Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Opseg cena (RSD)
900,00 - 1 499,00
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
101-125 od 47423 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
101-125 od 47423 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Stručna literatura
  • Tag

    Džemperi, duksevi i kardigani
  • Tag

    Futrole
  • Cena

    900 din - 1,499 din

    Oglas

  • 20. Apr 2024.

  • Smederevska Palanka

  • kupindo.com

Jovanović, Tucović ZAPAŽANJA O DEJSTVU JONIZUJUĆEG ZRAČENJA NA SEME NEKIH EURAMERIČKIH TOPOLA Beograd, 1960. Udžbenički format, 28 strana. Lepo očuvana, sem što je požutela. Euroameričke topole s

Prikaži sve...
990RSD
forward
forward
Detaljnije

69, 480

Prikaži sve...
900RSD
forward
forward
Detaljnije

    Oglas

  • 20. Apr 2024.

  • Smederevska Palanka

  • kupindo.com

Beograd, 1988. Udžbenički format, 32 strane. Lepo očuvana, požutela, ima posvetu autora na prvom listu. Beograd, klima...

Prikaži sve...
1,290RSD
forward
forward
Detaljnije

Broširan povez, 119 + 55 + 52 strane, knjiga To Wish ima posvetu i pečat autora, ukupna težina 530 grama. ****

Prikaži sve...
999RSD
forward
forward
Detaljnije

    Oglas

  • 20. Apr 2024.

  • Smederevska Palanka

  • kupindo.com

Jovanović, Tucović Pojava mutantnih individua u generativnom potomstvu mečje leske Beograd, 1969. Udžbenički format, 12 strana. Lepo očuvana, spolja požutela. Mečja leska, Corylus colurna... s

Prikaži sve...
990RSD
forward
forward
Detaljnije

IZBORI U SRJ od 1990. do 1998. volja građana ili izborna manipulacija - Vladimir Goati Izdavač: CESID Beograd Godina izdanja: 1999. Povez: broš Broj strana: 303 Pismo: latinica Stanje: dobro

Prikaži sve...
1,450RSD
forward
forward
Detaljnije

Beograd 1997. Mek povez, 306 + 350 strana. Knjige su, bukvalno, kao nove. Francuski sociolog Serž Moskovisi (Serge Moskovici) rukovodilac je istraživanja na Visokoj školi društvenih nauka (Ecole des Hautes Etudes en Siences Sociales) u Parizu. Istakao se radovima iz oblasti istorije nauka, socijalne psihologije i političke psihologije. Objavio je i uredio veći broj knjiga, među njima Psihoanaliza, njena slika i njena publika (Psychanalyse, son image et son public, 1981), Ogled o ljudskoj istoriji prirode (Essai sur l`histoire humaine de la nature, 1984), Društvo protiv prirode (La societe contre nature, 1972), Psihologija aktivnih manjina (Psychologie des minorites actives, 1979), Socijalna psihologija (ur.) (Psychologie sociale, 1984). Njegovo kapitalno delo Doba gomile predstavlja kritičku analizu najvažnijih ostvarenja koja su mu prethodila u izuzetno važnoj, ali relativno zanemarenoj disciplini psihologije masa. Sadržaj: KNJIGA I NAPOMENA AUTORA UVOD Prvi deo: NAUKA O MASAMA I Pojedinac i masa II Pobuna masa III Šta da se radi pri pojavi masa? IV Istočnjački i zapadnjački despotizam Drugi deo : LE BON I STRAH OD GOMILA I Ko je bio Gistav Le Bon? II Makijaveli masovnih društava III Četiri razloga jednog ćutanja IV Otkriće gomila V Masovna hipnoza VI Duhovni život gomila Treći deo: GOMILE, ŽENE I LUDILO I Materija kolektiva: impulzivnost i kreativnost II Forma kolektiva: dogmatska i utopijska III Vođe gomile IV O prestižu V Strategije propagande i kolektivnog sugerisanja VI Zaključak Četvrti deo: PRINCIP VOĐE I Paradoks psihologije masa II Prirodne i veštačke gomile III Princip vođe KNJIGA II Peti deo : JAVNO MNJENJE I GOMILA I Sredstva informisanja su opijum naroda II Javno mnjenje, javnost i gomila III Zakon polarizacije prestiža IV Republika u Francuskoj: od demokratije masa do demokratije javnosti Šesti deo : NAJBOLJI UČENIK LE BONA I TARDA: SIGMUND FROJD I Crna mena doktora Frojda II Od klasične do revolucionarne psihologije masa III Tri pitanja psihologije masa. IV Gomile i libido V Poreklo afektivnih veza u društvu VI Eros i mimezis VII Kraj hipnoze Sedmi deo : PSIHOLOGIJA HARIZMATSKOG VOĐE I Prestiž i harizma II Postulat psihologije masa III Prvobitna tajna Osmi deo : HIPOTEZE O VELIKIM LJUDIMA I Čovek Mojsije II Porodični roman velikih ljudi III Izmišljanje naroda IV Mojsijevske i totemske vođe Deveti deo : PROFANE RELIGIJE I Tajna religije II Zabrana mišljenja III Kult oca PLANETARNO DOBA GOMILE

Prikaži sve...
990RSD
forward
forward
Detaljnije

Ivanka Nikolajević Stojković RANOVIZANTISKA ARHITEKTONSKA DEKORATIVNA PLASTIKA U MAKEDONIJI, SRBIJI I CRNOJ GORI Srpska akademija nauka Beograd 1957 Strana112 + 180 fotografija, Format: 24 x 17cm Sadržaj na slici, 180 fotografija u tablama na kraju knjige Meki povez, strane nerasečene - nečitano Tags: SANU RANOVIZANTIJSKA ARHITEKTONSKA DEKORATIVNA PLASTIKA U MAKEDONIJI, SRBIJI I CRNOJ GORI Arhitektura Spomenici Vizantija 24.02.2024.

Prikaži sve...
1,199RSD
forward
forward
Detaljnije

■ YUGOSLAVIA TODAY ▪︎Retko ▪︎Autor: George Oor ▪︎Povez: Tvrd ▪︎Br. Strana: 264str. bogato ilustrovana slikama u boji. ▪︎Stanje: Dobro očuvana

Prikaži sve...
1,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Detalji proizvoda Nema proizvoda na popustu

Prikaži sve...
1,400RSD
forward
forward
Detaljnije

Detalji proizvoda Nema proizvoda na popustu

Prikaži sve...
1,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Osluškivanje sebe - Elen Langer "Osluškivanje sebe" je knjiga autorke Elen Langer, koju mnogi smatraju ključnim delom u oblasti socijalne psihologije, posebno u kontekstu majndfulnesa ili usmerene pažnje. Kao profesorka na Univerzitetu Harvard, Langer je istaknuta autorka u domenu majndfulnesa, sve prisutnijeg pristupa u savremenom radu sa ljudima. Knjiga detaljno predstavlja koncept majndfulnesa kroz 50 eksperimenata i njihove rezultate, istražujući kako usmerena pažnja može unaprediti naš život i osloboditi naše mentalne potencijale. Autorica postavlja pitanja o tome kako usmerena pažnja može dovesti do promena u našim životima, zašto je sužena slika o sebi štetna, kako se nositi sa zaboravnošću, i kako usmerena pažnja može doprineti zdravijem starenju i kvalitetnijem životu. Ova knjiga pruža dragocen uvid u primenu tehnika majndfulnesa u različitim aspektima života, uključujući učenje, kreativnost, posao, porodične odnose i zdravlje. Kroz Langerovu perspektivu, čitaoci će otkriti kako odsustvo usmerene pažnje može ograničiti naše napore i izazvati dosadu, dok nas majndfulnes može usmeriti ka radosnijem i aktivnijem ispunjenju svakodnevnih aktivnosti. Ova knjiga je nezamenjiv resurs u oblasti psihoterapije, savetovanja i koučinga, odražavajući višedecenijska psihološka istraživanja o usmerenoj pažnji i njenom uticaju na naš život. "Osluškivanje sebe" je izrađena u mekom povezu, ima 205 strana, autor knjige je Elen Langer. Težina je 0.3 kg. Osluškivanje sebe cena Cena knjige "Osluškivanje sebe" je 1485,00 dinara. Cena sa popustom je 1262.00 din. Lako naručivanje putem našeg sajta i brza dostava

Prikaži sve...
1,411RSD
forward
forward
Detaljnije

našeg doba biblioteka ` PSIHA ` POBJEDA 1987. dobro očuvane Л

Prikaži sve...
1,199RSD
forward
forward
Detaljnije

Tvrd povez, dobro očuvana druga knjiga U2

Prikaži sve...
1,100RSD
forward
forward
Detaljnije

Tvrd povez, dobro očuvana K6

Prikaži sve...
1,100RSD
forward
forward
Detaljnije

Stanje:dosta dobro Izdavač:Partenon, Beograd Godina Izd.:2008 Korica:meka Pismo : latinica Ovo se ne kupuje svaki dan. Stanje proverite na slikama. U svakom slucaju, pitajte preko poruka, tražite dodatne slike na mail, proverite dali vam odgovara stanje, i dajte ponudu.. Ko je hrabar, neka ga samo posmatra. :) Uštedite na poštarini i kupite što više knjiga! SRETNO! ----- ZAG 2 -----

Prikaži sve...
950RSD
forward
forward
Detaljnije

UVOD U NEMAČKI POSLOVNI JEZIK Autor: Milica Vučković Stojanović Jedanaesto izdanje Izdavač: Ekonomski fakultet u Beogradu Povez: mek Godina izdanja: 2018 Knjiga je izuzetno dobro očuvana, bukvalno kao nova - stanje možete videti na fotografijama. s

Prikaži sve...
1,450RSD
forward
forward
Detaljnije

Izdavač Dečje novine Tvrdi povez sa zaštitnim omotom 350 stranica M4

Prikaži sve...
990RSD
forward
forward
Detaljnije

Izdavač Etnografski institut Meki povez 206 stranica M4

Prikaži sve...
990RSD
forward
forward
Detaljnije

Čarls Darvin - Čovekovo poreklo, ćirilica-s engleskog preveo Nedeljko Divac Izdavačka knjižara Gece Kona, Knez Mihailova 1 Beograd 1931. Tvrde korice Format: 13x17,5 cm 271 strana Na prvoj strani(unutrašnja strana naslovne korice ima neznatnog pisanja naliv perom, prvi prazan list pocepan u donjem desnom uglu, zadnje 3 strane i unutrašnja strana zadnje korice ispisane naliv perom, unutrašnjost knjige besprekorna.

Prikaži sve...
1,000RSD
forward
forward
Detaljnije

    Oglas

  • 19. Apr 2024.

  • Smederevska Palanka

  • kupindo.com

Publisher ‏ : ‎ John Wiley & Sons; First Edition (January 1, 1951)

Prikaži sve...
1,400RSD
forward
forward
Detaljnije

Zemlja Zderane Maske Aleks Borejn Samizdat 2001g./409 str. mek povez sa klapnama,odlicno ocuvana-kao nova -` Južna Afrika - Komisija za istinu i pomirenje b) Rasna diskriminacija - Južna Afrika/ Po nekim procenama došlo se do jezivog statističkog podatka da je u XX veku u ratu ubijeno 107.000.000 (sto sedam miliona) ljudi... Tragično je, ali više je ljudi ubijeno u XX veku nego u prethodnih 5.000 godina zajedno`... vr302

Prikaži sve...
1,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlično očuvano. Esotheria, 2004. Peto izdanje Kurs uputstava magijske teorije i prakse , Priručnik čuvenog nemačkog okultiste koji je stvorio jedan od najpoznatijih magijskih sistema. Franz Bardon (Katherein, blizu Opave, 1. prosinca 1909. - Brno, 10. srpnja 1958.), češki mađioničar, hermetički autor i okultist. Popularnost je stekao 1950-ih izdavanjem četiri knjige u kojima piše o hermetizmu i okultnom.[1] Sadržaj 1 Životopis 2 Djela 3 Bilješke 4 Vanjske poveznice Životopis Rodio se u obitelji kršćanskog mistika Viktora Bardona kao jedno od trinaestero djece.[2] Školovao se za industrijskog mehaničara u Opavi. Tijekom 1920-ih i 1930-ih godina djelovao je kao mađioničar pod scenskim imenom Frabato. Za vrijeme Drugog svjetskog rata nacisti su ga zatvorili u koncentracijski logor.[3] Poslije rata posvetio se hermetičkom učenju i pisanju knjiga. Godine 1958. uhićen je tijekom komunističkih čistki u Čehoslovačkoj zbog objavljivanja okultnih knjiga, da bi uskoro preminuo u bolnici u Brnu. Djela Inicijacija u hermetizam (1956.) Praksa magijske evokacije Ključ za pravu kabalu

Prikaži sve...
900RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlicno ocuvano... Žan-Pol Sartr (franc. Jean-Paul Sartre; Pariz, 21. jun 1905[3] — Pariz, 15. april 1980), bio je francuski filozof, romansijer, esejist i dramski pisac, tvorac ateističkog egzistencijalizma. Biografija Posle gimnazije upisao je prestižnu Visoku školu normi (1924),[4][5] u kojoj je sreo svoju buduću saputnicu Simon de Bovoar, kasnije utemeljivačicu feminizma i feminističke filozofije.[6] Po završetku studija radio je jedno vreme u Avru kao profesor filozofije, a zatim je otišao u Berlin, gde je proučavao Huserla i Hajdegera. Kada se vratio u Avr objavio je (1936) filozofske eseje Transcendencija Ega i Imaginacija, zatim (1939) Skica teorije emocija, kojima u Francusku donosi nemačku fenomenologiju i egzistencijalizam. Posle putovanja u Italiju (1936) ponudio „Galimaru“ roman Melanholija. Poznati izdavač ga je odbio. Ovo delo postaće 1938. Mučnina. Od tada pa sve do kraja života Sartr će nastupati na tri fronta: filozofskom, književnom i političkom. Njegova najznačajnija filozofska dela su Biće i ništavilo (1943), trotomni Putevi slobode (1945 — 1949; Zrelo doba, Odlaganje i Ubijene duše) i Kritika dijalektičkog uma (1960). Sartrovi pozorišni komadi Iza zatvorenih vrata (1945), Prljave ruke (1948) i Đavo i Gospod Bog (1951) stekli su svetsku slavu. Sem Mučnine od proznih dela na glasu je njegova zbirka pripovetaka Zid (1939) i autobiografska proza Reči (1964). Najbolji eseji su mu Bodler (1947), Sveti Žene, glumac i mučenik (o pesniku Žanu Ženeu, 1952), a poslednje Sartrovo delo je monumentalna studija o Floberu Porodični idiot (1971). Član Pokreta otpora i zarobljenik za vreme Drugog svetskog rata, bio je jedno vreme blizak komunistima, ali se s njima razišao još pedesetih godina. Protivio se sovjetskoj intervenciji u Mađarskoj, ratovima u Vijetnamu i Alžiru. Podržao je studentski pokret 1968. Bio je jedan od retkih intelektualaca sa Zapada koji je obišao komunističke zemlje, Sovjetski Savez (1954), Kinu (1956), Jugoslaviju (1958) i Kubu (1960). „Za svoj rad koji je, bogat u idejama i pun duha slobode i traganja za istinom, izvršio širok uticaj na naše vreme“, Žan-Pol Sartr je 1964. godine dobio Nobelovu nagradu za književnost, koju je odbio da primi, uz obrazloženje da je uvek odbijao zvanične počasti, i da ne želi da se ravna sa institucijama. Sartrova metafizika Baza za Sartrov egzistencijalizam nastala je u njegovom delu La Transcendance de l`Ego. Za početak, stvar u sebi je beskonačna i preplavljujuća. Svaku direktnu svest o stvari u sebi Sartr naziva „predreflektivna svest“. Svaki pokušaj da se stvar u sebi opiše, razume, istorizira itd. Sartr naziva „reflektivna svest“. Nema načina da reflektivna svest uključi predreflektivnu, i tako je refleksija (tj. ljudsko stanje) osuđena na stanovitu teskobu. Reflektivna svest u svim svojim oblicima (naučnom, umjetničkom i ostalima) može samo ograničiti stvar u sebi pokušavajući da je razume ili opiše. Iz toga proizlazi da je bilo koji pokušaj samospoznaje (samosvesti) uvek neuspešan koliko god se puta pokušao (samosvest je reflektivna svest preplavljujuće beskonačnosti). Kako bi rekao Sartr, (ili tačnije, prema jednom tumačenju Sartrovih reči), „Svest je svest same sebe u onoj meri u kojoj je svest transcendentnog objekta“. Sve to vredi i za spoznaju „drugoga“. „Drugi“ (jednostavno, bića koja nisu „ja“) je konstrukcija reflektivne svesti. Valja biti oprezan: reč je više o svojevrsnom upozorenju nego o ontološkom iskazu. Ipak, Sartr smatra solipsizam fundamentalnim za svako dosledno objašnjenje ljudskog stanja.[7] Sartr svoj solipsizam prevladava svojevrsnim ritualom. Samosvesti je potreban „Drugi“ kako bi pokazala i dokazala svoje vlastito postojanje. Ona ima „mazohističku želju“ da bude ograničena tj. ograničena reflektivnom svešću drugog subjekta. Ovo je metaforički izraženo u poznatoj rečenici iz Sartrovog dela Bez izlaza - Pakao, to su drugi (tj. ljudi). Mučnina i egzistencijalizam Sartr je 1938. napisao roman Mučnina (La Nausée), koji je na neki način poslužio kao manifest egzistencijalizma i do danas ostao jedna od njegovih najboljih knjiga. Na tragu nemačke fenomenologije, Sartr je držao da su naše ideje produkt iskustava iz stvarnog života, i da drame i romani koji opisuju takva fundamentalna iskustva vrede jednako koliko i diskurzivni eseji koji služe elaboraciji filozofskih teorija. S ovom mišlju, radnja romana prati istraživača Antoana Rokantana u gradiću nalik Avru, dok on polako postaje svestan da su neživi predmeti i situacije posve ravnodušni spram njegovog postojanja. Kao takvi, pokazuju se otpornima na svaki smisao koji im ljudska svest može pridati. Ova ravnodušnost „stvari u sebi“ (veoma sličnih „biću u sebi“ iz dela Biće i ništavilo) ima za posledicu sve veće isticanje slobode s kojom Rokantan može osećati i delovati u svetu. Kamo god se okrenuo, on pronalazi situacije prožete značenjima koje nose pečat njegovog postojanja. Odatle „mučnina“ iz naslova dela: sve što on susreće u svakodnevnom životu prožeto je užasnom slobodom. Pojam mučnine preuzet je iz Ničeovog Zaratustre, koji ga je koristio u kontekstu često mučnog kvaliteta postojanja. Koliko god čeznuo za nečim drugačijim ili nečim različitim, on ne može pobeći od bolnih dokaza svoje povezanosti sa svetom. U romanu se takođe na zastrašujući način ostvaruju neke Kantove ideje. Sartr se koristi idejom autonomije volje (idejom koja kaže da moral potiče od naše mogućnosti da biramo u stvarnosti, sažetom u glasovitom iskazu „[čovek je] osuđen na slobodu“) kako bi pokazao ravnodušnost sveta prema pojedincu. Sloboda koju je izložio Kant ovde je velik teret, jer sloboda da delujemo na predmete krajnje je uzaludna, a praktična primenjivost Kantovih ideja otklonjena je. Pripovetke iz Zida (Le Mur, 1939.) naglašavaju proizvoljan aspekt situacije u kojima se ljudi zatiču, te apsurdnost njihovih pokušaja da se racionalno nose s njima. Iz toga se kasnije razvila cela škola književnosti apsurda. Sartr i Drugi svetski rat Francuski novinari u poseti Džordžu Maršalu 1945. Sartr stoji (treći sleva). Godine 1939. Sartr je mobilisan u francusku vojsku u kojoj je služio kao meteorolog. Nemačka vojska zarobila ga je 1940. u gradu Padu i devet je meseci proveo kao ratni zarobljenik - kasnije u Nansiju, a na kraju u Triru, gde je napisao svoj prvi pozorišni komad, Bariona ou le Fils du tonnerre, dramu o Božiću. Zbog slabog zdravlja (slab mu je vid narušavao ravnotežu), Sartr je pušten u aprilu 1941. Dobivši status civila, Sartr je ponovno dobio mesto učitelja na Lycée Pasteur blizu Pariza, smestio se u hotelu blizu Monparnasa i dobio je novo učiteljsko mesto na Lycée Condorcet zamenivši jevrejskog učitelja kojem je bilo zabranjemo predaje. Nakon povratka u Pariz u maju 1941, Sartr je sudelovao u osnivanju tajnog društva Socialisme et Liberté zajedno sa Simon de Bovoar, Merlo-Pontijem, Dominik Desantjeom i drugima. U avgustu, Sartr i Bovoar odlaze na francusku rivijeru kako bi zadobili podršku Andrea Žida i Andrea Malroa. Međutim, Žide i Marlro su bili neodlučni i to je možda bio uzrok Sartrovog razočaranja i obeshrabrenja. Udruženje Socialisme et Liberté se uskoro raspalo i Sartr se odlučio da se posveti književnosti više nego aktivnom otporu. U tom periodu napisao je Biće i ništavilo, Muve i Iza zatvorenih vrata, tri knjige od kojih nijednu Nemci nisu zabranili. Objavljivao je i u ilegalnim i legalnim književnim časopisima. Nakon avgusta 1944. i oslobođenja Pariza, Sartr je vrlo aktivno sarađivao u časopisu „Kombat“, koji je u tajnosti osnovao Alber Kami, filozof i pisac koji je imao slične poglede kao i Sartr. Sartr i Bovoar su s Kamijem bili u prijateljskim odnosima sve dok se on nije udaljio od komunizma, a raskol prijateljstva dogodio se 1951, nakon izdavanja Kamijevog Pobunjenog čoveka. Kasnije, dok su Sartra neki kritikovali kao pripadnika pokreta otpora. Vladimir Jankelevič mu je zamerao zbog premalenog političkog angažmana za vreme nemačke okupacije, a njegova daljnja zalaganja za slobodu tumačio je kao pokušaj iskupljenja. Nakon završetka rata, Sartr je utemeljio mesečni književno-politički časopis Les Temps Modernes (Moderna vremena) i time je postao punovremeni pisac i nastavio svoj politički angažman. U tom je periodu radio skice ratnih iskustava za svoju trilogiju Les Chemins de la Liberté’’ (Putevi slobode). Sartr i komunizam Sartr (sredina) sa Simon de Bovoar i Če Gevarom Prvi period Sartrove karijere, koji je obeležilo delo Biće i ništavilo (1943.). Time je utro put drugoj fazi, u kojoj je Sartr postao politički aktivista i intelektualac. Njegovo delo iz 1948, Prljave ruke (Les Mains Sales) je naročito problematiziralo politički aktivnog intelektualaca. Sartr je prigrlio komunizam, iako se službeno nije učlanio u Komunističku partiju, i uveliko se zalagao za oslobođenje Alžira od francuske kolonizacije. Postao je možda najeminentiji pobornik Alžirskog rata za nezavisnost. Imao je alžirsku ljubavnicu, Arlet Elkajm, koja je 1965. postala njegova posvojena kći. Protivio se Vijetnamskom ratu i 1967. zajedno sa Bertrandom Raselom i drugima organizovao je tribunal na kome je trebalo raskrinkati američke ratne zločine. Taj tribunal danas je poznat kao Raselov tribunal. Njegovi su učinci bili ograničeni. Sartr je velik deo života pokušavao da pomiri egzistencijalističke ideje o slobodi volje s komunističkim principima, koje su poučavala da socio-ekonomske sile izvan naše neposredne, individualne kontrole igraju presudnu ulogu u oblikovanju naših života. Njegovo glavno delo iz ovog perioda, Kritika dijalektičkog uma (Critique de la raison dialectique), izdano je 1960. Sartrovo naglašavanje humanističkih vrednosti u ranim radovima Karla Marksa dovelo ga je u sukob s vodećim francuskim komunističkim intelektualcem 1960-ih, Lujem Altiserom, koji je tvrdio da su ideje mladog Marksa uverljivo zasenjene naučnim sistemom kasnoga Marksa. Za vreme 1960-ih Sartr je otišao na Kubu da poseti Fidela Kastra i Ernesta Če Gevaru. Nakon Če Gevarine smrti Sartr je izjavio da je on bio najkompletnije ljudsko biće njegova vremena. Sartr i književnost Za vreme 1940-ih i 1950-ih egzistencijalizam je postao omiljena filozofija Bit generacije. Godine 1948. rimokatolička crkva stavila je sva njegova dela na Indeks sa obrazloženjem da vernici moraju biti pošteđeni opasnih sumnji[8]. Većina njegovih drama bogata je simbolizmom i služila je kao medij njegove filozofije. Najpoznatija među njima, Iza zatvorenih vrata (Huis-clos), sadrži glasovitu rečenicu L`enfer, c`est les autres („Pakao, to su drugi“). Osim očitog uticaja Mučnine, Sartrov je najveći doprinos književnosti bila trilogija Putevi slobode koja govori o tome kako je Drugi svetski rat uticao na Sartrove ideje. Tako Putevi slobode daju manje teoretski, a više praktičan pristup egzistencijalizmu. Prvi roman trilogije, Razumno doba (L`âge de raison, 1945) je Sartrovo delo koje je dobilo najširi odaziv. Sartr nakon književnosti Žan-Pol Sartr u Veneciji 1967. Godine 1964. Sartr se povukao iz književnosti autobiografskim delom u kojemu na duhovit i zajedljiv način opisuje prvih 6 godina svog života, Reči (Les mots). Knjiga je ironičan protivapad na Marsela Prusta, čija je reputacija neočekivano zamračila onu Andre Žida (koji je Sartrovoj generaciji bio modelom angažovane književnosti). Književnost je, zaključio je Sartr, buržujska zamena za pravu posvećenost u životu. Iste te godine Sartru je dodeljena Nobelova nagrada za književnost i to zbog „svog dela koje je, bogato idejama, ispunjeno duhom slobode i potragom za istinom, snažno uticalo na naše doba“, međutim on ju je odbio izjavivši da je uvek odbijao službena odlikovanja i da se ne želi pridruživati institucijama. Iako je sada postao naširoko poznat (kao što je to burnih 1960-ih bio egzistencijalizam), Sartr je ostao jednostavan čovek s malo imetka, aktivno posvećen idealima do kraja svog života, što je pokazao u studentskim revolucionarnim štrajkovima u Parizu tokom 1968, kada je uhapšen zbog građanske neposlušnosti. General de Gol se umešao i pomilovao ga, izjavivši: ne hapsite Voltera.[9] Kada su ga 1975. pitali po čemu bi želeo da bude zapamćen, Sartr je rekao: „Želeo bih da [ljudi] pamte „Mučninu“, [drame] „Bez izlaza“, „Đavo i gospod bog“, zatim moja dva filozofska dela, posebno ono drugo, „Kritiku dijalektičkog uma“. Pa moj esej o Genetu, „Саинт Генет“ … Kad bi se ta dela zapamtila, to bi stvarno bilo dostignuće, i ja ne bih tražio više. Kao čovek, ako se zapamti jedan Žan-Pol Sartr, želio bih da ljudi zapamte milje ili istorijsku situaciju u kojoj sam živeo … kako sam u njoj živeo, u smislu težnji što sam ih u sebi pokušao sabrati.“ Sartrovo se fizičko stanje pogoršalo, delom zbog nemilosrdnog ritma posla (zbog čega je koristio amfetamin) pišući Kritiku, kao i zadnji projekt svog života, opsežnu, analitičku biografiju Gistava Flobera, L`idiot de la familie (Porodični idiot); međutim oba dela, i Kritika i Idiot, ostala su nedovršena. Žan-Pol Sartr je preminuo u Parizu 15. aprila 1980. u 75. godini života od edema pluća. Zajednička grobnica J. P. Sartra i S. de Bovoar Sartrov ateizam bio je temelj njegova egzistencijalistizma. U martu 1980, mesec dana pre smrti, Sartra je intervjuirao njegov asistent Bernar-Anri Levi. U tom je intervjuu Sartr izrazio veliko zanimanje za judaizam. Neki su to tumačili kao versko preobraćenje. Međutim, iz teksta intervjua može se jasno zaključiti da je njega interesovao samo etički i „metafizički karakter“ židovske religije, dok je on i dalje odbacivao ideju postojanja Boga. U jednom drugom intervjuu, iz 1974, sa Simon de Bovoar, Sartr je rekao da sebe jako često vidi kao „biće koje je jedino moglo, čini se, nastati od stvoritelja“. Ali odmah je dodao da to „nije jasna, tačna ideja …“, a u ostatku intervjua on izjavljuje da je i dalje ateista i da u ateizmu nalazi ličnu i moralnu moć. Sartr je rekao: Ne mislim da sam produkt slučaja, čestica prašine u svemiru, nego neto očekivan, pripremljen, u duhu unapred zamišljen. Ukratko, biće koje je na ovaj svet mogao staviti samo Stvoritelj; a ova ideja ruke koja stvara odnosi se na Boga.[10] Sartr je sahranjen na pariskom groblju Monparnas, a na pogrebu mu je bilo najmanje 25.000 ljudi, a prema nakim izvorima čak i 50.000 ljudi. Organizatori pogreba odbili su policijsku pomoć, zbog čega je došlo do pometnje koja je, u jednom trenutku, rezultirala time da je jedan od posetioca pogreba upao u pogrebnu jamu pre nego je Sartr pokopan. Sartr i terorizam Kada je na Olimpijadi u Minhenu 1972. palestinska teroristička organizacija Crni septembar ubila 11 izraelskih olimpijaca, Sartr je o terorizmu rekao da je to strašno oružje, ali da potlačeni siromasi drugoga nemaju. Takođe je smatrao krajnje skandaloznim da su francuske novine i deo javnog mnjenja osudili Minhenski maskar kao netolerantan skandal. Tokom jednog kolektivnog štrajka glađu, Sartr je posetio nemačkog teroristu Andreasa Badera (vođu grupe Bader-Mejnhof, koju je predvodila i Ulrike Majnhof) u zatvoru Stamhejm. Sartr je kasnije izjavio kako je Bader „neverovatno glup“.

Prikaži sve...
900RSD
forward
forward
Detaljnije

Detalji proizvoda Nema proizvoda na popustu

Prikaži sve...
1,400RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj