Pratite promene cene putem maila
- Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
151-175 od 8964 rezultata
Režim promene aktivan!
Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje
Celokupni komplet sabranih dela Slobodana Jovanovića. Sadrži 12 knjiga: 1. Vođi francuske revolucije 2. Političke i pravne rasprave 3. Ustavobranitelji i njihova vlada - Druga vladavina Miloša i Mihaila 1838-1858 4. Vlada Milana Obrenovića I 5. Vlada Milana Obrenovića II 6. Vlada Aleksandra Obrenovića I 7. Vlada Aleksandra Obrenovića II 8. Država 9. Iz istorije političkih doktrina 10. Primeri političke sociologije 11. Iz istorije i književnosti I 12. Iz istorije i književnosti II Tvrd povez. Format: 15.5x24.5 cm Godina izdanja: 1990. S obzirom da rasprodajem biblioteku, svaki vid dogovora je moguć pri kupovini većeg broja knjiga.
Izdavač: Filip Višnjić, Beograd Preveo i predgovor napisao: Miša Đurković Povez: tvrd Broj strana: 289 Pečatirana, veoma dobro očuvana. Tamirova nastoji da pravo na izražavanje nacionalne kulture prikaže kao individualno pravo, zasnovano na interesu pojedinca, a ne kao pravo kolektiva čije su granice uvek nejasne i kojem se ne može pripisati jedinstvena volja. To joj omogućava da nacionalna prava izvede iz univerzalnih principa pravde koje prihvataju liberali, da pitanje njihovog ostvarivanja uvede u javnu raspravu u liberalnim društvima koja se, usled utiska koji su ostavili veliki i mali ratovi dvadesetog veka, groze svakog oblika nacionalizma. „Nacionalizam je veoma srodan sa idejom o suverenitetu naroda i, posledično, sa nastankom modernih demokratskih država. Njegova polazna tačka se zasniva na tome da poštovanje nečijeg nacionalnog identiteta predstavlja važan aspekt ljudskog dostojanstva, i da je uloga političkih institucija da zaštite i neguju taj identitet. Čuvajući nacionalnu kulturu i vrednosti, nacionalizam ih ne mora smatrati superiornim. Kao i kod drugih odnosa zasnovanih na pripadanju, briga o blagostanju određene osobe ili grupe odraz je odanosti pre nego objektivne procene. Za razliku od fanatičnih formi nacionalizma koje stavljaju naciju iznad svega, forme liberalnog nacionalizma veličaju autentičnost iznad superiornosti.“ - Jael Tamir (K-155)
Iz kompleta celokupnih sabranih dela Slobodana Jovanovića. Političke i pravne rasprave I-III Korice su u malo lošijem stanju i ima diskretan potpis bivšeg vlasnika na početku, ali je sve ostalo kako treba. Tvrd povez. Format: 15.5x24.5 cm Broj stranica: 699 Godina izdanja: 1990. S obzirom da rasprodajem biblioteku, svaki vid dogovora je moguć pri kupovini većeg broja knjiga.
Šahinšah je knjigu o Iranu, o obaranju vlade Mohameda Reze Pahlavija i pobedi Islamske revolucije, o fanatičnoj borbi za vlast, o torturama u kazamatima Savaka... Kapušćinjski predstavlja šaha Pahlavija kao životno i politički nezrelu ličnost, kao osobu koja nije bila sposobna da upravlja državom jer nije poznavala ni svoj narod, ni svoju zemlju. Ovo nije reporterska knjiga, već knjiga o autokratskoj vladavini i revoluciji a, istovremeno, i psihološka studija vladara i njegovih saradnika, pojedinaca, naroda i masa... Pripovedanje Kapušćinjskog je kondenzovano, sažeto, skoro telegrafsko, svaka rečenica navodi na razmišljanje, iza svake se krije ogromno iskustvo i znanje čoveka koji je bio svedok mnogih revolucija, prevrata i državnih udara, koji je trideset godina uporno i istrajno sakupljao podatke i utiske iz Trećeg sveta. Kompozicija Šahinšaha je veoma zanimljiva. U prvom delu – „Karte, lica, cvetna polja“ – autor veoma neposredno opisuje poslednju noć provedenu u jednoj hotelskoj sobi u opustošenom Teheranu. Praveći selekciju knjiga, novina, fotografija, materijala, koji je mesecima sakupljao, on kao da reprodukuje sve ono što je video i doživeo. Drugi deo – „Dagerotipi“ – predstavlja kolaž dokumenata, tekstova, razgovora snimljenih na magnetofonskim trakama, opisa, fotografija o burnoj istoriji Irana. Kraj priče o Iranu – „Mrtvi plamen“ – treći deo knjige, predstavlja filozofsko razmišljanje, pokušaj da se izvuku zaključci, da se dâ nekakva sinteza o Iranu i šahu, ali i šire, o revoluciji uopšte. Kako u tom okrutnom svetu, u kome se gladuje i svakodnevno gine ni za šta, običan čovek, prosečan Iranac može da nađe smisao života? Odgovor na ovo pitanje autor daje na kraju knjige: „...ono što je Persijancima omogućilo da ostanu Persijanci dve i po hiljade godina, pored tolikih ratova, invazija i okupacija, bila je duhovna, a ne materijalna snaga, poezija, a ne tehnika, religija, a ne fabrike. Šta smo mi dali svetu? Dali smo poeziju, minijaturu i ćilim. Zahvaljujući svojoj tradiciji, umetnosti, religiji, obredima..., Iranci će moći da prežive i najteže poraze.“