Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
51-75 od 47586 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
51-75 od 47586 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Rezervni delovi
  • Tag

    Umetnost
  • Tag

    Evropa
  • Cena

    5,500 din - 8,999 din

15 x 4 x 2,3 cm drvo (hrastovina iz kolubare), rucni rad naiva, brut art. folk art, primitive & outsider art samo srbija ovaj predmet ne saljem u inostranstvo serbia only I do not send this item abroad Dragiša Stanisavljević (Jabučje, 1921 – 21. avgust 2012) bio je vajar, klasik naivne umetnosti Srbije. Rođen je 1921. godine u Jabučju kod Valjeva, Srbija. Skulpturom se bavio od 1958. Život na selu i vaspitanje u duhu patrijarhalnih načela, zavičajno okruženje stoletnim šumama podstakli su svakako njegov nagon za slobodom i oblikovanjem. Apsolutni je samouk, snažnog osećaja za stilizaciju forme. Umro je 2012. godine u Jabučju. Frontalnost i jednostavnost u izrazu, arhaično shvatanje forme, nesvesno su postignuti. Iz crnih, stoletnih debala umetnik oslobađa čistu formu, gladeći je do sjaja. Zaobljava je i ističe njenu organsku bit. Završava ono što je priroda davno započela. Sve je stilizovano gotovo do ogoljene, osnovne praforme, redukovano s izrazitim osećajem za meru, kakav su posedovali samo izvorni umetnici primitivnih kultura. Instiktivno stvaralaštvo ovog umetnika koje traje već više od pet decenija, ukazuje na snagu autentičnosti njegovih originalnih formi, na vezu između praiskonskog i modernog senzibiliteta likovnog izražavanja. Stoletna hrastovina koju vadi iz korita obližnje reke, nosi sama po sebi neki tajanstveni trag na svojoj materiji, vrstu patine. Sa izrazitim osećajem za harmoniju, bez gestova, sa interesovanjem za duhovnu podlogu svojih likova. Dragiša nesvesno shvata ulogu forme u postizanju univerzalnog. Reljefno shvatanje forme sa izraženim vertikalnim komponovanjem pomoćiće umetniku u njegovoj jednostavnosti izraza naročito kada za motiv bira filozofska razmišljanja o odnosima ljudi, njihovim sudbinama, skrivenim osobinama, njihovom grehu ili molitvi. Izlagao je samostalno i grupno počev od 1964. godine, u zemlji i inostranstvu, kao i na gotovo svim međunarodnim izložbama naivne i marginalne umetnosti (svetskim trijenalima u Bratislavi, počev od šezdesetih godina, tematskim izložbama u Martinjiju, Parizu, Pragu, Budimpešti itd.) Za svoje monumentalne skulpture, dobijao je više nagrada i priznanja, od kojih je najznačajnija Nagrada za ukupan umetnički rad na 10. Bijenalu naivne i marginalne umetnosti, 2001. godine u MNMU, Jagodina, Srbija. ------------------------------------- Dragiša Stanisavljević rođen je u selu Jabučju – Srbija 1921. godine, gde je proveo čitav svoj život i umro 2012. u svojoj 91. godini. Potiče iz skromne porodice ali, umetnički veoma obdarene. Za Dragišu i njegovog sina Milana akademik Ivan Tabaković tvrdio je da su: ,,…bili i ostali istinski nukleusi vajarske umetnosti…”. Umetnikova sestra Ranka Dinić sa uspehom piše poeziju, a u svet likovne umetnosti sa žarom i uverenjem Stanisavljevića upustila se i unuka Ivana. Vaspitavan u duhu patrijarhalnih načela, rano je naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik, obrađivao zemlju, a bio je vičan i mnogim zanatima i poslovima. Kuća, ograda, pokućstvo – delo su Dragišinih ruku. Zimske večeri prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta i prodavao ih, kako bi dodatno popravio svoje prihode. Tako se dogodilo da ovi predmeti dođu u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih umetnika. Posetio je Dragišu u Jabučju. Među rezbarenim kutijama, koricama u drškama za noževe, sviralama i štapovima, primetio je i nekoliko zabačenih, prašnjavih figura. Dragiša mu je objasnio da su to nezavršeni radovi, i da slične ,,nezavršene” figure, radi i njegov sin Milan. Upravo ti, ,,nezavršeni” sumarno obrađeni kipovi imali su snagu neposrednosti i prizvuke originalnosti koje je profesor naslućivao i priželjkivao. Uticaj stručnjaka na pojedine naivne umetnike bio je od velikog značaj u formiranju njihove umetničke ličnosti. Ali treba imati u vidu da su, pri tom, uvek bili presudni talenat i lična predispozicija autora. Uz potsticaj i podršku Ivana Tabakovića, Dragiša i Milan izlagali su zajedno već 1964. godine u Beogradskom grafičkom kolektivu. Ako posmatramo skulpturu “Troglavog” 1962. možda je predstava tri objedinjene figure u čvrsti stub, začetak nove legende o umetničkoj porodici sa dubokim korenjem i dugačkim trajanjem, čiji je začetnik Dragiša Stanisavljević, produžava je i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja unuka Ivana. ------------------------------------------------ Trpe Nikolovski o Dragiši Dragiša Stanisavljević vajar – naivac iz Jabučja godinama dokazuje da je kultura kad se lepota udruži sa istinom. Da vas upoznam sa pokojnim ocem..! Glosa: „Moj sin Milan, kad dovede prijatelje u našu kuću, koja je godinama već muzej naive, oronuo i dotrajao doduše, jer niko sem nas dvojice o njemu ne brine, pokazujući im skulpturu „Pokojnik”, a ja se odnegde pojavim na vratima, ima običaj da kaže: „E, sad, kad ste videli drvenog Dragišu, da vas upoznam i sa njenim autorom, mojim pokojnim ocem!” Piše Trpe Nikolovski Krevet je Dragiša napravio od tesanih dasaka hrastovine i ukrasio reljefnim predstavama Bogorodice sa Hristom, Arhanđela Mihajla, cara Lazara i carice Milice. Pored kreveta nalazi se masivni kovčeg sa ležećom figurom pokojnika sa šajkačom na glavi, šiljkanima na nogama, brič pantalonama, išaranim čarapama, vezenim jelekom, do grla zakopčanoj košulji, i rukama stisnutim uz telo. Sa strane kovčega izrezbarena je pogrebna povorka, utučenih ljudi, biće valjda, komšija i prijatelja. Više je nego očigledno da drveni „Pokojnik” ovde preuzima ulogu dvojnika samog umetnika. Zauzima Dragišino mesto na kovčegu sve dok on ne završi započete poslove u ovom životu. Izvajao ga je posle jedne preležane bolesti, da po narodnom običaju iznenadi smrt i preuzme zlo. – Kad dođe vreme, kad ja rešim – šali se, smejući se punim srcem Dragiša – ima da legnem na onaj krevet, pored ovog mog ispisnika, pa ujutro, ko se od nas dvojice probudi, taj će i da navabi živinu. A dotle, samo ću ovako da ga pokazujem ljudima. – Znate kako ga je radio, kako mu je uzimao meru – šali se sin Milan koji nas je krivudavim stazama i bogazama pored tamnavskih ugljenokopa, uz Kolubaru i dovezao do očevine u Jabučju, koju bi, kako reče, jer je zabita, dolazeći iz Beograda, teško mogli da nađemo . – Legao je na jednu dasku i rekao unuci da mu kredom povuće po dasci, baš tamo gde mu se završavaju šiljkani i šajkača, i obavezno ocrta i popola, gde je bio zategao pojas od pantalona. To su mu bile mere za skulpturu. Nije hteo da omane ni u milimetar, da ne napravi nekog drugog, nego sebe. – Bilo mi od tada nekoliko puta loše – nastavlja priču Dragiša – al’ zahvaljujući ovom mom dvojniku, dubleru, ja svanjivam svako jutro i idem za živinom, a ko zna da li bi tako bilo da se ovaj ovde nije opružio. No, ne uzima ni njega, biće da mu još nismo po volji, evo ga, leži, vidite ga… – smeje se šeretski naš domaćin. U sobi između kovčega i kreveta nalaze se skulpture „Molitva” i „Krilati anđeo”. Zidove sobe krase reljefni prikazi „Tajne večere”, „Skidanja s krsta” i mnoštvo ikona. Iz ove sobe proisteklo je Dragišino poimanje sveta i umetnosti sve što umetnik opaža i spoznaje u mirnom seoskom okruženju zelenih proplanaka oko Kolubare, ali i crnih ogromnih rupčaga tamnavskih ugljenokopa koji se neumitno približavaju prvim okućnicama rodnog mu Jabučja. – Ko smrt čeka – zagonetno će Dragiša – taj će otkriti sve što mu je na srcu. Ali, što više i što dublje saznaješ svoj život, tim manje veruješ da se on može uništi smrću. Za Dragišu je sve tema, pogotovo što je rano naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik i ratar, a bio je, i dandanji je, vičan i mnogim zanatima. Kuća, ograda, pokućstvo, sve je to delo Dragišinih ruku. Još kao dete, zimske večeri, prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta, poneke ih prodajući na beogradskim pijacama. I sve tako do 1964.godine, kada su njegove rukotvorine nekako došle u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih slikara. Uz podsticaj, podršku i na nagovor profesora, Dragiša i sin mu Milan, izlagali su zajedno sa njim svoje rezbarije u drvetu. Bilo je to pre tačno četrdeset godina u Beogradskom grafičkom kolektivu, a novinari nisu mogli čudom da se načude; profesor Tabaković izlaže zajedno sa dva vajara – naivca. Saživljenost sa prirodom i ljudima ogleda se i u izboru materijala u kome on i sin danas rade. Kao što je njegov pogled okrenut ka veri i mitu, tako je odabrao i drvo koje i samo ima svoju istoriju i legendu: crna hrastovinu koju vade iz tresetišta pored Kolubare. Prastara je, otporna i jaka, toliko čvrsta, da ponekad i tri testere „štilovke” odu na remont dok se skulptura napravi. – Vreme, voda i zemlja tvorili su njenu građu baš kao i ljude koje od nje vajam i režem – kaže Dragiša, milujući jedno od tri stabla visoka nekih tri do pet metara, širine oko dva metara, izvađenih sa tamnavskih kopova. – U oba slučaja reč je o životu, stradanju i ponovnom rađanju – nastavlja Dragiša. – Kao što selišće na stablu menja, tako prolazi i ljudski rod. Odlaze jedni, dolaze drugi ljudi, al’ za njima, treba nešto lepo da ostane. Ja se trudim, i uspevam. Moj Milan me je nadmašio u svemu, on me je i naučio nekim savršenstvima u skulpturi, pa na onu njegovu pošalicu da ljude upoznaje s pokojnim ocem ja uzvraćam; e, tako ti je kod nas Stanisavljevića, „od sina je ostanulo ocu”. Milan je vrhunski suklptor. Na meni prihvatljiv način prenosio mi je savete učenog profesora Ivana Tabakovića, preuzevši na sebe ulogu čuvara mojih, kako jednom neko napisa, u crnoj kolubarskoj hrastovini neiskvareno oblikovanih osećanja. Dragišu produžava i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja i unuka Ivana, koja nosi ime pokojnog profesora Ivana Tabakovića. A da sudbinski božji prst bude čudovišniji, rođena je istog dana kada je velikan srpske umetnosti preminuo. ANTRFILE: Divili se Evropljani, al’ i Amerikanci Dragišine skulpture nalaze se voljom ljudi kojima su se dopale, u kolekcijama bogatih na svih pet kontinenata. Dve godine, njegove skulpture, zajedno sa radovima slikara i naivaca iz Jugoslavije, obišle su čitavu Ameriku od Vašingtona do Tenseija. Ljudi su kupovali, divili se i uživali. – Ja se ne mučim dok radim. Ne tražim i ne izmišljam rešenja, koj’ će mi… Kad ne znam ‘de je čovek popola, šta mu je nagore, a šta nadole, ja legnem na deblo, unuka mi kredom il’ noktom, zabeleži kraj glave, stopala, i tu gde mi je kaiš na pantalonama, da imam celu figuru, i eto ti čoveka. Koja, druga mera, mi treba. Nikoja. Tako rezbareći izradio sam sve svece i vladare srpskog roda i poroda, od slavske mi ikone Svetog Đorđija, do Lazareve subote, gde je sedam likova na ikoni, sa crnim gavranom zloslutnikom nad glavom. I sve je to ovde, u ovoj mojoj kući, koja bi da je volje i para valjevskih i drugih vlasti, mogla i muzej da bude, da ljudi dolaze, gledaju i uživaju. ANTRFILE: Da spustim skulpturu, tu na Terazije – Imam jedan san – kaže Dragiša – Da me neko odvede kod gradonačelnika Beograda Radmile Hrustanović da mogu da joj pokažem skice za skulpturu koju sam namenio Beogradu. Da onda tu skulpturu uradim, za to još imam snage, i da bude jedno pet metara visoka i dva široka, od crne kolubarske hrastovine, koja je na dnu reke u mulju ležala neki kažu 10.000 a neki i 100.000 godina. Da onda ovde u selo dođe helikopter, da vežu lancima to moje delo i da ga spuste na Terazije, gde bi posle vekovima podsećalo na Dragišu Stanisavljevića iz Jabučja. Jeste, to sanjam. I da znate, srećan je onaj ko ima snove koji ga uspavljuju. Naspavao se toliko da mu se više i ne mili živeti, nego radostnik samo sanja… ----------------------------------------------------- He was born in Jabučje near Valjevo in 1921. He began doing sculpture in 1958. The life in the country under patriarchal principles, with century-old forests of his homeland and the impulse for modelling were basic motivational preferences of Dragiša Stanisavljević. Frontal aspect, simplicity of expression and archaic approach to form are unconsciously achieved. The artist liberated the form, polished it to brightness, made it round and emphasised its organic essence, thus completing what the nature had begun. Everything was stylised nearly to the bare, basic primordial form, and reduced with the pronounced sense for measure, which was known only to authentic artists of primitive cultures. More than five-decade-long instinctive and creative work of this artist pointed to the force of his authentic and original forms and the connection between primordial and modern sensibility of artistic expression. Age-old oak trunks which he tooled from the bed of the Kolubara River had a secret trace in its very substance, a kind of patina. With a pronounced sense of harmony, without gestures, expressive movements, but with interest in the spiritual background of his figures, Dragiša Stanisavljević understood the role of a form with the sensibility of a contemporary artist. Relief-like concept of form with pronounced vertical composition helped the artist with the simplicity of expression, especially when the selected motif was philosophical contemplation on human relationships, destinies, hidden characteristics, sins or prayers. He received many awards and recognitions for his monumental sculptures, among which the Award for Entire Artistic Work at the Tenth Biennial of Naïve and Marginal Art in Jagodina, 2001 was the most significant. He is a world classic. References: Oto Bihalji-Merin, Snovi i traume u drvetu, Beograd,1962 M. Bošković; M.Maširević, Samouki likovni umetnici u Srbiji, Torino,1977 Oto Bihalji-Merin; Nebojša Bato Tomašević, Enciklopedija naivne umetnosti sveta, Beograd, 1984 N. Krstić, Naivna umetnost Srbije, SANU, Jagodina, 2003 N. Krstić, Naivna i marginalna umetnost Srbije, MNMU, Jagodina, 2007 Lj. Kojić, Dragutin Aleksić, monografija, MNMU, Jagodina, 2007 N. Krstić, Histoire de Voire, Dragiša Stanisavljević,katalog, Pariz, 2012. N. Krstić, Outsiders, katalog, MNMU, Jagodina, 2013. -------------------------------------- Sveti Nikola (Patara, oko 270 — Mira, oko 345), u hrišćanstvu još poznat i kao Nikola Mirlikijski, Nikola Čudotvorac, svetac je u tradicionalnim crkvama, arhiepiskop Mire Likijske. U hrišćanstvu se poštuje kao čudotvorac, u istočnom hrišćanstvu još i kao zaštitnik putnika, zatvorenika i siromašnih, a u zapadnom hrišćanstvu još i kao zaštitnik gotovo svih slojeva društva, ali naročito dece. Često se prikazuje sa mitrom na glavi, simbolom njegovog episkopstva. Sveti Nikola je dao osnovu za stvaranje lika Santa Kloza. Na osnovu njegovih žitija, u kojima se govori o poklonu Svetog Nikole za tri kćerke siromašnog čovjeka, proizašao je običaj darivanja za Božić. U porti crkve Sv. Nikole u gradu Miri, gde je su bile nekad njegove mošti, nalazi se statua sveca u liku Deda Mraza (Božić Bate), a uz nju prikladna vreća poklona sa dečijim likovima. U drevnim žitijima Nikola Mirlikijsko obično se miješa sa Nikolom Patarskim zbog sličnih detalja u životima svetaca: oba su rodom iz Likije, bili su arhiepiskopi i poštovani su kao svetitelji i čudotvorci. Ove sličnosti su dovele do pogrešnog zaključka koji je postojao mnogo stoljeća, a to da je u istoriji crkve postojao samo jedan Sveti Nikola Čudotvorac. U Srpskoj pravoslavnoj crkvi Sveti Nikola se praznuje 22. (9) maja (prenos moštiju), 19. (6) decembra (dan smrti). Četvrtak je prema sedmičnom krugu bogosluženja u Pravoslavnoj crkvi posvijećen Svetom Nikoli, kao i Svetim apostolima.

Prikaži sve...
8,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Akademski slikar Nikola Ignjatović, slika iz 1962, ulje, nepoznat naziv, u veoma kvalitetnom ramu, dimenzije 82x63 cm.

Prikaži sve...
7,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Akvarel i tus na akvarel papiru 40 *30 cm. Akademski umetnik Ivana Petrovski Hvala sto kupovinom mojih radova ucestvujete u ostvarenju mog sna

Prikaži sve...
8,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Akvarel i tus na akvarel papiru 40 *30 cm. Akademski umetnik Ivana Petrovski Hvala sto kupovinom mojih radova ucestvujete u ostvarenju mog sna

Prikaži sve...
8,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Ново. У украсној кутији. Тврд повез. 30цм 288 страна

Prikaži sve...
7,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Kineska vaza umetnički rad specijalno radjena za poklon za zaštitu prirode tehnika izrade kloazon - porcelan na metalnoj podlozi. Doneta iz Kine potpisan majstor dimenzije: Visina 23 sirina 17

Prikaži sve...
7,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Dodatne informacije Pisac HENRYK TOMASZEWSKI Izdavač WYDAWNICTWO ARTYSTYCZNO GRAFICZNE – WARSZAWA Izdanje 1961 Povez TVRDI Stanje Vrlo Dobro

Prikaži sve...
7,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Gojko Subotić - Ohridska slikarska škola XV veka Izdavač: institut za istoriju umetnosti filozofskog fakulteta - BEOGRAD 1980 god. 237 str mape - ilustracije - fotografije , tvrdi povez, veći format Stanje: odlično

Prikaži sve...
6,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Dodatne informacije Pisac GRADIMIR M. MADŽAREVIĆ Izdavač SLUŽBENI GLASNIK – BEOGRAD Izdanje 2006 Povez TVRDI Strana 386 Stanje Vrlo Dobro

Prikaži sve...
8,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Slika bakrorez rađena na bakru ikona Sveti Nikola dimenzija 55x40cm vrlo dobro ocuvana.

Prikaži sve...
6,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Akvarelisana grafika Zima slikara Spejevic Predraga Speja iz 1996 godine ustakljena i uramljena dimenzija sa ramom 52x37cm ram je 1,5cm slika je lepa i dobro ocuvana.

Prikaži sve...
5,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Lambda sonda DOX-2008 sa četiri voda, dužina kabla 800mm, navoj M18x1.5 Audi A3 (8L) 96>03, A4 (8D, B5) 94>01, A4 (8E, B6) 00>04, A4 (8E, B7) 04>08, A4 Convertible (8H, B6, B7) 02>09, A6 (4B, C5) 97>05, Allroad (4BH) 00>05, TT (8N) 98>06 Seat Leon (1M) 99>06 Škoda Octavia (1U) 96>10, Superb (3U) 01>08 VW Bora (1J) 98>05, Golf IV (1J, 1E) 97>06, Lupo (6X, 6E) 98>05, New Beetle (9C, 1C, 1Y) 98>10, Passat (3B2, 3B5) 96>01, Passat (3B3, 3B6) 00>05, Phaeton (3D) 02>, Polo (6N2) 99>01, Polo (9N) 01>09 Kataloški broj: Denso DOX-2008 OE: AUDI 030906262D, AUDI 030906262E, AUDI 030906262L, AUDI 058906265C, AUDI 06A906262AM, AUDI 06A906262BB, AUDI 06A906262BL, AUDI 06A906262CT, AUDI 06C906265, AUDI 06C906265L, AUDI 06C906265M, AUDI 07C906262A, AUDI 07C906262H, SEAT 030906262D, SEAT 030906262E, SEAT 030906262L, SEAT 058906265C, SEAT 06A906262AM, SEAT 06A906262BB, SEAT 06A906262BL, SEAT 06A906262CT, SEAT 06C906265, SEAT 06C906265L, SEAT 06C906265M, SEAT 07C906262A, SEAT 07C906262H, ŠKODA 030906262D, ŠKODA 030906262E, ŠKODA 030906262L, ŠKODA 058906265C, ŠKODA 06A906262AM, ŠKODA 06A906262BB, ŠKODA 06A906262BL, ŠKODA 06A906262CT, ŠKODA 06C906265, ŠKODA 06C906265L, ŠKODA 06C906265M, ŠKODA 07C906262A, ŠKODA 07C906262H, VOLKSWAGEN 030906262D, VOLKSWAGEN 030906262E, VOLKSWAGEN 030906262L, VOLKSWAGEN 058906265C, VOLKSWAGEN 06A906262AM, VOLKSWAGEN 06A906262BB, VOLKSWAGEN 06A906262BL, VOLKSWAGEN 06A906262CT, VOLKSWAGEN 06C906265, VOLKSWAGEN 06C906265L, VOLKSWAGEN 06C906265M, VOLKSWAGEN 07C906262A, VOLKSWAGEN 07C906262H Više informacija Proizvođač: Denso Corporation Japan Zemlja porekla: Japan Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
8,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Monroe prednji desni gasni amortizer OESpectrum Premium 742208SP Tip: 2,3 Ukoliko niste sigurni da li deo odgovara vašem vozilu pošaljite nam mail sa podacima o vozilu (marka i tip, godište, broj kubika i KW ili broj šasije). Podaci iz opisa su informativni i može doći do odstupanja kod pojedinih vozila. Peugeot 2008 (CU_) 1.2 VTi /1.2 THP 110/130 / 1.6 VTi / 1.4 HDi / 1.6 HDi / 1.6 BlueHDi 03/13> Kataloški broj: Monroe 742208SP OEM brojevi: 9676636780 9801894980 9810915480 9810915680 Proizvođač: Monroe - Tenneco Automotive Europe bvba Belgija Zemlja porekla: Belgija Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
8,690RSD
forward
forward
Detaljnije

Pločice za prednje kočnice Brembo P 23 141 garnitura 4 kom. Kočioni sistem Bosch, sa električnim indikatorom istrošenosti. WVA 23705, 23706 Alfa Romeo MiTo (955) 0.9 / 0.9 TwinAir / 1.4 (1096216>, 07/10>) / 1.4 (03/11>) / 1.4 TwinAir (1096216>) 07/10> Citroen E-Mehari E 06/16>, Nemo Box/Estate 1.3 BlueHDi / 1.3 HDi 75 / 1.3 HDi 80 10/10> Fiat 500 (312) 0.9 / 1.3 D MultiJet / 1.4 (ventilirajući disk) 10/07>, 500C (312) 0.9 12/13>, Grande Punto (199) 1.2 / 1.3 D MultiJet / 1.4 / 1.4 LPG 10/05>, Linea (323) 1.3 D MultiJet / 1.4 06/07>, Punto Evo (199) 1.2 / 1.3 D MultiJet / 1.4 10/09>, Punto Van (199) 1.3 D MultiJet / 1.4 (199BXB1A) / 1.4 LPG (199AXB1A) / 1.4 Natural Power 02/06> Peugeot Beeper (AA) 1.3 HDi 75 10/10>, Beeper Tepee 1.3 HDi 75 / 1.3 HDi 80 10/10> Detaljnije Brembo kataloški broj: P 23 141 OEM brojevi: 0071770098 0077365543 0077365857 0077366134 0077367327 1609253280 1618111580 4254C8 71770098 77365543 Proizvođač: Brembo S.P.A. Italija Zemlja porekla: Italija Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
5,680RSD
forward
forward
Detaljnije

Monroe prednji desni gasni amortizer OESpectrum Premium 742222SP Ukoliko niste sigurni da li deo odgovara vašem vozilu pošaljite nam mail sa podacima o vozilu (marka i tip, godište, broj kubika i KW ili broj šasije). Podaci iz opisa su informativni i može doći do odstupanja kod pojedinih vozila. Fiat 500L (351,352) 0.9 / 0.9 Natural Power / 1.4 / 1.4 LPG / 1.3 D Multijet / 1.6 D Multijet 09/12> Kataloški broj: Monroe 742222SP OEM brojevi: 51890102 51890112 51921499 51936077 51936078 51936543 51936544 51953286 51956060 51962803 51995855 Proizvođač: Monroe - Tenneco Automotive Europe bvba Belgija Zemlja porekla: Belgija Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
7,780RSD
forward
forward
Detaljnije

Pločice za prednje kočnice Brembo P 06 057 garnitura 4 kom. Kočioni sistem Teves, sa pripremom za indikator istrošenosti. WVA 23794, 23793 BMW 5 (E60) / 5 Touring (E61) 520 d / 520 i / 523 i / 525 d / 525 i 07/03>12/10 Detaljnije Brembo kataloški broj: P 06 057 OEM brojevi: 34112339267 34112339268 34116763617 34116763618 Proizvođač: Brembo S.P.A. Italija Zemlja porekla: Italija Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
5,630RSD
forward
forward
Detaljnije

Protokomer / MAF senzor Bosch 0 280 218 116 (ukoliko niste sigurni za deo koji vam je potreban pošaljite nam broj šasije i naziv dela na mail, sms ili viber) Lada 110 (2110) 1.5 01/95>12/05, 111 1.5/1.5 16V/1.6 10/00>, 112 1.5/1.5 16V 01/95>12/05, Kalina I Hachback (1119) / Combi (1117) / Saloon (1118) 1.4 16V/1.4 16V LPG/1.6 10/04>12/13, Niva (2121) 1.7i 4x4 10/00>, Niva II (2123) 1.7 / 1.7 LPG 09/02>, Priora Hatchback (2172) / Combi (2171) 1.6 12/08> Kataloški broj: Bosch 0 280 218 116 OEM: 21083-1130010-20 Proizvođač: Robert Bosch GmbH Nemačka Zemlja porekla: Nemačka Uvoznik: Robert Bosch d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
6,640RSD
forward
forward
Detaljnije

Pločice za prednje kočnice Brembo P 06 049 garnitura 4 kom. Kočioni sistem Teves, sa pripremom za indikator istrošenosti. WVA 24170, 24171 BMW X4 (F26) M 40 i 11/14>, X5 (E70) 3.0 d / 3.0 sd (10/08>) / 3.0 si / 4.8 i xDrive (disk fi 348mm) / xDrive 30 d / xDrive 30 i / xDrive 35 d (10/08>) / xDrive 35 i / xDrive 40 d / xDrive 40 i / xdrive 48 i (disk fi 348mm) 02/06>06/13, X5 (F15,F85) sDrive 25 d / xDrive 25 d / xDrive 28 i / xDrive 30 d / xDrive 35 i / xDrive 40 d / xDrive 40e 07/13>, X6 (E71,E72) xDrive 30 d / xDrive 35 d / xDrive 35 i / xDrive 40 d 06/07>06/14, X6 (F16,F86) xDrive 28 i / xDrive 30 d / XDrive 35 i / xDrive 40 d 08/14> Detaljnije Brembo kataloški broj: P 06 049 OEM brojevi: 34114074370 34116778403 34116779293 34116852253 34116857096 Proizvođač: Brembo S.P.A. Italija Zemlja porekla: Italija Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
7,360RSD
forward
forward
Detaljnije

Pločice za prednje kočnice Brembo P 59 084 garnitura 4 kom. Kočioni sistem Teves, sa akustičnim indikatorom istrošenosti. WVA 22123, 22124 Opel Corsa E / Corsa E Van (točkovi 14") 1.0 / 1.2 / 1.3 CDTI / 1.4 / 1.4 LPG / 1.4 Turbo 09/14> Vauxhall Corsa E / Corsa E Van 08/14> Detaljnije Brembo kataloški broj: P 59 084 OEM brojevi: 1605280 95517028 Proizvođač: Brembo S.P.A. Italija Zemlja porekla: Italija Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
6,190RSD
forward
forward
Detaljnije

Pločice za prednje kočnice Brembo P 06 021 garnitura 4 kom. Kočioni sistem Teves, sa pripremom za indikator istrošenosti. WVA 21486, 21642 Alpina B10 / B10 Estate (E39) 4.6 V8 12/96>09/02 BMW 5 / 5 Touring (E39) 520 d / 520 i / 525 d / 525 i / 530 d / 530 i / 535 i / 540 i / M5 09/97>05/04, 7 (E38) 740 i/iL 10/94>11/01, X3 (E83) 3.0 sd / xDrive 35 d 09/06>08/11, X5 (E53) 3.0 d / 3.0 i / 4.4 i 05/00>12/06 Detaljnije Brembo kataloški broj: P 06 021 OEM brojevi: 34111163307 34111165227 34112157589 34112180419 34112229031 34112282165 34112282166 34112282556 34112357230 34113427503 34116761252 Proizvođač: Brembo S.P.A. Italija Zemlja porekla: Italija Uvoznik: Sanel d.o.o. Beograd Nisu nađene recenzije Ocenite ovaj proizvod Podelite vaše utiske sa ostalim kupcima Napišite recenziju Proizvođač: Zemlja porekla:

Prikaži sve...
6,130RSD
forward
forward
Detaljnije

Beograd 2003. Tvrd povez, zaštitni omot, bogato ilustrovano, veliki format (29 cm), 365 strana. Napomena: knjiga je nekorišćena (nova). T1 U ovom tekstu dolazi do prožimanja različitih interpretativnih matrica, ne odvajaju se, već prepliću činjenice umetnikove biografije sa ikonografskim, morfološkim i sadržajnim analizama umetničkog dela i vodi se računa o kulturološkom i sociološkom kontekstu umetnikovog formiranja i delovanja. Ovaj tekst može se shvatiti kao «korekcija» jednog pristupa koji prihvata mnoga zatečena mišljenja ali se ni sa jednim u celini ne usaglašava, nego želi da ih dopuni aparatom koji mogu da ponude «metodološki modeli socijalne istorije umetnosti». A to drugim rečima znači da se u ovom tekstu prevashodno razmatraju odnosi izmedu umetnika i društvene i kulturne sredine njegovog formiranja i delovanja, dakle, uticaji sredine na umetnika i povratni efekti umetnikovih poduhvata u promeni te iste sredine. (Iz recenzije dr Jerka Denegrija) Ova uzorna sveobuhvatna studija predstavlja novi doprinos tumačenju dela velikana srpskog slikarstva Petra Dobrovića. U drugom i drugačijem rakursu sagledavanja i razmatranja pokazuje suvereno vladanje pozitivnim dostignućima nove istorije umetnosti i primene inovativnih metodoloških zahvata. Reč je pre svega o metodu «intervencije», svojevrsne nadogradnje, ali i reakcije, na utemeljeni ili kanonizovani istoričarsko-umetnički pogled. «lntervencija», naročito u saglasju sa elementima nove sociologije umetnosti, otvara, na osnovu već postojećih ili recentnih saznanja i činjenica, nova pitanja, o poreklu i uslovima nastanka umetničkog dela i umetnikovog delanja, o mogućnostima drugačijeg pogleda na do sada već detaljno analizirani opus Dobrovićev. Ova metoda u tekstu Simone Čupić uspešno postavlja ta nova pitanja, ali jednako uspešno na njih i odgovara, donoseći nove ideje, zaključke i istine o ovom bogatom opusu. (Iz recenzije dr Lidije Merenik)

Prikaži sve...
5,990RSD
forward
forward
Detaljnije

VEZA GEB. STELUJUCA 14.5-35 90/110 388.350.29.1

Prikaži sve...
7,800RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlično stanje Bogato ilustrovano Балет је театарски облик игре који је почео да се развија у западној Европи током ренесансе (1300—1600). Балетска техника се састоји од стилизованих покрета и ставова који су развијени током векова у тачно одређен, иако донекле променљив, систем назван академски балет (франц. danse d’école). Сама реч балет означава и музичко дело у којем се користи играчка техника као главни начин изражавања радње. Оваква дела су често, али не и увек, праћена сценографијом и костимима. Сцена из балета „Дон Кихот” Балерине на слици Едгара Дега Балет Иако се сматра да је балет музичко-сценско дело које се користи само покретом, све чешће је да се уз оркестарску музику користи и солистичко или хорско певање (нпр. балет Грк Зорба познатог грчког композитора Микиса Теодоракиса). Врсте и форме балета Уреди Као и остали плесови, балет може бити групни наступ или соло извођење.[1] Постоје балети с радњом или без ње, те и музика програмска или апсолутна. Играчи каткад тумаче и апсолутну музику програмски. Садржај једног балета (нпр. Петрушка Стравинског) се може упоредити са опером. Радња се најрадије одвија тако да долази до смењивања солистичких партија, дуета (француски pas de deux) и групних наступа. Као епизода, балет се јавља и у опери, било без икакве везе с радњом (као у Травијати Ђузепеа Вердија) било да је уткан у збивање (на пример Баханал у Вагнеровом Танхојзеру). Балет као темељни плесни покрет Уреди Балет је једна од најстаријих плесних техника која је темељ свим осталим плесним стиловима. Балет карактеришу строге форме тела и отворени положај стопала, што значи да је цела нога заротирана из кука према споља за 90 ступњева. Балетна техника не познаје употребу силе и наглих покрета. Сви покрети морају бити контролисани и не смeју се изводити са згрченим мишићима, већ истегнутим у даљину. Елементи који се увежбавају су велики и мали чучњеви, истезање и дизање ногу, рад стопала, различити нагиби и ротације тела, различите врсте окрета (пируете) и скокова који се могу изводити из великога или малог чучња, с обе или једне ноге и сл. Балет није само за професионалце, већ је и изврсна активност за рекреативце. Разлика између рекреативног и професионалног бављења плесом је само у томе што рекреативци изводе мање компликоване елементе. Рекреативци такође не морају да имају степен отворености до пуних 90 степени, већ онолико колико то допуштају индивидуалне природне предиспозиције тела. Развој балета Уреди Балетне ципеле En pointe. Први почеци савременог балета јављаљу се у Италији у 15. веку одакле средином 16. века прелазе у Француску. Балет се усавршио у Француској, одакле се проширио и у друге земље. У почетку развоја, плесне сцене изводили су маскирани играчи, а касније се развио дворски балет као јединство игре, вокалне и инструменталне музике и говорног текста. Оснивањем балетских школа, од 1661. године почиње историја класичног професионалног балета у коме се инсистира на чистоти покрета и виртуозитету, изражајности, пантомими и лирској осећајности. То је заменило дотадашње строго конвенционалне геометријске покрете и немотивисан ток играчке радње. Романтични балет, инспирисан бајкама и легендама, интерпретиран је класичном балетском техником у коју све више улазе елементи темпераментних народних игара. До 1720-их година балет је почео да се приказује у операма широм Европе. Женски костими су постали лакши од тешких дворских костима, и ципеле са високим потпетицама су замењене нежним ципелицама које су дозвољавале слободније покрете. Подсукња, претеча хеланки, је постала саставни део костима како су сукње постајале све краће да би се показале ноге. У току времена сукње су се подизале колико су могле, да би на крају кулминирале у облику пачке. Увођење шпиц-патика у балет, које су давале потпору ногама и стопалима, дозволило је балеринама да се подигну на врхове прстију, што је помогло да се створи илузија одупирања гравитацији. Свако време ствара своју уметност. Тако се у наше доба уз класичан балет, који се и даље негује, развио модеран балет. Он тражи слободније и богатије покрете тела, који могу изразити мноштво мисли, осећања и тежњи данашњег човека и његовог живота. Почетком 20. века Сергеј Дјагиљев окупља младе кореографе и музичаре стварајући модеран балет који тежи јединству покрета и музике. Користећи естетске компоненте класичне балетске технике, древних и модерних народних и друштвених игара, савремени балетски израз има широк одјек: од играчког егзибиционизма преко усавршвања класичног академизма до револуционарних балета са идеолошком садржином. Звања балетских уметника Уреди Примабалерина асолута - највише звање за интерпретаторку класичног балета, додељено неколико пута у историји балетске уметности Бојана Жегарац и Константин Костјуков Примабалерина (жене) / првак балета (мушкарци) - најквалитетнији солисти трупе, који играју улоге првог фаха Солиста - балетски уметник (уметница) који изводи прве и друге улоге у представама или солистичке деонице (нумере) Ансамбл (мушки и женски) - балетски играчи који играју заједничке сцене, без појединачних деоница Термини у балету Уреди Кореографија - играчка уметност у целини коју изводи играч (балерина/балетан) или формација - група плесача. Дивертисман - концертни програм састављен од игара различитих по жанру и карактеру. Најпознатији и најизвођенији класични балети Уреди Сцена из балета „Лабудово језеро” „Лабудово језеро”, „Успавана лепотица”, „Ромео и Јулија”, „Дон Кихот”, „Пепељуга”, „Петрушка”, „Охридска легенда” и многи други. Балетски композитори Петар Иљич Чајковски Лабудово језеро Крцко Орашчић Успавана лепотица Адолф Адам Жизела Чезаре Пуњи Есмералда Лудвиг Минкус Дон Кихот Бајадера Лео Делиб Копелија Силвија Микис Теодоракис Грк Зорба Балет у Србији Стеван Христић Охридска легенда Зоран Мулић Вечити младожења Избирачица Референце Литература Balet Ples Igra Istorija teorija Knjige knjiga o baletu plesu igrama

Prikaži sve...
6,990RSD
forward
forward
Detaljnije

Akvarel na papiru iz 1987 godine. Dimenzije 32x23cm.

Prikaži sve...
6,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Ulje na lesonitu. Dimenzije sa ramom 53x46cm. Lesonit ispupčen.

Prikaži sve...
6,500RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj