Pratite promene cene putem maila
- Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
76-100 od 1532 rezultata
Režim promene aktivan!
Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje
Nikolaj Berđajev – Smisao istorije Istorija, kao najveća duhovna realnost, nije data nam empirija, goli faktički materijal. U takvom vidu istorija ne postoji i nemoguće ju je kao takvu prepoznati. Istorija se upoznaje preko istorijskog pamćenja, kao nekakva duhovna aktivnost, kao nekakav određeni duhovni odnos prema „istorijskom“ u unutrašnjem, duhovno preobraženom i oduhovljenom istorijskom saznanju. Samo u procesu oduhovljenja i preobraženja u istorijskom pamćenju objašnjava se unutrašnja veza, duša istorije. Ovo je takođe tačno i za upoznavanje duše istorije, kao što je tačno i za upoznavanje duše čovekove zato što čovekova ličnost koja nije pamćenjem vezana u nešto jedinstveno ne daje mogućnost da se duša čovekova upozna kao neka realnost. Ali istorijsko pamćenje, kao način upoznavanja „istorijskog“, nerazdvojno je povezano s istorijskim predanjem, izvan koga i ne postoji istorijsko pamćenje. Apstraktno korišćenje istorijskim dokumentima nikada ne daje mogućnost da se upozna „istorijsko“. Ono s njim ne može da uspostavi nikakav kontakt. Osim rada na tim is-torijskim spomenicima, rada koji je, razume se, vrlo važan i neophodan, potrebno je još i nasleđe istorijskog predanja, s kojim je povezano istorijsko pamćenje. Samo se ovde vezuje neki čvor koji dubinski spaja duhovnu sudbinu čovekovu sa sudbinom istorije. Vi nećete shvatiti nijednu od velikih istorijskih epoha, bilo da je to epoha Renesanse, ili epoha procvata srednjovekovne kulture, ili epoha ranog hrišćanstva, ili period cvetanja helenske kulture, bilo o kojoj velikoj epohi da se radi vi nećete shvatiti nijednu od njih drukčije do preko istorijskog pamćenja, u čijim ćete otkrivenjima spoznati svoju duhovnu prošlost, svoju duhovnu kulturu, svoju otadžbinu. Vi morate preneti svoju duhovnu sudbinu u sve velike epohe kako biste ih shvatili. Kada ih samo spolja uzimate, one su za vas unutarnje mrtve. SADRŽAJ PREDGOVOR Glava I O SUŠTINI ISTORIJSKOG. ZNAČENjE PREDANjA Glava II O SUŠTINI ISTORIJSKOG. METAFIZIČKO I ISTORIJSKO Glava III O NEBESKOJ ISTORIJI. BOG I ČOVEK Glava IV O NEBESKOJ ISTORIJI. VREME I VEČNOST Glava V SUDBINA JEVREJSTVA Glava VI HRIŠĆANSTVO I ISTORIJA Glava VII RENESANSA I HUMANIZAM Glava VIII KRAJ RENESANSE I KRIZA HUMANIZMA. NASTUPANjE MAŠINE
-
Kolekcionarstvo i umetnost chevron_right Knjige
Opis O autoru Dodatne informacije Ksenofontova Gozba ne poseduje onu potrebnu logičku i pojmovnu strogost kakvu imaju Platonovi dijalozi, ali pokreće pitanja koja spadaju u neku vrstu životne mudrosti, gde sagovornici, služeći se argumentacijom, doduše, ne uvek filozofski rafiniranom, dolaze do paradoksalnih ili pak komičnih zaključaka. Sem istorijske i književne, razgovori u Ksenofontovoj Gozbi imaju i izvestan filozofski značaj. A veličanjem „nebeske” Afrodite, duševne nad telesnom ljubavlju, prijateljstva nad erotikom, Ksenofontov Sokrat nam, čini se, još više od Platonovog ističe značaj prve, trajnije i vrednije ljubavi nad onom koja je prolazna, jer upravo ona utiče da se razvijamo kao časni građani posvećeni vrlini i svome polisu. (Iz recenzije Irine Deretić)
Nova, nekorišćena HELIOPOLIS Ernst Jinger Izdavač: Službeni glasnik Broj strana: 348 Pismo: Ćirilica Povez: Mek Format: 13,5x20 cm Opis Činjenica da je Ernst Jinger predvideo planetarnu vladavinu tehnologije (u knjizi Radnik, 1932) i ujedinjenje Evrope kao zajednice budućnosti, svrstava ga u najznačajnije evropske mislioce. Heliopolis je jedno od najznačajnijih Jingerovih dela, roman koji govori o odnosu vremena (tradicija) i trenutka u kome se svet danas nalazi (savremenost), i o sukobu ta dva vremena. Jinger zastupa mišljenje da što se svet više razvija (doba tehnologije), čovek sve više postaje rob svoga rada i svojih ideja. Ovo je knjiga o potrebi modernog čovečanstva da se pobuni kako se ne bi postvarilo i izgubilo u preobilju. x2
Uvod u filozofsko misljenje - Karl Hajnc Folkman Sluk veoma retka knjiga ,mali tiraz - 2001; Broširani povez; ćirilica; 21 cm; 180 stranica Miloš Todorović (prevod) Izdavač: Plato vrlo dobro ocuvana ,ima podvlacenja teksta drvenim bojicom ,plavom i crvenom o celoj knjizi Ova knjiga je napisana sa namerom da se, zajedno sa onima kojima je stalo do filozofije, pronade put na kome mogu da se sagledaju osnovna filozofska pitanja, i da se kroci njime. Takav pokušaj je upucen na spremnost citaoca na slobodno zajednicko mišljenje (mala donja ladnica ,bela u sobi)
IZDAVAČ: FACTUM IZDAVAŠTVO, BEOGRAD GODINA IZDANJA: 2015 JEZIK: LATINICA, TEKST UPOREDO NA SRPSKOM I FRANCUSKOM JEZIKU BROJ STRANA: 152 POVEZ: MEK STANJE KNJIGE: NOVA - NEKORIŠĆENA SVAKA MODERNA I SUVREMENA FILOZOFIJA DOKAZUJE NUŽDU ISKUSTVA, A ISKUSTVO JE SHVAĆANO KAO IZVOR I UVIR SPOZNAJE, PA NI POTPUNO IDEALISTIČKI ORIJENTIRANA FILOZOFIJA NIJE PROTIVNIK EMPIRIJSKOG, NEGO SE OKREĆE PRAKSI I STVARNOSTI STVARNOG. ISTINA NIJE U TAJNOVITOM, NEGO NAJPRIJE U OČIGLEDNOM. ONA NIJE IZVEDENA, NEGO DANA, NEPOSREDNO POSTOJEĆA. ISTINA SE NE STVARA, NEGO NALAZI I OTKRIVA. U TOM SMISLU, FILOZOFIJA JE MNOGO BLIŽA ZNANOSTI NEGO UMJETNOSTI. DESCARTESOVA METODA JE OTVORILA VRATA TAKVOM MISAONOM PRISTUPU I NJEGOVIM RAZLIČITIM KONZEKVENCAMA. ZATO JE OVAJ SPIS O METODI NUŽDA SVAKOG FILOZOFSKOG OBRAZOVANJA I DOBAR PUTOKAZ U PROMIŠLJANJU FILOZOFSKH I ŽIVOTNIH PROBLEMA. PREDRAG FINCI
1. Sergej Sergejevič Averincev, i Igor P. Medvedev. `Pregled vizantijske filosofije.` Na tragu. 6, Beograd: Plato, 2005. 124 str. ; 21 cm. 2. Sergej Sergejevič Averincev. `Simbolika ranog srednjeg veka : (prilog definiciji problema).` Klјuč. 2, Beograd: Plato, 2009. 76 str. ; 17 cm.
1. Genadij Georgijevič Majorov. `Formiranje srednjovekovne filozofije : latinska patristika .` Horizonti. Beograd: Grafos, 1982. 434 str. ; 19 cm 2. Sergej Sergejevič Averincev. `Vizantijska filosofija / S. S. Averincev.` Privatna izdanja Dragomira Džambića. 3, Beograd: D. Džambić, 2008. 130 str. ; 20 cm.
PLATON IJON Predgovor - Žan Fransoa Prado Prevod, predgovor i pogovor - Divna Stevanović-Soleil Izdavač - Fedon, Beograd Godina - 2010 156 strana 20 cm Edicija - Fontes ISBN - 978-86-86525-25-3 Povez - Broširan Stanje - Kao na slici, tekst bez podvlačenja SADRŽAJ: ŽAN-FRANANSOA PRADO Uvod u čitanje ljona Tumačenje Homera Znanje, veština i poezija Od nadahnuća do posednutosti Estetski sud DIVNA STEVANOVIĆ SOLEIL Ijon kao igra paradoksa Platonova kritika poezije Fedar i Ijon Platonov paradoks (ili Da li da verujemo Platonu?) Uvodne napomene prevodioca PLATON - IJON ili O ILIJADI, ispitivački žanr (Sa grčkog prevela Divna Stevanović-Soleil) DIVNA STEVANOVIĆ SOLEIL - Ijon u medičijevskoj Firenci MARSILIO FIČINO FIRENTINSKI - Uvod u Platonovog ljona Appendix I DIVNA STEVANOVIĆ SOLEIL - Gete, Ijon i grof od Štolberga JOHAN VOLFGANG GETE - Platon u ulozi sunosioca hrišćanskog otkrivenja Appendix II Klasifikacija Platonovih dijaloga prema filozofskom žanru Bibliografija `U velikim kulturama podrazumeva se da se klasični tekstovi iznova prevode na svakih nekoliko godina, a kada se u maloj kulturi, poput srpske, pojavi novi prevod klasičnog dela, to je već istinska intelektualna gozba. Slavni Platonov dijalog Ijon jedno je od najžešćih Platonovih obrušavanja na pesnike i poeziju – premda je važno podsetiti da ni na drugim mestima nije bio nežan – ali kako to već biva u ironiji istorije i nasuprot namerama autora, ovaj je neveliki dijalog, istovremeno, i jedan od najlepših spomenika upravo pesništvu i pesnicima. Knjiga je opremljena instruktivnim predgovorom francuskog stručnjaka za antičku filozofiju Žan-Fransoa Pradoa, komentarima koji olakšavaju čitanje, potom tekstom Marsilija Fičina o Ijonu (u prevodu Noela Putnika), Geteovim tekstom o Platonu (u prevodu Jelene Savić), te dvama tekstovima same prevoditeljke Divne Stevanović-Soleil.` Ako Vas nešto zanima, slobodno pošaljite poruku. Plato Ion Jean-François Pradeau
ISTORIJA I APOKALIPSA - Bela Hamvaš Bela Hamvaš (mađ. Hamvas Béla, Eperješ (danas u Slovačkoj), 23. marta 1897. – Budimpešta, 7. novembra 1968) bio je mađarski pisac i esejista. Hamvašova dela su uglavnom objavljena nakon njegove smrti i svi rukopisi još nisu dostupni. Odrastao je u Bratislavi kao dete protestantskog sveštenika. Otac mu se bavio pisanjem i predavanjem mađarske i nemačke književnosti.[1] Godine 1915. Bela upisuje kadetsku školu, i ubrzo upoznaje strahote Prvog svetskog rata na ukrajinskom i italijanskom frontu – dva puta biva ranjen, doživljava nervni slom i odbija da primi odlikovanje. Posle rata porodica se seli u Budimpeštu gde Hamvaš od 1919. do 1923. studira nemački i mađarski. Isprva se izdržava novinarstvom radeći kao esejista i prevodilac. Radove objavljuje u periodici, a 1927. se zapošljava kao bibliotekar, gde ga zatiče Drugi svetski rat. Poslom pisca izdržavao se samo za kratko - pre rata Hamvaša nisu prihvatali reakcionari i klerikalni krugovi, a posle rata komunisti. Tokom rata tri puta biva mobilisan, 1942. je na ruskom frontu. Prilikom opsade Budimpešte 1945. dezertira, a jedna granata uništava njegov stan i u njemu sve rukopise i knjige koje je sakupljao godinama. Tu je bio veliki broj knjiga iz raznih oblasti ljudskog znanja - filozofije, prirodnih i društvenih nauka, teorije umetnosti, psihologije, kao i projekat „Stotinu knjiga“ svetske književnosti. Osim tekstova objavljenih u periodici i knjige „Nevidljivo zbivanje“ objavljene 1943, jedini, slučajno sačuvani rukopis iz ovog prvog perioda Hamvaševog rada je kapitalna Scientia sacra. Nakon rata, 1948. zajedno sa svojom ženom Katalinom Kemenj objavljuje knjigu Revolucija u umetnosti, apstrakcija i nadrealizam u Mađarskoj i ubrzo zbog svojih stavova koji se nisu uklapali u Lukačev model komunističkog kulturnog entuzijaste, gubi mesto bibliotekara dospevajući na crnu listu, čime mu je onemogućeno objavljivanje knjiga i dostojno zaposlenje. Nakon ovog poniženja, Hamvaš u položaju koji ga je zadesio vidi prednost za usavršavanje i ne obazire se na spoljašnje događaje. Između 1951. i 1964. godine radio je kao nekvalifikovani radnik u hidroelektranama na Tisi, Inoti i Bokodu, u teškim uslovima. Radi je i kao magacioner, ekonom, zemljoradnik, pomoćni fizički radnik, a istovremeno danonoćno je radio na svojim spisima. Kad god je imao slobodno vreme, prevodio je sa sanskrita, hebrejskog i grčkog i pisao o kabali, zenu i sufizmu. Između 1959. i 1966. završio je „Patmos“, svoj poslednji veliki rad. Njegov rad ostao je u rukopisima sve do njegove smrti. U novosadskom časopisu „Hid“ objavljena su dva njegova eseja, „Drveće“ i „Orfej“, a od 1976. i mađarski časopisi polako počinju da objavljuju Hamvaševe eseje, pa je 1987. u Pečuju objavljena zbirka njegovih eseja „Duh i egzistencija“. Sa 67 godina je konačno dobio penziju. Bela Hamvaš je umro od hemoragijskog moždanog udara 1968. godine. Sahranjen je u Sentendreu. Godine 1990. posthumno je dobio mađarsku nagradu Košut. Značajna dela Scientia sacra, duhovna baština drevnog čovečanstva (1988)[2] Patam I-III (1992–93) Karneval (1985) U određenom pogledu (1991) Naime (1991) Ogromno intelektualno znanje Bele Hamvaša nije ugušilo njegovo verodostojno stvaralačko vrelo iz kojeg je, gotovo u svakom svom eseju, izbijala nepogrešiva intuicija, da u problemu koga se dohvatao uoči ono što je u njemu od središnje vrednosti. Sječanja 1997 418 str
METAFIZIKA - Aristotel Preveo Miloš N. Đurić Misao Novi Sad 432 str Metafizika je temeljna knjiga zapadnog mišljenja. Prvi je projekat izgradnje univerzalne ontologije koji je ostao obavezujuć za sve kasnije pokušaje izgradnje opšte ontologije. Propratno studijsko izdanje obuhvata tematski pregled, srpsko-grčki rečnik, indeks pojmova, imena, aristotelove izvore, i studiju o Aristotelovoj ontologiji iz pera Slobodana Blagojevića. K.S.N.
Fridrih Niče - Tako je govorio Zaratustra Izdavač: Grafos Beograd Tvrdi Povez 330 Strana Ako niste registrovani možete da se registrujete ovde: http://www.limundo.com/ref/ljubisaj Pratite i ostale moje Prodaje: http://www.kupindo.com/Clan/ljubisaj/SpisakPredmeta Pogledajte sve moje aukcije Možda imam zanimljivih stvari http://www.limundo.com/Clan/ljubisaj/SpisakAukcija Pažljivo pročitajte uslove da posle ne dođe do nesporazuma po pitanju isporuke i plaćanja. http://www.kupindo.com/Pravila
O zajednickoj prirodi nacija Djambatista Viko Prevela Tatjana Vujasinovic-Roic Izdavac - Naprijed, Zagreb Godina - 1982. Knjiga u vrlo dobrom stanju,bez podvlacenja ili ostecenja,sa ex/librisom na par strana,tvrd povez,sa omotnicom u dobrom stanju,format 20 cm,529 str. (84)
G. V. F. Hegel Preveli Nadezda i Zarko Puhovski Izdavac - Studentski centar, Zagreb Godina - 1976. Iz edicije Biblioteka knjiga 6. Knjiga u vrlo dobrom stanju,bez podvlacenja ili ostecenja,bez ispisane posvete,sa pecatom na nekoliko stranica,mek povez,format 23 cm,142 str. (32)
-
Kolekcionarstvo i umetnost chevron_right Ručni rad
Veoma lepo milje rucne izrade dimenzije 52x32cm
-
Kolekcionarstvo i umetnost chevron_right Ručni rad
DVE SUSTIKLE BEZ BOJE NEKORISCENE DIMENZIJE CM
-
Kolekcionarstvo i umetnost chevron_right Ručni rad
STOLNJAK RUCNO RADJEN OD KONCA DIMENZIJE 40 X 20CM
-
Kolekcionarstvo i umetnost chevron_right Ručni rad
RUCNO RADJENE SUSTIKLE DIMENZIJE 30 X 30