Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Opseg cena (RSD)
3 000,00 - 3 499,00
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
76-100 od 2863 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
76-100 od 2863 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Stručna literatura
  • Tag

    Pantalone, farmerke i helanke
  • Tag

    Autoelektrika
  • Cena

    3,000 din - 3,499 din

Polovne knjige, izuzetno očuvane. Izdavač: Niški kulturni centar - Niš, Art Press - Beograd, Centar film - Beograd, 2002. - 2007. god. Tvrd povez, 24 cm. 1308 str. Knjiga “Beogradski filmski kritičarski krug”, prema rečima samog priređivača, nije antologija; pre je to hrestomatija, zbir napisa o filmu koji “zahtevaju da budu iščitani u kontinuitetu kojim nastaju, od 1896. do naših dana”. Birajući tekstove, Munitić pokušava da ukaže na unutarnja svojstva na kojima počiva fenomen beogradskog filmskog kritičarskog kruga. U širem kulturnom kontekstu, to je specifična kulturna klima Beograda, posebno onog između dva svetska rata, u kojem kosmopolitska širina i otvorenost za novo i nepoznato nisu tek fraze i izborne parole političara. Jer ne treba zaboraviti, krajem dvadesetih godina prošlog veka bio je to grad koji je, zahvaljujući svojim mnogobrojnim umetnicima i čudacima (pre svega avangardnog usmerenja) išao u korak s umetničkim tokovima, pa donekle i sa kulturom življenja svetskih metropola. U užem kontekstu filmske poetike Munitić traga za karakteristikama ovdašnjeg razmišljanja i pisanja o sedmoj umetnosti. To su, između ostalog, i ljubav prema filmskom fenomenu, i svestrano poznavanje filmskog korpusa, pri čemu ovdašnji kritičari, kako naglašava autor, “unutarnju varničavost, stilsku živahnost, sklonost humoru, čak paradoksu, pretpostavljaju suvom, akademskom formulisanju svojih misli”. Izbor otvara tekst Pavla V. Vujića iz 1896. godine, nekoliko dana posle prve filmske projekcije na Balkanu, u kafani kod “Zlatnog krsta” na Terazijama. Očaran mogućnostima novog medija, Vujić ispisuje jednu od najjezgrovitijih i najuzbudljivijih definicija kinematografije: “Čitav makrokozam na pozornici koja nije veća od jednog kvadratnog metra, a kojoj je dubina, tačno matematski uzev, ravna nuli!”...

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Arend Lajphart Modeli demokratije oblici i učinak vlade u trideset šest zemalja Naslov originala: Patterns of Democracy / by Arend Lipjhart Autor: Arend Lajphart Izdavač: Službeni list CID, Podgorica biblioteka NAČELA DEMOKRATIJE Godina izdanja: 2005 Broj strana: 332 Format: 24 x 16,5 Povez: Tvrdi povez Opis i stanje: sadržaj na slikama, potpis bivšeg vlasnika na prvoj strani, ostalo veoma dobro očuvano Tags: Demokratija 10.06.2023.

Prikaži sve...
3,300RSD
forward
forward
Detaljnije

59267) Makedonski duborezi , Makedonska rezba tekst Dimitar Kornakov , fotografije Blagoj Drnkov , Македонска резба , Izdavač Misla Skoplje 1988 , tvrd povez, format 24,5 x 30,5 cm , zaštitni omot, ilustrovano, makedonski jezik, 32 strane teksta + 68 strana fotografija u boji ,

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Spoljašnjost kao na fotografijama, unutrašnjost u dobrom i urednom stanju! I - Jedan neobican dijalog II - Jedan neobican dijalog III - Jedan neobican dijalog IV - Nov i neocekivan dijalog Nil se susretao sa čežnjom među ljudima za novim načinom života – životom u miru i harmoniji. Za­mi­sli­te da ste mo­gli Bo­gu da po­sta­vi­te naj­za­go­net­ni­ja pi­ta­nja o po­sto­ja­nju – pi­ta­nja o lju­ba­vi i ve­ri, do­bru i zlu, ži­vo­tu i smr­ti. Pret­po­sta­vi­te da je Bog dao ra­zu­mlji­ve i ja­sne od­go­vo­re. To se de­si­lo Ni­lu Do­nal­du Vol­šu. Mo­že se de­si­ti i va­ma. Upra­vo će­te do­ži­ve­ti raz­go­vor… Jedan neobičan dijalog DIJALOG POČINJE… Video sam traganje duše. Znam koliko ste duboko žudeli za Istinom. Preklinjali ste me beskrajno. Pokaži se. Objasni se. Otkrij se. Učinio sam ovde i sada, na način tako jasan, da ne možete pogrešno razumeti. Jezikom tako jednostavnim, da vas ne može zbuniti. Rečnikom tako običnim, da se ne možete izgubiti u preopširnosti. Dalje idite, sada. Pitajte me bilo šta. Bilo šta. Smisliću način da vam odgovorim. Koristiću čitav univerzum da to učinim… Ova knjiga je stvarni razgovor s Bogom. To je druga u nizu od tri knjige razgovora s Bogom, koji je trajao više od pet godina i nastavlja se do današnjeg dana. U nevolji smo. Ali, ima pomoći . . . ako slušamo. U sred noći 2. avgusta 2016., Nil Donald Volš biva uključen u nov i potpuno neočekivan dijalog sa Bogom u kom se iznenada suočava sa dva pitanja: Da li ljudskoj rasi pomoć nude Visoko napredna bića iz Druge Dimenzije? Da li je ljudski rod pozvan da odigra ključnu ulogu u unapređenju vlastite evolucije tako što će se pridružiti planeti na zajedničkoj misiji u kritičnim vremenima koji dolaze? Rečeno mu je da je odgovor na oba pitanja potvrdan. A zatim mu je predočeno 16 konkretnih primera o tome kako Visoko razvijena bića na život odgovaraju drugačije od ljudi i kako bi usvajanje tek nekoliko od ovih obrazaca ponašanja moglo da preusmeri pravac svetske istorije na bolje, i to zauvek. Ta informacija čini osnovu ovog dela. Neobičan poziv upućen svakom čitaocu postavlja atmosferu za neverovatna istraživanja koja slede. Nastavljajući tamo gde je stala Knjiga 3 iz trilogije Razgovori s Bogom, ova knjiga, koja sadrži otkrića u vezi sa Visoko razvijenim bićima i u vezi sa tim kako običan čovek može da odgovori na poziv da pomogne u buđenju čovečanstva na planeti Zemlji,ostaviće vas bez daha nakon proširivanja pogleda koje imate i u vezi sa ličnom i u vezi sa kolektivnom budućnošću. A to je ovom dijalogu i bila namera. Nil Donald Volš je autor serije knjiga Razgovori s Bogom, od kojih se šest nalazilo na listi bestselera Njujork tajmsa. Svojim životom i delom pomogao je da u svetu dođe do duhovnog preporoda, a knjige su mu do sada prevedene na 37 jezika i prodate u milionima primeraka. Sve od objavljivanja svoje prve knjige, koja se nalazila na listi bestselera Njujork tajmsa više od dve i po godine, on putuje po celom svetu, prenoseći inspirativnu i podsticajnu poruku svojih Razgovora s Bogom.

Prikaži sve...
3,190RSD
forward
forward
Detaljnije

Meki povez, dobro očuvana štampana u Londonu 1966 P1

Prikaži sve...
3,200RSD
forward
forward
Detaljnije

AUTOR: Aleksandar Gura NASLOV: Simbolika životinja u slovenskoj narodnoj tradiciji IZDAVAČ:Brimo-Logos GODINA: 2005. POVEZ: tvrd (KB:201)

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

UNAC od najstarijih vremena do kraja XVI veka Milovan Nikolašević Унац од најстаријих времена до краја XVI века Bosansko GRAHOVO....PREODAC...Šatorsko jezero...DRVAR...UNA...Unac...izvor reke Unca...KRAJINA....Dinara..... Аутор:Милован Николашевић Едиција: Наука ISBN: 978-86-7396-857-5 Димензије: 16х23 cm, 192 стр. Повез: броширано, фотографије Година: 2023. Аутор прати историју Унца у Босни и Херцеговни од праисторије, доласка Илира и Римљана, римске управе, преко сеобе Словена у Византију, затим сеобе Срба и Хрвата, до османске управе. Изложени су природно-географски оквир Унца, привредни развој те области, као и етничке и верске прилике. Bosansko GRAHOVO....PREODAC...Šatorsko jezero...DRVAR...UNA...Unac...izvor reke Unca...KRAJINA....Dinara.... Bosansko GRAHOVO....PREODAC...Šatorsko jezero...DRVAR...UNA...Unac...izvor reke Unca...KRAJINA....Dinara..... Knjiga je NOVA..... -------------------------------- M

Prikaži sve...
3,490RSD
forward
forward
Detaljnije

Dobro očuvano , neke knjige imaju tragove košišćenja , pečat firme 4355 grama 3. Rečnik Industrijske Opreme - mašinski elementi - 214 strana 330 4. Rečnik Industrijske Opreme - motori i motorna vozila 628 strana 700 5. Rečnik Industrijsk Hemije - 612 strana 750 grama 6. Rečnik Industrijskih Materijala - 340 strana 460 grama 7. Rečnik Industrijskih Materijala - 305 strana 440 grama 8. Rečnik Industrijske Tehnologije - 426 strana 550 grama 9. Rečnik Industrijske Elektrotehnike - 423 strane 550 grama 9/1. Rečnik Industrijske Elektrotehnike - 448 strana 575 grama FP3

Prikaži sve...
3,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Spoljašnjost kao na fotografijama, unutrašnjost u dobrom i urednom stanju! Bogato ilustrovano! Istorija Srba Vladimira Ćorovića je sintetički pregled srpske prošlosti. Ovo delo imalo je dramatičnu sudbinu. Nije objavljivano više od pola veka. Nakon što je završio Istoriju Jugoslavije Ćorović je otpočeo pisanje ovog dela koje je izdavaču Petru Petroviću predao marta 1941. a poginuo je 17. aprila iste godine. Izdavač se nije usudio, zbog rata, da delo objavi. Petrović je znao da se Ćorović zamerio Nemcima i kao istoričar i kao političar pa nije bio spreman da rizikuje sopstvenu bezbednost. Nakon rata objavljivanje dela su sprečavali zvaničnici i priučeni istoričari. Delo je konačno prvi put objavljeno 1989. godine i imalo je više izdanja. Nije bilo lako odrediti naslov jer ga autor nije ostavio: predlagao je (još pre rata) Istorija srpskog naroda ili Srbi (politička i kulturna istorija) a redakcija BIGZ-a se odlučila za naslov Istorija Srba. Pristup Vladimira Ćorovića istovetan je u ovom delu kao i u Istoriji Jugoslavije: on prošlost srpskog naroda sagledava sa stanovišta integralnog jugoslovenstva. Isticao je doba saradnje, zajedničkog života i borbe Jugoslovena. Istovetna stremljenja i zbližavanja nalazi u dalekoj prošlosti a ističe grupisanje plemena oko Ljudevita Posavskog. Knjiga je podeljena na sedam nejednakih celina: Prodiranje Slovena i njihovo naseljavanje na Balkansko poluostrvo, Prve srpske države, Država Nemanjića i njeno rasulo, Srbi između Turaka i Mađara, Turski zamah, Pod tuđinskom vlašću i Novo doba (od Prvog srpskog ustanka do Drugog svetskog rata). Za ključne tačke u periodizaciji srpske istorije uzeo je Kosovsku bitku i Prvi srpski ustanak. Pre svega je prikazivao političku prošlost srpskog naroda i njegov odnos sa susednim balkanskim narodima. Po njegovim rečima sudbina Srba povezna je sa sudbinama tri velike sile: Vizantije, Ugarske i Turske. Prošlost Srba sagledavao je u širokom okviru međunarodnih zbivanja. Pratio je i kulturnu istoriju ali je njoj posvetio manje pažnje. Ćorović kaže da je ovom knjigom imao nameru da prikaže ulazak srpskog naroda u zajednicu evropskih naroda i: ... nađe ono što je bitno i trajno srpsko, što je bilo pozitivno i konstruktivno. Istorija treba da pokaže koje su to unutrašnje vrednosti... što su uspele da nas održe. Prvo izdanje iz 1989. godine, prema originalnom rukopisu Vladimira Ćorovića priredili su istoričari Rade Mihaljčić i Radoš Ljušić

Prikaži sve...
3,490RSD
forward
forward
Detaljnije

DžO DISPENCA 1-3 komplet Komplet sadrži: * Placebo ste vi - snaga Vašeg uma, br. str. 320 + 24 str. sa ilustracijama * Stvorite novo JA - Kako izgubiti sopstveni um i stvoriti novi, br. str. 320. * Ostvari svoje neograničene sposobnosti, br. str. 326 + 26 sa ilustr. Izdavač: Leo Commerce Povez: mek sa preklopnicom

Prikaži sve...
3,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Preporuka odlicno retko

Prikaži sve...
3,440RSD
forward
forward
Detaljnije

Format: 23x14 cm. Broj strana: 301 Izdavač i godina izdanja: Naprijed Zagreb 1986 Tvrd povez Dobro ocuvano. Visina postarine je za slanje putem preporucene tiskovine. Moje ostale knjige mozete pogledati preko sledeceg linka: http://www.kupindo.com/Clan/miloradd/SpisakPredmeta

Prikaži sve...
3,400RSD
forward
forward
Detaljnije

    Oglas

  • 14. Apr 2024.

  • Smederevska Palanka

  • kupindo.com

nove

Prikaži sve...
3,200RSD
forward
forward
Detaljnije

`Zemlja : [velika ilustrovana enciklopedija] / glavni uredik Džems F. Lur ; [ilustratori Tom Kulson, Džon Plumer ; kartografi Dejvid Roberts, Ajorvert Votkins ; prevod Olivera Nićiforović-Babac].` (ur.) Robert Vinston. Beograd: Mladinska knjiga, 2006. 520 str. : ilustr. ; 31 cm. Korice vidite na fotkama, unutra lepo očuvano. Luksuzno izdanje, težina 3 kg.

Prikaži sve...
3,490RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je odlicno ocuvana Svet masona - slobodnih zidara je svet rigoroznih pravila, prikrivenih postupaka i neprocenjive moći. Kao takav, oduvek je u fokusu pažnje i interesovanja, izazivajući brojne dileme i predrasude. Naša izdanja, koja su napisali eminentni stručnjaci za masone i njihove ciljeve i ideje, su beskompromisni odgovor na sva vaša pitanja. Autor: Anri Tor Nuges Prevod: Dolores Kalođera-Petrović ISBN: 86-505-0114-1 Format: 21 cm Strana: 256 Povez: Broširan Izdavač: Evro Book Godina: 2003.

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Savremeni 16-bitni mikroprocesori 1-3,u dobrom su stanju. Autor:Mile K.Stojčev. Izdavač:Ei Istraživačko-Razvojni Centar,Niš / Naučna Knjiga,Beograd,1988. Format:24cm x 17cm. Broj Strana:I-552,II-540,III-396 strana,meki povezi,latinica. Uvod u strukturu mikroprocesora, hardverska struktura mikroprocesorski sistema, adresni način rada, direktni pristup memoriji, unutrašnja arhitektura i organizacija savremenih 16-bitnih mikroprocesora iz familije Intel iaxp86, Motorola MC 68000 i zilog Z8000, programiranje na asemblerskom jeziku kod savremenih 16-bitnih mikroprocesora, asemblerski jezik, asemblerske instrukcije, programiranje na mikroprocesoru MC6800 upravljanje memorijom kod savremenih 16-bitnih i 32-bitnih mikroracunarskih sistema, .. . Upravljanje RAM-om, Upravljacka jedinica, Kodiranje mikro naredbi, Registri, Adresni nacin rada, Memorijski prostor, Unutrašnja arhitektura i organizacija 16-bitnih mikroprocesora, Mikroprocesor Zilog Z8000, Mikroprocesor Motorola MS68000, Programiranje na asemblerskom jeziku, ...

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Meki povez, nova F2

Prikaži sve...
3,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Odlično očuvana knjiga. Sifra adp9.4

Prikaži sve...
3,199RSD
forward
forward
Detaljnije

Autor : Rastko GRUJIČKI, priredio Izdavač : Službeni list SFRJ - Beograd ; 1985.god. Stanje : Veoma dobro(4) Broj strana: 453, formata 20 x 29 cm.

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je odlično očuvana.Ima posvetu autora. Naslov: Senzorna analiza prehrambenih proizvoda Autor: Prof. dr Radomir Radovanocić i prof. dr Jovanka Popov-Raljić Izdavač: Tehnološki fakultet Mesto: Beograd-Novi Sad Godina: 2000. ,,Od nastanka pa, evo, sve do nas privilegovanih saučesnika smene dva veka, savremenika milenijuma na izmaku prirodu čoveka karakterišu stalne i mnogobrojne aktivnosti kojima, manje ili vise uspesno, posmatra, analizira, proučava, utvrđuje potvrđuje kvalitet sopstvenih proizvoda. Pri tome, razumljiv je poseban odnos kojije čovek od uvek imao, a i danas ima, prema specifičnoj grupi proizvoda prema hrani. Zdravstveno bezbednoj hrani kao jednom od tri uslova života i opstanka, iz čega proističe njen nutritivno fiziološki značaj, ali i hrani kao izvoru višestrukog i višeslojnog uživanja, što je njeno hedonističko obeležje. Različiti higijensko-toksikološki, nutritivno-fiziološki, tehničko-tehnološki, pa čak i tržišno-potrošački aspekti kvaliteta prehrambenih proizvoda bili su, a i dalje su, predmet širokih interesovanja, brojnih i veoma ozbiljnih proučavanja širom sveta. Međutim, ovog puta našu pažnju nisu privukle navedene, veoma značajne, oblasti proizvodnje i prometa hrane. Nisu, mada su primarne naučne oblasti autora Tehnologija gotove hrane, Nauka o mesu i upravljanje kvalitetom u procesima proizvodnje prehrambenih proizvoda. Predmet našeg interesovanja, u okviru ove knjige, je SENZORNA ANALIZA – izuzetna i specifična analitička privilegija – karakteristična samo za jedinstven proces utvrđivanja kvaliteta tokom izrade i prometa hrane. Posle višegodišnjeg naučnoistraživačkog i pedagoškog rada, proučavanja literature, pripreme materijala i mnogobrojnih razgovora sa kolegama koji su podržavali našu nameru, posebno hrabrili i ubrzavali odluku, smogli smo snage i učinili napor da, u okviru jedinstvenog materijala, obradimo obimnu, vrlo heterogenu, a suptilnu, problematiku senzorne analize. Deo teksta koji smo ponudili (tekstualno obradili) nalazi se u našim prethodnim radovima – objavljenim u odgovarajućim časopisima ili su naši stavovi, u okviru uvodnih predavanja, saopšteni poslednjih desetak godina na više domaćih i međunarodnih naučnih i stručnih skupova. Motiv za pisanje ove knjige nije sadržan samo u nameri autora da se iznesu neka novija saznanja u oblasti senzorne analize, mada je najveći deo sopstvenih radova, ili korišćene literature, publikovan u poslednjih nekoliko godina. Naprotiv, daleko snažniji motiv sadržanje u sledeća tri nastojanja autora. Prvi se odnosi na želju da se najednom mestu objedini aktuelan materijal koji se odnosi na sve aspekte senzorne analize: od savremenih pristupa problematici i određenih terminoloških razjašnjenja, preko anatomsko fizioloških osnova senzorne analize i drugih minimalno potrebnih uslova, do konkretnih metoda i postupaka matematičko-statističke obrade utvrđenih podataka. Drugi možda još snažniji motivje sadržan u našem nastojanju da se domaći stručnjaci i deo istraživača, posebno mladih, i na ovaj način ohrabri, da im se pruži podrška i pisani materijal kao osnova, za češće i obimnije korišćenje senzorne analize u svakodnevnom naučnoistraživačkom i stručnom radu. Treći motiv je sadržan u želji autora da svim korisnicima (čitaocima) širokog spektra metoda senzorne analize pruže podršku za sticanje punog poverenja u objektivnost, preciznost i pouzdanost rezultata utvrđenih u okviru ove izuzetno važne oblasti analitike prehrambenih proizvoda. Nadamo se da će knjiga imari širok krug čitalaca: od stručnjaka u svim oblastima proizvodnje, prometa i kontrole kvaliteta hrane, do laika – potrošača. Bez dileme, najdraži korisnici biće nam studenti, na redovnim i poslediplomskim studijama, koji nastavu u oblasti prehrambene tehnologije slušaju na srpskom jeziku. lpak, iz razumljivih razloga, svesni smo da će oni biti naši najblaži kritičari. Zato molimo uvažene kolege i druge poznavaoce ove problematike da nam dostave sve dobronamerne i konstruktivne primedbe. Jer, za eventualno drugo izdanje, mi još imamo vremena da se popravimo, odnosno da izostavljeno dopunimo, a greške ispravimo. Malo u Beogradu, malo u Novom Sudu, juna 2000. Autori SADRŽAJ PREDGOVOR 1. SENZORNA ANALIZA – OPŠTA RAZMATRANJA 1.1. UVODNA RAZMATRANJA 1.2. KVALITET – PRISTUP PROBLEMATICI I DEFINICIJA TERMINA 1.2.1. SAVREMENI PRISTUP PROBLEMATICI 1.2.2. DEFINICIJA TERMINA 1.3. SENZORNA ANALIZA – ZNAČAJAN DEO SISTEMA KVALITETA 2 USLOVI OBJEKTIVIZACIJE I OBJEKTIVNOSTI SENZORNE ANALIZE 2.1. UVODNA RAZMATRANJA 2.2. TERMINI 2.3. OCENJIVAČI – IZBOR, OBUKA, TRENING I PROVERA 2.3.1.2. GRUPE ZA IZBOR (POREKLO KANDIDATA) 2.3.1.3. BROJ KANDIDATA 2.3.1.4. TESTOVI (METODI) 2.3.2. OCENJIVAČ STRUČNJAK – EKSPERT 2.3.3. METOD REDOSLEDA – ZA OBUKU I PROVERU EKSPERATA (RANGE METHOD) 2.3.4. METOD KRUŽNIH OPITA – ZA PROVERU OCENJIVAČKE KOMISIJE 2.4. USLOVI – PROSTOR, OPREMA, PRIBOR 2.4.1. PROSTOR ZA OCENJIVANJE (SENZORNU ANALIZU) 2.4.2. PROSTOR ZA PRIPREMU UZORAKA 2.4.3. KANCELARIJSKI PROSTOR 2.4.4. POMOĆNE PROSTORIJE 2.5. UZORKOVANJE I UZORCI 2.5.1. UZORKOVANJE 2.5.2. UZORCI 2.5.2.1. TEMPERATURA 2.5.2.2. VELIČINA 2.5.2.3. OZNAČAVANJE (ŠIFRIRANJE) 2.5.2.4. PREZENTACIJA (REDOSLED, DINAMIKA) 3.VAŽNIJA SENZORNA SVOJSTVA I ANATOMSKO – FIZIOLOŠKE OSNOVE SENZORNE ANALIZE 3.1. UVODNA RAZMATRANJA 3.2. ZAPAŽANJA POMOĆU ČULA 3.3. ČULA ZA SENZORNU ANALIZU – GRAĐA I FUNKCIJA 3.3.1. VIZUELNI UTISCI 3.3.1.1. BOJA – POJAM I KARAKTERISTIKE 3.3.1.1.1. ODREĐIVANJE BOJE HRANE PO CIE I CIE Lab SISTEMU 3.3.1.1.2. PREDLOG NOVE FORMULE ZA IZRAČUNAVANJE DOMINANTNE TALASNE DUŽINE KAO JEDNOG OD PARAMETARA U DEFINISANJU BOJE TEČNE HRANE 3.3.1.2. VIZUELNA TEHNIKA – ČULO VIDA 3.3.1.2.1. GRAĐA I FUNKCIJA 3.3.1.2.2 ANOMALIJE 3.3.1.3 OCENJIVANJE BOJE 3.3.2. OLFAKTORNI UTISCI 3.3.2.1. MIRIS – POJAM I KARAKTERISTIKE 3.3.2.2. OLFAKTORNA TEHNIKA – ČULO MIRISA 3.3.2.2.1. GRADA I FUNKCIJA 3.3.2.2.2. FAKTORI KOJI UTIČU NA ČULO MIRISA 3.3.2.2.3. ANOMALIJE 3.3.2.3 OCENJIVANJE MIRISA 3.3.3. ORALNI UTISCI 3.3.3.1. UKUS – POJAM I KARAKTERISTIKE 3.3.3.2. ORALNA TEHNIKA – ČULO UKUSA 3.3.3.2.1. GRAĐA I FUNKCIJA 3.3.3.2.2. PRAGOVI SENZITIVNOSTI UKUSA 3.3.3.2.3. ANOMALIJE 3.3.3.2.4. NOVIJA SAZNANJA O NOSIOCIMA SLATKOG I GORKOG UKUSA AMINO-KISELINE PEPTIDI PROTEINI 3.3.3.3. OCENJIVANJE UKUSA 3.3.3.4. OCENJIVANJE AROME 3.3.4. ZVUČNI UTISCI 3.3.4.1. AUDIJSKA TEHNIKA – ČULO SLUHA 3.3.4.1.1. GRAĐA I FUNKCIJA 3.3.4.1.2. PRAGOVI SENZITIVNOSTI ZVUKA 3.3.4.1.3. ANOMALIJE 3.3.5. HAPTE – KINESTETSKI UTISCI 3.3.5.1. REGISTROVANJE I PRENOS TAKTILNIH UTISAKA 3.3.5.2. REGISTROVANJE I PRENOS KINESTETSKIH UTISAKA 3.3.5.3. REGISTROVANJE I PRENOS TEMPERATURNIH UTISAKA 3.3.6. TEKSTURA – KONZISTENCIJA 3.3.6.1. POJAM I KARAKTERISTIKE 3.3.6.2. SENZORNA PERCEPCIJA TEKSTURE 3.3.6.2.1. VIZUELNA TEHNIKA 3.3.6.2.2. ORALNA TEHNIKA 3.3.6.2.3. AUDIJSKA TEHNIKA 3.3.6.2.4. PROFIL TEKSTURE – SENZORNI TEST 3.3.6.2.5. STANDARDNE SKALE ZA OCENU MEHANIČKIH SVOJSTAVA TEKSTURE REFERENTNIH PROIZVODA – PRIMERI 3.3.7. RELACIJE IZMEĐU UTISAKA I ZAPAŽANJA – POMOĆU ČULA 4. METODI SENZORNE ANALIZE (POSTUPCI OCENJIVANJA) 4.1. UVODNA RAZMATRANJA 4.2. ANALITIČKI (DISKRIMINATORNI) TESTOVI 4.2.1. METODI RAZLIKA (TESTOVI POREĐENJA) 4.2.1.1. PARNI TEST (POREĐENJE PAROVA) 4.2.1.2. DUO-TRIO TEST 4.2.1.3. TROJNI TEST (METOD „TROUGLA“) 4.2.1.4. DVA OD PET TEST 4.2.1.5. A – „NIJE A“ TEST 4.2.2. OPISNI (DESKRIPTIVNI) METODI 4.2.2.1. JEDNOSTAVNI OPISNI TEST 4.2.2.2. KVANTITATIVNI OPISNI TEST 4.2.2.3. KONSENZUS TEST 4.2.2.4. NEZAVISNI TEST 4.3. SKALE I RANGOVI – KATEGORIJE 4.3.1. SKALE – SKALIRANJE 4.3.1.1. NOMINALNE SKALE 4.3.1.2. ORDINALNE SKALE 4.3.1.3. INTERVALNE SKALE 4.3.14. SKALE ODNOSA 4.3.1.5. OSTALE SKALE 4.3.1.5.1. SKALA „RAZLIČITI IZRAZI LICA“ 4.3.1.5.2. SKALA „UPRAVO OKO PRIHVATLJIVOG“ (JAR) 4.3.1.5.3. SKALA „RAZLIČITIH OZNAČAVANJA“ 4.3.2. RANGOVI – RANGIRANJE 4.4. METODI BODOVANJA – POENTIRANJA 4.5. TESTOVI PRIHVATLJIVOSTI (AFEKTIVNI TESTOVI) 4.5.1. LABORATORIJSKI AFEKTIVNI TESTOVI 4.5.1.1. PARNI TEST 4.5.1.1. HEDONSKA SKALA (SKALA PREFERENCIJE) 4.5.2. TRŽIŠNI AFEKTIVNI TESTOVI 4.5.2.1. GLASANJE 4.5.2.2. ANKETIRANJE 4.5.2.3. UTVRĐIVANJE OBIMA POTROŠNJE 4.5.2.4. ISPITIVANJE FREKVENCIJE POTRAŽNJE 5. PRILOG 1 – SENZORNA ANALIZA – REČNIK 6.PRILOG 2 – DLG ŠEMA SENZORNE OCENE POJEDINIH PREHRAMBENIH PROIZVODA BIBLIOGRAFIJA``

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Tvrd povez, dobro očuvana ocena očuvanosti 4 1197 strana K6

Prikaži sve...
3,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Spoljašnjost kao na fotografijama, unutrašnjost u dobrom i urednom stanju! Nemack jezik Veci format Fransoa Ogist Rene Roden (franc. François-Auguste-René Rodin; Pariz, 12. novembar 1840 — Medon, 17. novembar 1917) bio je francuski vajar,[1] raskošnih bronzanih i mermernih statua, kog neki kritičari smatraju jednim od najvećih portretista u istoriji vajarstva. Njegova Vrata pakla, naručena 1880. godine za budući Muzej dekorativne umetnosti u Parizu, ostala su nedovršena nakon njegove smrti, ali su iz njih ipak nastale dve Rodenove najpoznatije statue: Mislilac i Poljubac. Među Rodenove najpoznatije portrete se ubrajaju monumentalne statue francuskih pisaca Viktora Igoa i Onore de Balzaka. Njegova popularnost je i dalje velika, što se ogleda u brojnim kopijama njegovih dela koje se i dalje izrađuju. U Parizu postoji Rodenov muzej. Biografija Rođen je u siromašnoj porodici. Sa trinaest godina je ušao u jednu školu crtanja, gde je učuo crtanje i modelovanje u glini. Sa sedamnaest godina je prvi put pokušao da položi prijemni ispit za Školu lepih umetnosti u Parizu, ali je tri puta odbijen. Naredne, 1858. godine, je odlučio da se posveti primenjenim umetnostima, dekoraciji i izradi ukrasa kamenih zidova. Preminuo u predgrađu Pariza Medonu 17. novembra 1917. godine. Formativne godine Roden je rođen 1840. godine u radničkoj porodici u Parizu, kao drugo dete Mari Šefer i Žan-Batista Rodena, koji je bio službenik u policiji.[2] U velikoj meri se samoobrazovao,[3] i počeo je da crta sa 10 godina. Između 14 i 17 godina pohađao je Malu školu, školu specijalizovanu za umetnost i matematiku gde je učio crtanje i slikanje. Njegov učitelj crtanja Oras Lekok de Bvabodran je verovao u prvo razvijanje ličnosti svojih učenika tako da oni posmatraju sopstvenim očima i crpe iz svojih sećanja, i Roden je izrazio zahvalnost svom učitelju mnogo kasnije u životu.[4] U Maloj školi je upoznao Žula Dala i Alfonsa Legrosa. Godine 1857, Rodin je predao glineni model svog pratioca Školi lepih umetnosti u pokušaju da dobije ulaz; on nije uspeo, a dve dalje prijave su takođe odbijene.[5] Zahtevi za upis nisu bili posebno visoki u Velikoj Školi,[6] te su odbijanja predstavljala znatne zastoje. Rodinova nemogućnost da uđe možda je bila posledica neoklasičnog ukusa sudija, dok je Rodin bio školovan za laku skulpturu iz 18. veka. On je napustio je Malu školu 1857. godine i zarađivao za život kao zanatlija i ukrasitelj veći deo naredne dve decenije, proizvodeći ukrasne predmete i arhitektonske ukrase. Rodenova sestra Marija, dve godine starija od njega, umrla je od peritonitisa u samostanu 1862. godine, a Roden je osećao krivicu jer ju je upoznao sa nevernim proscem. Odvratio se od umetnosti i pristupio katoličkom redu Kongregacije presvetog sakramenta. Sveti Petar Julijan Ejmard, osnivač i poglavar kongregacije, prepoznao je Rodenov talenat i osetio njegovu nepodobnost za red, te je podstakao Rodina da nastavi sa svojom skulpturom. Rodin se vratio da radi kao dekorater dok je pohađao časove kod vajara životinja Antuan-Lui Barija. Učiteljeva pažnja na detalje i njegova fino prikazana muskulatura životinja u pokretu značajno su uticali na Rodena.[7] Godine 1864, Roden je počeo da živi sa mladom krojačicom po imenu Rouz Bere (rođena juna 1844),[8] sa kojom je ostao do kraja života, uz različite stepen posvećenosti. Par je imao sina po imenu Ogaste Eugen Bere (1866–1934).[9] Te godine, Roden je ponudio svoju prvu skulpturu za izložbu i ušao u atelje Alberta-Ernsta Kari-Beluza, uspešnog masovnog proizvođača umetničkih predmeta. Rodin je radio kao glavni pomoćnik Kari-Beluza do 1870. godine, dizajnirajući krovne dekoracije i ukrase stepeništa i vrata. Sa dolaskom Francusko-pruskog rata, Roden je pozvan da služi u francuskoj nacionalnoj gardi, ali je njegova služba bila kratka zbog njegove kratkovidosti.[10] Potražnja za dekoraterskim radom se smanjila zbog rata, ali je Rodin morao da izdržava svoju porodicu, jer mu je siromaštvo predstavljalo stalnu teškoću sve do oko 30. godine.[11] Kari-Beluz ga je ubrzo zamolio da mu se pridruži u Belgiji, gde su radili na ukrasima za Briselsku berzu. Rodenovo delo Mislilac Roden je izvršio revoluciju u skulpturi korišćenjem slobode forme koja je do tada bila nepoznata. Umeo je da izvaja i realistične skulpture, poput Mislioca, ali i da predstavi senzualnost koja je šokirala savremenike, na primer, skulptura Poljubac. Trudio se da njegove figure izražavaju emociju svim delovima tela. Sam je prokomentarisao za skulpturu Mislilac: „Ono zašto on misli, nije samo u njegovom mozgu, zgrčenom čelu, raširenim nozdrvama i stisnutim usnama, već i u svakom mišiću njegovih ruku, leđa i nogu, u stisnutoj pesnici i zgrčenim nožnim prstima“. Roden je bio naturalista, više ga je interesovala emocija i karakter nego monumentalnost. Odbacivao je idealizam i apstrakciju tradicija antičke skulpture, kao i dekorativnost baroknih uzora. Iako se smatra tvorcem moderne skulpture, on nije bio revolucionarni protivnik tradicije. Obrazovao se na pariskoj Školi lepih umetnosti i godila su mu priznanja akademske javnosti. Neke od narudžbina pretvorio je u snažne umetničke kreacije. Grad Kale je naručio skulpturu Građani Kalea koja je trebalo da opiše epizodu iz srednjovekovne prošlosti grada. Roden je ovaj zadatak rešio grupom skulptura koje su postavljene na nivou trga, a ne na pijedestalu. Spomenik književniku Onore de Balzaku je modelovao tako da je spomenik teškim ogrtačem sakrivao telo modela, a modelovanjem lica odražavao pogled u daljinu i trenutak umetničkog razmišljanja. Oba rešenja su se susrela sa neodobravanjem naručilaca, naviknutih na tradicionalne forme skulpture. U kasnijoj fazi stvaralaštva, Roden je stvorio nekoliko „nepotpunih“ skulptura (fragmenata), kao što su Čovek koji korača i Iris-glasnik Bogova. Ovim skulpturama nedostaje glava ili neki delovi tela. U ovim primerima, umetnik ne teži postizanju fizičke sličnosti, već prati sopstvenu umetničku ideju. Fragmenti su bili inspiracija za vajare apstrakcije narednih generacija. Poznata je Rodenova veza sa umetnicom Kamij Klodel. Ona mu je bila muza i ljubavnica, ali i vajarski model. Najpoznatije Rodenove skulpture su: Bronzano doba, ansambl skulptura Građani Kalea, kapija pakla, mislilac, poljubac, spomenik Balzaku, Ugolino i njegova deca, Adam, Eva i druga dela. Kao avangardan umetnik, ostavio je svoje skulpture, šablone, čak i potpis u domen javne upotrebe. Za njega je to bio način da svoje delo ostavi budućim generacijama. Roden je o realizmu pisao: Bilo bi nemoguće da bilo koji živi model zadrži pozu tokom čitavog vremena potrebnog da se od njega napravi vajarski model. Zato ja u svojim mislima imam sklop poze i insistiram na tome da vajarski model odgovara mom sećanju živog modela. Još više od toga – i pošto je vajarski odlevak tek odraz spoljašnjeg izgleda živog modela – ja, pored toga, reprodukujem duh koji je sigurno takođe deo prirode.

Prikaži sve...
3,490RSD
forward
forward
Detaljnije

Izdavač: Tehnička knjiga, Beograd Autori: Milorad Kondić, Đorđe Ćorić Povez: broširan Broj strana: 233 + skice u dodatku Ilustrovano. Sadržaj priložen na slikama. Manji obrisi presavijanja na koricama, vrlo dobro očuvana. (K-87)

Prikaži sve...
3,300RSD
forward
forward
Detaljnije

Autor: Vladimir Ćorović Format: 17x25 Povez: tvrd Br. strana: 881 Nanovije izdanje `Istorija Srba` Vladimira Ćorovića, veoma lepo i bogato opremljena! U ovoj knjizi dat je jasno sažet pregled Istorije Srba od vremena njihovog naseljavanja na Balkan pa sve do pred sam početak Drugog svetskog rata. Ovo delo predstavlja celoviti sintetički pregled srpske prošlosti koja iz pera ovog našeg darovitog i marljivog istoričara biva sasvim razumljiva i manje upućenim čitaocima.

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije

ISTORIJA SRPSKOG NARODA knjiga V 1-2 OD PRVOG USTANKA DO BERLINSKOG KONGRESA 1804-1898 Izdavac: SRPSKA KNJIZEVNA ZADRUGA Beograd 1994. Cvrst povez 571+495 str.

Prikaži sve...
3,000RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj