ€ΠΎΠ½Π·Π°Π½ΠΎΠΌ ΠΏΠ»Π°ΠΊΠ΅Ρ‚ΠΎΠΌ. ΠŸΠΎΡ€Π΅Π΄ њСга, Ρƒ Π΄Π΅Π»Π΅Π³Π°Ρ†ΠΈΡ˜ΠΈ јС учСствовао ΠΈ Паја ΠˆΠΎΠ²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› са ΠΌΠΎΠ½ΡƒΠΌΠ΅Π½Ρ‚Π°Π»Π½ΠΎΠΌ ΠΊΠΎΠΌΠΏΠΎΠ·ΠΈΡ†ΠΈΡ˜ΠΎΠΌ β€žΠŸΡ€ΠΎΠ³Π»Π°ΡˆΠ΅ΡšΠ΅ Π”ΡƒΡˆΠ°Π½ΠΎΠ²ΠΎΠ³ Π·Π°ΠΊΠΎΠ½ΠΈΠΊΠ°β€œ, Π·Π° ΠΊΠΎΡ˜Ρƒ јС Π΄ΠΎΠ±ΠΈΠΎ Π·Π»Π°Ρ‚Π½Ρƒ ΠΏΠ»Π°ΠΊΠ΅Ρ‚Ρƒ. Π—Π° Π²Ρ€Π΅ΠΌΠ΅ Ρ€Π°Ρ‚Π° јС Π±ΠΈΠΎ Ρƒ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊΡƒ ΠΈ Ρ‚Ρƒ јС Ρ…Π°ΠΏΡˆΠ΅Π½ ΠΈ ΠΏΡ€ΠΎΠ³Π°ΡšΠ°Π½ (ΠΊΠ°ΠΎ Π‘Ρ€Π±ΠΈΠ½, ΠΊΠ°Ρ‚ΠΎΠ»ΠΈΡ‡ΠΊΠΎΠ³ вСрског ΠΎΠΏΡ€Π΅Π΄Π΅Ρ™Π΅ΡšΠ°) ΠΎΠ΄ Π°ΡƒΡΡ‚Ρ€ΠΈΡ˜ΡΠΊΠΈΡ… власти. ПослС Ρ€Π°Ρ‚Π° јС постао ΡƒΠΏΡ€Π°Π²Π½ΠΈΠΊ Π·Π° Π½Π°Π΄Π»Π΅ΡˆΡ‚Π²ΠΎ умСтности ΠΈ спомСникС Ρƒ Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊΡƒ. Π‘ΠΈΠΎ јС јСдан ΠΎΠ΄ ΠΏΡ€Π²ΠΈΡ… импрСсиониста Π½Π° словСнском Ρ˜ΡƒΠ³Ρƒ који јС дослСдно Ρ€Π°Π΄ΠΈΠΎ Ρƒ ΠΏΠ»Π΅Π½Π΅Ρ€Ρƒ ΠΈ Ρ‚Π°ΠΊΠΎ ΠΈΠ·Ρ€Π°Π΄ΠΈΠΎ ΠΌΠ½ΠΎΠ³Π΅ пСјзаТС ΠΈΠ· Π”ΡƒΠ±Ρ€ΠΎΠ²Π½ΠΈΠΊΠ° ΠΈ њСговС ΠΎΠΊΠΎΠ»ΠΈΠ½Π΅ Π° Ρ€Π°Π΄ΠΈΠΎ јС ΠΈ ΠΈΡΡ‚ΠΎΡ€ΠΈΡ˜ΡΠΊΠ΅ ΠΊΠΎΠΌΠΏΠΎΠ·ΠΈΡ†ΠΈΡ˜Π΅ ΠΊΠ°ΠΎ ΠΈ ΠΏΠΎΡ€Ρ‚Ρ€Π΅Ρ‚Π΅. Π’Ρ€Π΅ΠΌΠ΅Π½ΠΎΠΌ јС њСгова ΠΏΠ°Π»Π΅Ρ‚Π° постала Π·Π°Ρ‚Π²ΠΎΡ€Π΅Π½ΠΈΡ˜Π° ΠΈ Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²ΠΈ ΠΏΠ»Π°ΡΡ‚ΠΈΡ‡Π½ΠΈΡ˜ΠΈ. Излагао јС Π½Π° свим Π·Π½Π°Ρ‡Π°Ρ˜Π½ΠΈΡ˜ΠΈΠΌ ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π°ΠΌΠ° Ρƒ ΠˆΡƒΠ³ΠΎΡΠ»Π°Π²ΠΈΡ˜ΠΈ Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ ΠΈ Π—Π°Π³Ρ€Π΅Π±Ρƒ Π°Π»ΠΈ ΠΈ Ρƒ иностранству Ρƒ Π‘ΠΎΡ„ΠΈΡ˜ΠΈ, ΠœΠΈΠ½Ρ…Π΅Π½Ρƒ, ΠŸΠ°Ρ€ΠΈΠ·Ρƒ, Π ΠΈΠΌΡƒ, Π‘Π΅Ρ‡Ρƒ, Π›ΠΎΠ½Π΄ΠΎΠ½Ρƒ ΠΈΡ‚Π΄.

PrikaΕΎi sve...
65,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Dimenzije sa ramom 68x49cm, autorski otisak.Samo licno preuzimanje u Novom Sadu.

PrikaΕΎi sve...
54,000RSD
forward
forward
Detaljnije

HRISTOFOR Ε½EFAROVIΔ† (1690-1753) - RASPEΔ†E SA STRADANJEM APOSTOLA Bakropis, savremeni otisak originalne ploče iz 1751. Poslednji poznati rad zaΕ‘etnika srpskog slikarstva novog veka. Dimenzije otiska 42x59 cm, dimenzije lista 50x75 cm, dimenzije rama 57x82 cm. Opremljena pod antirefleks staklo i u adekvatan luksuzni srebrni ram. Otisak sa kraja XX veka. Original ploče u muzeju SPC, a primerak otiska u stalnoj postavci Galerije Matice Srpske. Otisak iz 1751. nije poznat. Reprodukovana u Davidov, D. (1978). SRPSKA GRAFIKA XVIII VEKA. Novi Sad: Matica Srpska. Dogovor moguΔ‡, pitanja u inbox ili telefonom. Pogledajte i ostale moje oglase.

PrikaΕΎi sve...
53,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Bogdan SUPUT Svirac ispred bioskopa, 1934 na zidu na plakatu pise Greta Garbo linorez, dimenzije lista oko 20 x 14 cm pecat i potpis / latinica Stanje kao na snimcima. Reprodukovan u knjizi Bogdan Suput autorke: Vere (Vera) Jovanovic

PrikaΕΎi sve...
79,910RSD
forward
forward
Detaljnije

Jako bitan umetnik, rodjeni brat Dragise Ajdica AD-a, interesantno da je na ovom radu iz 1973. godine najavljena 2000. godina kao moguci simbol nekog milenijumskog preokreta. Ljubisa AJDIC SLAVA MU, 1973 Sin Lazara Antica Veseli Aleksa Mucki Ubijen 1916. godine tusevi u boji 16,2 x 13 cm signirano i datirano dole desno

PrikaΕΎi sve...
54,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Originalna grafika, bombaΕ‘a (Konstantin Gumaz), prva, suva igla, 1944 godina. Uramljena sa staklom. Dimenzije same grafike su 15x17cm bez rama. Autorski otisak, i posveta umetnika. Cena je fiksna.

PrikaΕΎi sve...
50,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Borivoje Stevanovic Sa Dusanovca, oko 1922 (rad potice iz skicen bloka sa drugim motivima i zapisima ovog impresioniste) olovka 13,5 x 19,2 cm Fotosertifikat Nikola Kusovac Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π΅ Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› (Ниш, 14. ΠΎΠΊΡ‚ΠΎΠ±Π°Ρ€ 1879 β€” Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄, 19. мај 1976) јС Π±ΠΈΠΎ српски сликар, Π°ΠΊΠ°Π΄Π΅ΠΌΠΈΠΊ БАНУ. ΠŸΡ€Π²ΠΈ јС ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊ ΠΏΠΎΡ€Π΅ΠΊΠ»ΠΎΠΌ са Ρ˜ΡƒΠ³Π° Π‘Ρ€Π±ΠΈΡ˜Π΅ ΠΈ ΠΏΡ€Π²ΠΈ ΠΎΠ΄ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊΠ° Ρ€ΠΎΡ’Π΅Π½ΠΈΡ… Ρƒ ΠΠΈΡˆΡƒ који јС стСкао акадСмско Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΎ ΠΎΠ±Ρ€Π°Π·ΠΎΠ²Π°ΡšΠ΅. Овај ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊ Ρ‡ΠΈΡ˜ΠΈ јС Π·Π½Π°Ρ‡Π°Ρ˜ Π½Π°Ρ†ΠΈΠΎΠ½Π°Π»Π½ΠΎΠ³ ΠΊΠ°Ρ€Π°ΠΊΡ‚Π΅Ρ€Π°, Π°ΡƒΡ‚ΠΎΡ…Ρ‚ΠΎΠ½ΠΈ јС Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΈ стваралац ΠΈ ΠΏΡ€ΠΈΠΏΠ°Π΄Π½ΠΈΠΊ Π³Π΅Π½Π΅Ρ€Π°Ρ†ΠΈΡ˜Π΅ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊΠ° са којима ΠΏΠΎΡ‡ΠΈΡšΠ΅ српскa ΠœΠΎΠ΄Π΅Ρ€Π½Π°. Π—Π°Ρ˜Π΅Π΄Π½ΠΎ са ΠšΠΎΡΡ‚ΠΎΠΌ ΠœΠΈΠ»ΠΈΡ‡Π΅Π²ΠΈΡ›Π΅ΠΌ, Миланом ΠœΠΈΠ»ΠΎΠ²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π΅ΠΌ ΠΈ НадСТдом ΠŸΠ΅Ρ‚Ρ€ΠΎΠ²ΠΈΡ›, Π±ΠΈΠΎ јС Π³Π»Π°Π²Π½ΠΈ ΠΏΡ€oтагониста колористичког сликарства Ρƒ Π‘Ρ€Π±ΠΈΡ˜ΠΈ, Π° ΠΏΠΎ Ρ„ΠΎΡ€ΠΌΠ°Π»Π½ΠΎ-стилским Π΅Π»Π΅ΠΌΠ΅Π½Ρ‚ΠΈΠΌΠ° сликарства прСдставља јСдног ΠΎΠ΄ ΡƒΡ‚Π΅ΠΌΠ΅Ρ™ΠΈΠ²Π°Ρ‡Π° бСоградскС Π²Π°Ρ€ΠΈΡ˜Π°Π½Ρ‚Π΅ импрСсионизма. Π‘ΠΈΠΎ јС Ρ‡Π»Π°Π½ ΠΈ оснивач Π£Π΄Ρ€ΡƒΠΆΠ΅ΡšΠ° Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΈΡ… ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊΠ° Π‘Ρ€Π±ΠΈΡ˜Π΅ ΠΈ Ρ‡Π»Π°Π½ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠ΅ Π³Ρ€ΡƒΠΏΠ΅ Π›Π°Π΄Π°.[1] Π‘Π°Π΄Ρ€ΠΆΠ°Ρ˜ 1 Π–ΠΈΠ²ΠΎΡ‚ ΠΈ ΠΊΠ°Ρ€ΠΈΡ˜Π΅Ρ€Π° 2 Π›ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΎ ΡΡ‚Π²Π°Ρ€Π°Π»Π°ΡˆΡ‚Π²ΠΎ 3 БамосталнС ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π΅ 4 НаградС ΠΈ ΠΏΡ€ΠΈΠ·Π½Π°ΡšΠ° 5 Π’ΠΈΠ΄ΠΈ још 6 Π˜Π·Π²ΠΎΡ€ΠΈ 7 Π›ΠΈΡ‚Π΅Ρ€Π°Ρ‚ΡƒΡ€Π° 8 Π‘ΠΏΠΎΡ™Π°ΡˆΡšΠ΅ Π²Π΅Π·Π΅ Π–ΠΈΠ²ΠΎΡ‚ ΠΈ ΠΊΠ°Ρ€ΠΈΡ˜Π΅Ρ€Π° Π ΠΎΡ’Π΅Π½ јС Ρƒ ΠΠΈΡˆΡƒ 14. ΠΎΠΊΡ‚ΠΎΠ±Ρ€Π° ΠΏΠΎ старом односно 27. ΠΎΠΊΡ‚ΠΎΠ±Ρ€Π° ΠΏΠΎ Π½ΠΎΠ²ΠΎΠΌ ΠΊΠ°Π»Π΅Π½Π΄Π°Ρ€Ρƒ 1879. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅, дСсСтак мСсСци Π½Π°ΠΊΠΎΠ½ ослобођСна Ниша ΠΎΠ΄ Османлија, Ρƒ Π²Π°Ρ€ΠΎΡˆΠΈΡ†ΠΈ која ΠΊΠ°Π΄Π° јС ΡƒΡˆΠ»Π° Ρƒ сасатав КнСТСвини Π‘Ρ€Π±ΠΈΡ˜ΠΈΠ΅ ΠΈΠΌΠ°Π»Π° ΠΎΠΊΠΎ двадСсСтак Ρ…ΠΈΡ™Π°Π΄Π° становника.[2][3] ΠŸΠΎΡ€ΠΎΠ΄ΠΈΡ†Π°, нишког Π°Π΄Π²ΠΎΠΊΠ°Ρ‚Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π° ΠΈ њСговС супругС Π‰ΡƒΠ±ΠΈΡ†Π΅, ΠΏΠΎΡ€Π΅ΠΊΠ»ΠΎΠΌ ΠΈΠ· ΡƒΠ³Π»Π΅Π΄Π½Π΅ ΠΏΠΎΡ€ΠΎΠ΄ΠΈΡ†Π΅, која јС ΠΆΠΈΠ²Π΅Π»Π° Ρƒ ΠΌΠ°Ρ…Π°Π»ΠΈ ΠΏΠΎΡ€Π΅Π΄ Π‘Π°Π±ΠΎΡ€Π½Π΅ Ρ†Ρ€ΠΊΠ΅Π²Π΅, ΠΈΠ·Ρ€ΠΎΠ΄ΠΈΠ»Π° јС ΠΏΠΎΡ€Π΅Π΄ Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π° још Ρ‚Ρ€ΠΈ сина ΠΈ Π΄Π²Π΅ ΠΊΡ›Π΅Ρ€ΠΈ. Π—Π±ΠΎΠ³ ΠΏΠΎΡ‚Ρ€Π΅Π±Π° ΠΎΡ‡Π΅Π²Π΅ слуТбС 1884. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅, ΠΊΠ°Π΄Π° јС Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π΅ ΠΈΠΌΠ°ΠΎ ΡˆΠ΅ΡΡ‚ Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π°, ΠΏΡ€Π²ΠΎ сС са ΠΏΠΎΡ€ΠΎΠ΄ΠΈΡ†ΠΎΠΌ прСсСлило Ρƒ ΠŸΠΈΡ€ΠΎΡ‚, Π° ΠΏΠΎΡ‚ΠΎΠΌ сСдам Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π° каснијС Ρ‚Ρ€Π°Ρ˜Π½ΠΎ Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄.[4] ШколовањС Основно Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΎ ΠΎΠ±Ρ€Π°Π·ΠΎΠ²Π°ΡšΠ΅ стСкао јС Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ ΠΎΠ΄ 1895. Π΄ΠΎ 1899. Ρƒ ΠŸΡ€Π²ΠΎΡ˜ Ρ†Ρ€Ρ‚Π°Ρ‡ΠΊΠΎΡ˜ ΠΈ ΡΠ»ΠΈΠΊΠ°Ρ€ΡΠΊΠΎΡ˜ школи ΠšΠΈΡ€ΠΈΠ»Π° ΠšΡƒΡ‚Π»ΠΈΠΊΠ°, зајСдно са ΠšΠΎΡΡ‚ΠΎΠΌ ΠœΠΈΠ»ΠΈΡ‡Π΅Π²ΠΈΡ›Π΅ΠΌ са којим Ρ›Π΅ сС Π΄Ρ€ΡƒΠΆΠΈΡ‚ΠΈ ΠΈ сликати ΠΈ каснијС. Π£ Π²Ρ€Π΅ΠΌΠ΅ ΠΎΠ²ΠΎΠ³ школовања, ΠΊΠ°ΠΎ Π΄Π²Π°Π΄Π΅ΡΠ΅Ρ‚ΠΎΠ³ΠΎΠ΄ΠΈΡˆΡšΠΈ ΠΌΠ»Π°Π΄ΠΈΡ› Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π΅ Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› јС Ρƒ Π»Π΅Ρ‚ΠΎ 1898. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ ΠΎΠ΄Π»ΡƒΡ‡ΠΈΠΎ Π΄Π° ΠΏΠΎΠ½ΠΎΠ²ΠΎ Π΄ΠΎΡ’Π΅ Ρƒ Ρ€ΠΎΠ΄Π½ΠΈ Π³Ρ€Π°Π΄ Ниш, ΠΎΠ²ΠΎΠ³ ΠΏΡƒΡ‚Π° са својим сликама, ΠΊΠ°ΠΎ ΠΌΠ»Π°Π΄ΠΈ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊ Π½Π°ΠΊΠΎΠ½ ΠΏΡ€Π²Π΅ Ρ‚Ρ€ΠΈ Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ школовања ΠΊΠΎΠ΄ ΠšΠΈΡ€ΠΈΠ»Π° ΠšΡƒΡ‚Π»ΠΈΠΊΠ° Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ, ΠΈ ΠΆΠ΅Ρ™ΠΎΠΌ Π΄Π° ΠΎΡ€Π³Π°Π½ΠΈΠ·ΡƒΡ˜Π΅ ΠΏΡ€Π²Ρƒ самосталну ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Ρƒ ΠΈΠΊΠ°Π΄Π° ΠΎΠ΄Ρ€ΠΆΠ°Π½Ρƒ Ρƒ ΠΠΈΡˆΡƒ. ИзлоТба јС ΠΎΠ΄Ρ€ΠΆΠ°Π½Π° Ρƒ ΠΊΠ°Ρ„Π°Π½ΠΈ Ρ…ΠΎΡ‚Π΅Π»Π° β€žΠ•Π²Ρ€ΠΎΠΏΠ°β€ Ρ˜Π΅Ρ€ ΠΎΡ€Π³Π°Π½ΠΈΠ·Π°Ρ‚ΠΎΡ€ Π‚ΠΎΡ€Ρ’Π΅ Π‘Ρ‚Π°ΠΌΠ΅Π½ΠΊΠΎΠ²ΠΈΡ› нијС ΠΌΠΎΠ³Π°ΠΎ ΠΏΡ€ΠΎΠ½Π°Ρ›ΠΈ Ρƒ ΠΠΈΡˆΡƒ Π½ΠΈΠΊΠ°ΠΊΠ²Ρƒ ΠΏΠΎΠ³ΠΎΠ΄Π½Ρƒ ΠΏΡ€ΠΎΡΡ‚ΠΎΡ€ΠΈΡ˜Ρƒ Π·Π° ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Ρƒ слика.[5] Након ΡˆΡ‚ΠΎ јС Π΄ΠΎΠ±ΠΈΠΎ ΡΡ‚ΠΈΠΏΠ΅Π½Π΄ΠΈΡ˜Ρƒ ΠœΠΈΠ½ΠΈΡΡ‚Π°Ρ€ΡΡ‚Π²Π° ΠΏΡ€ΠΈΠ²Ρ€Π΅Π΄Π΅ Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ, наставио јС школовањС ΠΊΠΎΠ΄ Антона АТбСа Ρƒ ΠœΠΈΠ½Ρ…Π΅Π½Ρƒ (1898βˆ’1899), Π½Π°ΠΊΠΎΠ½ Ρ‡Π΅Π³Π° јС уписао Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½Ρƒ ΠΠΊΠ°Π΄Π΅ΠΌΠΈΡ˜Ρƒ ΠΊΠΎΡ˜Ρƒ јС Π·Π°Π²Ρ€ΡˆΠΈΠΎ 1904. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Ρƒ класи ΠšΠ°Ρ€Π» ΠœΠ°Ρ€Π°. Π£ ΠœΠΈΠ½Ρ…Π΅Π½Ρƒ јС ΠΏΡ€ΠΎΡˆΠΈΡ€ΠΈΠΎ својС ΠΎΠΏΡˆΡ‚Π΅ ΠΈ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠΎ ΠΎΠ±Ρ€Π°Π·ΠΎΠ²Π°ΡšΠ΅, ΠΎΠ²Π»Π°Π΄Π°ΠΎ ΠΎΠ΄Π»ΠΈΡ‡Π½ΠΎΠΌ Ρ‚Π΅Ρ…Π½ΠΈΠΊΠΎΠΌ ΠΈ стСкао наклоност ΠΊΠ° ΠΏΡ€ΠΈΡ€ΠΎΠ΄Π½ΠΎΠΌ ΠΎΡΠ²Π΅Ρ‚Ρ™Π΅ΡšΡƒ. Наставничка дСлатност ПослС ΠΏΠΎΠ²Ρ€Π°Ρ‚ΠΊΠ° Ρƒ Π·Π΅ΠΌΡ™Ρƒ Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Ρƒ Π΄Π°Π½Π° јС ΠΏΡ€ΠΎΠ²Π΅ΠΎ Ρƒ Π‘ΠΊΠΎΠΏΡ™Ρƒ, Ρ€Π°Π΄Π΅Ρ›ΠΈ ΠΊΠ°ΠΎ наставник Ρ†Ρ€Ρ‚Π°ΡšΠ° Ρƒ гимназији ΠΈ Π£Ρ‡ΠΈΡ‚Π΅Ρ™ΡΠΊΠΎΡ˜ школи. Када сС 1905. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Π²Ρ€Π°Ρ‚ΠΈΠΎ Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄, Ρ€Π°Π΄ΠΈΠΎ јС Π½Π°Ρ˜ΠΏΡ€Π΅ ΠΊΠ°ΠΎ наставник Ρ†Ρ€Ρ‚Π°ΡšΠ° Ρƒ Π²Π΅Ρ‡Π΅Ρ€ΡšΠΎΡ˜ Π—Π°Π½Π°Ρ‚ΡΠΊΠΎΡ˜ школи, Π° 1912. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ јС постављСн Π·Π° наставника Ρƒ Π’Ρ€Π΅Ρ›ΠΎΡ˜ ΠΌΡƒΡˆΠΊΠΎΡ˜ гимназији, свС Π΄ΠΎ пСнзионисања 1932. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅. Π Π°Ρ‚Π½Π΅ Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Π’ΠΎΠΊΠΎΠΌ ΠŸΡ€Π²ΠΎΠ³ свСтског Ρ€Π°Ρ‚Π° Π·Π±ΠΎΠ³ слабог Π·Π΄Ρ€Π°Π²Ρ™Π° Π΄ΠΎΠ΄Π΅Ρ™Π΅Π½ ΠΌΡƒ јС Ρ€Π°Π΄ Ρƒ војној ΠΏΠΎΡˆΡ‚ΠΈ, Π° 1916. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Π·Π°Ρ€ΠΎΠ±ΠΈΠ»Π΅ су Π³Π° ΠΎΠΊΡƒΠΏΠ°Ρ†ΠΈΠΎΠ½Π΅ власти Ρƒ Рашкој. Π”Ρ€ΡƒΠ³ΠΈ свСтски Ρ€Π°Ρ‚ снаТно јС ΡƒΡ‚ΠΈΡ†Π°ΠΎ Π½Π° Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π°. Π’Π°Π΄Π° сС ΠΈ ΠΎΠ½Π°ΠΊΠΎ ΠΏΠΎΠ²ΡƒΡ‡Π΅Π½ сликар ΠΏΠΎΡ‚ΠΏΡƒΠ½ΠΎ ΠΈΠ·ΠΎΠ»ΡƒΡ˜Π΅ ΠΎΠ΄ Π±ΠΈΠ»ΠΎ ΠΊΠ°ΠΊΠ²Π΅ Π΄Ρ€ΡƒΠ³Π΅ активности осим сликања. Чланство Ρƒ Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΈΠΌ ΠΎΡ€Π³Π°Π½ΠΈΠ·Π°Ρ†ΠΈΡ˜Π°ΠΌΠ° ΠΈ БАНУ Π‘ΠΈΠΎ јС Ρ‡Π»Π°Π½ ΠΈ јСдан ΠΎΠ΄ оснивача Π£Π΄Ρ€ΡƒΠΆΠ΅ΡšΠ° Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΈΡ… ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊΠ° Π‘Ρ€Π±ΠΈΡ˜Π΅ (1907), Π° ΠΎΠ΄ 1908. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Ρ‡Π»Π°Π½ β€žΠ›Π°Π΄Π΅β€œ. ΠŸΡ€Π²ΠΈ ΠΏΡƒΡ‚ јС самостално ΠΈΠ·Π»Π°Π³Π°ΠΎ 1898. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Ρƒ ΠΠΈΡˆΡƒ. ΠΠ°Ρ˜Π·Π½Π°Ρ‡Π°Ρ˜Π½ΠΈΡ˜Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π΅Π²Π° рСтроспСктива ΠΎΠ΄Ρ€ΠΆΠ°Π½Π° јС Ρƒ Π“Π°Π»Π΅Ρ€ΠΈΡ˜ΠΈ БрпскС акадСмијС Π½Π°ΡƒΠΊΠ° ΠΈ умСтности 1970. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅. Π“ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ 1965. Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π΅ Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› јС, Ρƒ Π΄Π΅Π²Π΅Ρ‚ΠΎΡ˜ Π΄Π΅Ρ†Π΅Π½ΠΈΡ˜ΠΈ ΠΆΠΈΠ²ΠΎΡ‚Π°, ΠΈΠ·Π°Π±Ρ€Π°Π½ Π·Π° дописног, Π° 1968. Π·Π° Ρ€Π΅Π΄ΠΎΠ²Π½ΠΎΠ³ Ρ‡Π»Π°Π½Π° БрпскС акадСмијС Π½Π°ΡƒΠΊΠ° ΠΈ умСтности, ΡƒΠ²Ρ€ΡΡ‚ΠΈΠ²ΡˆΠΈ сС Ρ‚Π°ΠΊΠΎ ΠΈ Ρ„ΠΎΡ€ΠΌΠ°Π»Π½ΠΎ ΠΌΠ΅Ρ’Ρƒ Π²Π΅Π»ΠΈΠΊΠ°Π½Π΅ српскС ΠΊΡƒΠ»Ρ‚ΡƒΡ€Π΅. Након ΠΎΡΠ»ΠΎΠ±ΠΎΡ’Π΅ΡšΠ° ΠΆΠΈΠ²Π΅ΠΎ јС Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ усамљСничким ΠΆΠΈΠ²ΠΎΡ‚ΠΎΠΌ, свС Π΄ΠΎ својС смрти Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ 19. маја 1976. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅. Π›ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½ΠΎ ΡΡ‚Π²Π°Ρ€Π°Π»Π°ΡˆΡ‚Π²ΠΎ ЦСњСн ΠΌΠ΅Ρ’Ρƒ самим ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ†ΠΈΠΌΠ° ΠΈ ΠΏΠΎΠΏΡƒΠ»Π°Ρ€Π°Π½ ΠΊΠΎΠ΄ ΡˆΠΈΡ€ΠΎΠΊΠΎΠ³ ΠΊΡ€ΡƒΠ³Π° Π³Ρ€Π°Ρ’Π°Π½Π° ΡΡ‚Π²Π°Ρ€Π°Π»Π°ΡˆΡ‚Π²ΠΎ Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› јС стСкао ΠΏΠΎΠ·ΠΈΡ†ΠΈΡ˜Ρƒ бСоградског сликара Ρƒ ΠΏΡƒΠ½ΠΎΠΌ Π·Π½Π°Ρ‡Π΅ΡšΡƒ Ρ‚Π΅ Ρ€Π΅Ρ‡ΠΈ. Π‘Π»ΠΈΠΊΠ°ΠΎ јС пСјзаТС, Π½Π°Ρ˜Ρ‡Π΅ΡˆΡ›Π΅ ΠΏΠ΅Ρ€ΠΈΡ„Π΅Ρ€ΠΈΡ˜Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Π°, ΠΌΡ€Ρ‚Π²Ρƒ ΠΏΡ€ΠΈΡ€ΠΎΠ΄Ρƒ, Ρ„ΠΈΠ³ΡƒΡ€Π΅ Ρƒ ΠΏΠ»Π°Π½Π΅Ρ€Ρƒ ΠΈ ΠΏΠΎΡ€Ρ‚Ρ€Π΅Ρ‚Π΅. Π”Π° јС интСрСс Π·Π° чист пСјзаТ, јСдна ΠΎΠ΄ карактСристика Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π΅Π²ΠΎΠ³ сликарства, Π³ΠΎΠ²ΠΎΡ€ΠΈ Ρ‡ΠΈΡšΠ΅Π½ΠΈΡ†Π°, Π΄Π° јС ΠΏΠΎΡ‡Π΅Π²ΡˆΠΈ ΠΎΠ΄ Ρ€Π°Π½ΠΎΠ³ ΠΏΡ€ΠΎΠ»Π΅Ρ›Π° ΠΏΠ° Π΄ΠΎ Ρƒ Π΄ΡƒΠ±ΠΎΠΊΡƒ јСсСн, Π½Π° ΠΎΡ‚Π²ΠΎΡ€Π΅Π½ΠΎΠΌ простору Ρ‚Ρ€Π°ΠΆΠΈΠΎ ΠΈΠ½ΡΠΏΠΈΡ€Π°Ρ†ΠΈΡ˜Ρƒ Π·Π° своја Π»ΠΈΠΊΠΎΠ²Π½Π° Π΄Π΅Π»Π°, ΠΊΠ°ΠΊΠ²Ρƒ су ΠΏΡ€ΡƒΠΆΠ°Π»ΠΈ ΠšΠ°Ρ€Π°Π±ΡƒΡ€ΠΌΠ°, Π§ΡƒΠ±ΡƒΡ€Π° ΠΈΠ»ΠΈ Π”ΡƒΡˆΠ°Π½ΠΎΠ²Π°Ρ†. Π’ΠΈΠΌΠ΅ јС ΠΎΠ½ постао Π½Π°Ρ˜Π²Π΅Ρ€Π½ΠΈΡ˜ΠΈ сликар бСоградскС ΠΏΠ΅Ρ€ΠΈΡ„Π΅Ρ€ΠΈΡ˜Π΅, ΠΏΡ€Π²Π΅ ΠΏΠΎΠ»ΠΎΠ²ΠΈΠ½Π΅ 20. Π²Π΅ΠΊΠ°. Π˜ΠΌΠΏΡ€Π΅ΡΠΈΠΎΠ½ΠΈΡΡ‚ΠΈΡ‡ΠΊΠΎ ΡΡ‚Π²Π°Ρ€Π°Π»Π°ΡˆΡ‚Π²ΠΎ Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π° Још Π·Π° Π²Ρ€Π΅ΠΌΠ΅ ΡΡ‚ΡƒΠ΄ΠΈΡ˜Π° Ρƒ ΠœΠΈΠ½Ρ…Π΅Π½Ρƒ усмСрава сС ΠΊΠ° импрСсионизму. Π£ Ρ‚ΠΎΠΌ смислу ΡΠ΅Ρ€ΠΈΡ˜Π° слика Π‘Ρ‚Π°Ρ€ΠΈ Π³Ρ€ΠΌ са Π”ΡƒΠ½Π°Π²Π° (1920), зајСдно са сликама Π”Π΅Π²ΠΎΡ˜ΠΊΠ° са књигом (1906) ΠΈ Π‘Π°Π²ΠΈΠ½Π°Ρ‡ΠΊΠ° Ρ†Ρ€ΠΊΠ²Π° (1911) ΠΏΡ€Π΅Π΄ΡΡ‚Π°Π²Ρ™Π°Ρ˜Ρƒ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊΠ° ΠΊΠ°ΠΎ Ρ€Π°Π΄ΠΎΠ·Π½Π°Π»ΠΎΠ³ ΠΈ Ρ…Ρ€Π°Π±Ρ€ΠΎΠ³ Π½ΠΎΠ²Π°Ρ‚ΠΎΡ€Π°. Из Ρ‡ΠΈΡ‚Π°Π²ΠΎΠ³ опуса Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π° највишС импрСсионистичка Π΄Π΅Π»Π° Ρ˜Π΅ΡΡƒ ΡΡ‚ΡƒΠ΄ΠΈΡ˜Π΅ Π‘Ρ‚Π°Ρ€ΠΎΠ³ Π³Ρ€ΠΌΠ° ΠΊΡ€Π°Ρ˜ Π”ΡƒΠ½Π°Π²Π°, ΠΎΠ΄ ΠΊΠΎΡ˜ΠΈΡ… јС сачувано ΡƒΠΊΡƒΠΏΠ½ΠΎ Ρ‡Π΅Ρ‚ΠΈΡ€ΠΈ. ЈСдно ΠΎΠ΄ ΡšΠΈΡ… сС Ρ‡ΡƒΠ²Π° Ρƒ Π“Π°Π»Π΅Ρ€ΠΈΡ˜ΠΈ ΠœΠ°Ρ‚ΠΈΡ†Π΅ српскС ΠΈ ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ΅Π½ΠΎ јС Ρƒ ΡΡ‚Π°Π»Π½ΠΎΡ˜ поставци 20. Π²Π΅ΠΊΠ°. β€ž Π§Π΅Ρ‚ΠΈΡ€ΠΈ Ρ€Π°Π·Π»ΠΈΡ‡ΠΈΡ‚Π΅ сликС ΠΌΠ°Π»ΠΎΠ³ Ρ„ΠΎΡ€ΠΌΠ°Ρ‚Π° ΠΏΡ€Π΅Π΄ΡΡ‚Π°Π²Ρ™Π°Ρ˜Ρƒ Ρ‡Π΅Ρ‚ΠΈΡ€ΠΈ Ρ€Π°Π·Π»ΠΈΡ‡ΠΈΡ‚Π° Π΄ΠΎΠΆΠΈΠ²Ρ™Π°Ρ˜Π° истог ΠΌΠΎΡ‚ΠΈΠ²Π°, Π²Π΅Π·Π°Π½Π° Π·Π° Ρ‚Ρ€Π΅Π½ΡƒΡ‚Π°ΠΊ Π΄Π½Π΅Π²Π½ΠΎΠ³ ΠΎΡΠ²Π΅Ρ‚Ρ™Π΅ΡšΠ°. Π‘Π»ΠΈΠΊΠ°Π½Π° Π±Ρ€Π·ΠΎ, Ρƒ сСансама ΠΎΠ΄ ΠΏΠΎ сат-Π΄Π²Π°, ΠΎΠ½Π΅ носС Ρƒ сСби свСТину ΠΈ карактСристикС импрСсионистичког сликања: Ρ€Π°Π·Π»Π°Π³Π°ΡšΠ΅ Π½Π° ΠΊΠΎΠΌΠΏΠ»Π΅ΠΌΠ΅Π½Ρ‚Π°Ρ€Π½Π΅ бојС сунчСвог спСктра, Π²Π°Π·Π΄ΡƒΡˆΠ½Ρƒ пСрспСктиву, дСзинтСгрисану Ρ„ΠΎΡ€ΠΌΡƒ. Ова ΡΠ΅Ρ€ΠΈΡ˜Π° слободних пСјзаТа јС сликана са јасном Ρ‚Π΅Π½Π΄Π΅Π½Ρ†ΠΈΡ˜ΠΎΠΌ Π΄Π° сС Ρƒ њима достигнС Π±Ρ€Π·ΠΈ поступак ΠΈ Π·Π²ΡƒΠΊ француских импрСсиониста, Ρ‚Π°Ρ‡Π½ΠΈΡ˜Π΅, Клода МонСа. Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› Π±ΠΈΡ€Π° ΠΌΠΎΡ‚ΠΈΠ² који Ρ€Π°Π΄ΠΈ вишС ΠΏΡƒΡ‚Π°, Ρƒ Ρ€Π°Π·Π»ΠΈΡ‡ΠΈΡ‚ΠΎ Π΄ΠΎΠ±Π° Π΄Π°Π½Π°, Π½Π°ΡΡ‚ΠΎΡ˜Π΅Ρ›ΠΈ Π΄Π° фиксира јСдан ΠΎΠ΄Ρ€Π΅Ρ’Π΅Π½ Ρ‚Ρ€Π΅Π½ΡƒΡ‚Π°ΠΊ ΠΎΡΠ²Π΅Ρ‚Ρ™Π΅ΡšΠ°, Π΄Π° Π½Π° ΠΏΠ»Π°Ρ‚Π½ΠΎ прСнСсС β€žΠΈΠΌΠΏΡ€Π΅ΡΠΈΡ˜Ρƒβ€œ. ΠŸΡ€ΠΈ Ρ‚ΠΎΠΌ јС њСгова ΠΏΡ€Π΅Ρ‚Ρ…ΠΎΠ΄Π½Π°, Π½Π΅ΡˆΡ‚ΠΎ ΡƒΠ·Π΄Ρ€ΠΆΠ°Π½Π° ΠΏΠ°Π»Π΅Ρ‚Π° заснована Π½Π° контрасту Π·Π΅Π»Π΅Π½ΠΈΡ… ΠΈ руТичастих Ρ‚ΠΎΠ½ΠΎΠ²Π°, замСњСна ΠΏΠΎΡ‚ΠΏΡƒΠ½ΠΎ расвСтљСном ΠΏΠ°Π»Π΅Ρ‚ΠΎΠΌ заснованом Π½Π° ΠΊΠΎΠΌΠΏΠ»Π΅ΠΌΠ΅Π½Ρ‚Π°Ρ€Π½ΠΈΠΌ ΡΠ°Π·Π²ΡƒΡ‡Ρ˜ΠΈΠΌΠ° Ρƒ којој сС Ρ˜Π°Π²Ρ™Π°Ρ˜Ρƒ слободнС Ρ†Ρ€Π²Π΅Π½Π΅ ΠΈ ΠΏΠ»Π°Π²Π΅ бојС. Π‘Π»ΠΈΠΊΠ°Ρ˜ΡƒΡ›ΠΈ овај Ρ˜Π΅Π΄Π½ΠΎΡΡ‚Π°Π²Π½ΠΈ ΠΌΠΎΡ‚ΠΈΠ², Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π΅Π² Ρ†ΠΈΡ™ јС сличан ΠΊΠ°ΠΎ ΠΊΠΎΠ΄ МонСа ΠΊΠ°Π΄Π° слика својС пластовС сСна Ρƒ ΡΠ΅Ρ€ΠΈΡ˜Π°ΠΌΠ°, Ρ‚Ρ€Π°ΠΆΠΈ посрСдника ΠΈΠ·ΠΌΠ΅Ρ’Ρƒ ΠΎΠ½ΠΎΠ³Π° ΡˆΡ‚ΠΎ Π²ΠΈΠ΄ΠΈΠΌΠΎ ΠΈ ΠΎΠ½ΠΎΠ³Π° ΡˆΡ‚ΠΎ осСћамо.[6] ” Након Π§Π΅Ρ‚Π²Ρ€Ρ‚Π΅ Ρ˜ΡƒΠ³ΠΎΡΠ»ΠΎΠ²Π΅Π½ΡΠΊΠ΅ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠ΅ ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π΅ 1912. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› сС ослобађа сваког акадСмског ΡƒΡ‚ΠΈΡ†Π°Ρ˜Π° ΠΈ Π΄Π΅Ρ„ΠΈΠ½ΠΈΡ‚ΠΈΠ²Π½ΠΎ ΠΏΡ€ΠΈΡ…Π²Π°Ρ‚Π° импрСсионизам ΠΊΠ°ΠΎ ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠΈ ΠΈΠ·Ρ€Π°Π·. ΠšΠΎΠ½ΡΡ‚Ρ€ΡƒΠΊΡ‚ΠΈΠ²ΠΈΠ·Π°ΠΌ ΠΈ посткубизам Ρƒ ΡΡ‚Π²Π°Ρ€Π°Π»Π°ΡˆΡ‚Π²Ρƒ Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π° Π£ Ρ‚Ρ€Π΅Ρ›ΠΎΡ˜ Π΄Π΅Ρ†Π΅Π½ΠΈΡ˜ΠΈ 20. Π²Π΅ΠΊΠ°, Ρƒ Π²Ρ€Π΅ΠΌΠ΅Π½Ρƒ Π±ΠΎΠ³Π°Ρ‚ΠΎΠΌ Ρ€Π°Π·Π»ΠΈΡ‡ΠΈΡ‚ΠΈΠΌ Ρ‚Π΅Π½Π΄Π΅Π½Ρ†ΠΈΡ˜Π°ΠΌΠ° ΠΈ ΠΈΠ½ΡΠΏΠΈΡ€Π°Ρ†ΠΈΡ˜Π°ΠΌΠ°, њСгово сликарство ΠΏΠΎΠΏΡ€ΠΈΠΌΠΈΠ»ΠΎ јС Π΅Π»Π΅ΠΌΠ΅Π½Ρ‚Π΅ конструктивизма ΠΈ посткубизма. ЦСњСн ΠΌΠ΅Ρ’Ρƒ самим ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ†ΠΈΠΌΠ° ΠΈ ΠΏΠΎΠΏΡƒΠ»Π°Ρ€Π°Π½ ΠΊΠΎΠ΄ ΡˆΠΈΡ€ΠΎΠΊΠΎΠ³ ΠΊΡ€ΡƒΠ³Π° Π³Ρ€Π°Ρ’Π°Π½Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ› јС стСкао ΠΏΠΎΠ·ΠΈΡ†ΠΈΡ˜Ρƒ бСоградског сликара Ρƒ ΠΏΡƒΠ½ΠΎΠΌ Π·Π½Π°Ρ‡Π΅ΡšΡƒ Ρ‚Π΅ Ρ€Π΅Ρ‡ΠΈ. Π‘Π»ΠΈΠΊΠ°ΠΎ јС ΠΏΠ΅Ρ€ΠΈΡ„Π΅Ρ€ΠΈΡ˜Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Π°, Π°Π»ΠΈ ΠΈ ΠΏΠΎΡ€Ρ‚Ρ€Π΅Ρ‚Π΅ ΠΈ Π½Π°Ρ€ΠΎΡ‡ΠΈΡ‚ΠΎ ΠΌΡ€Ρ‚Π²Π΅ ΠΏΡ€ΠΈΡ€ΠΎΠ΄Π΅. ΠŸΠΎΡΡ‚Ρ€Π΅Π°Π»ΠΈΠ·Π°ΠΌ ΠΈ поСтски Ρ€Π΅Π°Π»ΠΈΠ·Π°ΠΌ Ρƒ ΡΡ‚Π²Π°Ρ€Π°Π»Π°ΡˆΡ‚Π²Ρƒ Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π° ΠžΠΊΡ€Π΅Ρ›ΡƒΡ›ΠΈ сС ΠΏΡ€ΠΎΠ±Π»Π΅ΠΌΠΈΠΌΠ° Ρ„ΠΎΡ€ΠΌΠ΅ ΠΏΡ€ΠΈΠΊΠ»ΠΎΠ½ΠΈΠΎ сС Ρ‚ΠΎΠΊΠΎΠ²ΠΈΠΌΠ° Π½ΠΎΠ²ΠΎΠ³ Ρ€Π΅Π°Π»ΠΈΠ·ΠΌΠ°. Π’Π°ΠΊΠΎ Π½ΠΏΡ€. њСгов Π°ΡƒΡ‚ΠΎΠΏΠΎΡ€Ρ‚Ρ€Π΅Ρ‚ ΠΏΡ€ΠΈΠΏΠ°Π΄Π° поСтском Ρ€Π΅Π°Π»ΠΈΠ·ΠΌΡƒ са постимпрСсионистичким Ρ‚Π΅Π½Π΄Π΅Π½Ρ†ΠΈΡ˜Π°ΠΌΠ°. ΠŸΡ€Π΅ΠΌΠ° Π‰. ΠœΠΈΡ™ΠΊΠΎΠ²ΠΈΡ›Ρƒ: β€ž Π΄ΠΎ ΠΊΡ€Π°Ρ˜Π° свог ΡΡ‚Π²Π°Ρ€Π°Π»Π°ΡˆΡ‚Π²Π°, Π½Π΅Π³ΠΎΠ²Π°ΠΎ јС Ρ‚Ρ€Π°Π΄ΠΈΡ†ΠΈΠΎΠ½Π°Π»Π½ΠΈ приступ, Π²Ρ€Π°Ρ›Π°ΠΎ сС импрСсионистичком проступку ... поСтском Ρ€Π΅Π°Π»ΠΈΠ·ΠΌΡƒ који јС ΠΏΡ€ΠΈΠ»Π°Π³ΠΎΡ’Π°Π²Π°ΠΎ сСби.[7] ” Π—Π° каснији њСгов Ρ€Π°Π΄ карактСристично јС Π·Π°Ρ‚Π²Π°Ρ€Π°ΡšΠ΅ Ρƒ спСцифичну Ρ‚Π°ΠΌΠ½Ρƒ ΠΏΠ°Π»Π΅Ρ‚Ρƒ ΠΈ ΠΏΠΎΠ²Ρ€Π°Ρ‚Π°ΠΊ Ρ‡Π²Ρ€ΡΡ‚ΠΎΡ˜ Ρ„ΠΎΡ€ΠΌΠΈ. Π£ Ρ‚ΠΎΠΌ ΠΏΠ΅Ρ€ΠΈΠΎΠ΄Ρƒ сС ΠΎΠΏΡ€Π΅Π΄Π΅Π»ΠΈΠΎ Π·Π° интимистичко, традиционалистичко сликарство. БамосталнС ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π΅ Π₯ΠΎΡ‚Π΅Π» Π•Π²Ρ€ΠΎΠΏΠ° Ρƒ ΠΠΈΡˆΡƒ Ρƒ ΠΊΠΎΠΌΠ΅ јС ΡƒΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΠΊ ΠΎΠ΄Ρ€ΠΆΠ°ΠΎ ΠΏΡ€Π²Ρƒ самосталну ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Ρƒ 1898. Π³ΠΎΠ΄ΠΈΠ½Π΅ 1898. β€” Ниш, Π₯ΠΎΡ‚Π΅Π» β€žΠ•Π²Ρ€ΠΎΠΏΠ°β€ ΠŸΡ€Π²Π° самостална ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π° слика Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›Π°. ДСсСт ΠΏΡƒΡ‚Π° јС ΠΈΠ·Π»Π°Π³Π°ΠΎ Ρƒ Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄Ρƒ β€” Π¨Π°Π±Π°Ρ†, ИзлоТба слика 1956. β€” Ниш, Π£ΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠ° Π³Π°Π»Π΅Ρ€ΠΈΡ˜Π° Π‘ΠΈΠ½Π°Π³ΠΎΠ³Π°, зајСдно са Π²Π°Ρ˜Π°Ρ€Π΅ΠΌ Илијом ΠšΠΎΠ»Π°Ρ€Π΅Π²ΠΈΡ›Π΅ΠΌ.[8] 1960. β€” Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄, РСтроспСктивна ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π° слика. 1966. β€” Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄, РСтроспСктивна ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π° слика. 1965. β€” Ниш, ИзлоТбСни ΠΏΠ°Π²ΠΈΡ™ΠΎΠ½ Ρƒ Π’Π²Ρ€Ρ’Π°Π²ΠΈ. РСтроспСктивна ΠΈΠ·Π»ΠΎΠΆΠ±Π° слика. [9] 2008. β€” Π‘Π΅ΠΎΠ³Ρ€Π°Π΄, Π“Π°Π»Π΅Ρ€ΠΈΡ˜Π° Π Π’Π‘, Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π΅ - Π‘ΠΎΡ€Π° Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›, ΠΈΠ· ΠΏΡ€ΠΈΠ²Π°Ρ‚Π½ΠΈΡ… ΠΊΠΎΠ»Π΅ΠΊΡ†ΠΈΡ˜Π°.[10] 2018. β€” Ниш, Π£ΠΌΠ΅Ρ‚Π½ΠΈΡ‡ΠΊΠ° Π³Π°Π»Π΅Ρ€ΠΈΡ˜Π° Π‘ΠΈΠ½Π°Π³ΠΎΠ³Π°, ИзлоТба слика: Π‘ΠΎΡ€ΠΈΠ²ΠΎΡ˜Π΅ Π‘Ρ‚Π΅Π²Π°Π½ΠΎΠ²ΠΈΡ›, сликар ΠΈ Π°ΠΊΠ°Π΄Π΅ΠΌΠΈΠΊ НаградС ΠΈ ΠΏΡ€ΠΈΠ·Π½Π°ΡšΠ° 1961. β€” Награда Π·Π° ΠΆΠΈΠ²ΠΎΡ‚Π½ΠΎ Π΄Π΅Π»ΠΎ (Π‘Π΅Π΄ΠΌΠΎΡ˜ΡƒΠ»ΡΠΊΠ° Π½Π°Π³Ρ€Π°Π΄Π°). 1965. β€” дописни Ρ‡Π»Π°Π½ БрпскС акадСмијС Π½Π°ΡƒΠΊΠ° ΠΈ умСтности. 1968. β€” Ρ€Π΅Π΄ΠΎΠ²Π½ΠΈ Ρ‡Π»Π°Π½ БрпскС акадСмијС Π½Π°ΡƒΠΊΠ° ΠΈ умСтности

PrikaΕΎi sve...
52,000RSD
forward
forward
Detaljnije

DELO POTICE IZ KOLEKCIJE DR. JAKOVA JASE SMODLAKA RAD IZ 1964. GODINE JE POTPISAN I DATIRAN 24,8 X 35,5 cm

PrikaΕΎi sve...
53,192RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj