Pratite promene cene putem maila
- Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
51-75 od 906 rezultata
Režim promene aktivan!
Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje
70 godina od masakra civila u Šumaricama, izložba Kragujevac, 2011. Četvrtasti format, 50 ilustrovanih strana. Odlično očuvan katalog. Kako objašnjavaju autori izložbe, istoričari dr Miroslav Perišić i Dejan Ristić, u pitanju je jedna od četrdesetak sačuvanih pisanih poruka žrtava masovnog streljanja civila u Kragujevcu oktobra 1941. godine. - Snaga ovih reči ispisanih na komadiću papira u časovima kada je već bila izvesna sudbina ogromnog broja nevinih ljudi zatvorenih u barake pred streljanje nadjačala je svaku drugu ideju za naziv izložbe posvećene jednom od najvećih zločina u Drugom svetskom ratu. Tada namenjene najmilijima, ove reči danas dobijaju višeznačnu dimenziju. Iziskuju našu ponovnu pažnju, podstiču na preispitivanje da li se dovoljno sećamo, izazivaju neizmerno poštovanje, opominju. Svojevrsno su upozorenje. Iščitavajući ih zamišljeni nad tim potresnim rukopisom doživljavamo ih kao poruku čitavom narodu i svim narodima koji su u svojoj istoriji podneli žrtvu pred onima koji su uzeli sebi pravo da zločinom ukinu pravo drugome na život i postojanje. One su poruka živima - poručuju autori.
MAJSKA IZLOŽBA GRAFIKE BEOGRADSKOG KRUGA 23. MAJ - 11. JUN 2005 GALERIJA GRAFIČKI KOLEKTIV BEOGRAD 2005 a) MAJSKA IZLOŽBA GRAFIKE BEOGRADSKOG KRUGA (2005 Beograd) - IZLOŽBENI KATALOZI b) GRAFIKA - SRBIJA - 2OO4-2OO5 - IZLOŽBENI KATALOZI ............................................................ UREDNIK I KUSTOS LJILJANA ĆINKUL Predgovor KATARINA RADULOVIĆ IZLAGAČI - 64 UMETNIKA !!!!!!!!!!!!!! REPRODUKCIJE U BOJI ILUSTRACIJE BROŠ LATINICA 17 x 24 cm 47 STRANA NEKORIŠĆENO
NEZAŠTIĆENI SVEDOK BR. I: AFRODIZIJAK Nezaštićeni svedok br.1: Afrodizijak Uporedo na srpskom i engleskom. Muzej afričke umetnosti, 2019. Četvrtasti format, 110 strana. Lepo očuvano. „Nezaštićeni svedok br.1: Afrodizijak“ predstavlja radove osam umetnika – Saše Tkačenka, Ivane Ivković, Siniše Ilić, Irene Kelečević, Milice Josimov, Milice Rakić, Ane Adamović i Ane Vujović – koji su interpolirani u stalnu postavku MAU od 17.10. do 22.12.2019. godine.
Jedan stari egipatski natpis iz Novog carstva glasi: „Knjiga je vrednija od svih spomenika, jer ona sama gradi spomenik u srcu onoga koji je čita”. Posle čitanja rukopisa „Otkopčavanje”, odmah sam ga video u obliku knjige, i odmah se setio da negde u svom dnevniku „Salita agli orti” imam prigodnu sentenciju za emotivno iznenađenje, koje me obuzelo. Kao da su se stari Egipćani umešali, neimarski kako su umeli, u stvaranje ove knjige! Autor Zoran Ljubičić se ovoga puta priklonio savremenoj esemes komunikaciji, ne da bi ugodio „novim” čitaocima, koji ne žele da gube vreme čitajući romane i pripovetke, već da ih osokoli veštinom da se u maloj formi može ispričati roman. Mogao je mirne duše da im citira Hemingveja, koji se kladio da može da napiše priču u šest reči! I dobio je opkladu, za priču: „Na prodaju. Cipelice za bebu. Nenošene.” Onaj ko voli da čita – čitaće i „Rat i mir” i „Otkopčavanje”, sa istim uživanjem. Uostalom, i sam pripadam toj vrsti čitalaca. Bertrand Rasel kao da je čuo ove moje reči kad je zapisao: „Kad uživate u gubljenju vremena, onda to nije gubljenje vremena!” Zoran Ljubičić je majstorski pobegao od aforizama, kiteći svoje rečenice oneobičenim situacijama, sličnim nonsensu Danijela Harmsa, a poetski bogatim kao kod Mike Antića. Kada u priči „Uvek” napiše „Pamtim ono što ne vidim”, kao da slušamo zapitanog Miku: „Šta će nam narod, kad imamo ljude?” Posle svake priče čitalac će zastati i razmisliti. Ili će priču usvojiti zdravo za gotovo, ili će pokušati da je završi u sebi, da joj doda još neko značenje. Tako čitalac postaje piščev saradnik, koautor, ili u najmanju ruku – zahvalni sledbenik. Još ako se prepozna u priči „Beleška pisca”, u rečima: „Sve što uradi čini mu se nekako poznatim, kao da ne živi prvi put”, onda će nastaviti da traga i dalje za svojom biografijom u Ljubičićevim pričama. Nasmejaće se posle priče „Beznadežno”, jer je i sam svojevremeno kidao listiće, preslišavajući se da li ga devojka, ili devojku dečak, voli ili ne voli, ali su bili mudriji, izbegli su travku sa parnim brojem listića! Ljubivoje Ršumović, iz Pogovora Pročitajte odlomak iz knjige u PDF-u
Nova knjiga Nobelovke Alis Manro, peti je naslov ove autorke koji Agora objavljuje. Ovu knjigu kritičari su označili prevratničkom u opusu Alis Manro, u kojoj ona definitivno osvaja nove pripovedačke vrhove. Poput sećanja, njeno pripovedanje pravi lupinge i meandre, predstavljajući čitaocu jedinstvene i protivrečne likove, poput onih koje lično poznajemo. I u ovoj knjizi, autorka dokazuje svoju neumornu moć zapažanja i spokojstvo, izgrađenu dubokim poznavanjem ljudskog bića. Čitaoci tačno znaju šta će dobiti kada uzmu u ruke novu zbirku priča Alis Manro, ali ih uvek iznenadi obilje neočekivanog jezika, osećanja, detalja. Pripovetke su joj uvek jedinstvene, iz naizgled svakodnevnih tema isijava originalnost koja čitaoca krepi… Alis Manro u svakoj zbirci suptilno proširuje opseg tema. Ni ova knjiga nije izuzetak. Preveo sa engleskog Predrag Šaponja
ЉУБА ПОПОВИЋ ТАЈНА НА ПУНОЈ СВЕТЛОСТИ МОДЕРНА ГАЛЕРИЈА ВАЉЕВО В А Љ Е В О 25. 1О - 13. 12. 2О14 а) Поповић, Љуба (1934-) - Изложбени каталози ............................................................... Предговор АЛЕН ВИЈО: ПОСЕТА ЉУБИНОМ АТЕЉЕУ ( превод Милан Комненић) РЕПРОДУКЦИЈЕ У БОЈИ !!!!!!!!!!!!! Брош Ћирилица 30 цм 38 страна НЕКОРИШЋЕНО Екстра !!!!!!!!!!!!
VINO I GROŽĐE međunarodno ekslibris bijenale Eks libris bijenale Vino i grožđe Eks libris Malo istorijsko društvo Novi Sad - Novi Sad, Kulturni centar Karlovačka radionica - Sremski Karlovci, 2013. Manji četvrtasti format, 230 ilustrovanih strana. Lepo očuvano. Ex libris
Nova knjiga priča Milana Micića kao „crvenu nit” naracije bira istoriju – tu „bol od viška stvarnosti” – s namerom da istorijsku sudbinu Srba u Mađarskoj u vertikali od 15. do kraja 20. veka predstavi kroz jedanaest stilski i jezički bogatih pripovedačkih pasaža koji problematizuju ljudsku i kolektivnu samoću, različitost i potrebu opstanka različitosti, kao i prožimanja srpskog kulturnog koda na njegovim severnim obodima sa mađarskim okruženjem i kulturom. Baveći se temom sudbine srpskog naroda na njegovom severnom etničkom rubu i bolnim prelascima iz jednog identiteta u drugi, Micić uspostavlja ravnotežu između dve stožerne tačke ove knjige: s jedne strane, izdižu se surova predstava istorije koja „iskrivljuje lica” i vekovi koji se „cere” u lica stradalih dok oni koji, držeći „kuglu istorije”, drže na uzdi i duše namenjene za let iluzijama; a sa druge – viševekovno neklonuće i istrajnost jednog naroda u patnji koji, poput „kuća čiji se temelji pomeraju”, opstaje u misiji očuvanja sopstvenog identiteta. U jezičko-stilski bogatim naracijama, tematsko-motivskim aspektima i unutrašnjem ritmu forme, priče iz ove knjige vode – katkad skriven a katkad eksplicitnije naglašen – intertekstualni dijalog sa proznim delima M. Pavića, Opsadom crkve Svetog Spasa G. Petrovića, Andrićevim pripovednim svetom, Seobama M. Crnjanskog, ili pak biblijskim motivima poput Potopa ili Proročkog sna… I, veoma često, smeštajući svoj narativ između jave i sna („trn sna koji prolazi zenicama”), pisac sasvim suptilno i nenametljivo otvara još jedna vrata, u pravcu fantastičke književnosti, tek onoliko koliko je potrebno da se naracije ove knjige „prožmu oniričkim” i da se jedinstvena priča o individualno-ljudskoj i kolektivnoj samoći „zamagli značenjima” i poveže još jednom neraskidivom niti – SNOM. Milan Micić (1961) do sada je objavio pet knjiga priča: Mesec od venecijanskog sapuna, Kod živahnog ogledala, Spisak senovitih imena, Ab ovo i Dan koji je stao da se odmori. Pročitaj odlomak u PDF-u