Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-25 od 440 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-25 od 440
1-25 od 440 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Oprema za pse
  • Tag

    Beletristika
  • Cena

    8,000 din - 9,999 din

Auto sedište za kućne ljubimce 50x40x50cm Trixie 13179 je sedište za psa, dimenzija 50x40x50cm. Auto sedište za kućne ljubimce 50x40x50cm Trixie 13179 je izrađeno od mekanog materijala, sa punjenjem od flisa. Sa zadnje strane sedišta je podesiva traka sa kopčom za učvršćivanje sedišta za naslon u autu. Ovo sedište se može koristiti i kao putni krevet za psa. Auto sedište za kućne ljubimce 50x40x50cm Trixie 13179 ima pripremljene otvore za sigurnosni pojas, kako bi pas mogao da bude obezbeđen u sedištu.

Prikaži sve...
8,410RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 110x85cm smeđa Trixie 28336 je udobna, ortopedski oblikovana ležaljka za psa, za miran i prijatan san. Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 110x85cm smeđa Trixie 28336 je napravljena u obliku ovalnog gnezda, sa višim obodima koji omogućavaju psu da se udobno namesti i nasloni glavu. Dimenzije ležaljke iznose 110x85cm. Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 110x85cm smeđa Trixie 28336 je izrađena sa mekanom, izdržljivom poliesterskom navlakom koja se može skinuti radi pranja. Centralni deo ležaljke je napravljen od dvoslojnog materijala od pene i viskoelastične pene debljine 5,5cm. Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 110x85cm smeđa Trixie 28336 je prijatne smeđe boje.

Prikaži sve...
8,960RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za pse Samoa Classic 120x95cm siva Trixie 28246 je krevet napravljen u obliku gnezda ovalnog oblika, sa izdignutim obrubom, koji omogućava psu da se udobno namesti i nasloni glavu. Ležaljka za pse Samoa Classic 120x95cm siva Trixie 28246 je dimenzija 120x95cm, a izrađena je sa mekanim, penastim punjenjem i navlakom od poliestera koja je svilenkasta na dodir i dugotrajna. Napravljena je sa rajsferšlusom, pa se lako može skinuti radi pranja. Zahvaljujući neutralnoj sivoj boji, lako će se uklopiti u različite enterijere.

Prikaži sve...
9,830RSD
forward
forward
Detaljnije

Pletena ležaljka za ljubimce 80cm Trixie 28204 je set koji čine pleteni krevet od pruća i jastuče. Ležaj je od pruća, sive boje, sa uvijenim, širokim obodom. Jastuče je mekano i prijatno na dodir, a izrađeno je od pliša sa punjenjem od flisa. Jastuče se može izvaditi iz kreveta radi pranja. Pletena ležaljka za ljubimce 80cm Trixie 28204 je dužine 80cm, ovalnog oblika. Oblik ležaljke omogućava ljubimcu da se udobnije smesti. Pletena ležaljka za ljubimce 80cm Trixie 28204 je sive boje, sa krem jastučetom.

Prikaži sve...
8,410RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za pse Samoa Classic 100x75cm siva Trixie 28245 je udobni krevet za pse, dimenzija 100x75cm. Ležaljka za pse Samoa Classic 100x75cm siva Trixie 28245 je prijatna na dodir i mekana zahvaljujući penastom punjenju. Izrađena je od poliestera, sa navlakom sa patent zatvaračem, koja se može skinuti radi pranja u mašini za veš. Ležaljka za pse Samoa Classic 100x75cm siva Trixie 28245 je napravljena u obliku gnezda, sa višim rubom koji pas može da koristi kao jastuk za glavu. Neutralna siva boja ležaljke čini je jednostavnom za uklapanje u prostor. Navlaka je vodootporna.

Prikaži sve...
8,450RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 90x70cm crna Trixie 28331 je ortopedski oblikovani jastuk za pse, koji obezbeđuje maksimalnu udobnost pri spavanju. Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 90x70cm crna Trixie 28331 je izrađena u obliku gnezda sa podignutim obrubom, na koji pas može da nasloni glavu. Površina ležaljke je svilenkasta i prijatna na dodir, a punjenje je čini mekanom i udobnom. Punjenje i navlaka su izrađeni od poliestera. Navlaka je dugotrajna i izdržljiva, sa patent zatvaračem koji dozvoljava njeno skidanje radi pranja. Dimenzije ležaljke za pse ortopedska Samoa Classic 90x70cm crna Trixie 28331 iznose 90x70cm.

Prikaži sve...
9,140RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 110x85cm siva Trixie 28339 je udobni ortpodenski oblikovani ležaj za psa, dimenzija 110x85cm, za maksimalnu udobnost spavanja. Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 110x85cm siva Trixie 28339 je opremljena ležajnim delom koji se ponaša kao dušek od memorijske pene, tj. ležaj se prilagođava psu i omogućava pravilan položaj kičme tokom sna, čime se poboljšava kvalitet psa ljubimca. Ležaljka za pse ortopedska Samoa Classic 110x85cm siva Trixie 28339 je izrađen u obliku gnezda ovalnog oblika, sa delom za ležanje napravljenim od dvoslojnog penastog materijala debljine 5,5cm. Punjenje gnezda je od penastog poliestera, a navlaka je izdržljiva i prijatna na dodir. Navlaka je napravljena sa rajsferšlusom, pa se lako može skinuti radi pranja.

Prikaži sve...
8,960RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za pse Samoa Classic 120x95cm smeđa Trixie 28243 je udoban jastuk za pse, dimenzija 120x95cm. Neutralna boja jastuka lako se uklapa u prostor, a zbog udobnosti, ljubimac će ga rado prihvatiti. Ležaljka za pse Samoa Classic 120x95cm smeđa Trixie 28243 je izrađena sa navlakom od izdržljivog, mekanog poliestera sa patent zatvaračem. Ova navlaka se može skinuti radi pranja u veš mašini, kako bi krevet uvek bio čist za psa. Punjenje je debljine 10 do 15cm, a napravljeno je od penastog poliestera, koji je mekan na dodir. Ovaj jastuk neće smetati osobama sa alergijama zahvaljujući svom sastavu. Ležaljka za pse Samoa Classic 120x95cm smeđa Trixie 28243 je zgodnog ovalnog oblika, sa podignutim ivicama, tako da podseća na gnezdo.

Prikaži sve...
9,640RSD
forward
forward
Detaljnije

Transportna torba za bicikl za pse 29x42x48cm Trixie 13111 je torba koja omogućava prevoženje malog psa na biciklu. Transportna torba za bicikl za pse 29x42x48cm Trixie 13111 je izrađena od EVA materijala čvrstih zidova, sa kratkim povocem koji sprečava psa da iskoči iz korpe. Nosivost korpe je 6kg. Transportna torba za bicikl za pse 29x42x48cm Trixie 13111 se postavlja pomoću čvrstom metalnog okvira, a predviđena je za postavljanje na gepek. Širina nosača je podesiva i iznosi između 8,5 i 12cm. Korpa je izrađena sa kaišem za nošenje preko ramena, koji se po potrebi može skinuti. Navlaka torbe je plišana i udobna.

Prikaži sve...
9,590RSD
forward
forward
Detaljnije

ZLATNI FRANCUZI 1-9 ,novo➡️ ➡️ Tvrd povez sa omotom... Knjige 9.komada sa slike Knjige su NOVE..... Komplet 19

Prikaži sve...
8,000RSD
forward
forward
Detaljnije

kao na slikama retko u ponudi 1958. samjuel semjuel beket moloj maloun umire ... Samjuel Beket (engl. Samuel Beckett; Dablin, 13. april 1906 — Pariz, 22. decembar 1989), bio je irski književnik, dramaturg i romanopisac.[6][7] Biografija[uredi | uredi izvor] Samjuel Beket je rođen u Dablinu, na Veliki petak, 13. aprila 1906, od oca Vilijama Franka Beketa i majke Marije Džons Rou, medicinske sestre, kad su oboje imali 35 godina. Oni su se uzeli 1901. godine. Beket je imao jednog starijeg brata, Frank Edvard Beket (1902–1954). Od svoje pete godine, Beket je pohađao lokalnu školu u Dablinu, gde je počeo da uči muziku, a zatim je premešten u Ersfort Haus školu u centru grada u blizini Harkort ulice. Beketovi su bili članovi aglikanske Irske crkve. Porodična dom, Kuldrinaj u dablinskom predgrađu Foksrok, bila je velika kuća sa baštom i teniskim terenom, koju je 1903. godine izgradio Samjuelov otac, Vilijam. Kuća i bašta, zajedno sa okružujućim seoskim predelom je mesto gde je često šetao sa svojim ocem. Oko 1919. ili 1920. otišao je u Kraljevsku školu Portora u Eniskilenu, koju je pohađao i Oskar Vajld. Otišao je 1923. godine i pohađao Triniti Koledž u Dablinu, gde je proučavao modernu književnost. Prirodni sportista, u kriketu je briljirao kao levoruki udarač i kuglaš srednje brzine leve ruke. Kasnije je igrao za Dablinski univerzitet i odigrao dve prvoklasne utakmice protiv Northemptonšira.[8] Kao rezultat, postao je jedini nobelovac za književnost koji je igrao prvoklasni kriket.[9] Prvi zapisi[uredi | uredi izvor] Beket je studirao francuski, italijanski i engleski na Triniti Koledžu u Dablinu od 1923. do 1927. godine. Izabran je za naučnika modernih jezika 1926. Beket je diplomirao i, nakon kratkog predavanja na koledžu Kembel u Belfastu, zauzeo je mesto predavača engleskog u školi u Parizu od novembra 1928. do 1930.[10] Dok je bio tamo, sa poznatim irskim autorom Džejmsom Džojsom, upoznao ga je Tomas MekGrejvi, pesnik i bliski Beketov pouzdanik koji je takođe tamo radio. Ovaj sastanak je duboko uticao na mladića. Beket je pomagao Džojsu na razne načine, od kojih je jedno bilo istraživanje knjige koja je postala Finnegans Wake.[11] Samjuel Beket, 1920-ih. Godine 1930. Beket se vratio na Triniti Koledž kao predavač. U novembru 1930. predstavio je rad na francuskom jeziku Društvu savremenih jezika Trojstva o tuluškom pesniku Žan du Šasu, osnivaču pokreta pod nazivom le Concentrisme. Bila je to književna parodija, jer je Beket u stvari izumeo pesnika i njegov pokret koji su tvrdili da su „u suprotnosti sa svim onim što je kod Dekarta jasno“. Beket je kasnije insistirao da nije nameravao da zavarava svoju publiku.[12] Kada je Beket dao otkaz u Trinitiju krajem 1931, njegova kratka akademska karijera bila je na kraju. Obeležio ga je pesmom Gnome, koja je inspirisana njegovim čitanjem Wilhelm Meister`s Apprenticeship od Johana Volfganga Getea i objavljena u časopisu The Dublin Magazine 1934:[13] `Provedite godine učenja traćenjem Hrabrost za godine lutanja Kroz svet koji se uljudno okreće Iz ludosti učenja.` Od 1938. godine živi u Parizu, a nakon rata počinje i da piše na francuskom. Zaokupljen problemom ljudske egzistencije i otuđenosti modernog života, Beket u svim svojim delima daje krajnje pesimističku viziju sveta i prikazuje život kao igru viših sila u kojoj je čovek sveden na fiziološko i duhovno vegetiranje, na besmisleno „trajanje“ ispunjeno patnjama i uzaludnim iščekivanjem spasa.[14] Da bi prikazao apsurdnost takva života i čovekovu bespomoćnost, Beket napušta tradicionalnu romanesknu fabulu i uobičajeni dramski zaplet i zamenjuje ih nizom scena koje se ponavljaju sa malim varijantama, a likove svodi na groteskne i stravične marionete (nemi, slepi, gluvi, itd.), koje se pomiču po nekom besmislenom ritmu unutar svog ograničenog životnog kruga (ulica, raskršće, soba) ili su čak i u tom kretanju onemogućene (smeštene u kante za smeće ili zatrpane u pesku). Izraz je prilagođen tim apsurdnim situacijama i sugeriše ih besmislenim ponavljanjem više-manje istih dijaloga ili dugim unutrašnjim monolozima, u kojima je jezik oslobođen uobičajene gramatičke strukture. Drugi svetski rat[uredi | uredi izvor] Samjuel Beket, 1970. godine. Posle nacističke okupacije Francuske 1940. godine, Beket se pridružio francuskom Otporu, u kojem je radio kao kurir.[15] U nekoliko navrata tokom sledeće dve godine Gestapo ga je skoro uhvatio. U avgustu 1942, njegova jedinica je izdana i on i Suzan pobegli su pešice na jug u bezbednost malog sela Rusilon, u departmanu Vokliz. Tamo je nastavio da pomaže Otporu čuvajući naoružanje u dvorištu svog doma. Tokom dve godine koliko je Beket boravio u Rusilonu, indirektno je pomagao gerilama da sabotiraju nemačku vojsku u planinama Vokliza, iako je retko govorio o svom ratnom radu u kasnijem životu. Francuska vlada ga je odlikovala sa dve medalje, za napore u borbi protiv nemačke okupacije; do kraja svog života, međutim, Beket bi svoj rad u Francuskom otporu nazivao „izviđačkim stvarima“.[16][17] Dok se skrivao u Rusilonu, Beket je nastavio rad na romanu Watt. Roman je započeo 1941. godine, a dovršio ga 1945. godine, ali je objavljen tek 1953. godine; međutim, izvod se pojavio u izaslaniku dablinske književne štampe. Posle rata, vratio se u Francusku 1946. godine gde je radio kao upravnik prodavnica[18] u irskoj bolnici Crvenog krsta sa sedištem u Sent-Lu. Posleratni period[uredi | uredi izvor] 1945. Beket se vratio u Dablin na kratko vreme. Tokom boravka imao je otkriće u majčinoj sobi: ukazao mu se čitav njegov budući smer u književnosti. Beket je osećao da će zauvek ostati u senci Džojsa, siguran da ga nikada neće pobediti u svojoj igri. Njegovo otkrivenje podstaklo ga je da promeni pravac i prizna i sopstvenu glupost i interes za neznanje i nemoć:[19] „ Shvatio sam da je Džojs otišao koliko god je mogao u pravcu da sazna više, [kontrolišući] svoj materijal. Uvek je tome dodavao; samo treba da pogledate njegove dokaze da biste to videli. Shvatio sam da je moj način bio osiromašen, nedostatak znanja i oduzimanje, oduzimanje, a ne dodavanje. ” Samjuel Beket, 1977. godine. Beket je najpoznatiji po predstavi En attendant Godot (Čekajući Godoa; 1953). Kao i većina njegovih dela posle 1947. godine, i drama je prvi put napisana na francuskom jeziku. Beket je na predstavi radio između oktobra 1948. i januara 1949.[20] Njegova partnerka, Suzan Devo-Dumesnil, bila je sastavni deo njegovog uspeha. Devo-Dumesnil je postala njegov agent i slala je rukopis višestrukim producentima dok nisu upoznali Rodžera Blina, uskoro režisera predstave.[21] Najznačajniji je kao pisac pozorišnih komada i jedan od glavnih predstavnika „teatra apsurda“. Napisao je i nekoliko romana, ali svetski uspeh postigao je sa dramama. U to vreme, pedesetih godina, Beket je postao jedan od nekoliko odraslih koji su ponekad vozili lokalnu decu u školu; jedno takvo dete bio je Andre Rusimof, koji će kasnije postati poznati profesionalni rvač pod imenom Andre Džin.[22] Imali su iznenađujuću količinu zajedničkog jezika i povezali su se s ljubavlju prema kriketu, a Rusimof se kasnije prisetio da su njih dvoje retko razgovarali o bilo čemu drugom.[23] Beket je i sam preveo sva svoja dela na engleski jezik, sa izuzetkom Molloy-ja, za koji je sarađivao sa Patrikom Bovlesom. Uspeh Čekajući Godoa otvorio mu je karijeru u pozorištu. Beket je napisao uspešne celovečernje drame, uključujući Fin de partie (1957), Krapp`s Last Tape (1958, napisano na engleskom), Happy Days (1961, takođe napisano na engleskom) i Play (1963). 1961. Beket je dobio Međunarodnu nagradu izdavača Formentor kao priznanje za svoj rad koji je te godine podelio sa Horheom Luisom Borhesom. Od kraja 1950-ih do svoje smrti, Beket je imao vezu sa Barbarom Brej, udovicom koja je radila kao urednica scenarija za BBC. Novlson je o njima napisao: `Bila je mala i privlačna, ali, pre svega, izuzetno inteligentna i načitana. Čini se da su se oboje odmah privukli. Njihov susret bio je izuzetno važan za njih oboje, jer je predstavljao početak veze koja je trebalo da traje paralelno sa onom sa Suzan, do kraja svog života.“[24] Barbara Brej umrla je u Edinburgu, 25. februara 2010. U oktobru 1969. godine, dok je bio na odmoru u Tunisu sa Suzan, Beket je čuo da je dobio Nobelovu nagradu za književnost. Predviđajući da će njen intenzivno privatni suprug od tog trenutka biti opterećen slavom, Suzan je nagradu nazvala „katastrofom“.[25] Iako Beket nije posvećivao puno vremena intervjuima, ponekad je sretao umetnike, naučnike i poštovaoce koji su ga tražili u anonimnom predvorju hotela PLM Sent Žak u Parizu u blizini njegove kuće u Monparnas.[16] Iako je Beket bio izuzetno privatni čovek, pregled drugog toma njegovih pisama Roja Fostera od 15. decembra 2011. u izdanju The New Republic otkriva da je Beket ne samo neočekivano ljubazan već često spreman da govori o svom radu i procesu koji stoji iza njega.[26] Beket je bio nagrađen Nobelovom nagradom za književnost 1969 „za njegovo pisanje, koje - u novim oblicima za roman i dramu - u siromaštvu savremenog čoveka stiče svoje uzdizanje”.[27] Književni rad[uredi | uredi izvor] Slika iz predstave Čekajući Godoa, najpoznatijeg Beketovog dela. Beketova pisačka karijera može se grubo podeliti u tri perioda: njegova rana dela, sve do kraja Drugog svetskog rata 1945. godine; njegov srednji period, protežući se od 1945. do ranih 1960-ih, tokom kojeg je napisao ono što su verovatno njegova najpoznatija dela; i njegov kasni period, od ranih 1960-ih do Beketove smrti 1989. godine, tokom kojeg su njegova dela tendirala da postaju kraća, a stil minimalistički. Rani rad[uredi | uredi izvor] Generalno se smatra da su Beketovi najraniji radovi pod velikim uticajem dela njegovog prijatelja Džejmsa Džojsa. Oni su eruditi i čini se da prikazuju autorovo učenje samo zbog sebe, što rezultira sa nekoliko nejasnih odlomaka. Uvodne fraze zbirke kratkih priča More Pricks than Kicks (1934) daju reprezentativan uzorak ovog stila:[28] „ Bilo je jutro i Belakva je zapeo u prvoj kantici na mesecu. Bio je toliko zamućen da nije mogao da se kreće ni unazad ni napred. Blažena Beatriče je bila tamo, Dante takođe, i objasnila mu je mesta na mesecu. Prvo mu je pokazala gde je on kriv, a onda je iznela svoje objašnjenje. Imala ga je od Boga, zato se mogao pouzdati u to da je tačan u svakom slučaju. ” Odlomak upućuje na Danteovu Komediju, koja može zbuniti čitaoce koji nisu upoznati sa tim delom. Takođe predviđa aspekte Beketovog kasnijeg dela: fizičku neaktivnost lika Belakva; uronjenje lika u sopstvenu glavu i misli; pomalo nečasna komedija završne rečenice. Slični elementi prisutni su u prvom Beketovom objavljenom romanu, Murphy (1938), koji takođe istražuje teme ludila i šaha (što bi oba bila ponavljajući elementi u Beketovim kasnijim delima). Uvodna rečenica romana nagoveštava pomalo pesimistične prizvuke i crni humor koji animiraju mnoga Beketova dela: „Sunce je sijalo, nemajući alternativu, ni na čemu novom“.[29] Watt, napisan dok se Beket skrivao u Rusilonu tokom Drugog svetskog rata, sličan je po temama, ali manje bujan u svom stilu. Istražuje ljudsko kretanje kao da je matematička permutacija, nagoveštavajući preciznim pokretom Beketovu kasniju preokupaciju - i u njegovim romanima i u dramskim delima. Beketov esej Proust iz 1930. bio je pod snažnim uticajem Šopenhaurovog pesimizma i pohvalnih opisa svetog podviga. U to vreme Beket počinje kreativno pisati na francuskom jeziku. Krajem 1930-ih napisao je niz kratkih pesama na tom jeziku i njihova oskudnost - za razliku od gustine njegovih engleskih pesama otprilike istog perioda, sakupljenih u Echo`s Bones and Other Precipitates (1935) - izgleda da pokazuje da je Beket, iako posredstvom drugog jezika, bio je u procesu pojednostavljenja svog stila, promena takođe evidentna u delu Watt. Srednji period[uredi | uredi izvor] Posle Drugog svetskog rata, Beket se definitivno okrenuo francuskom jeziku kao primarnom za pisanje. Upravo bi to, zajedno sa „otkrovenjem“ koje je doživeo u majčinoj sobi u Dablinu - u kojem je shvatio da njegova umetnost mora biti subjektivna i u potpunosti povučena iz njegovog unutrašnjeg sveta, rezultiralo bi delima po kojima se Beket danas najviše pamti. ... Ko će možda ispričati priču starca? Odmeriti odsustvo u vagi? Granični kamen želite sa rasponom? Zbir procene svetskih nevolja? Ništavilo rečima priložiti? Iz Beketovog dela Watt (1953) Tokom 15 godina nakon rata, Beket je izradio četiri glavne celovečernje dramske predstave: Čekajući Godoa (napisano 1948–1949;), Fin de partie (1955–1957; Endgame), Krapp`s Last Tape (1958), i Happy Days (1961). Ove predstave - za koje se često, s pravom ili ne, smatraju da su bile instrumentalne u takozvanom „Pozorištu apsurda“ - mračno se bave temama sličnim temama približno savremenih egzistencijalističkih mislilaca. Izraz „Pozorište apsurda“ smislio je Martin Eslin u istoimenoj knjizi; Beket i Godo bili su glavni elementi knjige. Eslin je tvrdio da su ove predstave ispunjenje koncepta `apsurda` Albera Kamija;[30] ovo je jedan od razloga zbog kojeg je Beket često lažno etiketiran kao egzistencijalista (ovo se zasniva na pretpostavci da je Kami bio egzistencijalista, iako je u stvari udaljen od egzistencijalističkog pokreta i osnovao je sopstvenu filozofiju). Iako su mnoge teme slične, Beket je imao malo afiniteta prema egzistencijalizmu u celini.[31] Široko govoreći, predstave se bave temom očaja i voljom za preživljavanjem uprkos tom očajanju, pred nerazumevajućim i nerazumljivim svetom. Reči Nel - jednog od dva lika u Endgame koji su zarobljeni u ašbinima, iz kojih povremeno proviruju da bi govorili - mogu najbolje sumirati teme predstava iz Beketovog srednjeg perioda: „Ništa nije smešnije od nesreće, kažem ti... Da, da, to je najkomičnija stvar na svetu. I mi se smejemo, smejemo se, s voljom, u početku. Ali to je uvek ista stvar. Da, to je kao smešna priča koju imamo, čujemo prečesto, i dalje nam je smešna, ali više se ne smejemo.`[32] Kasniji rad[uredi | uredi izvor] Tokom 1960-ih i tokom 1970-ih, Beketova dela pokazivala su sve veću tendenciju - koja se već videla u većini njegovih dela 1950-ih - ka kompaktnosti. To je dovelo do toga da se njegov rad ponekad opisuje kao minimalistički. Krajnji primer ovoga, među njegovim dramskim delima, je Breath iz 1969. godine koji traje samo 35 sekundi i nema likove (mada je verovatno trebalo da pruži ironičan komentar na Oh! Calcutta!, pozorišnu reviju za koju je služio kao uvodni deo).[33] U njegovom pozorištu iz kasnog perioda, Beketovi likovi - kojih je već bilo malo u ranijim predstavama - svedeni su na bitne elemente. Ironično naslovljena Play (1962), na primer, sastoji se od tri lika uronjena do vrata u velike pogrebne urne. Televizijska drama Eh Joe (1963), koja je napisana za glumca Džeka MekGovrana, animirana je kamerom koja se neprekidno zatvara uskim fokusom na lice naslovnog junaka. Predstava Not I (1972) sastoji se gotovo isključivo od Beketovih reči, „pokretna usta sa ostatkom pozornice u mraku“.[34] U bolnici i staračkom domu u kojima je proveo poslednje dane, Beket je napisao svoje poslednje delo, pesmu What is the Word iz 1988. Pesma se suočava sa nemogućnošću pronalaženja reči da se izrazi, što je tema koja odražava Beketovo ranije delo, mada je verovatno pojačana bolešću koju je doživeo kasno u životu. Karakteristike Beketove poetike[uredi | uredi izvor] Junaci su starci i skitnice, klovnovske pojave i ljudske kreature, zatečene u metafizičkom, izobličenom prostoru. Čovek je u njegovim delima bez korena, bez cilja, identiteta i sadašnjosti. Prazan je i opustošen i svodi se samo na jednolične, usporene i apsurdne pokrete, lišene smisla. Njegovi likovi nemaju psihološki i socijalni identitet Čovek je beznačajan i sam po sebi tragičan jer je izgubio istorijsko pamćenje U dramama nema prave radnje ni logičkog sleda jer je sve pokidano u čoveku i među ljudima; umesto fabule, dominira unutrašnja napetost i potištenost (melanholija) U govoru njegovih junaka mnogo je nepovezanosti, ćutanja i ponavljanja istih reči i rečeničnih konstrukcija, a to je posledica sužene i krajnje osiromašene svesti u osiromašenoj stvarnosti Jezik je bez jasnog i konkretnog značenja i njime se sve dovodi u sumnju jer je sve deformisano i bez prave svrhe i pravog smisla – sve je nalik na jedno veliko NIŠTA, pa je zato sve apsurd „Ne hteti reći, ne znati šta hoćemo da kažemo, ne reći šta mislimo da kažemo, a ipak stalno govoriti.“ Nagrade[uredi | uredi izvor] Ratni krst 1939–1945. Medalja Rezistencije 1969. Nobelova nagrada za književnost[7] 1959 honorary doctorate from Trinity College, Dublin 1961 International Publishers` Formentor Prize (podeljeno sa Horhe Luis Borhesom). 1968 Foreign Honorary Member of the American Academy of Arts and Sciences Saoi of Aosdana (Irska) Dela[uredi | uredi izvor] Prevedena na srpski jezik[uredi | uredi izvor] Marfi (1938), izvorno Murphy Moloj (1938), izvorno Molloy Maloun umire (1952), izvorno Malone meurt Čekajući Godoa (1952), izvorno En attendant Godot Svi koji padaju (1956), izvorno All That Fall. Kraj igre (1957), izvorno Fin de partie, Endgame Krapova poslednja traka (1959), izvorno Krapp`s Last Tape Divni dani (1960), izvorno Happy Days Pozorište[uredi | uredi izvor] Human Wishes (c. 1936; objavljeno1984) Eleutheria (written 1947 na francuskom; objavljeno in French 1995, and English 1996) En attendant Godot (objavljeno1952, performed 1953) (Waiting for Godot, pub. 1954, perf. 1955) Acte sans Paroles I (1956); Act Without Words I (1957) Acte sans Paroles II (1956); Act Without Words II (1957) Fin de partie (objavljeno 1957); Endgame (objavljeno 1957) Krapp`s Last Tape (objavljeno 1958) Fragment de théâtre I (late 1950s); Rough for Theatre I Fragment de théâtre II (late 1950s); Rough for Theatre II Happy Days (prvi put izvedeno 1961) Play Come and Go (prvi put izvedeno na nemačkom, zatim na engleskom 1966) Breath (prvi put izvedeno1969) Not I (prvi put izvedeno 1972) That Time (prvi put izvedeno 1976) Footfalls (prvi put izvedeno 1976) Neither (1977) A Piece of Monologue (prvi put izvedeno 1979) Rockaby (prvi put izvedeno 1981) Ohio Impromptu (prvi put izvedeno 1981) Catastrophe (Catastrophe et autres dramatiques, prvi put izvedeno1982) What Where (prvi put izvedeno 1983) Radio[uredi | uredi izvor] All That Fall (broadcast 1957) From an Abandoned Work (broadcast 1957) Embers (broadcast 1959) Rough for Radio I (objavljeno 1976) (na francuskom1961. kao Esquisse radiophonique) Rough for Radio II (objavljeno 1976) (na francuskom 1961. kao Pochade radiophonique) Words and Music (broadcast 1962) Cascando (broadcast:1963 francuska verzija; 1964. engleski prevod) Televizija[uredi | uredi izvor] Eh Joe with Jack MacGowran (broadcast 1966) Beginning To End with Jack MacGowran (1965) Ghost Trio (broadcast 1977) ... but the clouds ... (broadcast 1977) Quad I + II (broadcast 1981) Nacht und Träume (broadcast 1983); Night and Dreams, objavljeno 1984 Beckett Directs Beckett (1988/92) Filmovi[uredi | uredi izvor] Film (1965) Proza[uredi | uredi izvor] Trilogija[uredi | uredi izvor] Molloy (1951); engleska verzija (1955) Malone meurt (1951); Malone Dies (1956) L`innommable (1953); The Unnamable (1958) Romani[uredi | uredi izvor] Dream of Fair to Middling Women (napisano 1932; objavljeno 1992) Murphy (1938); 1947. francuska verzija Watt (1953); 1968, francuska verzija Comment c`est (1961); How It Is (1964) Mercier and Camier (napisano 1946, objavljeno 1970); engleska verzija (1974) Kratka proza[uredi | uredi izvor] More Pricks Than Kicks (1934) `Echo`s Bones` (napisano 1933, objavljeno 2014) `L`Expulsé`, written 1946, in Nouvelles et Textes pour rien (1955); `The Expelled` Stories and Texts for Nothing (1967) `Le Calmant`, written 1946, in Nouvelles et Textes pour rien (1955); `The Calmative`, Stories and Texts for Nothing (1967) `La Fin`, written 1946, objavljeno u Les Temps Modernes u 1946 kao `Suite`; `L`Image` (1959) a fragment from Comment c`est[95] `Premier Amour` (1970, written 1946); translated by Beckett as `First Love`, 1973 Le Dépeupleur (1970); The Lost Ones (1971) Pour finir encore et autres foirades (1976); For to End Yet Again and Other Fizzles (1976) Company (1980) Mal vu mal dit (1981); Ill Seen Ill Said (1982) Worstward Ho (1983) `Stirrings Still` (1988) `As the Story was Told` (1990) The Complete Short Prose: 1929–1989, ed S. E. Gontarski. New York: Grove Press, 1995 Ne-fikcija[uredi | uredi izvor] `Dante...Bruno. Vico..Joyce` (1929) Proust (1931) Three Dialogues (with Georges Duthuit and Jacques Putnam) (1949) Disjecta: Miscellaneous Writings and a Dramatic Fragm

Prikaži sve...
8,790RSD
forward
forward
Detaljnije

Sabrana dela akademika Mira Vuksanovića u devet tomova koji okupljaju romane, pripovetke, poeme, zapise i autopoetička kazivanja (sa rečnicima i bibliografijom). Naslovi su povezani i hronološki i po srodnosti. Objavljivani su u od 1977. do 2020. godine. Prvi tom: Gorske oči Kletva Peka Perkova Gradišta Drugi tom: Nemušti jezik Daleko bilo Vučji tragovi Treći tom: Moračnik Točilo Tamooni Četvrti tom: Semolj gora Peti tom: Semolj zemlja Šesti tom: Semolj ljudi Sedmi tom: Kućni krug Bihpolje Osmi tom: Otvsjudu Čitanje tavanice Deveti tom: Povratak u Ravangrad Razgovor s Nemanjom

Prikaži sve...
8,099RSD
forward
forward
Detaljnije

MAKSIM GORKI 1-5 Komplet ,Perfektan 1. MATI 2. MOJI UNIVERZITETI - SJEĆANJA 3. ARTAMONOVI - GRADIĆ OKUROV 4. DJETINJSTVO - MEĐU LJUDIMA 5. PRIPOVIJETKE - NA DNU Prosvjeta Zagreb 1967.godina Tvrdi povez zaštitni PLASTIFICIRANI omot, Knjige 5.komada sa slike Knjige su u PERFEKTNOM stanju..... Komplet

Prikaži sve...
8,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za psa 80x65cm Kaline Trixie 38963 je komotna ležaljka za psa, dimenzija 80x65cm, napravljena u zanimljivoj kombinaciji svetle i tamno sive boje u cik-cak šari i neutralnije, smirujuće bež boje. Ležaljka za psa 80x65cm Kaline Trixie 38963 je izrađena sa gustim punjenjem od flisa koje čini krevet toplim. Ovo punjenje daje krevetu stabilan oblik. Bočne strane ležaljke su podignute, pa je ljubimcu omogućeno da se ušuška i utopli. Prednja strana je blago spuštena da bi se psu olakšao ulazak i izlazak iz kreveta, a radi veće bezbednosti ljubimca, donji deo ležaljke je od neklizajućeg materijala. Ležaljka za psa 80x65cm Kaline Trixie 38963 dolazi u setu sa mekanim jastučetom presvučenim istim plišanim materijalom kao i krevet. Jastuk ima dva lica, pa se može okrenuti na željenu stranu.

Prikaži sve...
8,410RSD
forward
forward
Detaljnije

Krevet za psa Be Nordic 60x50cm Trixie 37605 je krevet premijum serije Be Nordic, zanimljivog skandinavskog dizajna, u boji peska sa detaljima od veštačke kože. Krevet sa prednje strane ima postavljenu ručku od kanapa, za lakše pomeranje kreveta. Donji deo je od neklizajućeg materijala, a navlaka je od kvalitetnog poliestera, teksture koja asocira na tvid. Tri bočne strane su podignute, što omogućava ljubimcu da se lakše ušuška i utopli, a četvrta je spuštena, pa pas može lakše da uđe i izađe iz kreveta. Punjenje kreveta za psa Be Nordic 60x50cm Trixie 37605 je od kombinacije pahulja penastog materijala i poliestera, dovoljne gustine da krevetu da stabilan oblik, ali da istovremeno bude udoban psu. Navlaka je napravljena sa rajsferšlusom, radi lakšeg skidanja radi pranja.

Prikaži sve...
8,450RSD
forward
forward
Detaljnije

SVETLOST SARAJEVO 1958g. SA INTERESANTNOM POSVETOM DZUMHUROV0M NAŠOJ POZORISNOJ LEGENDI Omot knjige losiji predgovor Ivo Andric

Prikaži sve...
9,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Mačke treba da piju puno vode da bi ostale zdrave, ali nemaju instinkt da piju stajaće vode. Catit Pixi fontana ima 3 postavke protoka vode kojima vaša mačka jednostavno neće moći da odoli. Ergonomske opcije za piće koje pomažu mačkama da piju udobno. Filter trostrukog dejstva omekšava vodu i uklanja ostatke. Pixi "nos" vas obaveštava o niskom nivou vode i deluje kao noćno svetlo. Veoma Tiha pumpa. Uklanjanjem kalcijuma i magnezijuma iz vode iz slavine, Catit Pixi fontana pomaže u sprečavanju problema sa bubrezima i bešikom, te stoga aktivno doprinosi zdravlju vaše mačke.

Prikaži sve...
8,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Jastuk za psa Jimmy 120x80cm Trixie 36623 je udoban ležaj za kućne ljubimce, dimenzija 120x80cm. Jastuk za psa Jimmy 120x80cm Trixie 36623 je izrađen sa navlakom od mekanog pliša, koja se može skinuti radi pranja u veš mašini, kako bi psu krevet uvek bio čist. Jastuk za psa Jimmy 120x80cm Trixie 36623 je ispunjen punjenjem od flisa, debljine 8 do 12cm, pa je mekan i prijatan za spavanje i ujedno odlično izoluje hladnoću poda, čineći da psu spavanje bude ugodnije i zimi. Jastuk je dekorativnog izgleda, crne boje sa svetlim sivim šapicama po površini.

Prikaži sve...
9,050RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za pse ortopedska 100x70cm Noah Trixie 36517 je ortopedski jastuk za pse ili mačke, koji im pruža mogućnost za kvalitetniji i zdraviji san. Ležaljka za pse ortopedska 100x70cm Noah Trixie 36517 je dimenzija 100x70cm, sa duplim slojem od penastog materijala u obliku pahulja, koje pružaju odličnu podršku telu ljubimca dok leži i rasterećuju njegovu kičmu. Ležaljka za pse ortopedska 100x70cm Noah Trixie 36517 je napravljen u neutralnoj, prijatnoj svetlo sivoj boji, sa proštepanom površinom i donjom stranom koja je od neklizajućeg materijala, pa sprečava klizanje ležaljke po podu.

Prikaži sve...
9,710RSD
forward
forward
Detaljnije

Ortopedski dušek Bendson 80x60cm Trixie 36434 je dušek za ljubimce, napravljen po ugledu na dušek od memorijske pene. Ortopedski dušek Bendson 80x60cm Trixie 36434 je dimenzija 80x60cm, sa plišanom navlakom koja je imitacija krzna radi veće udobnosti ljubimca. Punjenje dušeka čine dva sloja penastog materijala, debljine 8 do 10cm, koji bolje raspoređuju težinu psa i rasterećuju njegovu kičmu tokom sna, zbog čega je san kvalitetniji. Donji deo dušeka je izrađen od neklizajućeg materijala, pa se dušek neće pomerati tokom penjanja ili silaska ljubimca sa njega. Navlaka ortopedskog dušeka Bendson 80x60cm Trixie 36434 se može skinuti radi pranja. Dušek je izrađen u prijatnoj kombinaciji braon i bež boje.

Prikaži sve...
8,450RSD
forward
forward
Detaljnije

Dušek za pse Be Nordic 80x55cm Trixie 36494 je dušek iz premium serije Trixie brenda, napravljen od visoko kvalitetnog materijala. Dušek za pse Be Nordic 80x55cm Trixie 36494 je dimenzija 80x55cm, robustan je i kvalitetan, a napravljen je sa ručkom za lakše prenošenje. Punjenje dušeka za pse Be Nordic 80x55cm Trixie 36494 je od silikona, sa dodatnim slojem od penastog materijala debljine 10cm, pa je dušek stabilnog oblika i dovoljno mekan da bude udoban za ljubimca. Navlaka je od kombinacije pamuka i poliestera, a napravljena je sa patent zatvaračem kako bi se olakšalo skidanje navlake radi pranja. Dno dušeka za pse Be Nordic 80x55cm Trixie 36494 je napravljeno sa neklizajućim materijalom, koji sprečava pomeranje ležaja dok ga ljubimac koristi.

Prikaži sve...
8,450RSD
forward
forward
Detaljnije

Ortopedski dušek za psa Bendson 120x85cm Trixie 37143 je specijalno dizajnirani dušek, koji omogućava psu maksimalnu udobnost spavanja. Ortopedski dušek za psa Bendson 120x85cm Trixie 37143 je ispunjen troslojnim penastim slojem: PU pena izoluje gornje delove od hladnoće poda, flis greje, ali je istovremeno prozračan i mekan, a viskoelastična pena se ponaša kao memorijski dušek, odnosno prilagođava se konturama psa, rasterećuje njegovu kičmu i pomaže da pas ima kvalitetniji san. Dimenzije ortopedskog dušeka za psa Bendson 120x85cm Trixie 37143 iznose 120x85cm. Ortopedski dušek za psa Bendson 120x85cm Trixie 37143 je presvučen navlakom od gusto tkanog plišanog materijala koji doprinosi udobnosti dušeka. Donji deo je izrađen sa neklizajućim materijalom.

Prikaži sve...
8,960RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za psa Cosma 100x75cm Trixie 37055 je udobno mesto za spavanje za omiljenog krznenog prijatelja. Ležaljka za psa Cosma 100x75cm Trixie 37055 je dimenzija 100x75cm, a kružni oblik i podignute bočne strane omogućavaju psu da se udobno ušuška i lakše utopli tokom hladnijih dana. Dno ispunjeno penastim materijalom, kao i mekani jastuk ispunjen flisom onemogućavaju da hladnoća poda prodre do ljubimca i stvaraju ugodniji prostor za spavanje. Donji deo ležaljke je izrađen sa neklizajućim materijalom, koji sprečava pomeranje kreveta po podlozi. Jastuk je izrađen sa dva lica različitih boja, pa se može okrenuti na željenu stranu. Ležaljka za psa Cosma 100x75cm Trixie 37055 je prijatne, tople braon boje sa bež postavom.

Prikaži sve...
8,410RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležaljka za psa ovalna Jimmy 95x85cm siva Trixie 37036 je ugodni krevet za ljubimca, presvučen mekanim plišem. Dekorativne je sivkaste braon boje, sa dekoracijom u obliku šapica. Postavljen je mekanim jastukom, koji je reverzibilan, odnosno ima dva lica, pa se može okrenuti po preferencijama. Dno ležaljke je neklizajuće i sprečava pomeranje ležaljke za psa ovalna Jimmy 95x85cm siva Trixie 37036. Ležaljka za psa ovalna Jimmy 95x85cm siva Trixie 37036 ima podignute bočne zidove koji olakšavaju psu da se udobno smesti, sa spuštenim prednjim delom za lakši ulazak i izlazak. Dimenzije kreveta iznose 95x85cm.

Prikaži sve...
9,790RSD
forward
forward
Detaljnije

FRANC KAFKA – izabrana dela u 7 knjiga Izdavač: NOLIT Beograd Godina izdanja: 1984. Povez: tvrd povez sa zaštitnim omotom Pismo: latinica Stanje: dobro

Prikaži sve...
8,000RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj