Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Sve kategorije
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-25 od 71 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-25 od 71
1-25 od 71 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Nagrađene knjige
  • Tag

    DRUŠTVENE NAUKE
  • Cena

    1,500 din - 9,499 din

Broj strana: 744+776+786 Povez: Tvrd Format: 16.5x24 cm Sadržaj: Meša Selimović: (744 strana) Derviš i smrt Tvrđava Tišine Ostrvo Krug Ivo Andrić: (776 strana) Travnička hronika Na Drini ćuprija Gospođica Prokleta avlija Miloš Crnjanski: (786 strana) Seobe Druga knjiga Seoba

Prikaži sve...
4,397RSD
forward
forward
Detaljnije

Broj strana: 2112 Pismo: Ćirilica Povez: Mek Format: 13x20x12 cm Godina izdanja: 16. jul 2014. Izdavač: Laguna Delo koje s neprocenjivom snagom svedoči o tome gde smo počeli u 20. veku i kako smo ga završili. Vreme smrti je spomenik srpskom narodu postradalom u Velikom ratu. Knjiga I: Prerovo ide u rat Prvi deo ovog Ćosićevog romana-reke uvodi čitaoce u predigre Prvog svetskog rata, politička i vojna previranja u Evropi i raspoloženje srpske Vlade, vojske i naroda u trenutku opšte mobilizacije usled austrougarske objave rata. Upoznajući nas sa porodicom Katić iz Prerova, glavnim nosiocima radnje ove ratne epopeje, pisac prepliće njihove sudbine na fonu prelomnih događaja koji su određivali sudbinu srpskog naroda pre tačno sto godina: malu zemlju u srcu Balkana zahvata sveopšti ratni vihor u kojem će njeni žitelji doživeti možda najsvetlije i najtragičnije trenutke u svojoj novijoj istoriji... Knjiga II: Suvoborska bitka Godina je 1914. Brojna nadmoćnost i bolja oružana opremljenost austrougarske vojske primorava demoralisanu i razbijenu srpsku vojsku na povlačenje sa Suvoborskog fronta. Komandant Prve armije general Živojin Mišić sukobljava se sa Vrhovnom komandom i Prestolonaslednikom zbog odluke da se vojska povuče u Milanovac i brzo pripremi za odlučan kontranapad koji bi iznenadio neprijatelja. Krajnji ishod najčuvenije i najznačajnije bitke između Kraljevine Srbije i Austrougarske u Prvom Svetskom ratu, poznate u istoriji kao Kolubarska bitka, krajnje je neizvestan... Knjiga III: Valjevska bolnica Umetnički najuspeliji i misaono najdublji, treći deo Vremena smrti, smešten je u Valjevsku ratnu bolnicu, simbol ljudske požrtvovanosti, humanosti i agonije tokom Prvog svetskog rata i glavni centar za prijem srpskih vojnika, ranjenika i velikog broja izbeglica i zarobljenika, koji su zbog oboleli od epidemije pegavog tifusa, Ovde su se čudesnim spletom okolnosti i sudbine dogodile i neke od najneverovatnijih i najtragičnijih ljubavnih u priča savremenoj srpskoj književnosti. Knjiga IV: Izlazak Poslednji deo Vremena smrti ispisuje vrhunac kolektivne drame jednog naroda, paralelno prateći herojsku odbranu i pad Beograda u austrougarske ruke, izdaju saveznika i u istoriji nezabeležen egzodus srpskog naroda, mojsijevskih razmera, i povlačenje srpske vojske preko albanskih planina. Ostala je samo nada i vera u povratak u otadžbinu...

Prikaži sve...
5,129RSD
forward
forward
Detaljnije

Komplet možete poručiti isključivo preko sajtova laguna.rs i delfi.rs. Briljantne knjige koje su kritika i štampa izdvojile i preporučile jer se na njihovim stranicama nalaze uzbudljive priče vredne pričanja. „Flajšman je u škripcu“ – Tafi Brodeser-Akner Roman godine po izboru časopisa i magazina: New York Times Book Review • Time • Washington Post • Vanity Fair • Vogue • NPR • Chicago Tribune • GQ • Vox • Refinery29 • Elle • Guardian • Real Simple • Parade • Good Housekeeping • Marie Claire • Town & Country • Evening Standard • Kirkus Reviews • BookPage • BookRiot • Shelf Awareness Tobi Flajšman je mislio da zna šta može da očekuje od života nakon što je razvodom okončao svoj gotovo petnaestogodišnji mizerni brak – vikende i svaki drugi praznični raspust sa decom, poneku svađu oko njihovog vaspitavanja i malo zaostale ogorčenosti. Svakako nije očekivao da će mu jednog dana usred njegove nove seksualne emancipacije Rejčel banuti na prag, istresti decu i otići zauvek. A taman je uspeo da pronađe ravnotežu u svom samačkom životu. Taman je razmahao svoja dugo sputavana krila i da ga sad zadesi ovako nešto… Dok žonglira između svoje obaveze prema pacijentima u bolnici, beskrajne roditeljske dužnosti i novosteče seksualne popularnosi (doduše stvorene uz pomoć nekoliko internet aplikacija), Tobi traga za nestalom bivšom ženom i analizira propali brak. Teši ga još jedino slika koju ima o sebi – bio je požrtvovani muž koji je uvek podržavao svoju preambicioznu ženu. Ipak, ako stvarno želi da razume šta se dogodilo Rejčel i zbog čega im je brak propao, moraće da razbije ideju o sebi kao idealnom mužu i prihvati da ranije događaje nije sagledavao baš najjasnije. Roman sa čijih stranica pršte humor, furiozna promućurnost, osećanja i istina. Razgaliće vas da bi vas potom razneo svojom lukavom žestinom. „Pronicljivo, urnebesno zabavno, ali i bolno precizno istraživanje braka, razvoda i savremenih veza.“ New York Times „Ovaj roman je trojanski konj. Oduševićete se obrtom koji vam se sprema. Briljantna knjiga.“ Doli Olderton „Knjiga bez premca. Savršena!“ Elizabet Gilbert „Ne postoji osoba koju ovaj roman neće zainteresovati. Ovo je taj Savremeni Roman za kojim tragamo.“ Sunday Times Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde. „Fabrika lutaka“ – Elizabet Maknil Sloboda je dragoceno biće. Britka, zastrašujuća, zanosno opčinjavajuća priča o ljubavi, umetnosti i izopačenosti čoveka čija se mračna opsesija nadvila nad sudbinom devojke koja teži ka tome da postane slikar. London, 1850. godine. Ceo grad je zanesen prerafaelitima i njihovim muzama, čudnim stvorenjima i ljudskim nakazama, neskrivenim erotizmom u uštogljenom društvu. Podiže se paviljon Velike izložbe u Hajd parku. U svetini koja posmatra taj zadivljujući prizor slučajno će se upoznati Ajris, privlačna devojka koja želi da postane slikarka, i Sajlas, sakupljač kurioziteta i taksidermista. Devojka brzo zaboravlja na taj susret, ali Sajlas, koji se lako zanese svime što je neobično i lepo, ne može da smetne s uma trenutak kada je ugledao Ajris. Nedugo potom slikar Luis Frost zamoliće Ajris da mu pozira. Ona pristaje samo pod uslovom da je nauči da slika. Odjednom joj se čini kao da se njen svet širi više nego što se ikad usudila da pomisli. U zanosu oduševljenja neće primetiti kakvo zlo je vreba iz senki. Sajlasu je od onog slučajng susreta samo jedno na pameti – da se domogne Ajris, svog novog predmeta obožavanja, a njegova opsesija svakog dana postaje sve mračnija i jača. Ovaj napeti psihološki triler smešten u viktorijanski London oduševiće sve ljubitelje priča o Džeku Trboseku ili romana Alijenista. Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde. „Vodenduh“ – Nejtan Hil „Nova književna zvezda je rođena. Hil je briljantan, neodoljiv, izvanredan!“ Washington Post Godina je 2011. i Samjuel Andresen-Anderson nije video svoju majku Fej decenijama – otkad je napustila njega i njegovog oca. Sada se ponovo pojavila, nakon što je počinila apsurdni zločin koji se našao na svim vestima i koji je uznemirio politički podeljenu zemlju. Mediji opisuju Fej kao radikalnu hipi teroristkinju sa mračnom prošlošću, ali sve što Samjuel zna jeste da njegova majka nikada nije napustila varošicu u Ajovi gde je rođena. Ko je zapravo njegova majka? Samo su dve stvari o njoj izvesne: suočava se sa ozbiljnim optužbama i potrebna joj je Samjuelova pomoć. Da bi je spasao, Samjuel će započeti istraživanje od ruralnog srednjeg zapada 1960. do zloglasnih nereda 1968. On će morati da otkrije davno zakopane tajne o ženi koju je mislio da poznaje, tajne koje se prenose iz generacije u generaciju i vode sve do Norveške, doma tajanstvenog vodenduha. Na svim tim mestima suočiće se ne samo sa Fejinim gubicima već i sa svojom izgubljenom ljubavlju, i preispitati sve što je mislio da zna o svojoj majci, i sebi. „Odličan roman o ljubavi, izdaji, politici i pop kulturi – poput najboljih dela Majkla Šejbona ili Džonatana Frenzena.“ People „Hilov talenat je ogroman pa i ne čudi što može da se upusti u stilsku igru svake vrste i da uverljivo slika apsolutno svaki karakter, mesto ili vreme. Vodenduh se lako čita, zabavan je i nepogrešivo promišljen. Hil izgleda ne ume da napiše prosečnu rečenicu ili dosadan pasus.“ New York Times Book Review „Nejtan Hil je majstor.“ Džon Irving Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde.

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Komplet možete poručiti isključivo preko sajtova laguna.rs i delfi.rs. Romani iz žanra fantastike koji bude maštu, ali i odlični priručnici koji otkrivaju sve što treba da znaju kako bi kroz pubertet prošli zdravi i srećni, savršen su izbor za tinejdžere. „Respekt“ – Inti Čaves Peres Bestseler proglašen u Švedskoj za najbolju knjigu za tinejdžere. Muški vodič za ljubav, seks i poštovanje. Respekt je prvi vodič za ljubav i seksualno vaspitanje izgrađen oko pojma poštovanja. Inti Čavez Peres prenosi svoje iskustvo seksualnog edukatora da bi pokazao kako se treba ponašati da bi se izgradila pozitivna veza puna poštovanja između partnera. Poštovati drugog je ključni faktor u svakom stepenu razvoja veza, od upoznavanja do seksualnog odnosa. Ovaj priručnik svakome od 12 do 18 godina otkriva šta treba da zna i nudi ono što bi svako u tom uzrastu hteo da zna. „Jednostavnim i preciznim stilom, autor govori o seksualnim pitanjima i pristupa ozbiljnim problemima otvoreno, duhovito i vešto.“ Iz saopštenja žirija Švedeskog udruženja pisaca uz nagradu za najbolju knjigu za tinejdžere. Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde. „(Skoro) sve što jedan (budući) tinejdžer treba da zna“ – Šeri Kumz Kako da ostaneš zdrav i srećan tokom puberteta. Stres. Hormoni. Škola. Internet. Mnogo je to briga za jednog tinejdžera. Srećom, ovaj vodič pokriva ama baš sve: ono dobro, ono loše i ono malo gadnjikavo. Ovo je (skoro) SVE ŠTO JEDAN (budući) TINEJDŽER TREBA DA ZNA. Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde. „Mračni račun“ – Džon Stivens Knjige početka Knjiga treća Završnica najuzbudljivijeg serijala fantastike za decu još od Harija Potera. Kejt, Majkl i Ema moraju da pronađu poslednju Knjigu početka – Knjigu smrti – pre nego što je se Grozni Magnus dočepa. Kad se sve tri knjige spoje, njihova moć postaje nezaustavljiva. Ubrzo će započeti Emina pustolovina u svetu mrtvih, gde će se suočiti sa zastrašujućim čudovištima i duhovima. Ema postaje poslednji deo neverovatne slagalice. Samo ona može da ovlada moćima najopasnije knjige. „Nesebične žrtve, radosna okupljanja i dirljivi oproštaji zaokružuju ovu sjajnu fantastičnu avanturu.“ The Horn Book Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde. „Skelig“ – Dejvid Almond Dobitnik Vitbredove nagrade i Karnegijeve medalje. Desetogodišnji Majkl je zabrinut za život svoje tek rođene sestrice. Rastrzan između obaveza u školi i onoga što roditelji očekuju od njega, i zbog svađa sa drugovima, on se okreće prijateljici Mini i neobičnom Skeligu, koga zatiče u trošnoj garaži kuće u koju se njegova porodica doselila. Ali da li je Skelig uopšte čovek? I kakvoj je on vezi sa sovama? Prvenac Dejvida Almonda, jednog od najpoznatijih savremenih pisaca za decu i dobitnika Andersenove nagrade, uzbudljiv je roman na granici između pripovesti o sazrevanju i urbane bajke o snazi života, magičan i inspirativan kao priča napisana perom iz krila anđela. Skelig je postavljan na pozornice, ekranizovan i svrstavan u sto najlepših romana za decu svih vremena. „Poetičan, inovativan i podsticajan roman.“ Sunday Express „Ozbiljna i divna knjiga.“ Nik Hornbi „Magična priča koja može da se doživi na mnogo različitih nivoa.“ Daily Mail Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde. „Knjiga o groblju“ – Nil Gejmen, Kris Ridl „Ovo je najbolja Gejmenova knjiga.“ Dajana Vin Džouns Da bi se ovo dete odgajilo, biće potrebno više od ove dve dobre duše – reče Sajlas. – Biće potrebno celo groblje. „Ovom knjigom je potvrdio ono što sam i mislio – Nil Gejmen je književni genije.“ Džejms Herbert „Poželeo sam da imao mogućnost da pročitam i čitam iznova ovu knjigu kada sam bio mlađi, a sada mi je žao što je ja nisam napisao.“ Gart Niks Niko Ovens, za prijatelje Iko, sasvim je običan dečak. To jest, bio bi sasvim običan da ne živi na groblju, gde ga podižu i obrazuju duhovi, dok je njegov jedini staratelj biće koje ne pripada ni svetu živih ni svetu mrtvih. Ika na groblju očekuju opasnosti i pustolovine: čudnovata i užasna pretnja – Slir, prolaz iza nadgrobnog spomenika koji vodi u grad gulova, prijateljstvo s vešticom i još mnogo toga. Ali prava opasnost vreba u svetu živih, jer tamo živi Čovek zvani Džek, koji je pobio Ikovu porodicu. Očaravajuća priča o ljubavi i prijateljstvu koji se rađaju tamo gde se to najmanje može očekivati, ovaj roman sa ilustracijama nagrađivanog Krisa Ridla dobitnik je ugledne medalje Njuberi za 2009. Odlomak iz ove knjige možete pročitati ovde.

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Broj strana: 560 Pismo: Latinica Povez: Mek Format: 13x20 cm Godina izdanja: 8. april 2022. Izdavač: Laguna Nagrada Gonkur. Velika nagrada za roman Francuske akademije. Značajan kao Tolstoj i mračan kao Dostojevski Kada se ovaj roman pojavio 2006. godine, podigao je veliku prašinu u Evropi. Dobio je ugledne književne nagrade, prodao se u milionima primeraka i bio na vrhu liste bestselera. Pojedini istoričari su ukazivali na greške u interpretaciji istorije, a književni kritičari su zamerali autoru da je opsednut užasima, ljudskom prljavštinom i seksualnim perverzijama. Francuzi su pokušavali da umanje raspon Litelovog talenta, dok su Nemci opisivali istorijske činjenice iznete u romanu kao nerealnu predstavu nacizma i banalizaciju zla. Fascinantan i duboko polemičan, roman Eumenide upoznaje nas sa dželatom čija će nas ispovest, naizgled pitkog ritma, navesti da priznamo da i nismo toliko drugačiji od njega. On se zove Maks Aue. Drugi svetski rat se završio, on se oženio i zasnovao porodicu. Direktor je fabrike čipke na severu Francuske. Rođen u Alzasu, francusko-nemačkog porekla, uspeo je da kamuflira svoju nacističku prošlost. Sada je došlo vreme da progovori o tome, ali ne da bi se iskupio za svoje greške već da bi svoje postupke izneo na videlo, i možda razobličio sram ljudske vrste. „Taj genocidni poriv, racionalizovan izvanrednim smislom za organizaciju, koji tako precizno formuliše Maks Aue, nije samo stvar savesti. U tom ogledalu, koje nam pruža ovaj naš ljudski brat, jasno uviđamo da sa njim delimo isti rodoslov. Upravo je u tim trenucima Džonatan Litel zaista veliki pisac.“ – Le Monde „Ovaj narativni foto-realizam delo je talentovanog pisca čija pažljivo isklesana proza spaja izuzetan smisao za mesto i radnju. Nije čudo što su francuski kritičari u njemu prepoznali nov Rat i mir.“ – Guardian „Ako želite da čitate o paklu na zemlji, evo prave knjige. A ako nemate hrabrosti za to, e onda teško vama.“ – Daily Beast

Prikaži sve...
1,619RSD
forward
forward
Detaljnije

ODELJAK NAPOMENE I BIBLIOGRAFIJA MOŽETE DA PRONAĐETE OVDE „Nezamenjiva knjiga za svakog ko želi da razume grad koji ostaje spona između svetskih dešavanja.“ – Booklist Jerusalim je epska priča o tri hiljade godina vere, fanatizma, krvoprolića i suživota, od kralja Davida do XXI veka, od rođenja judaizma, hrišćanstva i islama do izraelsko-palestinskog sukoba. Kako je ta mala zabačena varoš postala Sveti grad, „središte sveta“, a danas i ključ mira na Bliskom istoku? Čudesnim pripovedačkim darom, Sajmon Sibag Montefjore otkriva nam grad neprekidnih promena u mnogim njegovim obličjima, udahnjujući život svakom njegovom razdoblju i svakoj ličnosti. Biografija Jerusalima ispričana je kroz ratove, ljubavne afere i živote ljudi koji su ga stvarali i uništavali, pisali o njemu i verovali u njega. Pored mnogih običnih Jerusalimaca koji su ostavili svoj trag, u njemu se smenjuju ličnosti od Solomona, Saladina i Sulejmana Veličanstvenog do Kleopatre, Kaligule i Čerčila, od Avrama do Hrista i Muhameda; prolazimo kroz vremena Jezavelje, Nabukodonosora, Iroda i Nerona sve do savremenog doba kajzera Vilhelma, Dizraelija, Raspućina, Lorensa od Arabije i Moše Dajana. Svojim majstorskim pripovedanjem autor oživljava Sveti grad i oslanja se na najnovije izvore, na istoriju sopstvene porodice i na čitav život posvećen proučavanju, kako bi pokazao da je istorija Jerusalima uistinu istorija sveta. „Veličanstveno! Montefjore ne propušta nijedan događaj ni lik da nas sa očaravajućom, vrtoglavom napetošću provede kroz priču o gradu.“ – Wall Street Journal „Ovo Montefjoreovo maestralno delo je spomenik naučnom istraživanju, ujedno i zavodljiva priča o ljudskim slabostima, požudi, odvažnosti i obmani.“ – Times „Montefjore je prava retkost: istoričar koji sjajno piše obimne tomove, a mi ih čitamo kao najbolje trilere.“ – Newsweek „Jednostavno je protutnjao kroz tri hiljade godina istorije – remek-delo.“ – Evening Standard

Prikaži sve...
1,599RSD
forward
forward
Detaljnije

ISBN: 978-86-521-4500-3 Broj strana: 176 Pismo: Ćirilica Povez: Tvrd Format: 16.5x24 cm Godina izdanja: 2022. Izdavač: Laguna Trilogija o Stefanu Nemanji Autori bestselera Kainov ožiljak Nagrada Dositejevo pero Ilustrovana priča o osnivaču srpske države Prvi put u jednog knjizi objedinjena je trilogija o Stefanu Nemanji: U ime oca, Dva orla i U ime sina. Pisana prijemčivim i pitkim jezikom, bogata istorijskim podacima i zanimljivim činjenicama u vezi sa epohom i duhom vremena, ovo je priča o Stefanu Nemanji, sinu Zavide, ocu kraljeva i svetaca i rodonačelniku najpoznatije srpske vladarske loze. Prateći glavnog junaka od kada je bio dečak, kroz godine uspona i padova, ljubavi i ratovanja, uspeha i iskušenja, priča se dotiče ne samo biografije vladara koji će se upokojiti pod imenom Sveti Simeon već i presudnih događaja koji su menjali lice tadašnje Evrope i sveta. Čitalac će biti uz Nemanju dok bude sazrevao, donosio zakone, zidao tvrđave i zadužbine, mirio zavađene kneževe, ratovao u brojnim bitkama, osnivao i podjednako čuvao porodicu i državu. Uzbudljiva koliko i poučna, ova mešavina istorije i bajke baca novo svetlo na lik i delo jednog od najvažnijih srpskih vladara i ostavlja iza sebe pitanje: da li je ovaj život samo senka i san? I kada sanjamo, da li su naši snovi veliki kao što su bili snovi župana Nemanje Zavidovića? Knjiga je oplemenjena ilustracijama i vinjetama slikara i strip-autora Dragana Paunovića.

Prikaži sve...
1,709RSD
forward
forward
Detaljnije

ISBN: 9788652115099 Broj strana: 776 Pismo: Latinica Povez: Tvrd Format: 17,5x24,5 cm Godina izdanja: 8. jul 2014. Izdavač: Laguna Svi romani u jednoj knjizi. Travnička hronika, Na Drini ćuprija, Gospođica, Prokleta avlija „Ja sam na putovanja trošio ne samo novac i vreme nego i snagu živaca i mašte, jer u putovanja treba uračunati i duge, uglavnom izlišne pripreme u mašti i u stvarnosti... A koliko sam se u tim putovanjima trošio, vidi se najbolje po tome što sam za vreme dva velika rata (1914–1918. i 1941–1944), kada sam bio prisiljen da sedim na jednom mestu, napisao gotovo najveći deo svojih radova.“ Ivo Andrić U mladu jugoslovensku književnost posle Prvog svetskog rata Ivo Andrić je ušao kao zapažena pesnička pojava zbirkama Ex Ponto i Nemiri, koje je uglavnom napisao tokom godina tamnovanja u šibenskom i mariborskom zatvoru 1914–1915, potom u vreme konfinacije u Zenici i Ovčarevu do 1917. i najzad tokom lečenja u zagrebačkoj Bolnici milosrdnih sestara do kraja rata i ujedinjenja južnoslovenskih naroda. Pošto je u periodu između dva rata, uglavnom putujući i seljakajući se po Evropi kao diplomata Kraljevine Jugoslavije, objavljivao samo pripovetke, tokom Drugog svetskog rata, u tišini svoje iznajmljene samačke sobe u Prizrenskoj ulici u Beogradu, napisao je svoja tri od ukupno četiri romana, Travničku hroniku (završen aprila 1942), Na Drini ćupriju (završen decembra 1943) i Gospođicu (decembra 1943 – oktobra 1944). Roman-novelu Prokleta avlija objavio je 1954. godine. Za svoj celokupni opus Andrić je 1961. godine dobio Nobelovu nagradu za književnost, „za epsku snagu“, kako stoji u obrazloženju o dodeli nagrade, „kojom je oblikovao motive i sudbine iz istorije svoje zemlje.“ Osim što su složene i duboke književne studije različitih događaja i junaka sa balkanske istorijske pozornice od srednjeg veka do drugog svetskog rata, ova remek-dela srpske književnosti istovremeno su i trajni literarni spomenik gradovima Travniku, Višegradu, Beogradu i Istanbulu, koji su uglavnom bili žarišne tačke Andrićevog života i čitavog njegovog pripovednog dela.

Prikaži sve...
1,799RSD
forward
forward
Detaljnije

Sve priče u jednoj knjizi. Povodom 125. godišnjice rođenja. „Ponekad izgleda da čovečanstvo od prvog bleska svesti, kroz vekove priča samo sebi, u milion varijanata, uporedo sa dahom svojih pluća i ritmom svoga bila, stalno istu priču. A ta priča kao da želi, poput pričanja legendarne Šeherezade, da zavara krvnika, da odloži neminovnost tragičnog udesa koji nam preti, i produži iluziju života i trajanja.“ Ivo Andrić Od 1920. do kraja života, za više od pola veka svog plodnog stvaralačkog rada, Andrić je napisao više od sto priča koje se mogu uvrstiti u svaku antologiju svetske priče. Majstor kratke prozne forme, samo naizgled tradicionalan u naraciji i stilu pripovedanja, Andrić zapravo pripada onim velikanima savremene svetske priče koji se uvek čitaju sa novim uzbuđenjem, lako i u dahu. Štaviše, kako vreme prolazi, Andrić je sve moderniji. Bilo da pripoveda o bosanskim Muslimanima, Turcima ili Jevrejima, o ženama, gradovima ili fratrima, o neobičnim likovima koje je upoznao ili zamislio u Sarajevu, Višegradu ili Beogradu, Andrić sa neodoljivom ironijom, prepoznatljivim i jedinstvenim stilom uspeva u svojim pričama da čitaoca uvek iznova, kako je sam umeo da kaže, „iznenadi nečim poznatim“. U govoru pod nazivom „O priči i pričanju“, koji je održao prilikom primanja Nobelove nagrade u Stokholmu 1961. godine, Andrić će sam sublimirati svoj pripovedački kredo: „Pripovedač možda priča sam sebi svoju priču, kao dete koje peva u mraku da bi zavaralo svoj strah? Ili je cilj toga pričanja da nam osvetli, bar malo, tamne puteve na koje nas često život baca, i da nam o tom životu, koji živimo ali koji ne vidimo i ne razumemo uvek, kaže nešto više nego što mi, u svojoj slabosti, možemo da saznamo i shvatimo.“

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Plaketa ULUPUDS-a za dečju ilustraciju na 62. Međunarodnom sajmu knjiga u Beogradu. Enciklopedija praistorijskih životinja je nesvakidašnji priručnik, koji je napisao i maestralno ilustrovao četrnaestogodišnji osnovac Dušan Krtolica. Ta zapanjujuća činjenica govori ne samo da je reč o natprosečnom detetu, već i o nesumnjivo veoma retkom poduhvatu. Donoseći obilje podataka i prizore bogate detaljima, ova jedinstvena knjiga zadivljuje posvećenošću, istrajnošću i ozbiljnošću sa kojom je vanserijski talentovani dečak pristupio ovom nimalo lakom zadatku. „Ova bajkovita enciklopedija predstavlja osveženje, štaviše ’kariku koja nedostaje’ u siromašnom korpusu popularne paleontološke literature na srpskom jeziku, gde čitaoci imaju mogućnost da, između korica, ’oslušnu otkucaje srca’ planete na kojoj žive i upoznaju se sa neverovatnim svetom koji više ne postoji.“ Dragana Vučićević, Prirodnjački muzej, Beograd

Prikaži sve...
1,599RSD
forward
forward
Detaljnije

Znakovi pored puta Sveske Omer-paša Latas Kuća na osami Književni dragulji koji krunišu Andrićev opus! „Zašto balkanske zemlje ne mogu da uđu u krug prosvećenog sveta, čak ni preko svojih najboljih i najdarovitijih predstavnika? Odgovor nije jednostavan. Ali čini mi se da je jedan od razloga odsustvo poštovanja čoveka, njegovog punog dostojanstva i pune unutarnje slobode, i to bezuslovnog i doslednog poštovanja.“ „Svi umru samo jednom, a veliki ljudi dva puta – jednom kad ih nestane sa zemlje, a drugi put kad propadne njihova zadužbina.“ „Dugotrajno robovanje i rđava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanja jednog naroda da zdrav razum i prav sud u njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla u svetu oko sebe nego ni svoju sopstvenu korist od očigledne štete.“ „Sve su Drine ovog sveta krive i nikad se one neće moći svekolike ni potpuno ispraviti, ali nikad ne smemo prestati da ih ispravljamo.“ „Žena se zamori da bude čoveku prijatelj.“ U najznačajnije nedovršene prozne celine iz Andrićeve zaostavštine spadaju njegovi zapisi, zapažanja, romaneskne i pripovedačke zamisli, saveti za pisce i beleške o ljudima, pojavama, jeziku i književnosti koje je pisao celog života, od 20-ih godina XX veka, i sabirao ih u celinu koju je simbolično nazvao Znakovi pored puta. Primer piščeve radionice i svojevrsnu dopunu Znakova pored puta predstavljaju ispisi, citati i zapisi iz brojnih piščevih beležnica čiji je izbor posthumno objavljen pod naslovom Sveske. Pritom, brojni Andrićevi ispisi iz svoje lektire na stranim jezicima (nemački, francuski, latinski, italijanski i španski) prvi put su prevedeni u ovom izdanju i utoliko je ovaj veliki segment iz njegove zaostavštine sada prvi put kompletan. Najzad, nedovršeni roman Omer-paša Latas, o osmanskom paši srpskog porekla koji je u drugoj polovini XIX veka poslat u Sarajevo da uguši begovski ustanak protiv sultanovih reformi u Bosni, i nedovršena zbirka priča Kuća na osami – prava su kruna i sublimat Andrićevog pripovedačkog opusa. Objedinjeni među koricama jedne knjige, ovi „usputni“ rukopisi neodvojiv su deo Andrićevog kapitalnog opusa i ključ za razumevanje njegovog književnog postupka i dela.

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Nagrada Gonkur. Velika nagrada za roman Francuske akademije. Značajan kao Tolstoj i mračan kao Dostojevski Kada se ovaj roman pojavio 2006. godine, podigao je veliku prašinu u Evropi. Dobio je ugledne književne nagrade, prodao se u milionima primeraka i bio na vrhu liste bestselera. Pojedini istoričari su ukazivali na greške u interpretaciji istorije, a književni kritičari su zamerali autoru da je opsednut užasima, ljudskom prljavštinom i seksualnim perverzijama. Francuzi su pokušavali da umanje raspon Litelovog talenta, dok su Nemci opisivali istorijske činjenice iznete u romanu kao nerealnu predstavu nacizma i banalizaciju zla. Fascinantan i duboko polemičan, roman Eumenide upoznaje nas sa dželatom čija će nas ispovest, naizgled pitkog ritma, navesti da priznamo da i nismo toliko drugačiji od njega. On se zove Maks Aue. Drugi svetski rat se završio, on se oženio i zasnovao porodicu. Direktor je fabrike čipke na severu Francuske. Rođen u Alzasu, francusko-nemačkog porekla, uspeo je da kamuflira svoju nacističku prošlost. Sada je došlo vreme da progovori o tome, ali ne da bi se iskupio za svoje greške već da bi svoje postupke izneo na videlo, i možda razobličio sram ljudske vrste. „Taj genocidni poriv, racionalizovan izvanrednim smislom za organizaciju, koji tako precizno formuliše Maks Aue, nije samo stvar savesti. U tom ogledalu, koje nam pruža ovaj naš ljudski brat, jasno uviđamo da sa njim delimo isti rodoslov. Upravo je u tim trenucima Džonatan Litel zaista veliki pisac.“ – Le Monde „Ovaj narativni foto-realizam delo je talentovanog pisca čija pažljivo isklesana proza spaja izuzetan smisao za mesto i radnju. Nije čudo što su francuski kritičari u njemu prepoznali nov Rat i mir.“ – Guardian „Ako želite da čitate o paklu na zemlji, evo prave knjige. A ako nemate hrabrosti za to, e onda teško vama.“ – Daily Beast

Prikaži sve...
1,799RSD
forward
forward
Detaljnije

Informacije SKU 9788652144327 Kategorije NAGRAĐENE KNJIGE, DRAMA, ISTORIJSKI ROMANI, SAJAM 2023 Težina 0.5 kg Proizvođač Laguna Broj strana 256 Povez knjige Mek Pismo latinica Godina izdanja knjige 2022 Format 13x20 cm Prevodilac Gordana Breberina Tagovi Laguna Džonatan Litel Eumenide II - Džonatan Litel laguna knjige

Prikaži sve...
1,619RSD
forward
forward
Detaljnije

Umetnički najuspeliji i misaono najdublji, treći deo Vremena smrti, smešten je u Valjevsku ratnu bolnicu, simbol ljudske požrtvovanosti, humanosti i agonije tokom Prvog svetskog rata i glavni centar za prijem srpskih vojnika, ranjenika i velikog broja izbeglica i zarobljenika, koji su zbog loših higijenskih uslova u bolnici oboleli od epidemije pegavog tifusa, ali u kojoj su se čudesnim spletom okolnosti i sudbine dogodile i neke od najneverovatnijih i najtragičnijih ljubavnih u priča savremenoj srpskoj književnosti. „Ovaj roman – ne bojim se jakih reči – uzvišeni je primer i umetničkog umeća, i istorijskog osećanja, i ličnog poštenja. Ep o Srpskom ratu 1914, uprkos obimnoj i serioznoj dokumetaciji, u prvom redu je magijsko vaskrsenje jednog doba njim samim. Srpski rat postao je, na tlu mape Srbije, Svetski rat, a njegova tragedija, tragedija humaniteta.“ Borislav Pekić „U Vremenu smrti očarao me je tolstojevski dah: Ćosić je poslednji veliki epski romanopisac Evrope.“ Žorž Niva, profesor na Ženevskom Univerzitetu, u predgovoru francuskom izdanju

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Uspomene iz zatvora ili antropopeja (1948-1954) „Oprosti onima za koje veruješ da su te izdali. Najčešće je to bio neko – drugi… Ne veruj da ćeš ih ubediti da si nevin, čak i ako jesi. Dovoljno je ako postigneš da ti poveruju kako si sam kriv.“ Borislav Pekić Letopis zatvorskih godina Borislava Pekića iznosi svu tragiku piščevog ličnog iskustva i obelodanjuje surovo naličje komunističkog režima u Jugoslaviji neposredno posle Drugog svetskog rata. Čitajući ovo potresno i poučno svedočanstvo otkrićemo zajedno sa piscem kako tamnica menja jezik, percepciju, život, pretvarajući se u neku vrstu paralelne stvarnosti gde se zakonitosti ljudske zajednice najbolje vide. Gde su granice slobode? Da li svi putevi borbe vode u stradanje? Jesu li osuda, prisila i teror nezavidna baština od koje društvo još nije odustalo? Odgovore za koje mnogi nemaju snage i savesti Borislav Pekić nalazi u svom i kolektivnom iskustvu svog naroda, kao i u tekovinama civilizacije u koje u svim periodima istorije spada i – zatvor. U svom tamnovanju pisac nalazi okvir vlastite egzistencije i duha, borbe i istinskih granica života i smrti – smisla življenja, pre svega. Prvi put ekskluzivna kolekcija celokupnog književnog opusa Borislava Pekića.

Prikaži sve...
1,799RSD
forward
forward
Detaljnije

Nagrada „Desimir Tošić“ za publicističku knjigu godine. Svedočanstvo o jednom neponovljivom vremenu. Izvanredno napisana knjiga, obogaćena antologijskim fotografijama. Kapitalno delo koje se čita u jednom dahu. Uzbudljiva i nostalgična knjiga o pesmama i pločama koje su nam menjale život, o sudbinskom preplitanju popularne muzike i populističke politike i o usponu i padu zemlje na koju je svet decenijama gledao sa poštovanjem. Od vladavine zabavne muzike, preko rokenrol eksplozije, pojave panka i novog talasa, pa do novokomponovane narodne muzike i turbo folka, knjiga Kako smo propevali priča o višedecenijskom braku države i njene muzike. O tome kako su se Jugoslavija i njena muzika volele, svađale, sarađivale, sukobljavale, rastajale, ponovo spajale i na kraju umrle zajedno. Podjednako namenjena onima koji su u Jugoslaviji prohodali i odrasli, u čijem pamćenju su Štafeta, radne akcije, fića i gol Josipa Katalinskog koji nas je odveo na Svetsko fudbalsko prvenstvo 1974, i onima koji su rođeni kada je pepeo Jugoslavije već bio razvejan na sve strane, ova izvanredno napisana knjiga, obogaćena antologijskim fotografijama, čita se i čuva kao svedočanstvo o jednom neponovljivom vremenu. Josip Broz Tito • Đorđe Marjanović • Bijelo Dugme • Azra • Riblja Čorba • Ekatarina Velika • Đorđe Balašević • Zdravko Čolić • Lola Novaković • Mišo Kovač • Tereza Kesovija • Miki Jevremović • Predrag Cune Gojković • Lepa Brena • Miroslav Ilić • Šaban Bajramović • YU Grupa • Momčilo Bajagić • Idoli • Film • Partibrejkersi • Prljavo kazalište • Haustor • Korni grupa • Smak • Leb i Sol • Parni valjak • Električni orgazam • Šarlo Akrobata • Mile Lojpur • Slobodan Milošević • Rambo Amadeus • Ante Marković • Emir Kusturica • Zabranjeno pušenje • Laibach • Aleksandar Ranković • Vice Vukov • Siluete • Elipse • Crni biseri • Crveni koralji • Roboti • Mladi • Dado Topić • Plavi orkestar • Van Gogh • Olivera Katarina i mnogi drugi...

Prikaži sve...
1,699RSD
forward
forward
Detaljnije

Foto-monografija o Beogradu. Otkrijte Beograd iz novog ugla. Najbolja foto-monografija na Sajmu knjiga 2013. Nema težeg zadatka za fotografa od snimanja fotografija za knjigu o svom gradu. Svakodnevno je u njemu, prolazi istim ulicama, gleda iste fasade i parkove, sreće iste ljude. Nedostaje ona tajanstvena draž u otkrivanju novog i nepoznatog. Da bi napravio foto-monografiju o Beogradu, pokušao sam da zaboravim ceo svoj život u njemu i zamislim sebe kao stranca koji se u svom „Skakaču po oblacima“ spušta na nepoznate krovove i terase, otkriva nikad viđene trgove i skrivena dvorišta, druži se sa slučajnim prolaznicima, zaranja u reke i bazene, spušta u ponor bunara... Posle dve godine snimanja seo sam za kompjuter, poređao slike po nekom svom iracionalnom redosledu i zamolio svog prijatelja Bogdana Ibrajtera da napiše nekoliko reči o Beogradu i mojim fotografijama. Tako je nastala ova knjiga. Dragoljub Zamurović

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Photo monograph about Belgrade. Discover Belgrade from a new perspective. Photo monograph of the year – Belgrade Book Fair 2013. There is no harder task for a photographer than making photographs for a book about his own town. He is there every day, walking the same streets, looking at the same facades and parks, meeting the same people. The mysterious thrill of discovering something new and strange is missing. In creating a photo-monograph about Belgrade, I tried to forget about my whole life in the city and imagine myself a stranger descending onto unfamiliar roofs and terraces in his “Cloudhopper”, discovering unknown squares and hidden yards, mingling with chance passers-by, diving into rivers and pools, dropping into the depths of a well… After two years of taking photographs, I sat down at my computer, and put them into some kind of irrational sequence of my own, and asked my friend Bogdan Ibrajter to write a few words about Belgrade, and about my photographs. That is how this book came into being. Dragoljub Zamurović

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Svi romani u jednoj knjizi. Travnička hronika, Na Drini ćuprija, Gospođica, Prokleta avlija „Ja sam na putovanja trošio ne samo novac i vreme nego i snagu živaca i mašte, jer u putovanja treba uračunati i duge, uglavnom izlišne pripreme u mašti i u stvarnosti... A koliko sam se u tim putovanjima trošio, vidi se najbolje po tome što sam za vreme dva velika rata (1914–1918. i 1941–1944), kada sam bio prisiljen da sedim na jednom mestu, napisao gotovo najveći deo svojih radova.“ Ivo Andrić U mladu jugoslovensku književnost posle Prvog svetskog rata Ivo Andrić je ušao kao zapažena pesnička pojava zbirkama Ex Ponto i Nemiri, koje je uglavnom napisao tokom godina tamnovanja u šibenskom i mariborskom zatvoru 1914–1915, potom u vreme konfinacije u Zenici i Ovčarevu do 1917. i najzad tokom lečenja u zagrebačkoj Bolnici milosrdnih sestara do kraja rata i ujedinjenja južnoslovenskih naroda. Pošto je u periodu između dva rata, uglavnom putujući i seljakajući se po Evropi kao diplomata Kraljevine Jugoslavije, objavljivao samo pripovetke, tokom Drugog svetskog rata, u tišini svoje iznajmljene samačke sobe u Prizrenskoj ulici u Beogradu, napisao je svoja tri od ukupno četiri romana, Travničku hroniku (završen aprila 1942), Na Drini ćupriju (završen decembra 1943) i Gospođicu (decembra 1943 – oktobra 1944). Roman-novelu Prokleta avlija objavio je 1954. godine. Za svoj celokupni opus Andrić je 1961. godine dobio Nobelovu nagradu za književnost, „za epsku snagu“, kako stoji u obrazloženju o dodeli nagrade, „kojom je oblikovao motive i sudbine iz istorije svoje zemlje.“ Osim što su složene i duboke književne studije različitih događaja i junaka sa balkanske istorijske pozornice od srednjeg veka do drugog svetskog rata, ova remek-dela srpske književnosti istovremeno su i trajni literarni spomenik gradovima Travniku, Višegradu, Beogradu i Istanbulu, koji su uglavnom bili žarišne tačke Andrićevog života i čitavog njegovog pripovednog dela.

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Delo koje s neprocenjivom snagom svedoči o tome gde smo počeli u 20. veku i kako smo ga završili. Vreme smrti je spomenik srpskom narodu postradalom u Velikom ratu. Knjiga I: Prerovo ide u rat Prvi deo ovog Ćosićevog romana-reke uvodi čitaoce u predigre Prvog svetskog rata, politička i vojna previranja u Evropi i raspoloženje srpske Vlade, vojske i naroda u trenutku opšte mobilizacije usled austrougarske objave rata. Upoznajući nas sa porodicom Katić iz Prerova, glavnim nosiocima radnje ove ratne epopeje, pisac prepliće njihove sudbine na fonu prelomnih događaja koji su određivali sudbinu srpskog naroda pre tačno sto godina: malu zemlju u srcu Balkana zahvata sveopšti ratni vihor u kojem će njeni žitelji doživeti možda najsvetlije i najtragičnije trenutke u svojoj novijoj istoriji... Knjiga II: Suvoborska bitka Godina je 1914. Brojna nadmoćnost i bolja oružana opremljenost austrougarske vojske primorava demoralisanu i razbijenu srpsku vojsku na povlačenje sa Suvoborskog fronta. Komandant Prve armije general Živojin Mišić sukobljava se sa Vrhovnom komandom i Prestolonaslednikom zbog odluke da se vojska povuče u Milanovac i brzo pripremi za odlučan kontranapad koji bi iznenadio neprijatelja. Krajnji ishod najčuvenije i najznačajnije bitke između Kraljevine Srbije i Austrougarske u Prvom Svetskom ratu, poznate u istoriji kao Kolubarska bitka, krajnje je neizvestan... Knjiga III: Valjevska bolnica Umetnički najuspeliji i misaono najdublji, treći deo Vremena smrti, smešten je u Valjevsku ratnu bolnicu, simbol ljudske požrtvovanosti, humanosti i agonije tokom Prvog svetskog rata i glavni centar za prijem srpskih vojnika, ranjenika i velikog broja izbeglica i zarobljenika, koji su zbog oboleli od epidemije pegavog tifusa, Ovde su se čudesnim spletom okolnosti i sudbine dogodile i neke od najneverovatnijih i najtragičnijih ljubavnih u priča savremenoj srpskoj književnosti. Knjiga IV: Izlazak Poslednji deo Vremena smrti ispisuje vrhunac kolektivne drame jednog naroda, paralelno prateći herojsku odbranu i pad Beograda u austrougarske ruke, izdaju saveznika i u istoriji nezabeležen egzodus srpskog naroda, mojsijevskih razmera, i povlačenje srpske vojske preko albanskih planina. Ostala je samo nada i vera u povratak u otadžbinu...

Prikaži sve...
5,699RSD
forward
forward
Detaljnije

Poslednji deo Vremena smrti ispisuje vrhunac kolektivne drame jednog naroda, paralelno prateći herojsku odbranu i pad Beograda u austrougarske ruke, izdaju saveznika i u istoriji nezabeležen egzodus srpskog naroda, mojsijevskih razmera, i povlačenje srpske vojske preko albanskih planina. Ostala je samo nada i vera u povratak u otadžbinu... „Veliki političko-istorijski ep o sudbini srpskog naroda, njegovoj žrtvi i napuštenosti od strane njegovih saveznika u vreme Prvog svetskog rata.“ Le Monde Na vrhu Ćosićeve tolstojevske piramide stoji predsednik srpske vlade Nikola Pašić. Na dnu – seoski najamnik Tola Dačić. Između su vojvode i redovi, ministri i poslanici, kukavice i heroji, idealisti i pokvarenjaci... Između su zaneseni đaci i skrhani starci, ali i plemeniti nasilnici, otmeni lihvari i dobrodušne kurve, uz mnoge druge živopisne i protivrečne likove koji Vremenu smrti obezbeđuju višedimenzijalnost i dubinu... Ali ta dva lika predstavljaju otelovljenje specifičnog paradoksa, po kojem će buduća istorija književnosti, rasterećena dnevnopolitičkih inhibicija, prepoznavati Dobricu Ćosića i njegovo delo. Vladimir Kecmanović

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Godina je 1914. Brojna nadmoćnost i bolja oružana opremljenost austrougarske vojske primorava demoralisanu i razbijenu srpsku vojsku na povlačenje sa Suvoborskog fronta. Komandant Prve armije general Živojin Mišić sukobljava se sa Vrhovnom komandom i Prestolonaslednikom zbog odluke da se vojska povuče u Milanovac i brzo pripremi za odlučan kontranapad koji bi iznenadio neprijatelja. Krajnji ishod najčuvenije i najznačajnije bitke između Kraljevine Srbije i Austrougarske u Prvom Svetskom ratu, poznate u istoriji kao Kolubarska bitka, krajnje je neizvestan... „Delo koje neprocenjivom snagom svedoči gde smo počeli u 20. veku i kako smo ga završili. Ova knjiga je mera tog najvećeg putovanja.“ Chicago Tribune Book World „Zaista monumentalno delo!“ World Literature Today

Prikaži sve...
1,799RSD
forward
forward
Detaljnije

Nobelova nagrada za književnost 2010. godine. Savetnik je u svojim propovedima toliko predskazivao da će sile Psa doći da ga uhvate i stave čitav grad pod nož, da se niko u Kanudosu nije iznenadio kada se saznalo da se jedna četa Devetog pešadijskog bataljona iz Baije iskrcala u tom mestu, sa zadatkom da uhvati sveca. Proročanstva su, eto, počinjala da se obistinjuju, reči su se pretvarale u stvarnost. Vest je izazvala burnu reakciju, pokrenula staro, mlado, muško, žensko. Te noći, kad je počeo smak sveta, sav Kanudos se zgrnuo oko Hrama Dobrog Isusa – kostura zdanja u dva nivoa, s tornjevima koji su izrastali i zidovima koji su se postepeno popunjavali – da bi saslušao Savetnika. Vazduh je bio zasićen verskim zanosom izabranih. Savetnik kao da je bio povučeniji u sebe nego ikad. Ovim romanom Vargas Ljosa izražava svoje nezadovoljstvo, pobunu i neslaganje sa svetom koji tumači glasom punim gneva, groteskne ironije, ali i nostalgije. Uzimajući za glavni motiv događaje koji su se desili krajem XIX veka u Brazilu, kada je mlada Republika povela rat protiv grupe verskih fanatika u zabačenim severoistočnim visoravnima zemlje, Vargas Ljosa pripoveda oporu i zajedljivu priču o onima koji su na dnu društvene lestvice i koji, umesto da u novoj vladi prepoznaju mogućnost svog spasenja, nalaze strah od promena. Zaostala sirotinja pobuniće se protiv građanskog braka, popisa stanovništva, decimalnog sistema… Kruta vojnička logika nove države neće imati nimalo razumevanja za pomahnitalu sirotinju. Tako će nastati rat za smak sveta sa konačnim bilansom od četrdeset hiljada poginulih.

Prikaži sve...
1,599RSD
forward
forward
Detaljnije

„Prva knjiga ’druge Srbije’.“ Teofil Pančić Jedno od najznačajnijih dela srpske književnosti posle Drugog svetskog rata, Ćosićeve Deobe su izazvale veliku pažnju i čitalaca i kritike zbog svoje tematskog i formalnog iskoraka u odnosu na tadašnje književne tokove. Naizgled istorijska epopeja o ravnogorskom pokretu u Srbiji, roman je zapravo metafora o podelama u istoriji i tradiciji srpskog naroda, o sudaru revolucije i zločina, nacionalnog mita i južnoslovenskih ideala, partizana i četnika, seljačkog i građanskog... Osim tematskog preokreta u dotadašnjoj književnosti socijalističkog realizma, Deobe su se izdvojile i osobenom kompozicijom, razgranatim unutrašnjim monologom, višeglasjem kao govorom društvenih masa u ulozi glavnog junaka, interpolacijom dokumentarnog materijala, stilskom raznovrsnošću i leksičkim bogatstvom. Ovim romanom Ćosić je 1961. godine postao dobitnik druge Ninove nagrade. „Deobe su akt intelektualnog poštenja i spremnosti pisca da se uhvati ukoštac sa pulsirajućom savešću, svojom ili tuđom. Potresna i uzbudljiva evokacija kataklizme čoveka u ratu i tegobnih ispaštanja Srbije.“ Milan Vlajčić „Deobe su delo koje obeležava jednu epohu, ep i drama u isto vreme.“ Petar Džadžić „Magična knjiga.“ Oskar Davičo

Prikaži sve...
1,999RSD
forward
forward
Detaljnije

ISBN: 978-86-521-4839-4 Broj strana: 520 Pismo: Latinica Povez: Mek Format: 13x20 cm Godina izdanja: 2023. Izdavač: Laguna Dobitnik međunarodne nagrade za dramsko stvaralaštvo „Henrik Ibzen“ Vi ne učestvujete u igri. Ovde vama smeštaju igru. Nobelova nagrada za književnost 2019. Psovanje publike • Predskazanje • Samokažnjavanje • Pozivi upomoć • Kaspar • Čas tokom kojeg nismo znali ništa jedni o drugima • Podzemni bluz • Zašto kuhinja? • Još uvek oluja • Lepi dani u Aranhuezu • Zdenjek Adamec Peter Handke pojavio se na pozorišnoj sceni 1966. s kontroverznom dramom Psovanje publike, koju je napisao u dvadeset drugoj godini. Pojavio se najedanput kao neko ko postavlja dijagnozu aktuelnom stanju pozorišta i secira očekivanja publike o tome šta bi trebalo da se igra u pozorištu. Handke ne samo da se ne drži aristotelovskih pravila tradicionalnog pozorišta, on ruši čak i iluzorni karakter modernih komada: gledaocu se razbija iluzija da je uopšte u pozorištu. Gledalac: ili biva ispsovan od glumaca što je uopšte i došao na predstavu; ili je podvrgnut nekoj drugoj „verbalnoj torturi“; ili je prebačen iz pozorišta napolje, na trg kojim se kreću prolaznici, dakle, napolje u život, jer napolju se dešavaju stvari, a ne u pozorištu; ili gledalac uistinu postaje svedok ostavinskih rasprava i svađa u porodici, baš kako se to i dešava u porodici; ili se na sceni gleda performans nizanja kuhinjskih situacija predstavljenih samo kao signalno gestikuliranje na sržnom prostoru života ukućana; ili je premešten u kafanu, u kojoj se odvijaju najživlje, ili najbesmislenije, ili najbesramnije rasprave o politici, ekonomiji, migracijama, patnjama, ljubavima... U ovom izboru Handkeovih drama, koji je sačinio Žarko Radaković, čitalac će sagledati na koji način radikalni otklon od tradicionalnih formi i izraženo nepoverenje prema iluzionističkom pozorištu, koje pasivizira publiku, autora nagone na iznalaženje uvek novih formi, što je očito od njegove prve pa sve do poslednje drame Zdenjek Adamec (2020).

Prikaži sve...
1,799RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj