Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Sve kategorije
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-25 od 3046 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-25 od 3046
1-25 od 3046 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Skulpture i maske
  • Tag

    Auto i moto
  • Cena

    20,000 din - 599,999 din

PTT: 2500 din LITIJUMSKA BATERIJA Motor bez četkica Snaga motora 250W Voltaža motora 36V Brzina 25km/h Maksimalna pređena udaljenost 30km Gume 20*1.75 Dužinja kočenja 5m Međuosovinsko rastojanje 1180mm Dimenzije: 1780x630x1110mm Litijumska baterija Dopuna potrošene energije 0.5kWh Prednja kočnica- bubanj Zadnja kočnica- bubanj Dva sedišta Korpa za stvari sa prednje strane Vreme punjenja baterije 6-8h LED svetlo prednje Displej Pedale 024/415-5300

Prikaži sve...
74,490RSD
forward
forward
Detaljnije

Gumeni čamac SEAL - 320 Classic (3.2 m), aluminijumski pod. Novo. `SEAL Company` d.o.o., se bavi prodajom čamaca na naduvavanje i RIB u Crnoj Gori. U 2020 godine mi smo otvorili predstavništvo u Beogradu. Čamci SEAL su izrađeni od najkvalitetnijih materijala. Nemačko 5-slojno PVC platno. Aluminijumski pod. Za sedišta i krmu mi koristimo specijalno izrađenu za čamce i jahte laminiranu vodootpornu pomorsku šperplocu. Čamac ima CE sertifikat i svu potrebnu dokumentaciju za registraciju. Karakteristike čamca: Ukupna dužina: 320 cm Ukupna širina: 145 cm Dužina kokpita: 229 cm Širina kokpita: 65 cm Prečnik tubusa: 40 cm Broj sekcija u tubusu: 3 + kobilica Debljina PVC platna: 0,7 mm Gustina PVC platna: 850 gr/m2 Nosivost: 450 kg Putnici: 4 Ukupna težina: 52 kg Visina krme: 39 cm Snaga motora: do 10 ks Dimenzije pakovanja: Torba sa čamcem: 90х65х30 cm Torba sa podom: 80x65x10 cm Oprema: Čamac (tubus); torba za pakovanje čamca; pajole (tvrdi pod); torba za pakovanje pajole; stringer; torba za pakovanje stringera; klupa (sedište); vesla aluminijumska; nožna pumpa; adapter za ventil; set za servisiranje (zakrpa i lepak); priručnik. Garancija: Na zalepljene šavove tubusa čamca – 24 meseca. Na furnituru i podove (pajole, klupe) – 12 meseci. U cenu je uračunat PDV.

Prikaži sve...
130,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Катализатор - конвертер издувних гасова Оригинал за модел Mazda Xedos 9 (Millenia) (TA шасија) 2.5 V6 24v (KL мотор) из 2000 године Исправно и употребљиво стање Керамика (саће) одлично очувана 1 комад са слике Кућиште има површинске корозије, тако да би то требало очистити Заштитни лим је местимично у лошем стању, све као што се и види на сликама mx/су

Prikaži sve...
41,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Zastava 101 Confort Garnitura Brava

Prikaži sve...
30,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Skulptura naivna umetnost naivni umetnik vajar Ilija Filipović figura rezbarena u drvetu dimenzija 31x5cm potpisana iz 1973 godine vrlo dobro ocuvana.

Prikaži sve...
24,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Катализатор DS 8430 - DS8430 / 893 178 A - 893178A Оригинал за Audi 90 2.3 e - 5 цилиндара, (5 брзина) из 1990 године 1 комад са слике Исправно стање, добро очуван Керамика (саће) у исправном и одлично очуваном стању Споља на катализатору има површинске корозије, тако да би то требало детаљно очистити и офарбати спољни део са термо бојом да би естетски био као нов На прирубници су одсечена сва три вијка, потребно их је избушити и ставити нове вијке да би се катализатор могао уградити на возило Каталошки број: 8A0131702NX - 8A0 131 702 NX /а/90/су/ Audi Cabrio. ACA MEX 1992 2000 ACA RDW 1992 2000 ACA USA 1994 1998 ACA ZA 1992 2000 Audi 80/90/Avant A80 RDW 1987 1989 A80 RDW 1990 1992 A80 RDW 1992 1993 A80 RDW 1994 1996 A80 USA 1988 1989 A80 USA 1990 1992 A80 USA 1993 1993 A80 USA 1994 1995 Audi 80/90/Avant quattro A80Q RDW 1987 1992 A80Q RDW 1992 1994 A80Q RDW 1995 1996 A80Q USA 1988 1992 A80Q USA 1993 1994 A80Q USA 1995 1995 Audi Coupe ACO RDW 1989 1994 Audi Coupe quattro ACOQ RDW 1989 1995 Audi Coupe quattro COUQ USA 1990 1991

Prikaži sve...
38,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Karakteristike:

Prikaži sve...
59,990RSD
forward
forward
Detaljnije

Drvena pedalina, spremna za koriscenje. Nema ostecenja. Vrseno je podsivanje iste, farbanje. Uz pedalinu idu gratis kolica na kojima stoji. Pedalina se nalazi u Bezdanu (opstina Sombor)

Prikaži sve...
120,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Zastava 1300 Ratkapne Garnitura Prva serija Tristać

Prikaži sve...
54,000RSD
forward
forward
Detaljnije

ZADNJI TRAP TORZIJA U IZVAREDNOM STANJU SKINUTA SA MODELA KOJI JE SAMO JEDNA SERIJA IZASLA 79 GODINE GUSANI TRAP NIKAD NE MOZE DA SKAPE KAO I STO JE OJACAN BALAN STANGLOM STO DAJE JACINU SAMOM TRAPU I STABILNOST AUTU ZATIM IMA GUMENE GRANICNIKE KAD SE AUTO PRETOVARI DA NE LENE DO ZEMLJE I ISKIDA SELEN BLOKOVE.JEDNOM RECJU ZAJEBALI SE STO SU NAPRAVILI OVAJ TRAP NA TU SERIJU JEL JE DUGOVECAN I ODGOVARA ZA SVE MODELE RENOA 4...

Prikaži sve...
20,000RSD
forward
forward
Detaljnije

ODLICAN MOTOR LEPO RADIO NIJE TROSIO ULJE SKINUT SA PEZO 306 98 GODISTE 1400 KUBIKA BENZINCA,ZA MOTOR NEMAM SAOBRACAJNU UZO JE VLASNIK VOZILA.NAPOMENA NAJBOLJE JE LICNO PREUZIMANJE NE ODGOVARAM AKO KURIRSKE SLUZBE NECE DA GA PREUZMU MOTOR...

Prikaži sve...
20,000RSD
forward
forward
Detaljnije

- Maksimalna sila dejstva: 10 metričkih tona - Težina alata u koferu: 28kg - Opseg izvlačenja cilindra: 322-452mm POGLEDAJTE I MOJE DRUGE PREDMETE NA LIMUNDU I KUPINDU SIFRA: xBTC9

Prikaži sve...
20,499RSD
forward
forward
Detaljnije

Prodajem ceo set - zamajac, korpa, lamela,druk lager, šrafovi. Proizvedeno u Engleskoj. Zamajac je FIKSNI i kod vozila koja su navedena u spisku ispod može da zameni plivajući zamajac! Broj dela: 415044510, LUK 415044510, OPEL 55568172, 616209, 93196710, SACHS 2294000996 OPEL ASTRA H 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 17361104 from Engine Number: 4609284 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 95000001 from Chassis No.: 98000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DTL], DOHC, 8v, 100BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 95000001 from Chassis No.: 98000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 OPEL ASTRA H ESTATE 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 17361104 from Engine Number: 4609284 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 95000001 from Chassis No.: 98000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DTL], DOHC, 8v, 100BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 95000001 from Chassis No.: 98000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 OPEL ASTRA H SPORT HATCH 1.9 CDTi [ from 2005, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 17361104 from Engine Number: 4609284 1.9 CDTI [ from 2006, [Z 19 DTL], DOHC, 8v, 101BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 95000001 from Chassis No.: 98000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 95000001 from Chassis No.: 98000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 OPEL ASTRA H TWINTOP 1.9 CDTi [ from 2005, [Z 19 DTH], 1910cc, 150BHP ] from Engine Number: 17361104 from Engine Number: 4609284 OPEL ASTRA H VAN 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 17361104 from Engine Number: 4609284 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 95000001 from Chassis No.: 98000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 OPEL SIGNUM 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Engine Number: 6011896 Transmission Type: F40 Transmission Type: M32 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 04511801 from Engine Number: 17361104 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 100BHP ] from Engine Number: 6011896 Transmission Type: F40 Transmission Type: M32 OPEL VECTRA C 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 91000001 from year: 2009 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 04511801 from Engine Number: 17361104 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 100BHP ] from Chassis No.: 91000001 from year: 2009 OPEL VECTRA C ESTATE 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 91000001 from year: 2009 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 04511801 from Engine Number: 17361104 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DTL], DOHC, 8v, 100BHP ] from Chassis No.: 91000001 from year: 2009 OPEL VECTRA C GTS 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 91000001 from year: 2009 1.9 CDTI [ from 2004, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 04511801 from Engine Number: 17361104 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DTL], DOHC, 8v, 100BHP ] from Chassis No.: 91000001 from year: 2009 OPEL ZAFIRA B 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DTH], DOHC, 16v, 150BHP ] from Engine Number: 04511801 from Engine Number: 17361104 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DTL], DOHC, 8v, 100BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009 1.9 CDTI [ from 2005, [Z 19 DT], SOHC, 8v, 120BHP ] from Chassis No.: 92000001 from Chassis No.: 9G000001 from year: 2009

Prikaži sve...
28,350RSD
forward
forward
Detaljnije

Novo iz originala.

Prikaži sve...
23,800RSD
forward
forward
Detaljnije

Radilica, Fiat - Lancia OEM kataloški originalni broj : 9629193588

Prikaži sve...
59,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Ležajevi točka set, za kamione ( 120 x 175 x 61,5 mm) SAF 3434301000

Prikaži sve...
24,900RSD
forward
forward
Detaljnije

MOTOR U DOSTA DOBROM STANJU LEPO PALIO DOBRO VUKO I NIJE TROSIO ULJE JEDINO TREBA ZAMENITI ULJE I FILTER ULJA POSTO JE PRILIKOM UDESA OSTETIO FILTER ULJA MALO,A SKINUT JE SA VOLSWAGEN POLO 2001 GODISTE 1900 KUBIKA DIZEL SA SDI MOTOROM I MOTOR POSEDUJE PAPIRE,STO SE TICE SLANJA SAMO LICNO POSTO NE PREUZIMAJU KURIRSKE SLUZBE MOTOR...

Prikaži sve...
40,000RSD
forward
forward
Detaljnije

OE 7E0407272AB-7E0407272AP-7E0407272S-7E0407272AHMESTO UGRADNJE - NAPREDPROIZVODJAČ-EURO DRIVESHAFTSUPOTREBLJEN U VOZILIMA VOLKSWAGEN TRANSPORTER T5Diesel 2.0 TDI od 2009... 84 KSVOLKSWAGEN TRANSPORTER T5Diesel 2.0 TDI od 2009... 102 KSVOLKSWAGEN TRANSPORTER T5Diesel 2.0 TDI od 2011... 114 KSVOLKSWAGEN TRANSPORTER T5Diesel 2.0 TDI od 2009... 140 KSVOLKSWAGEN MULTIVAN T5Diesel 2.0 TDI od 2009... 84 KSVOLKSWAGEN MULTIVAN T5Diesel 2.0 TDI od 2009... 102 KSVOLKSWAGEN MULTIVAN T5Diesel 2.0 TDI od 2009... 140 KS

Prikaži sve...
23,560RSD
forward
forward
Detaljnije

92 x 9 cm na zalost, polomljen pa zalepljen na jednom mestu (sredina) poprecno pri vrhu,sa obe strane pise BEOGRAD (cirilicom i latinicom) nize dole,pise: RADIO DRS ; a sa druge strane : 1977 drvo (hrastovina iz kolubare), rucni rad naiva, brut art. folk art, primitive & outsider art samo srbija ovaj predmet ne saljem u inostranstvo serbia only I do not send this item abroad Dragiša Stanisavljević (Jabučje, 1921 – 21. avgust 2012) bio je vajar, klasik naivne umetnosti Srbije. Rođen je 1921. godine u Jabučju kod Valjeva, Srbija. Skulpturom se bavio od 1958. Život na selu i vaspitanje u duhu patrijarhalnih načela, zavičajno okruženje stoletnim šumama podstakli su svakako njegov nagon za slobodom i oblikovanjem. Apsolutni je samouk, snažnog osećaja za stilizaciju forme. Umro je 2012. godine u Jabučju. Frontalnost i jednostavnost u izrazu, arhaično shvatanje forme, nesvesno su postignuti. Iz crnih, stoletnih debala umetnik oslobađa čistu formu, gladeći je do sjaja. Zaobljava je i ističe njenu organsku bit. Završava ono što je priroda davno započela. Sve je stilizovano gotovo do ogoljene, osnovne praforme, redukovano s izrazitim osećajem za meru, kakav su posedovali samo izvorni umetnici primitivnih kultura. Instiktivno stvaralaštvo ovog umetnika koje traje već više od pet decenija, ukazuje na snagu autentičnosti njegovih originalnih formi, na vezu između praiskonskog i modernog senzibiliteta likovnog izražavanja. Stoletna hrastovina koju vadi iz korita obližnje reke, nosi sama po sebi neki tajanstveni trag na svojoj materiji, vrstu patine. Sa izrazitim osećajem za harmoniju, bez gestova, sa interesovanjem za duhovnu podlogu svojih likova. Dragiša nesvesno shvata ulogu forme u postizanju univerzalnog. Reljefno shvatanje forme sa izraženim vertikalnim komponovanjem pomoćiće umetniku u njegovoj jednostavnosti izraza naročito kada za motiv bira filozofska razmišljanja o odnosima ljudi, njihovim sudbinama, skrivenim osobinama, njihovom grehu ili molitvi. Izlagao je samostalno i grupno počev od 1964. godine, u zemlji i inostranstvu, kao i na gotovo svim međunarodnim izložbama naivne i marginalne umetnosti (svetskim trijenalima u Bratislavi, počev od šezdesetih godina, tematskim izložbama u Martinjiju, Parizu, Pragu, Budimpešti itd.) Za svoje monumentalne skulpture, dobijao je više nagrada i priznanja, od kojih je najznačajnija Nagrada za ukupan umetnički rad na 10. Bijenalu naivne i marginalne umetnosti, 2001. godine u MNMU, Jagodina, Srbija. ------------------------------------- Dragiša Stanisavljević rođen je u selu Jabučju – Srbija 1921. godine, gde je proveo čitav svoj život i umro 2012. u svojoj 91. godini. Potiče iz skromne porodice ali, umetnički veoma obdarene. Za Dragišu i njegovog sina Milana akademik Ivan Tabaković tvrdio je da su: ,,…bili i ostali istinski nukleusi vajarske umetnosti…”. Umetnikova sestra Ranka Dinić sa uspehom piše poeziju, a u svet likovne umetnosti sa žarom i uverenjem Stanisavljevića upustila se i unuka Ivana. Vaspitavan u duhu patrijarhalnih načela, rano je naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik, obrađivao zemlju, a bio je vičan i mnogim zanatima i poslovima. Kuća, ograda, pokućstvo – delo su Dragišinih ruku. Zimske večeri prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta i prodavao ih, kako bi dodatno popravio svoje prihode. Tako se dogodilo da ovi predmeti dođu u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih umetnika. Posetio je Dragišu u Jabučju. Među rezbarenim kutijama, koricama u drškama za noževe, sviralama i štapovima, primetio je i nekoliko zabačenih, prašnjavih figura. Dragiša mu je objasnio da su to nezavršeni radovi, i da slične ,,nezavršene” figure, radi i njegov sin Milan. Upravo ti, ,,nezavršeni” sumarno obrađeni kipovi imali su snagu neposrednosti i prizvuke originalnosti koje je profesor naslućivao i priželjkivao. Uticaj stručnjaka na pojedine naivne umetnike bio je od velikog značaj u formiranju njihove umetničke ličnosti. Ali treba imati u vidu da su, pri tom, uvek bili presudni talenat i lična predispozicija autora. Uz potsticaj i podršku Ivana Tabakovića, Dragiša i Milan izlagali su zajedno već 1964. godine u Beogradskom grafičkom kolektivu. Ako posmatramo skulpturu “Troglavog” 1962. možda je predstava tri objedinjene figure u čvrsti stub, začetak nove legende o umetničkoj porodici sa dubokim korenjem i dugačkim trajanjem, čiji je začetnik Dragiša Stanisavljević, produžava je i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja unuka Ivana. ------------------------------------------------ Trpe Nikolovski o Dragiši Dragiša Stanisavljević vajar – naivac iz Jabučja godinama dokazuje da je kultura kad se lepota udruži sa istinom. Da vas upoznam sa pokojnim ocem..! Glosa: „Moj sin Milan, kad dovede prijatelje u našu kuću, koja je godinama već muzej naive, oronuo i dotrajao doduše, jer niko sem nas dvojice o njemu ne brine, pokazujući im skulpturu „Pokojnik”, a ja se odnegde pojavim na vratima, ima običaj da kaže: „E, sad, kad ste videli drvenog Dragišu, da vas upoznam i sa njenim autorom, mojim pokojnim ocem!” Piše Trpe Nikolovski Krevet je Dragiša napravio od tesanih dasaka hrastovine i ukrasio reljefnim predstavama Bogorodice sa Hristom, Arhanđela Mihajla, cara Lazara i carice Milice. Pored kreveta nalazi se masivni kovčeg sa ležećom figurom pokojnika sa šajkačom na glavi, šiljkanima na nogama, brič pantalonama, išaranim čarapama, vezenim jelekom, do grla zakopčanoj košulji, i rukama stisnutim uz telo. Sa strane kovčega izrezbarena je pogrebna povorka, utučenih ljudi, biće valjda, komšija i prijatelja. Više je nego očigledno da drveni „Pokojnik” ovde preuzima ulogu dvojnika samog umetnika. Zauzima Dragišino mesto na kovčegu sve dok on ne završi započete poslove u ovom životu. Izvajao ga je posle jedne preležane bolesti, da po narodnom običaju iznenadi smrt i preuzme zlo. – Kad dođe vreme, kad ja rešim – šali se, smejući se punim srcem Dragiša – ima da legnem na onaj krevet, pored ovog mog ispisnika, pa ujutro, ko se od nas dvojice probudi, taj će i da navabi živinu. A dotle, samo ću ovako da ga pokazujem ljudima. – Znate kako ga je radio, kako mu je uzimao meru – šali se sin Milan koji nas je krivudavim stazama i bogazama pored tamnavskih ugljenokopa, uz Kolubaru i dovezao do očevine u Jabučju, koju bi, kako reče, jer je zabita, dolazeći iz Beograda, teško mogli da nađemo . – Legao je na jednu dasku i rekao unuci da mu kredom povuće po dasci, baš tamo gde mu se završavaju šiljkani i šajkača, i obavezno ocrta i popola, gde je bio zategao pojas od pantalona. To su mu bile mere za skulpturu. Nije hteo da omane ni u milimetar, da ne napravi nekog drugog, nego sebe. – Bilo mi od tada nekoliko puta loše – nastavlja priču Dragiša – al’ zahvaljujući ovom mom dvojniku, dubleru, ja svanjivam svako jutro i idem za živinom, a ko zna da li bi tako bilo da se ovaj ovde nije opružio. No, ne uzima ni njega, biće da mu još nismo po volji, evo ga, leži, vidite ga… – smeje se šeretski naš domaćin. U sobi između kovčega i kreveta nalaze se skulpture „Molitva” i „Krilati anđeo”. Zidove sobe krase reljefni prikazi „Tajne večere”, „Skidanja s krsta” i mnoštvo ikona. Iz ove sobe proisteklo je Dragišino poimanje sveta i umetnosti sve što umetnik opaža i spoznaje u mirnom seoskom okruženju zelenih proplanaka oko Kolubare, ali i crnih ogromnih rupčaga tamnavskih ugljenokopa koji se neumitno približavaju prvim okućnicama rodnog mu Jabučja. – Ko smrt čeka – zagonetno će Dragiša – taj će otkriti sve što mu je na srcu. Ali, što više i što dublje saznaješ svoj život, tim manje veruješ da se on može uništi smrću. Za Dragišu je sve tema, pogotovo što je rano naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik i ratar, a bio je, i dandanji je, vičan i mnogim zanatima. Kuća, ograda, pokućstvo, sve je to delo Dragišinih ruku. Još kao dete, zimske večeri, prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta, poneke ih prodajući na beogradskim pijacama. I sve tako do 1964.godine, kada su njegove rukotvorine nekako došle u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih slikara. Uz podsticaj, podršku i na nagovor profesora, Dragiša i sin mu Milan, izlagali su zajedno sa njim svoje rezbarije u drvetu. Bilo je to pre tačno četrdeset godina u Beogradskom grafičkom kolektivu, a novinari nisu mogli čudom da se načude; profesor Tabaković izlaže zajedno sa dva vajara – naivca. Saživljenost sa prirodom i ljudima ogleda se i u izboru materijala u kome on i sin danas rade. Kao što je njegov pogled okrenut ka veri i mitu, tako je odabrao i drvo koje i samo ima svoju istoriju i legendu: crna hrastovinu koju vade iz tresetišta pored Kolubare. Prastara je, otporna i jaka, toliko čvrsta, da ponekad i tri testere „štilovke” odu na remont dok se skulptura napravi. – Vreme, voda i zemlja tvorili su njenu građu baš kao i ljude koje od nje vajam i režem – kaže Dragiša, milujući jedno od tri stabla visoka nekih tri do pet metara, širine oko dva metara, izvađenih sa tamnavskih kopova. – U oba slučaja reč je o životu, stradanju i ponovnom rađanju – nastavlja Dragiša. – Kao što selišće na stablu menja, tako prolazi i ljudski rod. Odlaze jedni, dolaze drugi ljudi, al’ za njima, treba nešto lepo da ostane. Ja se trudim, i uspevam. Moj Milan me je nadmašio u svemu, on me je i naučio nekim savršenstvima u skulpturi, pa na onu njegovu pošalicu da ljude upoznaje s pokojnim ocem ja uzvraćam; e, tako ti je kod nas Stanisavljevića, „od sina je ostanulo ocu”. Milan je vrhunski suklptor. Na meni prihvatljiv način prenosio mi je savete učenog profesora Ivana Tabakovića, preuzevši na sebe ulogu čuvara mojih, kako jednom neko napisa, u crnoj kolubarskoj hrastovini neiskvareno oblikovanih osećanja. Dragišu produžava i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja i unuka Ivana, koja nosi ime pokojnog profesora Ivana Tabakovića. A da sudbinski božji prst bude čudovišniji, rođena je istog dana kada je velikan srpske umetnosti preminuo. ANTRFILE: Divili se Evropljani, al’ i Amerikanci Dragišine skulpture nalaze se voljom ljudi kojima su se dopale, u kolekcijama bogatih na svih pet kontinenata. Dve godine, njegove skulpture, zajedno sa radovima slikara i naivaca iz Jugoslavije, obišle su čitavu Ameriku od Vašingtona do Tenseija. Ljudi su kupovali, divili se i uživali. – Ja se ne mučim dok radim. Ne tražim i ne izmišljam rešenja, koj’ će mi… Kad ne znam ‘de je čovek popola, šta mu je nagore, a šta nadole, ja legnem na deblo, unuka mi kredom il’ noktom, zabeleži kraj glave, stopala, i tu gde mi je kaiš na pantalonama, da imam celu figuru, i eto ti čoveka. Koja, druga mera, mi treba. Nikoja. Tako rezbareći izradio sam sve svece i vladare srpskog roda i poroda, od slavske mi ikone Svetog Đorđija, do Lazareve subote, gde je sedam likova na ikoni, sa crnim gavranom zloslutnikom nad glavom. I sve je to ovde, u ovoj mojoj kući, koja bi da je volje i para valjevskih i drugih vlasti, mogla i muzej da bude, da ljudi dolaze, gledaju i uživaju. ANTRFILE: Da spustim skulpturu, tu na Terazije – Imam jedan san – kaže Dragiša – Da me neko odvede kod gradonačelnika Beograda Radmile Hrustanović da mogu da joj pokažem skice za skulpturu koju sam namenio Beogradu. Da onda tu skulpturu uradim, za to još imam snage, i da bude jedno pet metara visoka i dva široka, od crne kolubarske hrastovine, koja je na dnu reke u mulju ležala neki kažu 10.000 a neki i 100.000 godina. Da onda ovde u selo dođe helikopter, da vežu lancima to moje delo i da ga spuste na Terazije, gde bi posle vekovima podsećalo na Dragišu Stanisavljevića iz Jabučja. Jeste, to sanjam. I da znate, srećan je onaj ko ima snove koji ga uspavljuju. Naspavao se toliko da mu se više i ne mili živeti, nego radostnik samo sanja… ----------------------------------------------------- He was born in Jabučje near Valjevo in 1921. He began doing sculpture in 1958. The life in the country under patriarchal principles, with century-old forests of his homeland and the impulse for modelling were basic motivational preferences of Dragiša Stanisavljević. Frontal aspect, simplicity of expression and archaic approach to form are unconsciously achieved. The artist liberated the form, polished it to brightness, made it round and emphasised its organic essence, thus completing what the nature had begun. Everything was stylised nearly to the bare, basic primordial form, and reduced with the pronounced sense for measure, which was known only to authentic artists of primitive cultures. More than five-decade-long instinctive and creative work of this artist pointed to the force of his authentic and original forms and the connection between primordial and modern sensibility of artistic expression. Age-old oak trunks which he tooled from the bed of the Kolubara River had a secret trace in its very substance, a kind of patina. With a pronounced sense of harmony, without gestures, expressive movements, but with interest in the spiritual background of his figures, Dragiša Stanisavljević understood the role of a form with the sensibility of a contemporary artist. Relief-like concept of form with pronounced vertical composition helped the artist with the simplicity of expression, especially when the selected motif was philosophical contemplation on human relationships, destinies, hidden characteristics, sins or prayers. He received many awards and recognitions for his monumental sculptures, among which the Award for Entire Artistic Work at the Tenth Biennial of Naïve and Marginal Art in Jagodina, 2001 was the most significant. He is a world classic. References: Oto Bihalji-Merin, Snovi i traume u drvetu, Beograd,1962 M. Bošković; M.Maširević, Samouki likovni umetnici u Srbiji, Torino,1977 Oto Bihalji-Merin; Nebojša Bato Tomašević, Enciklopedija naivne umetnosti sveta, Beograd, 1984 N. Krstić, Naivna umetnost Srbije, SANU, Jagodina, 2003 N. Krstić, Naivna i marginalna umetnost Srbije, MNMU, Jagodina, 2007 Lj. Kojić, Dragutin Aleksić, monografija, MNMU, Jagodina, 2007 N. Krstić, Histoire de Voire, Dragiša Stanisavljević,katalog, Pariz, 2012. N. Krstić, Outsiders, katalog, MNMU, Jagodina, 2013.

Prikaži sve...
100,000RSD
forward
forward
Detaljnije

MNOTOR U DOSTA DOBROM STANJU LEPO VUKO RADIO KO SAT ,NIJE TROSIO ULJE I SKINUT SA RENOA 4 TL 79 GODISTE 845 KUBIKA I IMA PAPIRE.NAPOMENA NE ODGOVARAM AKO KURIRSKE SLUZBE NECE DA GA PREUZMU TAKO DA JE NAJBOLJE LICNO PREUZIMANJE...

Prikaži sve...
20,000RSD
forward
forward
Detaljnije

OE 96625639-96852697-96625634-96865887-96961189PROIZVODJAČ-RED-LINE ITALYMESTO UGRADNJEUPOTREBLJEN U VOZILIMA CHEVROLET CAPTIVA2000 VCDI 16V 110 KWZ20S4(05/06->12/10) L26CHEVROLET EPICA2000 TDI 16V 110 KWZ20S4(06/06->) LT V250CHEVROLET NUBIRA2000 D 16V 89 KWZ20DM4(01/05->) J200OPEL ANTARA2000 CDTI 110 KWZ20DMH4(05/06->) auto rezervni delovi za Chevrolet Captiva,auto rezervni delovi za Opel Antara,chevrolet delovi,delovi za Daewoo

Prikaži sve...
31,752RSD
forward
forward
Detaljnije

OE 316076060272-31607593039UPOTREBLJENO U VOZILIMABMW 5 GT F07 xDrive Grand Turismo

Prikaži sve...
39,680RSD
forward
forward
Detaljnije

MESTO UGRADNJEUPOTREBLJEN U VOZILIMAKIABONGO Autobus2.7 D, 8V10/2003.2014.266559J2DizelKIABONGO Platforma/sasija2.7 D, 8V03/1997.09/1999.266561J2DizelKIAK2500 (SD)2.5 D, 8V01/2003.2014.247669D4BHDizelKIAK2700 (K62W)2.7 D, 8V03/1997.09/1999.266561J2DizelKIAK2700 (SD)2.7 D, 8V10/1999.2014.266559J2Dizel 253104E900-0K62Z15200C-0K62Z15200B-0K62Z15200A-0K60A15200C-0K60A15200B-0K60A15200A-S0K62Z15200B-0K63K15200-OK63K15200-KA2053-01333067-NISSENS-66646

Prikaži sve...
22,375RSD
forward
forward
Detaljnije

MESTO UGRADNJEUPOTREBLJEN U VOZILIMASUBARU FORESTER2000 D 16V 4WD 108 KWEE20Z4(03/13->) SJSUBARU FORESTER2000 TD 16V 108 KWEE204(09/08->) SHSUBARU IMPREZA2000 TD 16V 110 KWEE20Z4(05/08->)SUBARU LEGACY2000 TD 110 KWEE20Z4(06/08->)SUBARU LEGACY2000 TD OUTBACK 110 KWND4(06/08->)SUBARU OUTBACK2000 D 16V 110 KWEE204(09/09->)SUBARU OUTBACK2000 D 16V 110 KWEE20Z4(03/15->) BSSUBARU XV2000 D 16V 108 KWEE204(06/11->) 30100AA970-30210AA720-30502AA120-832459-RED-LINE-25SU024

Prikaži sve...
39,789RSD
forward
forward
Detaljnije

MESTO UGRADNJEUPOTREBLJEN U VOZILIMAMAHINDRA BOLERO2500 CRD 16V 79 KWND4(03/06->)MAHINDRA GOA2500 16V CRDE 79 KW483DLTC554(01/07->) Y4680MAHINDRA GOA2600 16V CRD 80.6 KWBJ4(11/07->) 0801BA0361N-0801CA0171N-0802CA0020N RED-LINE 25MH000

Prikaži sve...
27,420RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj