Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-25 od 4223 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-25 od 4223
1-25 od 4223 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Rezervni delovi
  • Tag

    Automehanika
  • Tag

    Značke
  • Tag

    Osnovna škola
  • Tag

    Umetnost
  • Tag

    Rasveta
  • Cena

    75,000 din - 299,999 din

Dimitrije Popović rođen je 4. 3. 1951. g. na Cetinju. Akademiju likovnih umetnosti u Zagrebu završio je 1976.g. u klasi prof. Šime Perića. Godine 1974. boravi u Parizu gde upoznaje pariskog kolekcionara gospodina Davriera, te u sastavu njegove zbirke izlaže 1978. u galeriji Alexander Braumuller s umetnicima: Ernstom Fuc-hsom, Dalijem, Dadom Đurićem, M. Klervveinom, Leonor Fini, Victorom Braunerom i drugima. U Pforzheimu 1982. g., Galerija Liberta i Universal Fine Arts iz Washingtona, mu organizuju zajedničku izložbu grafika s Dalijem! Iste godine, povodom velikog jubileja »Leonardo a Milano 1482-1982«, izlaže ciklus crteža Omaggio a Leonardo« u milanskoj Palazzo Sormani. Povodom 27 međunarodnog umetničkog festivala »Due mondi« grad Spoleto, u kome se ovaj festival održava, mu organizuje izložbu slika, crteža i grafika. Dimitrije Popović je do sada izlagao na 45 samostalnih i više od 200 zajednickih izložbi. O njegovom stvaralaštvu do sada su objavljene 4 monografije i snimljeno 6 dokumentarnih filmova. Dobitnik je 18 nagrada. Tehnika : Suva igla, akvarel, gvaš, olovka Dimenzije : 59 (h) x 48 (w) cm sa ramom; 39,5 (h) x 29 (w) cm bez rama; Naziv slike : „ Omaggio a Leonardo “ Godina nastanka : 1986. Potpis sa godinom, desno u donjem uglu. Slika je kupljena od autora Sertifikat o autentičnosti Drveni ram + antirefleksno staklo SVAKA PROVERA JE MOGUĆA-LIČNA KOLEKCIJA PRODAJE SE ZBOG ODLASKA U INOSTRANSTVO.

Prikaži sve...
94,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Mario Maskareli, slikar i grafičar, rođen je na Cetinju 1918. g., preminuo 1996.g. Gimnaziju i Akademiju za likovne umetnosti završio je u Beogradu 1950. g. Pripadao je Beogradskoj grupi, ne po stilskoj srodnosti, nego zbog ljudskog afiniteta, kao i grupi Lada. Slikarstvo Marija Maskarelija prošlo je kroz nekoliko faza. Od slikanja na staklu, ekspresivne apstrakcije, do slika ekspresivne realnosti. No, bez obzira na kolebanja u stvaralaštvu, ovaj umetnik je razapet između literature i slikarstva, imaginarnog i stvarnog, umetnosti i života. U svom stvaralaštvu, pokušao je da sve to pomiri, ostajuċi pri tome esteta. Maskareli je bio veoma plodan slikar, zapažen odmah po završetku studija – na prvim izložbama. U vreme dok je slikao, imao je mnogo poklonika svoga slikarstva, te gotovo svaka kolekcija, svakako i svi muzeji ( i Narodni muzej i Muzej savremene umetnosti u Beogradu) poseduju njegove slike. Nagrade: Oktobarski salon, Zlatno pero, Zimski salon Herceg Novi, itd. Tehnika: ulje na platnu Dimenzije : 64 (h)x 62 (w) cm sa ramom; 52 (h) x 50 (w) cm bez rama; Naziv slike : „Žena“ Godina nastanka: 1986. Potpis desno u donjem uglu. Drveni ram. SVAKA PROVERA JE MOGUĆA-LIČNA KOLEKCIJA PRODAJE SE ZBOG ODLASKA U INOSTRANSTVO.

Prikaži sve...
116,620RSD
forward
forward
Detaljnije

Dimenzije slike su 100cm x 70cm. Ulje na lanenom platnu. Na blind ramu.

Prikaži sve...
200,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Miodrag Vujačić MIRSKI (1932-1997.) - JESENJI PEJZAŽ - Ulje na platnu iz cca 1985. Dimenzije slike 60x50 cm, opremljena u trostruki ram iz perioda nastanka slike, spoljnih dimenzija 76x66cm. Signatura grebanjem dole levo. Dogovor moguć, pitanja u inbox ili telefonom. Pogledajte i ostale moje oglase.

Prikaži sve...
140,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Power: 200w Lighting Distance:8 Meters LED: 200watt High Quality Optic Integrated COB Color temperature: 3200k-6000k Light angle: 60° Control mode: DMX control / manual Channel: 6 channels Shell: aluminum Protection level: IP20 Net weight: 4.5KG Packing size: 28*28*58M

Prikaži sve...
89,880RSD
forward
forward
Detaljnije

ELMARK LED REFLEKTOR ANTARES 600W 5700K 98ANTARES600/BL Marka Dokumenti Registrujte se za popust Cena: 110678 . 98 din sa PDV Količina (kom.) : dostupno Kupi Proveri raspoloživost Tehnički podaci Model ANTARES Nominalni napon 230 V Snaga 600W Uključuje izvor svetlosti LED Luminous efficiency 120 lm/W Boja temperature 5700 Boja svetiljke Crna Ip zaštita IP67 Boja izvora svetlosti Hladno bela Vek trajanja 30000h Tip materijala Aluminijum Dimenzije (mm) 502*478*111mm Garancija

Prikaži sve...
110,678RSD
forward
forward
Detaljnije

Predrag Popara (1973) - PRIKAZE - ulje na kartonu iz 2010. dimenzija 35x49, opremljeno u luksuzni ram ukupnih dimenzija 49x63. Signatura dole desno. Na poleđini slike posveta autora. Dogovor moguć, pitanja u inbox. Pogledajte i druge moje oglase.

Prikaži sve...
99,900RSD
forward
forward
Detaljnije

ŠIFRA ARTIKLA: BBL 35.0152 Tehničke karakteristike: Nazivni Napon 220-240V AC / 50/60Hz Tip Grla G 9 Broj Grla 8 Boja Svetla po izboru Dimabilnost Da, ukoliko se uzmu dimabilne sijalice Boja Artikla Bela Materijal Aluminijum/Staklo u boji Dimenzije D75xH50cm Deklaracija Naziv i vrsta robe: LUNA 164 luster 75X50 8xG9 40W BB Link Količina izražena u jedinici mere: komad Zemlja porekla: Kina Prava potrošača: Zagarantovana sva prava kupaca po osnovu Zakona o zaštiti potrošača, kao i odgovornosti za saobraznost Povrat robe moguć unutar 14 dana

Prikaži sve...
111,800RSD
forward
forward
Detaljnije

Ksenija Ilijevic Ševar (1960) ulje 28 x 61 cm plus dimenzije rama potpisano, datirano

Prikaži sve...
80,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Mira Brtka akvarel, 20 x 14 cm plus ram, signirana, iz superiorne kolekcije

Prikaži sve...
85,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Novi RSKS sistem osvetljenja unapređuje impresivnu LED tehnologiju koju je pionir Makspect u svom asortimanu R420r. Za razliku od LED klastera koji se koriste na R420r, koji je sadržao samo 13 dioda, RSXS klasteri sadrže 20 dioda što čini jedinicu daleko moćnijom i svestranijom od svog prethodnika. Koristeći dobro dokazanu i vremenski testiranu tehnologiju, visokokvalitetni LED klasteri su standardno opremljeni Mitsubishi akrilnim sočivima i reflektorima napravljenim korišćenjem nano-mešavine tehnologije kako bi se osigurala odlična jasnoća i mešavina svetlosti. Nastavljajući tamo gde je Makspect R420r stao, RSXS kombinuje elegantan, aerodinamičan stil sa dizajnom koji omogućava pasivno hlađenje jedinice. Upečatljiva jednodelna šasija, proizvedena od aluminijuma arhitektonskog kvaliteta 3036, debljine je samo 2,8 mm na ivicama dajući jedinici aerodinamičan izgled u odnosu na bilo koji akvarijum. RSXS, kao i njegov prethodnik, može se montirati ili na rezervoar pomoću nosača za noge ili okačiti preko akvarijuma pomoću kompleta za vešanje. RSKS će biti dostupan u četiri modela što olakšava pronalaženje jedinice koja odgovara vašem omiljenom akvarijumu. Najveća jedinica, R5-300, duga je 1210 mm sa impresivnih 300 V snage. SPECIFIKACIJA Odelo za akvarijume od 1200 mm do 1500 mmNa vrh rezervoara ili nosač za vešanje. Integrisani kontroler Mogućnost korišćenja nekoliko svetala u MASTER / SLAVE moduUpravlja se* putem telefona ili tableta sa Android ili iOS aplikacijom, SINA-GOpciona kontrola preko iOS-a i Android-a zahteva ICV6, koji se prodaje zasebno Površina za osvetljenje Površina osvetljenja Makspect RSXS 300V je približno 140 cm k 60 cm k 60 cm Specifikacije RSXS 300V Dimenzije (D k D k V): 1120 k 260 k 170 mmTežina: 5,5 kg Jedinica za napajanje Meanvell LRS-350-24Ulazni napon/struja: 6,8A/115VAC – 3,4A/230VACIzlazni napon / struja: 24V 14,6ATežina: 1,3 kg

Prikaži sve...
111,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Novi RSXS sistem osvetljenja unapređuje impresivnu LED tehnologiju koju je pionir Makspect u svom asortimanu R420r. Za razliku od LED klastera koji se koriste na R420r, koji je sadržao samo 13 dioda, RSXS klasteri sadrže 20 dioda što čini jedinicu daleko moćnijom i svestranijom od svog prethodnika. Koristeći dobro dokazanu i vremenski testiranu tehnologiju, visokokvalitetni LED klasteri su standardno opremljeni Mitsubishi akrilnim sočivima i reflektorima napravljenim korišćenjem nano-mešavine tehnologije kako bi se osigurala odlična jasnoća i mešavina svetlosti. Nastavljajući tamo gde je Makspect R420r stao, RSXS kombinuje elegantan, aerodinamičan stil sa dizajnom koji omogućava pasivno hlađenje jedinice. Upečatljiva jednodelna šasija, proizvedena od aluminijuma arhitektonskog kvaliteta 3036, debljine je samo 2,8 mm na ivicama dajući jedinici aerodinamičan izgled u odnosu na bilo koji akvarijum. RSXS, kao i njegov prethodnik, može se montirati ili na rezervoar pomoću nosača za noge ili okačiti preko akvarijuma pomoću kompleta za vešanje. RSXS će biti dostupan u četiri modela što olakšava pronalaženje jedinice koja odgovara vašem omiljenom akvarijumu. R5-200 dolazi sa 850 mm i ima snagu od 200 V, a najveća jedinica, R5-300, duga je 1210 mm sa impresivnih 300 V snage. SPECIFIKACIJA Idealan za akvarijume od 900 mm do 1200 mm Integrisani kontroler Mogućnost korišćenja nekoliko svetala u MASTER / SLAVE modaUpravlja se* putem telefona ili tableta sa Android ili iOS aplikacijom, SINA-GOpciona kontrola preko iOS-a i Android-a zahteva ICV6, koji se prodaje zasebno Površina za osvetljenje Površina osvetljenja Makspect RSKS 200V je približno 110 cm k 60 cm k 60 cm Specifikacije RSKS 200V Dimenzije (D k D k V): 839 k 260 k 170 mmTežina: 4,0 kg Jedinica za napajanje Meanvell LRS-200-24Ulazni napon/struja: 4A/115VAC – 2,2A/230VACIzlazni napon / struja: 24V 8,8ATežina: 1,3 kg

Prikaži sve...
77,700RSD
forward
forward
Detaljnije

`Mrtva priroda`-Vaza sa cvećem (Ivanka) Šana Lukić (Šotra). (Oko 1935-1940) Visina 37, širina 28 cm. Ulje na platnu, kaširano na karton. Potpisana na poleđini (vidi se na slici)

Prikaži sve...
78,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Uroš Tošković (1932-2019) KREATURA - mešana tehnika ulje, bajc, ugalj na kartonu dimenzija 32 x 27,5 cm. Opremljena pod staklo u adekvatnu lajsnu ukupnih dimenzija 57 x 52 cm. Na poleđini slike pečat Republičkog zavda za zaštitu spomenika kulture. Fotosertifikat N. Kusovac. Dogovor moguć, pitanja u inbox. Pogledajte i ostale koje oglase.

Prikaži sve...
88,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Bogdan Bogdanović (1922-2010) GRAD, GUBILIŠTE - crtež dimenzija 13x20 cm. Signatura dole centralno. Opremljen pod staklo sa crnom pasparturom u modernu srebrnu lajsnu spoljnih dimenzija 33x40 cm. Fotosertifikat N. Kusovca. Dogovor moguć, pitanja u inbox. Pogledajte i ostale moje oglase.

Prikaži sve...
130,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Mihajlo Đoković Tikalo je rođen 1. januara 1941. g. u Čačku. Već na njegovim najstarijim sačuvanim crtežima ogleda se Tikalov nemirni temperament, mašta i ironija. Nakon srednje škole završio je Akademiju likovnih umetnosti u Beogradu, gde i danas živi radi. Slikar sa jednim od najspecifičnijih i najuzbudljivijih opusa u srpskom slikarstvu u poslednjih pola veka. Mihailo Đoković Tikalo nikada nije postao član Mediale, ali će mu njeni pripadnici i njihova shvatanja celog života biti veoma bliski. Tikalo nije ušao u hram Mediale, ali je nedaleko od njega podigao svoju sopstvenu crkvu. I u tu crkvu je uneo svoju ikonu: Hijeronimusa Boša. Sami Holanđani su našeg slikara proglasili `mlađim bratom Hijeronimusa Boša`. Član je ULUS-a. Za sebe kaže da je izraziti nostalgičar i samotnjak, ali i nepatvoreni hedonista i optimista. Na širem, evropskom planu, slikarstvo Mihaila Đokovića Tikala može se podvesti pod „ novi nadrealizam“. Međutim, pravi prostor njegovog interesovanja i kreativnog pražnjenja biće slobodno putovanje mašte neispitanim prostranstvima podsvesti, dakle, ezoterija. Od 1980. do 1996. godine odvija se najplodnije stvaralačko razdoblje Mihaila Đokovića Tikala. Na većim, pa i monumentalnim platnima, nastaju dva tematska ciklusa - kompozicije `Ventislava` i kompozicije sa realističkom figurom, eventualno portretom. Taj period se s punim pravom može označiti kao period istinskog slikarovog zenita. Nagrada Vukove zadužbine. Tehnika: ulje i olovka na kartonu Dimenzije : 86,5 (h)x 70 (w) cm sa ramom; 64,5 (h) x 49,5 (w) cm bez rama; Naziv slike : „Čekajući kišu “ Godina nastanka : 1995. Potpis sa godinom, desno u donjem uglu. Slika je kupljena od autora. Sertifikat o autentičnosti. Drveni ram + antirefleksno staklo. SVAKA PROVERA JE MOGUĆA-LIČNA KOLEKCIJA PRODAJE SE ZBOG ODLASKA U INOSTRANSTVO.

Prikaži sve...
110,680RSD
forward
forward
Detaljnije

u svakom slucaju mnogo bolje od mnogih izvikanih umetnika iz tog perioda a cena prava sitnica s obzirom na to da je bilo koje delo ove autorke esktremno retko u ponudi Gordana POPOVIC (1932), certifikat Enformel, 1970 kombinovana tehnika, ulje ili uljana boja na podlozi od udarcima deformisane ekstra debele, durabilne i tvrde aluminijumske folije, gotovo limene ploce, sve to postavljeno na dasci dimenzija cca. 42 x 42 cm, i ceka na uramljivanje, signirana, veoma retko nova umetnost sedme decenije, postmoderna, konceptualna umetnost, nova figuracija, pravci u savremenoj srpsko jugoslovenskoj umetnosti, muzej savremene umetnosti,

Prikaži sve...
200,000RSD
forward
forward
Detaljnije

u antologijskoj knjizi Srpska umetnost od XIX (19-og) do pocetka XX (20-og) veka, ciji je autor Slobodan Maldini Videti i primer procene cene rada slicnih dimenzija lista sa aukcije u prilogu. Marko MURAT Autoportret, rukopis (1933) mastilo na kartonu 9,3 x 14,2 cm signature, zapisi Marko Murat rođen je u Luki Šipanskoj 1864. godine. Umetničko obrazovanje stekao je na Akademiji u Minhenu. Godine 1898. učestvovao je u osnivanju Udruženja srpskih umetnika za plastične umetnosti i muziku u Beogradu. Bio je jedan od umetnika koji su 1900. predstavljali Srbiju na Svetskoj izložbi u Parizu. Bio je jedan od osnivača Lade 1904. i član istog društva do 1910. Do početka rata bio je član Medulića, društva srpsko-hrvatskih umetnika. U njegovom slikarskom opusu srećemo brojne pejzaže, među kojima dominiraju oni iz okoline Dubrovnika, zatim brojne portrete, ali je negovao i istorijsko slikarstvo. Марко Мурат Murat Marko.jpg Информације Датум рођења 30. децембар 1864. Место рођења Лука Шипанска (Аустроугарска) Датум смрти 14. октобар 1944. Место смрти Дубровник (Југославија) Дела Марко Мурат (Лука Шипанска поред Дубровника, 30. децембар 1864. – Дубровник, 14. октобар 1944) — српски сликар који је након студија у Минхену, радио у Београду, а затим се у Дубровнику посветио бризи о културним споменицима као конзерватор. Стварао је пејзаже (махом из околине Дубровника), портрете и историјске композиције. Његово најпознатије дело је велика историјска композиција „Улазак (Долазак) цара Душана у Дубровник“, за коју је добио бронзану плакету на светској изложби у Паризу 1900. године. Био је римокатоличке вероисповести Живот и дело „Долазак цара Душана у Дубровник“ „Дах дубровачког пролећа“ Основну школу и гимназију је 1883. године завршио у Дубровнику и после је три године студирао теологију у Задру. 1886. године је отишао на студиј у уметничкој академији у Минхену у Немачку и диплпмирао је 1893. године а затим путовао по Риму и Паризу. Од 1898. се настанио у Београду и ту предавао у Другој београдској гимназији и Уметничко-занатској школи, а једно време је био и предавач цртања краљевићу Александру Карађорђевићу. У склопу делегације која је представљала Краљевину Србију на Светској изложби у Паризу 1900. године, Марко Мурат се представио историјском композицијом „Улазак (Долазак) цара Душана у Дубровник“, за коју је награђен бронзаном плакетом. Поред њега, у делегацији је учествовао и Паја Јовановић са монументалном композицијом „Проглашење Душановог законика“, за коју је добио златну плакету. За време рата је био у Дубровнику и ту је хапшен и прогањан (као Србин, католичког верског опредељења) од аустријских власти. После рата је постао управник за надлештво уметности и споменике у Дубровнику. Био је један од првих импресиониста на словенском југу који је доследно радио у пленеру и тако израдио многе пејзаже из Дубровника и његове околине а радио је и историјске композиције као и портрете. Временом је његова палета постала затворенија и ликови пластичнији. Излагао је на свим значајнијим изложбама у Југославији у Београду и Загребу али и у иностранству у Софији, Минхену, Паризу, Риму, Бечу, Лондону итд.

Prikaži sve...
85,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Prikaži sve...
75,172RSD
forward
forward
Detaljnije

The Laserworld CS-2000RGB is a RGB laser system with a total output power of up to 2,000mW. The red deode laser module with a wavelength of 650nm, the green DPSS laser module with a wavelength of 532nm and the royal-blue deode laser module with a wavelength of 445nm ensure brilliant colors and powerful laser beams. The projector has good beam specifications with a beam diameter of about 3mm and beam divergence of 2.0mrad. At the same time it offers a galvo system with up to 30kpps as well as a scan angle of up to 40°. The Laserworld CS-2000RGB has a professional ILDA interface. Thus own or pre-programmed lasershows can be shown by use of a laser control software, e.g. of Phoenix or Pangolin. Through DMX about 200 preset patterns, like waves, tunnels, circles etc. can be projected in different colors and in a various speed. The laser system has an automatic mode, which runs the pre-programmed patterns without assistance. If the music mode is active, the laser system projects according to the sound. For the music mode the sensitivity of the mircophone can easily be set on the rear side of the projector. There is a key switch, an interlock interface and an on-off switch at the rear side of the device. The Laserworld CS-2000RGB is a powerful whitelight laser systems. This device is well suited for professional applications and it is often used in medium to larger sized clubs and discos as well as for the use in any party location. Technical Specifications: min. typ. total power: 1.500mW 2.000mW power red: >500mW / 650nm power green: >200mW / 532nm power blue: >800mW / 445nm beam specs (full angle): ca. 3mm / 2mrad laser source: Deode, DPSS Laser laser class: 4 operation modes: auto, music, DMX, ILDA scanner: galvo system, 30kpps @4° scan angle: 40° max. basic patterns: ca. 200 (layers, tunnels, fences, waves, ect.) accessories: power cable, manual, interlock connector, key power supply: 85V - 250V AC power consumption: 120 W dimensions: 315/335/110 mm weight: 6.1 kg

Prikaži sve...
146,791RSD
forward
forward
Detaljnije

Tehnička specifikacija - RDMX - Remote DMX Addressing - USITT DMX-512 (16-bit resoultion) - 16 DMX Channels - On board menu settings - 3-pin & 5-pin XLR serial input/output - High output luminous-parabolic dichroic reflector - Beam Angle 22-degrees - 10 Dichroic filters, 7 color, UV, CTO, CTB + White - CMY color mixing - 2 gobo wheels, 14 total gobos, 11 metal, 3 glass - 7 interchangeable, indexable, rotating gobos plus open - 7 interchangeable, static gobos plus open - Metal Gobo Size: 26.9mm outside diameter, 23mm image diameter - Glass Gobo Size: 26.7mm outside diameter, 23mm image diameter - Gobo Overlay (Gobo Morphing) - Variable speed strobe effect (1-13) flashes per second - Pre-set variable/random strobe and dimming pulse effect - Dual Flag mechanical dimming system - Beam narrow to wide (5% - 100%) - Variable speed iris macros - Small to large and large to small - Hard edge to soft edge frost - Effect wheel with 3-facet rotating/Indexing Prism & 3D Glass Prism - Both directions at variable speeds - Macro-function for rotating gobos/rotating prisim combinations - Motor driven focus from near to far - Philips +éÔÇťFast Fit MSR300 (300W, 8500±K, 3000 HRS) - Automatic Pan /Tilt position correction - Pan/Tilt Lock - Maximum PAN-movement 630± in 2.0 secs (default) or 540± / 16 bit - Maximum TILT-movement 265± in 1.5 secs / 16 bit - Vector Mode with blackout - Electronic Power Supply Multi-voltage: AC 98V ~ 240V 50/60Hz - Dimensions (LxWxH): 56x356x572mm - Weight: 23.5 kg

Prikaži sve...
290,478RSD
forward
forward
Detaljnije

92 x 9 cm na zalost, polomljen pa zalepljen na jednom mestu (sredina) poprecno pri vrhu,sa obe strane pise BEOGRAD (cirilicom i latinicom) nize dole,pise: RADIO DRS ; a sa druge strane : 1977 drvo (hrastovina iz kolubare), rucni rad naiva, brut art. folk art, primitive & outsider art samo srbija ovaj predmet ne saljem u inostranstvo serbia only I do not send this item abroad Dragiša Stanisavljević (Jabučje, 1921 – 21. avgust 2012) bio je vajar, klasik naivne umetnosti Srbije. Rođen je 1921. godine u Jabučju kod Valjeva, Srbija. Skulpturom se bavio od 1958. Život na selu i vaspitanje u duhu patrijarhalnih načela, zavičajno okruženje stoletnim šumama podstakli su svakako njegov nagon za slobodom i oblikovanjem. Apsolutni je samouk, snažnog osećaja za stilizaciju forme. Umro je 2012. godine u Jabučju. Frontalnost i jednostavnost u izrazu, arhaično shvatanje forme, nesvesno su postignuti. Iz crnih, stoletnih debala umetnik oslobađa čistu formu, gladeći je do sjaja. Zaobljava je i ističe njenu organsku bit. Završava ono što je priroda davno započela. Sve je stilizovano gotovo do ogoljene, osnovne praforme, redukovano s izrazitim osećajem za meru, kakav su posedovali samo izvorni umetnici primitivnih kultura. Instiktivno stvaralaštvo ovog umetnika koje traje već više od pet decenija, ukazuje na snagu autentičnosti njegovih originalnih formi, na vezu između praiskonskog i modernog senzibiliteta likovnog izražavanja. Stoletna hrastovina koju vadi iz korita obližnje reke, nosi sama po sebi neki tajanstveni trag na svojoj materiji, vrstu patine. Sa izrazitim osećajem za harmoniju, bez gestova, sa interesovanjem za duhovnu podlogu svojih likova. Dragiša nesvesno shvata ulogu forme u postizanju univerzalnog. Reljefno shvatanje forme sa izraženim vertikalnim komponovanjem pomoćiće umetniku u njegovoj jednostavnosti izraza naročito kada za motiv bira filozofska razmišljanja o odnosima ljudi, njihovim sudbinama, skrivenim osobinama, njihovom grehu ili molitvi. Izlagao je samostalno i grupno počev od 1964. godine, u zemlji i inostranstvu, kao i na gotovo svim međunarodnim izložbama naivne i marginalne umetnosti (svetskim trijenalima u Bratislavi, počev od šezdesetih godina, tematskim izložbama u Martinjiju, Parizu, Pragu, Budimpešti itd.) Za svoje monumentalne skulpture, dobijao je više nagrada i priznanja, od kojih je najznačajnija Nagrada za ukupan umetnički rad na 10. Bijenalu naivne i marginalne umetnosti, 2001. godine u MNMU, Jagodina, Srbija. ------------------------------------- Dragiša Stanisavljević rođen je u selu Jabučju – Srbija 1921. godine, gde je proveo čitav svoj život i umro 2012. u svojoj 91. godini. Potiče iz skromne porodice ali, umetnički veoma obdarene. Za Dragišu i njegovog sina Milana akademik Ivan Tabaković tvrdio je da su: ,,…bili i ostali istinski nukleusi vajarske umetnosti…”. Umetnikova sestra Ranka Dinić sa uspehom piše poeziju, a u svet likovne umetnosti sa žarom i uverenjem Stanisavljevića upustila se i unuka Ivana. Vaspitavan u duhu patrijarhalnih načela, rano je naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik, obrađivao zemlju, a bio je vičan i mnogim zanatima i poslovima. Kuća, ograda, pokućstvo – delo su Dragišinih ruku. Zimske večeri prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta i prodavao ih, kako bi dodatno popravio svoje prihode. Tako se dogodilo da ovi predmeti dođu u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih umetnika. Posetio je Dragišu u Jabučju. Među rezbarenim kutijama, koricama u drškama za noževe, sviralama i štapovima, primetio je i nekoliko zabačenih, prašnjavih figura. Dragiša mu je objasnio da su to nezavršeni radovi, i da slične ,,nezavršene” figure, radi i njegov sin Milan. Upravo ti, ,,nezavršeni” sumarno obrađeni kipovi imali su snagu neposrednosti i prizvuke originalnosti koje je profesor naslućivao i priželjkivao. Uticaj stručnjaka na pojedine naivne umetnike bio je od velikog značaj u formiranju njihove umetničke ličnosti. Ali treba imati u vidu da su, pri tom, uvek bili presudni talenat i lična predispozicija autora. Uz potsticaj i podršku Ivana Tabakovića, Dragiša i Milan izlagali su zajedno već 1964. godine u Beogradskom grafičkom kolektivu. Ako posmatramo skulpturu “Troglavog” 1962. možda je predstava tri objedinjene figure u čvrsti stub, začetak nove legende o umetničkoj porodici sa dubokim korenjem i dugačkim trajanjem, čiji je začetnik Dragiša Stanisavljević, produžava je i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja unuka Ivana. ------------------------------------------------ Trpe Nikolovski o Dragiši Dragiša Stanisavljević vajar – naivac iz Jabučja godinama dokazuje da je kultura kad se lepota udruži sa istinom. Da vas upoznam sa pokojnim ocem..! Glosa: „Moj sin Milan, kad dovede prijatelje u našu kuću, koja je godinama već muzej naive, oronuo i dotrajao doduše, jer niko sem nas dvojice o njemu ne brine, pokazujući im skulpturu „Pokojnik”, a ja se odnegde pojavim na vratima, ima običaj da kaže: „E, sad, kad ste videli drvenog Dragišu, da vas upoznam i sa njenim autorom, mojim pokojnim ocem!” Piše Trpe Nikolovski Krevet je Dragiša napravio od tesanih dasaka hrastovine i ukrasio reljefnim predstavama Bogorodice sa Hristom, Arhanđela Mihajla, cara Lazara i carice Milice. Pored kreveta nalazi se masivni kovčeg sa ležećom figurom pokojnika sa šajkačom na glavi, šiljkanima na nogama, brič pantalonama, išaranim čarapama, vezenim jelekom, do grla zakopčanoj košulji, i rukama stisnutim uz telo. Sa strane kovčega izrezbarena je pogrebna povorka, utučenih ljudi, biće valjda, komšija i prijatelja. Više je nego očigledno da drveni „Pokojnik” ovde preuzima ulogu dvojnika samog umetnika. Zauzima Dragišino mesto na kovčegu sve dok on ne završi započete poslove u ovom životu. Izvajao ga je posle jedne preležane bolesti, da po narodnom običaju iznenadi smrt i preuzme zlo. – Kad dođe vreme, kad ja rešim – šali se, smejući se punim srcem Dragiša – ima da legnem na onaj krevet, pored ovog mog ispisnika, pa ujutro, ko se od nas dvojice probudi, taj će i da navabi živinu. A dotle, samo ću ovako da ga pokazujem ljudima. – Znate kako ga je radio, kako mu je uzimao meru – šali se sin Milan koji nas je krivudavim stazama i bogazama pored tamnavskih ugljenokopa, uz Kolubaru i dovezao do očevine u Jabučju, koju bi, kako reče, jer je zabita, dolazeći iz Beograda, teško mogli da nađemo . – Legao je na jednu dasku i rekao unuci da mu kredom povuće po dasci, baš tamo gde mu se završavaju šiljkani i šajkača, i obavezno ocrta i popola, gde je bio zategao pojas od pantalona. To su mu bile mere za skulpturu. Nije hteo da omane ni u milimetar, da ne napravi nekog drugog, nego sebe. – Bilo mi od tada nekoliko puta loše – nastavlja priču Dragiša – al’ zahvaljujući ovom mom dvojniku, dubleru, ja svanjivam svako jutro i idem za živinom, a ko zna da li bi tako bilo da se ovaj ovde nije opružio. No, ne uzima ni njega, biće da mu još nismo po volji, evo ga, leži, vidite ga… – smeje se šeretski naš domaćin. U sobi između kovčega i kreveta nalaze se skulpture „Molitva” i „Krilati anđeo”. Zidove sobe krase reljefni prikazi „Tajne večere”, „Skidanja s krsta” i mnoštvo ikona. Iz ove sobe proisteklo je Dragišino poimanje sveta i umetnosti sve što umetnik opaža i spoznaje u mirnom seoskom okruženju zelenih proplanaka oko Kolubare, ali i crnih ogromnih rupčaga tamnavskih ugljenokopa koji se neumitno približavaju prvim okućnicama rodnog mu Jabučja. – Ko smrt čeka – zagonetno će Dragiša – taj će otkriti sve što mu je na srcu. Ali, što više i što dublje saznaješ svoj život, tim manje veruješ da se on može uništi smrću. Za Dragišu je sve tema, pogotovo što je rano naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik i ratar, a bio je, i dandanji je, vičan i mnogim zanatima. Kuća, ograda, pokućstvo, sve je to delo Dragišinih ruku. Još kao dete, zimske večeri, prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta, poneke ih prodajući na beogradskim pijacama. I sve tako do 1964.godine, kada su njegove rukotvorine nekako došle u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih slikara. Uz podsticaj, podršku i na nagovor profesora, Dragiša i sin mu Milan, izlagali su zajedno sa njim svoje rezbarije u drvetu. Bilo je to pre tačno četrdeset godina u Beogradskom grafičkom kolektivu, a novinari nisu mogli čudom da se načude; profesor Tabaković izlaže zajedno sa dva vajara – naivca. Saživljenost sa prirodom i ljudima ogleda se i u izboru materijala u kome on i sin danas rade. Kao što je njegov pogled okrenut ka veri i mitu, tako je odabrao i drvo koje i samo ima svoju istoriju i legendu: crna hrastovinu koju vade iz tresetišta pored Kolubare. Prastara je, otporna i jaka, toliko čvrsta, da ponekad i tri testere „štilovke” odu na remont dok se skulptura napravi. – Vreme, voda i zemlja tvorili su njenu građu baš kao i ljude koje od nje vajam i režem – kaže Dragiša, milujući jedno od tri stabla visoka nekih tri do pet metara, širine oko dva metara, izvađenih sa tamnavskih kopova. – U oba slučaja reč je o životu, stradanju i ponovnom rađanju – nastavlja Dragiša. – Kao što selišće na stablu menja, tako prolazi i ljudski rod. Odlaze jedni, dolaze drugi ljudi, al’ za njima, treba nešto lepo da ostane. Ja se trudim, i uspevam. Moj Milan me je nadmašio u svemu, on me je i naučio nekim savršenstvima u skulpturi, pa na onu njegovu pošalicu da ljude upoznaje s pokojnim ocem ja uzvraćam; e, tako ti je kod nas Stanisavljevića, „od sina je ostanulo ocu”. Milan je vrhunski suklptor. Na meni prihvatljiv način prenosio mi je savete učenog profesora Ivana Tabakovića, preuzevši na sebe ulogu čuvara mojih, kako jednom neko napisa, u crnoj kolubarskoj hrastovini neiskvareno oblikovanih osećanja. Dragišu produžava i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja i unuka Ivana, koja nosi ime pokojnog profesora Ivana Tabakovića. A da sudbinski božji prst bude čudovišniji, rođena je istog dana kada je velikan srpske umetnosti preminuo. ANTRFILE: Divili se Evropljani, al’ i Amerikanci Dragišine skulpture nalaze se voljom ljudi kojima su se dopale, u kolekcijama bogatih na svih pet kontinenata. Dve godine, njegove skulpture, zajedno sa radovima slikara i naivaca iz Jugoslavije, obišle su čitavu Ameriku od Vašingtona do Tenseija. Ljudi su kupovali, divili se i uživali. – Ja se ne mučim dok radim. Ne tražim i ne izmišljam rešenja, koj’ će mi… Kad ne znam ‘de je čovek popola, šta mu je nagore, a šta nadole, ja legnem na deblo, unuka mi kredom il’ noktom, zabeleži kraj glave, stopala, i tu gde mi je kaiš na pantalonama, da imam celu figuru, i eto ti čoveka. Koja, druga mera, mi treba. Nikoja. Tako rezbareći izradio sam sve svece i vladare srpskog roda i poroda, od slavske mi ikone Svetog Đorđija, do Lazareve subote, gde je sedam likova na ikoni, sa crnim gavranom zloslutnikom nad glavom. I sve je to ovde, u ovoj mojoj kući, koja bi da je volje i para valjevskih i drugih vlasti, mogla i muzej da bude, da ljudi dolaze, gledaju i uživaju. ANTRFILE: Da spustim skulpturu, tu na Terazije – Imam jedan san – kaže Dragiša – Da me neko odvede kod gradonačelnika Beograda Radmile Hrustanović da mogu da joj pokažem skice za skulpturu koju sam namenio Beogradu. Da onda tu skulpturu uradim, za to još imam snage, i da bude jedno pet metara visoka i dva široka, od crne kolubarske hrastovine, koja je na dnu reke u mulju ležala neki kažu 10.000 a neki i 100.000 godina. Da onda ovde u selo dođe helikopter, da vežu lancima to moje delo i da ga spuste na Terazije, gde bi posle vekovima podsećalo na Dragišu Stanisavljevića iz Jabučja. Jeste, to sanjam. I da znate, srećan je onaj ko ima snove koji ga uspavljuju. Naspavao se toliko da mu se više i ne mili živeti, nego radostnik samo sanja… ----------------------------------------------------- He was born in Jabučje near Valjevo in 1921. He began doing sculpture in 1958. The life in the country under patriarchal principles, with century-old forests of his homeland and the impulse for modelling were basic motivational preferences of Dragiša Stanisavljević. Frontal aspect, simplicity of expression and archaic approach to form are unconsciously achieved. The artist liberated the form, polished it to brightness, made it round and emphasised its organic essence, thus completing what the nature had begun. Everything was stylised nearly to the bare, basic primordial form, and reduced with the pronounced sense for measure, which was known only to authentic artists of primitive cultures. More than five-decade-long instinctive and creative work of this artist pointed to the force of his authentic and original forms and the connection between primordial and modern sensibility of artistic expression. Age-old oak trunks which he tooled from the bed of the Kolubara River had a secret trace in its very substance, a kind of patina. With a pronounced sense of harmony, without gestures, expressive movements, but with interest in the spiritual background of his figures, Dragiša Stanisavljević understood the role of a form with the sensibility of a contemporary artist. Relief-like concept of form with pronounced vertical composition helped the artist with the simplicity of expression, especially when the selected motif was philosophical contemplation on human relationships, destinies, hidden characteristics, sins or prayers. He received many awards and recognitions for his monumental sculptures, among which the Award for Entire Artistic Work at the Tenth Biennial of Naïve and Marginal Art in Jagodina, 2001 was the most significant. He is a world classic. References: Oto Bihalji-Merin, Snovi i traume u drvetu, Beograd,1962 M. Bošković; M.Maširević, Samouki likovni umetnici u Srbiji, Torino,1977 Oto Bihalji-Merin; Nebojša Bato Tomašević, Enciklopedija naivne umetnosti sveta, Beograd, 1984 N. Krstić, Naivna umetnost Srbije, SANU, Jagodina, 2003 N. Krstić, Naivna i marginalna umetnost Srbije, MNMU, Jagodina, 2007 Lj. Kojić, Dragutin Aleksić, monografija, MNMU, Jagodina, 2007 N. Krstić, Histoire de Voire, Dragiša Stanisavljević,katalog, Pariz, 2012. N. Krstić, Outsiders, katalog, MNMU, Jagodina, 2013.

Prikaži sve...
100,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Dimenzije slike su 120cm x 85cm. Na blind ramu.

Prikaži sve...
210,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Profesionalno pozorišno svetlo Cameo F2 D PO LED fresnel spot svetlo sa mogućnošću podešavanja motkom i temperaturom boje od 5400 K Na licu mesta - Cameo F2 D PO kao profesionalni Fresnel reflektor sa podešavanjem motkom Karakteristike: - LED Fresnel sa temperaturom boje od 5,400 K i 15,000 lm učinkom - Savršena zamena za 1kW fresnele - Verodostojna reprodukcija boja, CRI od 96, TLCI od 97 - Laka operacija sa zemlje. Pan, tilt i zum podešavanje - Varijabilni zum od 15° do 40° - 16-bitno dimovanje sa 4 selektabilne krive i podesivim odzivom - Veoma efikasno hlađenje - RDM kompatibilan - Selektabilne PWM frekvencije do 25 kHz - Flicker free i tiha operacija - Idealan za TV, film, fotografiju i pozorište - Uključuje 8-way klapnu i ram za filtere Cameo F2 D PO je profesionalno fresnel svetlo sa visokokvalitetnim sočivom od 200 mm i ogromnim svetlosnim fluksom od 15,000 lm. Odličan izbor kada je neophodno izvršiti usmeravanje i podešavanje sa zemlje, bez potrebe za penjanjem na merdevine. Projektovani snop svetla ima meke ivice i kontinualno podešavanje širine od 15° do 40°. Ovo RDM kompatibilno spot svetlo poseduje jedan 240 W LED sa očekivanim životnim vekom od 50,000 sati, temperaturom boje od 5,400 K i veoma visok CRI (color rendering index) od 96, što znači da su boje osvetljenih površina prikazane realistično i verodostojno. F2 D PO pruža nekoliko različitih DMX modova i glatko 16-bitno dimovanje sa 4 krive i različitim odzivima. Takođe, nudi selekciju 6 PWM frekvencija od 800 Hz do 25 kHz za flicker free performans. Toplotna cev u kombinaciji sa temperaturom kontrolisanim ventilatorom osigurava efikasno hlađenje. Čvrsto liveno aluminijumsko kućište poseduje OLED displej i rotacioni enkoder za laku konfiguraciju, dok 5-pinski DMX i Power Twist ulazi i izlazi omogućavaju zgodno povezivanje. Uređaj se isporučuje sa klapnom, ramom i napojnim kabelom. Tehnički crtež Korisničko uputstvo DMX tabela Fotometrijska merenja Proizvod: LED FRESNEL spot svetlo Tip: Pozorišni fresnel Osnovne boje: Bela Broj LED-ova: 1 Tip LED-ova: 240 W Frekventi odziv: 1200 Hz , 12000 Hz , 2000 Hz , 25000 Hz , 3600 Hz , 800 Hz Ugao snopa: 15 - 40 °, Field Angle: 29 - 63 ° DMX ulaz: XLR 5-pinski DMX Izlaz: XLR 5-pinski DMX mod: 2-channel 1, 1-channel, 5-channel, 4-channel, 3-channel, 2-channel 2 DMX funkcije: strobe, Dimmer Fine, Dimmer Curve, Dimmer, Device Settings Samostalni modovi: Static, master / slave mode Kontrole: enkoder Indikatori: OLED Displej Napon napajanja: 100 V AC - 240 V AC Potrošnja energije: 250 W Strujni priključak: Neutrik PowerCon Svetlosni fluks: 15058 lm Materijal kućišta: Liveni aluminijum Boja kućišta: Crna Dimenzije sa nosačem: 270 x 292 x 322 mm Težina: 9 kg Pribor: Klapna, ram, napojni kabel

Prikaži sve...
195,610RSD
forward
forward
Detaljnije

Milan Kešelj (1947-2017) BEZ NAZIVA - ulje na medijapanu 35x55 cm, cca 2000. U izvornom stanju, neopremljeno. Dogovor moguć, pitanja u inbox ili telefonom. Pogledajte i ostale moje oglase.

Prikaži sve...
76,000RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj