Pratite promene cene putem maila
- Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
126-150 od 1731 rezultata
Režim promene aktivan!
Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje
ŠUMSKI PUTEVI - Martin Hajdeger Misao Novi sad 299 str Filozofija je put koji stoji pred nama, ali takav put koji smo mi već nekako prešli, inače se ne bismo znali kretati njime`. To je samo jedno od mnogih određenja filozofije koje nalazimo u Hajdegerovom delu i koje možemo rekonstruisati iz njegova mišljenja. U ovom delu to određenje je i nekako konkretizovano. To nije samo jedan put, nego se radi o mnoštvu puteva, i to vrlo maglovitih i zamračenih ... Martin Hajdeger (1889 — 1976) je bio nemački filozof. Posebno značajan je Hajdegerov doprinos tumačenju Ničeovog dela. Hajdeger je odlučujuće uticao na formiranje mnogih filozofskih pravaca postmoderne, ali i izazivao kontroverze svojim vezama sa nacistima tokom ranih tridesetih godina. Uz Huserla Hajdeger se smatra za najuticajnijeg filozofa kontinentalne tradicije. Počeo je da studira teologiju ali se ipak opredelio za filozofiju, koju je studirao u Konstanci i Frajburgu. Veliki uspeh knjige „Biće i vreme“ omogućio je Hajdegeru da postane profesor u Frajburgu. Predavao je filozofiju sve do penzionisanja 1945. Penzionisale su ga francuske okupacione vlasti, zbog poznatog rektorskog govora u vreme dolaska nacista na vlast, u kome je slavio `Istorijski poziv Nemačke...`. Ostatak života proveo je povučeno u planinskoj kući na padinama Crne šume, ispod Švarcvalda. Hajdeger se smatra jednim od najuticajnijih filozofa 20. veka. Posebno je značajan njegov uticaj u kontinentalnoj filozofskoj tradiciji (posebno na Žan Pola Sartra) a takođe je uticao na istaknutog rimokatoličkog teologa Karla Ranera. Hajdeger je umro u Frajburgu in Bresgau 1976.
Uvod u sistem filozofije Dzordz Santajana Preveo Matej Muzina Predgovor Gajo Petrovic Izdavac - Naprijed, Zagreb Godina - 1974. Knjiga u dobrom stanju,bez podvlacenja ili ostecenja,sa manjim tragovima kvasenja na poslednjoj stranici,bez ispisane posvete,tvrd povez,sa omotnicom u dobrom stanju,format 20 cm,305 str. (01)
Ka filozofiji umetnosti grupa stranih i domacih autora Izdavac Univerzitet umetnosti u Beogradu i Esteticko drustvo Srbije 488 strana mek povez Dimenzije 15 x 24 cm Knjiga je nekorišćena, ocuvana . SADRZAJ: - BIO-BIOGRAFIJA PROF.DR MILANA DAMNJANOVICA - DOBRILO ARANITOVIC , BIOGRAFIJA, BIBLIOGRAFIJA, KNJIGE, STUDIJE ESEJI CLANCI I PRIKAZI, PREVODI KNJIGA, PREVODI U PERIODICI I ZBORNICIMA, LITERATURA O PROFESORU MILANU DAMNJANOVICU. - OD OPSTENJA SA MNOGOSTRUKOSCU DO FILOZOFIJE UMETNOSTI, REC UZ SPOMENICU I FILOZOFSKE VARIJACIJE - HANS JORG SANDKUHLER - DAS BUCH DER NATUR IN DER SCHRIFT DER KULTUR, EMPIRIE UND DIE HERSTELLUNG DER PHANOMENE - MANFRED BUHR - EUROPA UND SEIN GEISTIGES ERBE - ALEXIUS J.BUCHER - KIRCHE FORDERT ARMUT - ARMUT FORDERT KIRCHE - VLADETA JEROTIC - KREATIVNI KONFLIKT - VOJIN MATIC - PITANJA KONTINUITETA RAZVOJA UMETNOSTI - MARCELLE BRISSON-DUFRENNE - VIEILLIR.MYTHES ET FONTAINES DE JOUVENCE - RADOMIR KORDIC - VASKRSENJE OCEVA, FROJDOV S FROJDOM - MILOVAN SUTIC-FILOZOFSKA DIMENZIJA JUNGOVE TEORIJE ARHETIPOVA - OTTO HERBERT HAJEK-GEWIDMETMILAN DAMNJANOVIC, REDE-FESTIVAL MITTE EUROPA PLAUEN 9.AVGUST 1994. - JA I DRUGI CRTEZ SVETOZARA SAMUROVICA II OPSTA ESTETIKA - ARNOLD BERLEANT-BEYOND DISINTERESTEDNESS - PETER MC CORMICK- CRIMSON WORDS, PALE FIRES OF REASON - EVANGHELOS A.MOUTSOPOULOS-NATURE ET MIMESIS ARTISTIQUE APPROXIMATION OUSUPERACTION. - ZORAN KONSTANTINOVIC-LEPOTA KAO HARMONICNA CELOVITOST - MIRKO ZUROVAC-ESTETIKA NIKOLAJA HARTMANA - MILAN UZELAC-POREKLO SPORA O STRUKTURI ESTETSKOG PREDMETA - BRANISLAVA MILIJIC-FENOMENOLOSKA ESTETIKA MIKEL DIFRENA - STEFAN MORAWSKI-MY EVERINCREASING TROUBLE WITH POSTMODERNISM - IVO TARTALJA-LIK,UOPSTE - MICHAEL BENEDIKT-ALOISRIEGL KUNSTANALYSE UND DAS KUNSTWOLLEN - WOLFHART HENCKMANN-KONRAD FIEDLER UND DIE ALLGEMEINE KUNSTWISSENSCHAFT - MIHAILO VIDAKOVIC-PLURALISTICKO SAGLEDAVANJE ESTETSKE VREDNOSTI U DELU U DELU LEONIDA STOLOVICA - DRAGAN ZUNIC-GRANICE ESTETICKOG DADAIZMA - DUSAN PAJIN-REMEBRANCE AND RECOGNITION IN TRANSPERSONAL PERSPECTIVE OF THE AESTHETIC WAY III POSEBNE ESTETIKE - BRANKO ALEKSIC-MIT,POEZIJA I FILOZOFIJA PRESOKRATICARA - KSENIJA MARICKI GADJANSKI-JEZICKO-TERMINOLOSKA ISPITIVANJA RETORA ISOKRATA - MIODRAG MATICKI-USMENA VERZIJA ISTORIJE - LJILJANA PALVOVIC SAMUROVIC-LO HISTORICO Y LO IMAGINATIVO EN LA SILVA DE VARIA LECCION CAPXIV DE PERO MAXIA - SIEGFRIED J.SCHMIDT-WHY LITERATURE IS NOT ENOUGH,OR:LITERARY STUDIES AS MEDIA STUDIES - BOJAN JOVANOVIC-ANTROPOLOSKA ZNANJA U PESNICKOM ISKUSTVU MIODRAGA PAVLOVICA - SINISA JELUSIC-INTERTEKSTUALNE RELACIJE ZAPIS DJURE JAKSICA - TOMONOBU IMAMICHI-CASPAR DAVID FRIEDRICH - SANJA BRUSKI UZELAC-DUHOVNA KATEGORIJA VIZUELNOSTI - MISKO SUVAKOVIC - TRI TEMELJA KONCEPTA FORME - DRAGAM MOJOVIC - KOMPARATIVNI CRTEZ - LJUBOMIR GLIGORIJEVIC-AKTIVNOST KONKTERNOG MATERIJALA U RECEPCIJI SKULPTURE POCETKOM MODERNE - JESA DENEGRI- VIZUELNO U PRAKSAMA BEOGRADSKIH NADREALISTA - DIONYSIS A.ZIVAS-NEW USES FOR OLD BULLDINGS - HAIG KHATCHADOURIAN-ARCHITECTURAL ART IN CONTEXT - MIRIJANA VESELINOVIC-HOFMAN - ASPECTS OF ALTERITY OF A MUSIC PIECE - MILENKO MISAILOVIC-HELENSKA TRAGEDIJA USPOSTAVLJANJE KONSTATI U EVROPSKOJ DRAMATURGIJI - RADOSLA LAZIC-DOPRINOS MILANA DAMNJANOVICA DRAMSKOJ ESTETICI
-
Kolekcionarstvo i umetnost chevron_right Knjige
Istražujući pitanje šta tačno dobre ljude čini dobrima, Protagora je možda i najpristupačniji od svih Platonovih dijaloga. U ovoj raspravi o relativizmu istine, smeštenoj u Periklovo zlatno doba, nailazimo na mladog Sokrata suprotstavljenog uvaženom sofisti Protagori, jednom od najzanimljivijih i najsimpatičnijih Sokratovih filozofskih protivnika. Njih dvojica istražuju značenje pravde, obrazovanja i hrabrosti. Suštinsko razmimoilaženje između Sokrata i sofista Platon vešto razotkriva skoro u dramskom maniru, pokazujući koliko su njihove paideie suštinski različite. Naime, po rečima Mihaila Đurića, Sokrat je, pošavši od nekih zajedničkih pretpostavki povezanih isto tako zajedničkim težnjama, „u isti mah ukinuo i ostvario njihov program”. Protagora je zanimljivo štivo koje čitaoci i mislioci hvale još od njegovog objavljivanja pre više od 2000 godina. Sa svojim bezvremenskim temama, ovaj tekst nudi dragocen uvid u ljudsku prirodu i ideje jednog od najvećih umova u istoriji.
Knjiga je dobro očuvana. ,,Tako je govorio Zaratustra je delo nastalo između 1883. i 1885., a koje govori o starom šamanu koji se spušta sa svoje planine među narod iz želje da nauči nešto od njih i da narodu podari svoje znanje. Prilikom spuštanja u selo nailazi na razne ljude od kojih doznaje njihove tajne. Zaratustra je zapravo u potrazi za čovekom sebi ravnim, ali mnogi ne razumeju njegovu filozofiju i ismejavaju ga, međutim ima i onih koji mu se dive. „Zaratustra“ je nemačka verzija imena persijskog proroka Zoroastera (Zaraθuštra), navodnog osnivača zoroasterizma, koji je uticao na judaizam, a zatim i na hrišćanstvo. Dakle, knjiga ne prikazuje istorijskog Zaratustru, o kojem imamo vrlo malo podataka, već se koristi njegova mističnost stvarajući jednog ne-istorijskog Zaratustru, koji želi tradicionalni moral okrenuti naglavačke. Najslavniji odlomak nalazi se na početku knjige: Zaratustra se spušta s planine, razgovara s nekim čovekom i zatim se pita: „Da li je moguće da ljudi još ne znaju da je Bog mrtav?“ Zbog svojih razmatranja to je jedno od najpoznatijih filozofskih dela ovoga autora, a stil pisanja je nedvosmisleno svrstao Zaratustru i u vrhunce svetske književnosti.``