Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
76-100 od 5091 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
76-100 od 5091 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Kolekcionarstvo
  • Tag

    Naslovna
  • Tag

    Umetnost
  • Cena

    70,000 din - 199,999,999 din

PISAĆA MAŠINA Marke `KONTINENTAL` N e m a č k a !!! 9O godina !!! IZUZETNO OČUVANA PISAĆA MAŠINA je u CELINI, takva kako je proizvedena pre 9O godina, sva slova su na broju, konstrukcija odlično očuvana, sačuvana crna boja! Mašina deluje IMPRESIVNO, težine preko 10 kg! ... Mašina je bila 12.O1.2O21. godine na generalnom čišćenju u Servisu ANDREJEVIĆ, ul. Katanićeva broj 8. Cena servisiranja: 11OOO (jedanaest hiljada) dinara RAČUN Broj: 1201/O1 Datum: 12.01.2O21 Garancija za ispravan rad mašine važi dve (2) godine Sve u svemu, neverovatna rad ljudskih ruku, za poštovanje! KOLEKCIONARSKI primerak !!! MUZEJSKI PRIMERAK !!!!!! Za LJUBITELJE STARINA ZA VEČNOST !!!!!!!!!!!

Prikaži sve...
149,999RSD
forward
forward
Detaljnije

92 x 9 cm na zalost, polomljen pa zalepljen na jednom mestu (sredina) poprecno pri vrhu,sa obe strane pise BEOGRAD (cirilicom i latinicom) nize dole,pise: RADIO DRS ; a sa druge strane : 1977 drvo (hrastovina iz kolubare), rucni rad naiva, brut art. folk art, primitive & outsider art samo srbija ovaj predmet ne saljem u inostranstvo serbia only I do not send this item abroad Dragiša Stanisavljević (Jabučje, 1921 – 21. avgust 2012) bio je vajar, klasik naivne umetnosti Srbije. Rođen je 1921. godine u Jabučju kod Valjeva, Srbija. Skulpturom se bavio od 1958. Život na selu i vaspitanje u duhu patrijarhalnih načela, zavičajno okruženje stoletnim šumama podstakli su svakako njegov nagon za slobodom i oblikovanjem. Apsolutni je samouk, snažnog osećaja za stilizaciju forme. Umro je 2012. godine u Jabučju. Frontalnost i jednostavnost u izrazu, arhaično shvatanje forme, nesvesno su postignuti. Iz crnih, stoletnih debala umetnik oslobađa čistu formu, gladeći je do sjaja. Zaobljava je i ističe njenu organsku bit. Završava ono što je priroda davno započela. Sve je stilizovano gotovo do ogoljene, osnovne praforme, redukovano s izrazitim osećajem za meru, kakav su posedovali samo izvorni umetnici primitivnih kultura. Instiktivno stvaralaštvo ovog umetnika koje traje već više od pet decenija, ukazuje na snagu autentičnosti njegovih originalnih formi, na vezu između praiskonskog i modernog senzibiliteta likovnog izražavanja. Stoletna hrastovina koju vadi iz korita obližnje reke, nosi sama po sebi neki tajanstveni trag na svojoj materiji, vrstu patine. Sa izrazitim osećajem za harmoniju, bez gestova, sa interesovanjem za duhovnu podlogu svojih likova. Dragiša nesvesno shvata ulogu forme u postizanju univerzalnog. Reljefno shvatanje forme sa izraženim vertikalnim komponovanjem pomoćiće umetniku u njegovoj jednostavnosti izraza naročito kada za motiv bira filozofska razmišljanja o odnosima ljudi, njihovim sudbinama, skrivenim osobinama, njihovom grehu ili molitvi. Izlagao je samostalno i grupno počev od 1964. godine, u zemlji i inostranstvu, kao i na gotovo svim međunarodnim izložbama naivne i marginalne umetnosti (svetskim trijenalima u Bratislavi, počev od šezdesetih godina, tematskim izložbama u Martinjiju, Parizu, Pragu, Budimpešti itd.) Za svoje monumentalne skulpture, dobijao je više nagrada i priznanja, od kojih je najznačajnija Nagrada za ukupan umetnički rad na 10. Bijenalu naivne i marginalne umetnosti, 2001. godine u MNMU, Jagodina, Srbija. ------------------------------------- Dragiša Stanisavljević rođen je u selu Jabučju – Srbija 1921. godine, gde je proveo čitav svoj život i umro 2012. u svojoj 91. godini. Potiče iz skromne porodice ali, umetnički veoma obdarene. Za Dragišu i njegovog sina Milana akademik Ivan Tabaković tvrdio je da su: ,,…bili i ostali istinski nukleusi vajarske umetnosti…”. Umetnikova sestra Ranka Dinić sa uspehom piše poeziju, a u svet likovne umetnosti sa žarom i uverenjem Stanisavljevića upustila se i unuka Ivana. Vaspitavan u duhu patrijarhalnih načela, rano je naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik, obrađivao zemlju, a bio je vičan i mnogim zanatima i poslovima. Kuća, ograda, pokućstvo – delo su Dragišinih ruku. Zimske večeri prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta i prodavao ih, kako bi dodatno popravio svoje prihode. Tako se dogodilo da ovi predmeti dođu u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih umetnika. Posetio je Dragišu u Jabučju. Među rezbarenim kutijama, koricama u drškama za noževe, sviralama i štapovima, primetio je i nekoliko zabačenih, prašnjavih figura. Dragiša mu je objasnio da su to nezavršeni radovi, i da slične ,,nezavršene” figure, radi i njegov sin Milan. Upravo ti, ,,nezavršeni” sumarno obrađeni kipovi imali su snagu neposrednosti i prizvuke originalnosti koje je profesor naslućivao i priželjkivao. Uticaj stručnjaka na pojedine naivne umetnike bio je od velikog značaj u formiranju njihove umetničke ličnosti. Ali treba imati u vidu da su, pri tom, uvek bili presudni talenat i lična predispozicija autora. Uz potsticaj i podršku Ivana Tabakovića, Dragiša i Milan izlagali su zajedno već 1964. godine u Beogradskom grafičkom kolektivu. Ako posmatramo skulpturu “Troglavog” 1962. možda je predstava tri objedinjene figure u čvrsti stub, začetak nove legende o umetničkoj porodici sa dubokim korenjem i dugačkim trajanjem, čiji je začetnik Dragiša Stanisavljević, produžava je i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja unuka Ivana. ------------------------------------------------ Trpe Nikolovski o Dragiši Dragiša Stanisavljević vajar – naivac iz Jabučja godinama dokazuje da je kultura kad se lepota udruži sa istinom. Da vas upoznam sa pokojnim ocem..! Glosa: „Moj sin Milan, kad dovede prijatelje u našu kuću, koja je godinama već muzej naive, oronuo i dotrajao doduše, jer niko sem nas dvojice o njemu ne brine, pokazujući im skulpturu „Pokojnik”, a ja se odnegde pojavim na vratima, ima običaj da kaže: „E, sad, kad ste videli drvenog Dragišu, da vas upoznam i sa njenim autorom, mojim pokojnim ocem!” Piše Trpe Nikolovski Krevet je Dragiša napravio od tesanih dasaka hrastovine i ukrasio reljefnim predstavama Bogorodice sa Hristom, Arhanđela Mihajla, cara Lazara i carice Milice. Pored kreveta nalazi se masivni kovčeg sa ležećom figurom pokojnika sa šajkačom na glavi, šiljkanima na nogama, brič pantalonama, išaranim čarapama, vezenim jelekom, do grla zakopčanoj košulji, i rukama stisnutim uz telo. Sa strane kovčega izrezbarena je pogrebna povorka, utučenih ljudi, biće valjda, komšija i prijatelja. Više je nego očigledno da drveni „Pokojnik” ovde preuzima ulogu dvojnika samog umetnika. Zauzima Dragišino mesto na kovčegu sve dok on ne završi započete poslove u ovom životu. Izvajao ga je posle jedne preležane bolesti, da po narodnom običaju iznenadi smrt i preuzme zlo. – Kad dođe vreme, kad ja rešim – šali se, smejući se punim srcem Dragiša – ima da legnem na onaj krevet, pored ovog mog ispisnika, pa ujutro, ko se od nas dvojice probudi, taj će i da navabi živinu. A dotle, samo ću ovako da ga pokazujem ljudima. – Znate kako ga je radio, kako mu je uzimao meru – šali se sin Milan koji nas je krivudavim stazama i bogazama pored tamnavskih ugljenokopa, uz Kolubaru i dovezao do očevine u Jabučju, koju bi, kako reče, jer je zabita, dolazeći iz Beograda, teško mogli da nađemo . – Legao je na jednu dasku i rekao unuci da mu kredom povuće po dasci, baš tamo gde mu se završavaju šiljkani i šajkača, i obavezno ocrta i popola, gde je bio zategao pojas od pantalona. To su mu bile mere za skulpturu. Nije hteo da omane ni u milimetar, da ne napravi nekog drugog, nego sebe. – Bilo mi od tada nekoliko puta loše – nastavlja priču Dragiša – al’ zahvaljujući ovom mom dvojniku, dubleru, ja svanjivam svako jutro i idem za živinom, a ko zna da li bi tako bilo da se ovaj ovde nije opružio. No, ne uzima ni njega, biće da mu još nismo po volji, evo ga, leži, vidite ga… – smeje se šeretski naš domaćin. U sobi između kovčega i kreveta nalaze se skulpture „Molitva” i „Krilati anđeo”. Zidove sobe krase reljefni prikazi „Tajne večere”, „Skidanja s krsta” i mnoštvo ikona. Iz ove sobe proisteklo je Dragišino poimanje sveta i umetnosti sve što umetnik opaža i spoznaje u mirnom seoskom okruženju zelenih proplanaka oko Kolubare, ali i crnih ogromnih rupčaga tamnavskih ugljenokopa koji se neumitno približavaju prvim okućnicama rodnog mu Jabučja. – Ko smrt čeka – zagonetno će Dragiša – taj će otkriti sve što mu je na srcu. Ali, što više i što dublje saznaješ svoj život, tim manje veruješ da se on može uništi smrću. Za Dragišu je sve tema, pogotovo što je rano naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik i ratar, a bio je, i dandanji je, vičan i mnogim zanatima. Kuća, ograda, pokućstvo, sve je to delo Dragišinih ruku. Još kao dete, zimske večeri, prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta, poneke ih prodajući na beogradskim pijacama. I sve tako do 1964.godine, kada su njegove rukotvorine nekako došle u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih slikara. Uz podsticaj, podršku i na nagovor profesora, Dragiša i sin mu Milan, izlagali su zajedno sa njim svoje rezbarije u drvetu. Bilo je to pre tačno četrdeset godina u Beogradskom grafičkom kolektivu, a novinari nisu mogli čudom da se načude; profesor Tabaković izlaže zajedno sa dva vajara – naivca. Saživljenost sa prirodom i ljudima ogleda se i u izboru materijala u kome on i sin danas rade. Kao što je njegov pogled okrenut ka veri i mitu, tako je odabrao i drvo koje i samo ima svoju istoriju i legendu: crna hrastovinu koju vade iz tresetišta pored Kolubare. Prastara je, otporna i jaka, toliko čvrsta, da ponekad i tri testere „štilovke” odu na remont dok se skulptura napravi. – Vreme, voda i zemlja tvorili su njenu građu baš kao i ljude koje od nje vajam i režem – kaže Dragiša, milujući jedno od tri stabla visoka nekih tri do pet metara, širine oko dva metara, izvađenih sa tamnavskih kopova. – U oba slučaja reč je o životu, stradanju i ponovnom rađanju – nastavlja Dragiša. – Kao što selišće na stablu menja, tako prolazi i ljudski rod. Odlaze jedni, dolaze drugi ljudi, al’ za njima, treba nešto lepo da ostane. Ja se trudim, i uspevam. Moj Milan me je nadmašio u svemu, on me je i naučio nekim savršenstvima u skulpturi, pa na onu njegovu pošalicu da ljude upoznaje s pokojnim ocem ja uzvraćam; e, tako ti je kod nas Stanisavljevića, „od sina je ostanulo ocu”. Milan je vrhunski suklptor. Na meni prihvatljiv način prenosio mi je savete učenog profesora Ivana Tabakovića, preuzevši na sebe ulogu čuvara mojih, kako jednom neko napisa, u crnoj kolubarskoj hrastovini neiskvareno oblikovanih osećanja. Dragišu produžava i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja i unuka Ivana, koja nosi ime pokojnog profesora Ivana Tabakovića. A da sudbinski božji prst bude čudovišniji, rođena je istog dana kada je velikan srpske umetnosti preminuo. ANTRFILE: Divili se Evropljani, al’ i Amerikanci Dragišine skulpture nalaze se voljom ljudi kojima su se dopale, u kolekcijama bogatih na svih pet kontinenata. Dve godine, njegove skulpture, zajedno sa radovima slikara i naivaca iz Jugoslavije, obišle su čitavu Ameriku od Vašingtona do Tenseija. Ljudi su kupovali, divili se i uživali. – Ja se ne mučim dok radim. Ne tražim i ne izmišljam rešenja, koj’ će mi… Kad ne znam ‘de je čovek popola, šta mu je nagore, a šta nadole, ja legnem na deblo, unuka mi kredom il’ noktom, zabeleži kraj glave, stopala, i tu gde mi je kaiš na pantalonama, da imam celu figuru, i eto ti čoveka. Koja, druga mera, mi treba. Nikoja. Tako rezbareći izradio sam sve svece i vladare srpskog roda i poroda, od slavske mi ikone Svetog Đorđija, do Lazareve subote, gde je sedam likova na ikoni, sa crnim gavranom zloslutnikom nad glavom. I sve je to ovde, u ovoj mojoj kući, koja bi da je volje i para valjevskih i drugih vlasti, mogla i muzej da bude, da ljudi dolaze, gledaju i uživaju. ANTRFILE: Da spustim skulpturu, tu na Terazije – Imam jedan san – kaže Dragiša – Da me neko odvede kod gradonačelnika Beograda Radmile Hrustanović da mogu da joj pokažem skice za skulpturu koju sam namenio Beogradu. Da onda tu skulpturu uradim, za to još imam snage, i da bude jedno pet metara visoka i dva široka, od crne kolubarske hrastovine, koja je na dnu reke u mulju ležala neki kažu 10.000 a neki i 100.000 godina. Da onda ovde u selo dođe helikopter, da vežu lancima to moje delo i da ga spuste na Terazije, gde bi posle vekovima podsećalo na Dragišu Stanisavljevića iz Jabučja. Jeste, to sanjam. I da znate, srećan je onaj ko ima snove koji ga uspavljuju. Naspavao se toliko da mu se više i ne mili živeti, nego radostnik samo sanja… ----------------------------------------------------- He was born in Jabučje near Valjevo in 1921. He began doing sculpture in 1958. The life in the country under patriarchal principles, with century-old forests of his homeland and the impulse for modelling were basic motivational preferences of Dragiša Stanisavljević. Frontal aspect, simplicity of expression and archaic approach to form are unconsciously achieved. The artist liberated the form, polished it to brightness, made it round and emphasised its organic essence, thus completing what the nature had begun. Everything was stylised nearly to the bare, basic primordial form, and reduced with the pronounced sense for measure, which was known only to authentic artists of primitive cultures. More than five-decade-long instinctive and creative work of this artist pointed to the force of his authentic and original forms and the connection between primordial and modern sensibility of artistic expression. Age-old oak trunks which he tooled from the bed of the Kolubara River had a secret trace in its very substance, a kind of patina. With a pronounced sense of harmony, without gestures, expressive movements, but with interest in the spiritual background of his figures, Dragiša Stanisavljević understood the role of a form with the sensibility of a contemporary artist. Relief-like concept of form with pronounced vertical composition helped the artist with the simplicity of expression, especially when the selected motif was philosophical contemplation on human relationships, destinies, hidden characteristics, sins or prayers. He received many awards and recognitions for his monumental sculptures, among which the Award for Entire Artistic Work at the Tenth Biennial of Naïve and Marginal Art in Jagodina, 2001 was the most significant. He is a world classic. References: Oto Bihalji-Merin, Snovi i traume u drvetu, Beograd,1962 M. Bošković; M.Maširević, Samouki likovni umetnici u Srbiji, Torino,1977 Oto Bihalji-Merin; Nebojša Bato Tomašević, Enciklopedija naivne umetnosti sveta, Beograd, 1984 N. Krstić, Naivna umetnost Srbije, SANU, Jagodina, 2003 N. Krstić, Naivna i marginalna umetnost Srbije, MNMU, Jagodina, 2007 Lj. Kojić, Dragutin Aleksić, monografija, MNMU, Jagodina, 2007 N. Krstić, Histoire de Voire, Dragiša Stanisavljević,katalog, Pariz, 2012. N. Krstić, Outsiders, katalog, MNMU, Jagodina, 2013.

Prikaži sve...
100,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Dimenzije slike su 120cm x 85cm. Na blind ramu.

Prikaži sve...
210,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Milan Kešelj (1947-2017) BEZ NAZIVA - ulje na medijapanu 35x55 cm, cca 2000. U izvornom stanju, neopremljeno. Dogovor moguć, pitanja u inbox ili telefonom. Pogledajte i ostale moje oglase.

Prikaži sve...
76,000RSD
forward
forward
Detaljnije

očuvano kao na slikama veći format Ras je, kao ratno siroče, odrastao u domovima. U jednom sirotištu kod Kačareva, dok je izučavao limarski zanat, majstor je primetio da je `previše dobar za limara`. Studirao je u klasi profesora Mihajla Petrova. Veru Pavladoljsku, poemu Matije Bećkovića, objavio je kao luksuzno bibliofilsko izdanje, sa dvanaest grafika, ispisanu Rasovom ćirilicom. Svoju buduću suprugu Evu upoznao je u utorak, a venčali su se u nedelju. Ona će, sve do njegove prerane smrti, biti Rasov model i muza. Izloživši u izlogu nekadašnje galerije ULUS-a, u zgradi `Jugoeksporta`, živog petla sa natpisom `Gagarin u kosmos, a ja u lonac`, Ras je izveo prvi hepening u Beogradu. Taj umetnik raskošnih, renesansnih talenata, imao je, prema rečima njegovih brojnih prijatelja, rentegenski smisao da u ljudima prepozna talenat i natera ih da to i rade. Radomir Stević Ras (26 February 1931 – 22 November 1982)[1] was a Serbian painter, illustrator and designer. He was also founder and owner of a private theatre in the former Yugoslavia that exclusively presented work of domestic authors. Biography[edit] Ras was born in the village of Prekopuce (Toplica District). He was the third child of Borivoj and Kruna Stević. After completing his training in metal working (at various provincial towns in Serbia) he went to Belgrade to study at the Belgrade Academy of Art under Professor Mihajlo S. Petrov.[2] Works of Radomir Stević Ras are exhibited in the Gutenberg Museum in Mainz, Germany; The Russian Academy of Sciences, Moscow, Russia; Royal Library of Belgium, Brussels, Belgium; Fords Museum, San Francisco, USA and the National Museum of Serbia, Belgrade, Serbia. His most important works are: 1. Alphabet according to Ras.[3] 2 Illustrations for the following books `Blood that glows` by Branko Miljković, `Vera Pavldoljska` by Matija Bećković, `A letter to Haralamije` by Dositej Obradović, `The Beginning of the Revolt against Dahijas` by Filip Višnjić and `Serbia` by Oskar Davičo. 3. Eva za Sarojana (title of painting). Ras was married to Eva Ras (Serbian Actress, writer, and painter). Eva was his muse and model for many of his paintings. He was the father of writer and journalist Vuk Stević Ras (1957 - 2017)[4] and also of the youngest published Serbian writer Kruna Ras (1969 - 1993).[5] Ras died on 22 November 1982 in Belgrade. fazan fazani

Prikaži sve...
84,992RSD
forward
forward
Detaljnije

Delo sa svojstvima kulturnog dobra. Dimenzije 70x70 cm.

Prikaži sve...
99,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Mersad Berber (1940-2012) - CRTEŽ ZA SPLAV MEDUZA - cca 1990. Originalni unikatni fotorealistični crtež airbrushom i olovkama u boji. Potpisan dole desno olovkom u boji. Dimenzije crteža 41x30 cm, opremljena u luksuzni ram 49x59 cm. Fotosertifikat N. Kusovca. Dogovor moguć, pitanja u inbox. Pogledajte i druge moje oglase.

Prikaži sve...
155,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Serie | 4 Ugradni frižider sa zamrzivačem dole 177.2 x 54.1 cm KIN86VS30 Frižider sa zamrzivačem, sa fiokom MultiBox i sa elektronskom regulacijom temperature: temperaturu podesite jednostavno i tačno. Razred energetske efikasnosti A++: hladi posebno efikasno MultiBox fioka za povrće sa valovitim dnom: voće i povrće štiti od kondenzacije. NoFrost: sa potpunom zaštitom od nastanka leda, odleđivanje je prošlost, štedi vaše vreme i napor. Fioka za zamrznute namirnice BigBox: kako za slaganje posuda za čuvanje, tako i za veće zamrznute namirnice. Elektronska regulacija temperature: jednostavno i tačno podesite željenu temperaturu. Tehničke informacije Osnovne Informacije: NoFrost Elektronsko rukovanje i podešavanje temperature sa digitalnim prikazom Transportne ručke FreshSense - konstantna temperatura zahvaljujući inteligentnoj senzornoj tehnologiji 1 kompresor / 1 krug hlađenja Rashladni deo Broj površina za odlaganje od sigurnosnog stakla: 4, od toga podesivih po visini 3 Broj polica za odlaganje na vratima: 4 LED osvetljenje frižidera Svežina MultiBox: providna fioka sa talasastim dnom, idealna za odlaganje voća i povrća i talasastim dnom Deo za zamrzavanje Super zamrzavanje automatikom za zamrzavanje VarioZone - odstranjive police iz bezbednosnog stakla za dodatni prostor Br. prozirnih fioka za zamrzavanje: 3, od toga 1 BigBox Kalendar za smrznutu hranu Tehničke Informacije Energetska klasa: A++ (na skali energetskih klasa od A+++ do D) Potrošnja energije: 222 kWh godišnje Procena se zasniva na osnovu standardnog 24-časovnog testa. Stvarna potrošnja zavisi od upotrebe i lokacije uređaja Ukupna korisna zapremina: 255 l Rashladni prostor: 188 l ****- Prostor za zamrzavanje: 67 l Kapacitet zamrzavanja: 8 kg/24 h Čuvanje prilikom poremećaja: 13 h Jačina buke: 39 dB(A) re 1 pW Klimatska klasa SN-ST Desno otvaranje vrata, promenljivo Dimenzije (V x Š x D): 177 x 54 x 55 cm Ugradne dimenzije (V x Š x D): 177.5 x 56 x 55 cm Jednostavna instalacija Priključna snaga: 90 W N Tehničke informacije Generalno Širina (mm): 541 mm Visina bez radne ploče (mm): 1.772 mm Dimenzije niše (mm): 1775.0 x 560 x 550 mm Ukupan kapacitet zamrzivača (I) - NOVO (2010/30/EC): 188 l Kapacitet zamrzavanja (kg/24h) - NOVO (2010/30/EC): 67 l Energetska klasa: A++ Godišnja potrošnja energije (kWh/godišnje) - NOVO (2010/30/EC): 222,00 kWh/annum Temperatura za hlađenje: digital 7 segment Buka (dB): 39 Otvaranje u: Right reversible Materijal polica: Glas, plastic, support grid, wood Dužina priključnog kabla (cm): 230 cm Veličina i težina: Dubina (mm):545 mm Visina bez radne ploče (mm): 1.772 mm Dimenzije niše (mm): 1775.0 x 560 x 550 mm Neto težina (kg): 62,402 kg Širina (mm): 541 mm Priključak: Priključna snaga (W): 90 W Dužina priključnog kabla (cm): 230 cm Zaštita (A): 10 A Frekvencija (Hz): 50 Hz Tip utičnice: Gardy plug w/ earthing Voltaža (V): 220-240 V Glavne karakteristike: Pogodnost Mnogo prostora za XXL zamrznute namirnice sa BigBox fiokom. Izuzetno duboka fioka za zamrznutu hranu radi praktičnog smeštanja posude sa zamrznutom hranom ili većih zamrznutih namirnica poput torti ili pica. Bez obzira da li morate da radite ketering za dečiji rođendan ili da zamrznete svadbenu tortu - u BigBox fioci naći ćete dovoljno prostora za veće smrznute namirnice. Puna fleksibilnost u frižiderskom delu. Iz frižiderskog dela možete veoma lako da uklonite sve police sa bezbednim staklom radi još više prostora - za čuvanje višespratnih torti, ili na primer, cele ćurke. Veće namirnice poput porodične pice se mogu bez problema smestiti na staklenu površinu. Performanse: Zaštita za unapred zamrznutu hranu. Obični zamrzivači uspešno zamrzavaju vaše namirnice, ali ne garantuju da će one ostati zaleđene. SuperFreezing brže zamrzava namirnice a već zamrznute namirnice štiti od odmrzavanja prilikom dodavanja novih namirnica u zamrzivač. Aparati sa automatskom funkcijom zamrzavanja vraćaju se u normalan režim rada nakon dostizanja temperature, sprečavajući prekomerno trošenje energije. Brine o vašim namirnicama. Brine o vašoj potrošnji energije. FreshSense: savršena klima za čuvanje hrane. Zahvaljujući optimalnim uslovima čuvanja, hrana zadržava idealnu konzinstenciju; sladoled, na primer, nije ni previše mekan ni previše čvrst. Konstantna temperatura u unutrašnjosti frižidera je odlučujući faktor u postizanju više svežine i ukusa. Senzori FreshSense stalno prate i kontrolišu temperaturu u unutrašnjosti frižiderskog i dela za zamrzavanje. Rezultat toga je konstantna temperatura unutar frižidera nezavisno od spoljašnje temperature. Nikada više ne odmrzavajte frižider. Ručno odmrzavanje frižidera može biti veoma dosadno i može oduzeti mnogo vremena. Zahvaljujući našim novim frižiderima sa funkcijom NoFrost, možete zauvek jednostavno precrtati ovaj zadatak sa vaše liste. Za razliku od konvencionalnih frižidera, vlažnost iz vazduha u NoFrost frižideru se trajno sakuplja u centralnoj rashladnoj jedinici, što automatski dovodi do redovnog odmrzavanja. Kondenzacija koja nastaje usled toga se jednostavno kanališe van frižidera, gde dolazi do isparavanja. Na ovaj način, NoFrost trajno sprečava nagomilavanje leda u vašem frižideru, i ne samo to, već takođe prestaje potreba za ručnim odmrzavanjem. LED osvetljenje: drži sadržaj frižidera u centru pažnje. LED lampice nude potpuno nov koncept osvetljenja frižidera i osvetljavaju njegovu unutrašnjost bez odsjjaja. LED lampice troše manje električne energije od konvencionalnog osvetljenja frižidera i traju tokom celokupnog životnog veka aparata. MultiBox fioka MultiBox fioka je pogodna za čuvanje voća i povrća - kako bi posebno veća hrana poput velike glavice salate imala mesta.

Prikaži sve...
119,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Serie | 8 Indukciona ugradna ploča za kuvanje 80 cm Crna PXY875KW1E Indukciona ploča za kuvanje sa PerfectCook i PerfectFry senzorima: savršeni rezultati kuvanja zahvaljujući automatskoj kontroli temperature. TFT-Touchdisplay ekran: jasan prikaz teksta i slika omogućava jednostavno upravljanje sa ekranom na dodir. PerfectFry: pečena hrana dobija savršenu boju zahvaljujući senzornoj kontroli sa 5 nivoa jačine. PerfectCook ready: sprečava prekomerno kuvanje i ključanje preciznom regulacijom temperature kuvanja - senzor je moguće dokupiti kao dodani pribor. Assist: automatsko podešavanje idealnog nivoa snage i vremena kuvanja za mnoga jela. Proširena FlexInduction zona: još više fleksibilnosti povezivanjem zona za kuvanje u jednu veliku zonu, koju možete još više povećati za velike šerpe. Tehničke informacije Profesionalna oprema: FullTouch TFT ekran osetljiv na dodir omogućava nikad lakše upravljanje svim funkcijama ploče PerfectCook senzor ready: sprečava prekomerno kuvanje i ključanje preciznom regulacijom temperature kuvanja - senzor je moguće dokupiti kao dodani pribor PerfectFry senzor sa 5 temperaturnih postavki MoveMode (3 nivoa) Napredni automatski programi Bosch Assist Automatski prenos podešavanja Zone za kuvanje: 4 indukcione zone za kuvanje Proširena FlexInduction zona Zona za održavanje toplote Zone za kuvanje: 1 x Ø 400 mm x 230 mm, 3.3 kW (maks. snaga 3.7 kW) ali 2 x Ø 200 mm, 2.2 kW (maks. snaga 3.7 kW); 1 x Ø 400 mm x 230 mm, 3.3 kW (maks. snaga 3.7 kW) ali 2 x Ø 200 mm, 2.2 kW (maks. snaga 3.7 kW) Dizajn: Brušena ivica, dve ukrasne letvice sa strane Komfor: Podešavanje snage: 17 stepena ReStart funkcija Elektronski programski sat sa funkcijom isključivanja i podsetnikom za svaku ploču za kuvanje Merač vremena kuvanja Prikazivanje potrošnje energije Kontrola aspiratora na ploči za kuvanje (sa odgovarajućim aspiratorom) Brzina: PowerBoost funkcija za sve ploče za kuvanje PanBoost - PowerBoost funkcija za tiganj Okolina+bezbednost: Digitalni dvostepeni indikator preostale toplote za svaku ploču za kuvanje Glavni prekidač Registrovanje veličine dna posude PowerManagement funkcija Sigurnosno isključivanje Sigurnosna brava koja štiti decu Zaštita od brisanja Dimenzije: Dimenzije (VxŠxD): 51 x 816 x 527 mm Ugradne dimenzije (VxŠxD): 51 mm x 750 mm x 490 mm Min. debljina pulta: 30 mm Priključni kabl: 1,1 m Priključna snaga: 7,4 kW Uključuje i kabl Glavne karakteristike Pogodnost Neograničena fleksibilnost, jedan rezultat: savršenstvo. Svoju ploču za kuvanje možete da koristite kao regularnu indukcionu ploču sa četiri odvojene zone za kuvanje ili da je povežete kako biste kreirali dve velike, neprekidne zone sa funkcijom FlexInduction. To stvara dodatni prostor za postavljanje posuđa, bez obzira na veličinu ili oblik – na koji god način da želite. Zahvaljujući proširenoj FlexInduction zoni, čak i naročito velike šerpe i tiganji prečnika 30 cm će imati dovoljno prostora između plehova za pečenje dužine 40 cm i dodataka. Automatski prenos podešavanja Nivoi temperature ne treba da se podešavaju jedan po jedan kada premeštate šerpu sa jedne oblasti na drugu dok kuvate, tako da nije potrebno da isključujete neiskorišćene zone za kuvanje. Kada uklonite šerpu sa zone za kuvanje one će se automatski deaktivirati na pločama sa TFT ekranom osetljivim na dodir ili sa produženom zonom FlexInduction. Pararelno sa tim, nova zona za kuvanje preuzima stara podešavanja kao što su stepeni snage i vreme - jednim pritiskom na dugme podešavanja su potvrđena. Performanse Postoje brojni načini pripreme savršenog odreska. Evo prečice. Idealna temperatura je ključna za prženje. Ako je prevelika, čak i najbolji odrezak će se ispržiti suviše brzo ili zagoreti. Bez obzira na to kako volite da ga jedete – slabo, srednje ili dobro pečeno – prženje mesa sada ne može da bude jednostavnije. Senzor PerfectFry neprekidno reguliše temperaturu tokom prženja i po potrebi ih precizno podešava. TFT ekran osetljiv na dodir Razvili smo TFT ekran osetljiv na dodir tako da se lako možete kretati kroz meni ili upravljali radi izbora dodatnih funkcija i njihovu aktivaciju, a da bude jednostavno. Tekst je jasan i lako razumljiv, a integrisane slike olakšavaju brzu navigaciju - čak i kada je žurba. Podignite vaše kuvanje na potpuno novi nivo. Dodatna snaga: poboljšana funkcija PowerBoost naših indukcionih ploča daje još više snage za brže kuvanje. Sada, na primer, 2 litre vode može proključati skoro tri puta brže nego na običnim staklokeramičkim pločama. MoveMode FlexZone MoveMode čini kuvanje potpuno intiutivnim i udobnim. Ranije ste kuvali supu na nivou 9, krčkali na nivou 5, a zatim na nivou 1, dok ste sami podešavali temperature na regularnoj ploči. Sada FlexInduction zone sa funkcijom MoveMode rade posao za vas. Aktiviranje funkcije MoveMode deli FlexZone na tri različite oblasti sa unapred podešenim stepenima snage, 1., 5 i 9. PanBoost PanBoost zagreva tiganje i šerpe još brže - bez brige o oštećenju od prevelike toplote. Pomoću korisničkog interfejsa možete lako da izaberete funkciju PanBoost. Tiganj je spreman za pečenje u roku od 30 sekundi.

Prikaži sve...
216,499RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Recenzije (0) Tip motora: Četvorotaktni, vazdušno hlađeni Zapremina motora: 420 cm³ Snaga motora: 9 kW (3600 rpm) Tip startera: Reverzibilni / Elektro-start Nominalna snaga kW / kVA: 5 kW Maksimalni snaga kW / kVA: 5,4 kW Jačina električne struje: 22 A Nominalni napon: 230 V Utičnice: 3 × 230 V Vreme rada: 11 h 30 min. Gorivo: Bezolovni benzin Masa: 79 kg Zapremina rezervoara za gorivo: 25 l Napiši recenziju Ime: Recenzija: Note: HTML nije preveden! Ocena: Loše Dobro Captcha Enter the code in the box below Nastavi

Prikaži sve...
119,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis Recenzije (0) Napon: 400V~50 Hz Snaga: 3 kW / 4 Ks Protok vazduha: 400 l/min Pritisak: 10 bara Trofazni prekidač pritiska Regulator pritiska sa 2 manometra 1 univerzalna brza spojka + 1 brza spojka na tanku Maksimalni pritisak 10 bara Sigurnosni ventil 10,5 bara 2 točka + točkić napred (pokretan) Masa: 108 kg Napiši recenziju Ime: Recenzija: Note: HTML nije preveden! Ocena: Loše Dobro Captcha Enter the code in the box below Nastavi

Prikaži sve...
119,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Model: ELECTROLUX EEM 48320L Kapacitet punjenja: 14 kompleta Energetska klasa: D Temperature pranja: 3 Programi pranja posuđa: 160 Minutes 60 Minutes 90 Minutes AUTO Sense Eco Machine Care Quick 30 Minutes Rinse & Hold Odložen start: Od 1 do 24 sata Potrošnja vode po ciklusu: 10.5 l Godišnja potrošnja vode: 2940 l Godišnja potrošnja energije: 237 kWh Nivo buke: 44 (dB(A) Indikator za so/ tečnost za ispiranje: Da Ostalo: AutoOff funkcija Panel sa simbolima Projekcija na podu sa dve boje : Crvena tačka na podu ukazuje da program pranja i dalje traje, dok zelena tačka ukazuje na činjenicu da su sudovi oprani Senzor detektuje nivo zaprljanosti posuđa i koriguje potrošnju vode Sistem za blokiranje vode FlexiSpray satelitska mlaznica Visinski podesiva gornja korpa čak i kada je puna Boja: Bela NAPOMENA: dekorativna maska na slici nije uključena u cenu Energetsku nalepnicu ovog proizvoda pogledajte ovde

Prikaži sve...
73,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda JEZGRO: 7-zonsko džepičasto jezgro. PRESVLAKA: Damast dvoslojna antialergijska i antibakterijska presvlaka sa visokim udelom viskoze. VISINA DUŠEKA: 32 cm TVRDOĆA DUŠEKA: srednje mekan Dušek je izrađen od 15 slojeva visokokvalitetnih materijala koji vam osiguravaju ortopedsku podršku i vrhunsku udobnost spavanja. Zbog svoje visine i izuzetnog kvaliteta materijala, dušek nije potrebno okretati. Dimenzije 90×200 i 180×200 isključivo po porudžbini u našim centrima. NAPOMENA: boxspring krevet i dušek prodaju se odvojeno, KADA KUPITI DUŠEK SA DŽEPIČASTIM JEZGROM: Takav dušek namjenjen je osobama veće telesne konstitucije, koje se pojačano znoje tokom noći. Postoje razne vrste žičanih jezgra i razlikuju se po debljini žice i broju namotaja opruge. Kod dušeka sa džepičastim žičanim jezgrom, tako zaštićene opruge predviđene su da traju duže i budu otpornije. Pokreću se nezavisno jedna od druge i na taj način daju osećaj veće udobnosti, posebno ako govorimo o dušecima za dve osobe, gde npr. ako se jedna osoba okreće, druga neće osetiti u tolikoj meri pomeranje. Takvi dušeci prilagođavaju se obliku tela i prate karlicu, sprečavajući grčeve, bol u leđima i umor. Idealan je za osobe koje spavaju na leđima i kojima je noću često vruće.

Prikaži sve...
85,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Energetski razred: F Otvaranje vrata: Levo/desno otvaranje vrata Vrsta šarke vrata: Makazaste šarke vrata - montaža fronta kuhinje direktno na vrata Vrata: Metalna vrata Boja aparata: Bela boja Klimatski razredi: N, ST, T 1 kompresor Ukupna bruto/neto zapremina: 269 / 248 l Zapremina frižiderskog prostora: bruto/neto: 183 / 180 l Zapremina zamrzivačkog prostora: bruto/neto: 86 / 68 l Kapacitet zamrzavanja: 8 kg/24h Vreme čuvanja u slučaju nestanka el. energije: 12 h Vrsta ekrana: Elektronsko upravljanje sa LED ekranom Svetlosni signal za predugo otvorena vrata Indikator temperature: Digitalni prikaz temperature u frižideru CrispZone sa HyumidityControl: velika fioka za povrće sa regulacijom vlažnosti NoFrost DualAdvance Brzo hlađenje SuperCool EcoMode: Štedljivi program Energetsku nalepnicu ovog proizvoda pogledajte ovde

Prikaži sve...
79,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda Energetska klasa: A+ Neto veličina unutrašnjosti: 72 l Tip uređaja: parna Raspon temperature: 30°C - 300°C Nivo buke: 45 dB(A) Dimenzije za ugradnju (VxŠxD): 600x560x550 mm Sonda za pećenje Rashladni ventilator se uključuje automatski prilikom uključivanja rerne. Rashlađuje elektronske komponente i spoljni deo rerne. Vrsta kontrole: na dodir Maksimalna priključna snaga: 3490 W Karakteristike: Podsetnik za pirolitičko čišćenje, VelvetClosing ® za nežno zatvaranje vrata, Ventilator prestaje raditi u slučaju otvaranja vrata, Automatsko osvetljenje rerne prilikom otvaranja vrata, Opcija brzog zagrevanja, Elektronsko regulisanje temperature, Automatski predlog temperature, Prikaz zaostale temperature, Lako postavljanje rešetka, PlusSteam funkcija, Senzor za hranu u rerni Boja: inox Tip čišćenja: piroliza

Prikaži sve...
80,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Opis proizvoda JEZGRO: 7-zonsko džepičasto jezgro. PRESVLAKA: Damast dvoslojna antialergijska i antibakterijska presvlaka sa visokim udelom viskoze. VISINA DUŠEKA: 32 cm TVRDOĆA DUŠEKA: srednje mekan Dušek je izrađen od 15 slojeva visokokvalitetnih materijala koji vam osiguravaju ortopedsku podršku i vrhunsku udobnost spavanja. Zbog svoje visine i izuzetnog kvaliteta materijala, dušek nije potrebno okretati. Dimenzije 90×200 i 180×200 isključivo po porudžbini u našim centrima. NAPOMENA: boxspring krevet i dušek prodaju se odvojeno, KADA KUPITI DUŠEK SA DŽEPIČASTIM JEZGROM: Takav dušek namjenjen je osobama veće telesne konstitucije, koje se pojačano znoje tokom noći. Postoje razne vrste žičanih jezgra i razlikuju se po debljini žice i broju namotaja opruge. Kod dušeka sa džepičastim žičanim jezgrom, tako zaštićene opruge predviđene su da traju duže i budu otpornije. Pokreću se nezavisno jedna od druge i na taj način daju osećaj veće udobnosti, posebno ako govorimo o dušecima za dve osobe, gde npr. ako se jedna osoba okreće, druga neće osetiti u tolikoj meri pomeranje. Takvi dušeci prilagođavaju se obliku tela i prate karlicu, sprečavajući grčeve, bol u leđima i umor. Idealan je za osobe koje spavaju na leđima i kojima je noću često vruće.

Prikaži sve...
75,999RSD
forward
forward
Detaljnije

FRANJO MRAZ (1910-1981) Kolona u selu, 1956. Tempera, 36 x 50,5 cm. 1956. Signirana Franjo Mraz (Hlebine, 4.4. 1910. - Brežice, 26.10. 1981.) je bio hrvatski naivni slikar i jedan od začetnika Hrvatske naive. Uz Ivana Generalića i Mirka Viriusa začetnik je hrvatske naivne umjetnosti. S Generalićem izlagao je kao gost na III. izložbi grupe `Zemlja`, a u tom razdoblju nastaju njegova najbolja ostvarenja (`Oranje`, `Zima`). Socijalno je angažovan slikar, posle rata se priklonio i socijalizmu (Mape `Omladinska pruga`), napustivši tipičnu `hlebinsku maniru`.

Prikaži sve...
125,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Alas, nijedna kontaktirana ustanova kulture u Republici Sloveniji, pa cak ni Galerija Jakopic (Jakopic Gallery), nije bila zainteresovana za ovaj istorijski dokumenat, pa ga zato oglasavamo na kupindu. Mozda moze nekom smrtniku da se cena ove istorijske čestice ucini jaka, ali to je jedan nesumnjiv beočug koji po kulturnoj a ne po `babine linije` veže ove dve nacije, sprsku i slovenacku. S druge strane, galerijska cena većine prosečnih slika ma kog umetnika srednje kategorije predstavlja egal cene ovog vrhunski retkog materijala. Stoga da ne budemo lažno skromni, ipak je ovde reč o mega gigantima čija su dela ne kulturna dobra, nego vele kulturna dobra obe nacije. Prepiska Rihard Jakopic - Nadezda Petrovic. 1908. godina

Prikaži sve...
150,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Križanićeva `Kosovka djevojka` ili LGBT pre LGBT-a u modernoj likovnoj umetnosti Srba i Hrvata XX veka...furundzijska posla ili nista od toga?!! Za gladnu rupicu na zidu koja svaku mracnu tajnu zna o čiju šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu šunaglu (OCD, sorry) će sretni vlasnik nepokolebljivo okaciti ovo epohalno delo. Ladies and gentlemen, think about it after you wash yourself of mens` jeez and all the stuff of another man. Ako se na Pjerovoj karikaturi - sa elegijskim prizvukom i subliminalnom simbolikom u poruci - ne nalazi bledolika i muškobanjasta, ljubavnim jadima potresena crnka, endemska vrsta visokog čela sa keceljom u etno motivima, onda se po svemu sudeći radi o blagoj aluziji na osobu muškog pola, pravog furundžiju koji ima jedan ženski hormon više od onoga statičara koji u datom trenutku izigrava topdžiju. Tobože, kaže se furundžija ili zadnji vezni. Upravo on jadan - a ne ona jadna - na gotovo morbidan način sa slike poručuje: `Da se jadna za zelen bor u`vatim...!` Zašto je Pjer odabrao baš najsvetiji srpski politički etnomit emancipujući neku javnu ličnost, priznajući mu da je jednak sa “junak-devojkom” što traži svog dragana koji “mre” kao zalog za obnovu države? O čemu je u stvari reč, moglo bi se saznati jedino uz pomoć vremeplova za going back in time. Najmoćniji topli brat u našoj istoriji bio je komandant Kraljeve Garde Đeneral Petar Živković, mada je izvesno da je na slici Pjerovoj u pitanju neka ina osoba, tanjeg struka i manje korpuletntna. O kome se izvesno radi, ne pomažu ni informacije sa interneta od onih neproverenih sa gay-serbia . com do feljtona Politike ili Vecernjih novosti. Navodno zbog nebuloznih rekla-kazala poput glasine da-je Knez Pavle ispričao Pižonu da-je kralj Petar jednom rekao za svog sina Đorđa: “Ej, kuku meni, gde Đorđa pečati odostrag Mika Alas.” Kralju Petru se nikako nije dopadalo što se njegov sin tako intimno sprijateljio s Petrovićem i kad je pročitao u novinama da Petrović jedno svoje pismo Đorđu završava rečima “Vaš pas na lancu”, rekao je revoltirano: “Kako sme jedan ozbiljan čovek tako šta napisati jednom dečku.” …sada je jasno zašto se ovaj veliki srpski matematičar opredelio za alternativni život među alasima, pristanišnim radnicima i ostalim marginalcima Savamale. U taj kolovrat intriga i trača upao je verovatno Križanić portretišući nekog toplog brata veoma crne zalizane kose tada na udaru smutljivih kuloara. Informacije preuzete sa interneta koje mogu pomoći u otkrivanju portretisanog: Petar Živković ostaje jedna od najintrigantnijih ličnosti naše političke istorije iz perioda koji prethodi slomu Kraljevine Jugoslavije. Nakon više decenija komunizma, tokom kojih je njegovo ime pominjano u negativnim kontekstima, lišeni smo danas jedne ozbiljne studije koja bi razvejala sve predrasude što već decenijama obavijaju njegovo ime i odražavaju se na procenu njegovog političkog učinka. Jer osim što je kao istaknuto vojno lice i političar bez skrupula uspeo da dopre do najviših državnih položaja, te za jedno vreme postane uzdanica samoga kralja i perjanica proklamovane ideologije integralnog jugoslovenstva, Živković je po svemu sudeći bio i jedan od prvih političara u nas o čijoj su se seksualnosti ispredale priče. Iako je sve ostalo na nivou glasina i kazivanja njegovih političkih oponenata i neprijatelja, nije zgoreg napraviti mali osvrt na njegovu ličnost. Bio je jedan od glavnih zaverenika protiv Obrenovića, iako se njegova uloga svela na otključavanje kapija Dvora u noći prevrata. Medjutim, Živković se postepeno udaljava od svojih dojučerašnjih saboraca da bi osnovao Belu ruku, organizaciju koja je svoje uporište imala u vojsci, a bila je direktno suprotstavljena delovanju Crne ruke. U Draškićevim sećanjima (koji je bio jedan od, Živkovićevom zaslugom, smenjenih ađutanata Aleksandrovih), kaže se da je Živković imao uticaj na princa stečen na **veoma sramotan način**. **Aleksandar je toplo voleo Živkovića, kaže princ Đorđe; po Beogradu su se širile grozne glasine o njihovom odnosu** (Mekenzi, Ibid., str 93). Živković je tako sebe vezao za Aleksandra i postao vođa **jedne grupe ozloglašenih i pokvarenih ljudi, koji su se ulagivali njemu i princu Aleksandru** Posedovao je niz kompromitujućih dokumenata o (budućem kralju) Aleksandru i tako ga vezao za sebe, postavši vođa Aleksandrove kamarile koja je kasnije nazvana `Bela ruka`. Pred kraj srpsko-bugarskog rata protiv Turske, major Živković je bio određen da komanduje konjicom Timočke divizije. Posle pobede srpske vojske kod Kumanova, njegova jedinica je poslata da sa Drugom armijom pomogne Bugarima da osvoje Jedrene. Kako je konjica u opsadama neupotrebljiva, Živković i njegovi oficiri su časove provodili u pijančenju i orgijama. Jednog dana je jedan lepo građeni konjanik saopštio svom pretpostavljenom da ga je major Živković naterao da bude aktivni partner u homoseksualnom odnosu sa njim. Komandant Druge armije Stepa Stepanović je zatražio da Živković bude izveden pred vojni sud. Živković se obratio Apisu i ovaj mu je velikodušno pomogao `kako se ne bi ukaljala čast srpske vojske`. Živković je Apisu ovo dobro vratio tako, što je na zahtev regenta Aleksandra `namestio` Solunski proces. U svojim memoarima nesuđeni srpski kralj opisuje jednu od svojih mnogobrojnih svađa sa bratom, kada Đorđe u nastupu besa kaže Aleksandru, tadanjem regentu, između ostalog sledeće: ``Čudo me nisi uporedio sa Pašićevim sinom, koji juri žene po Evropi dok Srbija ratuje, ili sa tvojim prisnim prijateljem Petrom Živkovićem... On doduše ne juri žene... ali je u pozadini... Pričuvaj malo svoje vojnike od njega...``. Aleksandar je mnogo voleo Petra Živkovića i dobro je osetio smisao mojih reči. U Beogradu se svašta govorkalo... Znao sam to i ja, a znao je i Aleksandar. Beogradske priče, o kojima smo često slušali obojica, izazivale su moje osmehe, ali je Aleksandar bio ogorčen zbog njih. Sada, u ovom duelu reči, on nije mogao da svari uvredu. ``Ostavi na miru Živkovića! - uzviknuo je ljutito. - Ako i dalje nastaviš da vređaš oficire, stavicu te pod sud... Dosta mi je.`` (4) Postoje indicije da je odmah po marsejskoj pogibiji vladara, Živković stao uz kneza Pavla Karađorđevića i omogućio mu da tutor nad mladim kraljem postane upravo on, a ne kraljica Marija. Predsednik Vlade Uzunović morao se saglasiti sa tim navodnim aktom o namesništvu, budući da je Knez Pavle uza sebe imao podršku komandanta Garde, generala Petra Živkovića. (7) Ali ta ljubav između kneza Pavla i generala Živkovića nije potrajala. Iako se često koristio Živkovićevim uslugama (8), Kneževu naklonost i podršku pridobio je Milan Stojadinović, svakako najmarkantnija ličnost srpske predratne političke scene. Kneževu podršku imao je prvenstveno zbog svojih reformatorskih ideja, koje su pokazale odlične rezultate na polju finansija. Godine Stojadinovićevog predsedavanja Vladom (1935-39) bile su obeležene intrigama i spletkama koje su uvek dolazile iz iste kuhinje. Uvek je to bio Petar Živković, demon jugoslovenske ideje i siva eminencija Aleksandrovog režima. (9) Pokušaj atentata na Milana Stojadinovića, prilikom njegovog ekspozea u Skupštini, bio je ujedno povod da se Živković ukloni sa pozicije ministra vojnog. Knez Pavle je u organizaciji ovog atentata prepoznao Živkovićev uticaj. Ali zakulisne radnje uperene protiv Stojadinovića i njegove Vlade nisu prestajale. To se naročito videlo tokom Konkordatske krize 1937. Jedan od organizatora tzv. Krvave litije (19. jula), na kojoj su žandarmi ušli u otvoreni sukob sa narodom i sveštenstvom tokom protestnih šetnji prestoničkim ulicama, bio je između ostalih - Petar Živković. Za svoju stvar on je čak pridobio nekoliko srpskih vladika. (10). Pjer KRIZANIC Kosovka djevojka, oko 1935. godine akvarel, 32,5 x 19 cm plus ram koji nije otvaran, signatura dole desno i zapisi autora gore i dole, sve cirilicom zapis i posveta na poledjini zastitnog kartona FOTO-sertifikat Nikola Kusovac Fotografije u prilogu su slikane na dnevnom svetlu a ova malo tamnija je skenirana u visokoj 600 dpi rezoluciji. Znacajan rad u boji kakvih je sacuvano neznatno malo. Petar Pjer Križanić, rodio se 19. maja 1890. godine u Glini. Hrvati kazu:” hrvatski slikar i karikaturist. Novinskom se karikaturom počeo baviti 1909. u Koprivama. Jedan je od utemeljitelja humorističkog lista Jež (1935.). Svoje je karikature objavio u tri knjige, a usporedo se bavio likovnom kritikom….” Srbi kazu:”… srpski karikaturista Petar-Pjer Križanić, jedan od rodonačelnika srpske i jugoslovenske karikature, pisac i esejista, …”, a on sam je napisao: DA VAM SE PREDSTAVIM Sasvim pri kraju XIX veka ugledao sam svetlo dana u Glini, maloj varošici Hrvatske. U tom kraju Banije žive izmešani katolici i pravoslavni, Srbi i Hrvati. Ta dva plemena čuvena su u svetu po tome što već decenijama vode borbu, dokazujući jedni drugima, savršeno istim jezikom, argumentima i izrazima iz Vukovog rečnika da – nisu jedan narod. Ja sam plod te mešavine, jer mi otac beše katolički Hrvat a majka pravoslavna Srpkinja. Prema tome, hteo ne hteo, rodio sam se kao Jugosloven.

Prikaži sve...
90,950RSD
forward
forward
Detaljnije

Milivoj Tasic Make Pesacki most na Lepenici i Stara Crkva, 1973 ulje na platnu, 60 x 60 cm signirano datirano na poledjini posveta slikara Cika Janacku 1974. godine Prvi vlasnik je bio direktor JAT-a.

Prikaži sve...
75,000RSD
forward
forward
Detaljnije

➡️ http://www.kupindo.com/Clan/Chuma/SpisakPredmeta Stara minijatura na slonovaći rađena po slici Thomas Gainsborough Mr. and Mrs. William Hallett u original opremi. Minijatura je potpisana od strane umetnika, pogledajte sliku sa potpisom. Format slike sa ramom je: 11.3cm x 14.3cm vidljivi deo slike: 6.3cm x 7.9cm

Prikaži sve...
139,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Kao prvo ne bi se smijelo da ova aukcija vrijedja nikog, posto se zna da je Toske stari saljivdzija. Uros TOSKOVIC (kamena pustinja Bratonozica na Pelevom Brijegu, Podgorica, 1932 ili 1933) II strana crnogorske medalje – GO KURAC, 1994, grafit, 29,5 x 20,2 cm, fotosertifikat Artmedia.

Prikaži sve...
180,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Dimenzije slike 120cm x 90cm. Na blind ramu.

Prikaži sve...
180,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Dimenzije slike bez rama su 75cm x 55cm. Prodaje se uramljena.

Prikaži sve...
80,000RSD
forward
forward
Detaljnije

-ONZA - BRONZA U WIENER STADTISCHE KOLEKCIJI. Bronza je na snimku levo, a original u kombinovanoj tehnici - dakle onaj koji je predmet ove aukcije - je na snimku desno. Nenad Bracic iz ciklusa Sory, 2009 12 x 12 x 6,3 cm kombinovana tehnka, stara cigla, metali, natpis Nema dalje. Ne moze da se misli da li je ovaj komad bolji od onog u WIENER STADTISCHE KOLEKCIJI. Prosto jeste. Zato sto je original, a ono drugo je isto original ali sa zvanjem kopije u bronzi.

Prikaži sve...
350,000RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj