Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Sve kategorije
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-25 od 1996 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-25 od 1996
1-25 od 1996 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Umetnost
  • Tag

    Mašine i alati
  • Cena

    4,000 din - 5,999 din

TRANS BALKAN FOTOGRAFIJA Šifra artikla: 357924 Isbn: 9788651926849 Autor : Aleksandar Crnogorac Izdavač : SLUŽBENI GLASNIK Ono što je pre više od tri godine Aleksandar Crnogorac započeo kao dokumentarnu fotografsku studiju života transrodnih ljudi na Balkanu i istoimenu putujuću izložbu, vremenom se pretvorilo u dragocenu zbirku njihovih vizuelnih ličnih svedočanstava. Krunu ovog putovanja, monografiju Trans Balkan, ... Detaljnije Ono što je pre više od tri godine Aleksandar Crnogorac započeo kao dokumentarnu fotografsku studiju života transrodnih ljudi na Balkanu i istoimenu putujuću izložbu, vremenom se pretvorilo u dragocenu zbirku njihovih vizuelnih ličnih svedočanstava. Krunu ovog putovanja, monografiju Trans Balkan, čini 105 portreta i sudbina trans osoba različitih godina i društvenog statusa iz 11 zemalja Jugoistočne Evrope - od Slovenije do Turske. To je „priča o slobodi i hrabrosti, priča o ljudskim životima, borbi za njihovu egzistenciju i opstanak na marginama društva. U suštini, ovo je priča o nama, ljudima", piše Crnogorac u uvodu knjige Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI Kategorija FOTOGRAFIJA Autor Aleksandar Crnogorac Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač SLUŽBENI GLASNIK Pismo Latinica Povez Tvrd Godina 2021 Format 26x26 Strana 244 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
4,950RSD
forward
forward
Detaljnije

Pozorište 1966,1967,1969, hronika i bilans scenske godine. Topografija nemačkog pozorišta - Kontroverzne izjave... odličnmo očuvano iozuzetno retko u ponudi na preko 500 strana

Prikaži sve...
4,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Ulje na platnu Tri cveta, prelepo umetnicko delo. Slika je uramljena u jako lep ram, dimenzije slike sa ramom 49 x 39. Privatna kolekcija.

Prikaži sve...
4,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Naiva, ulje na staklu Zimski dan u selu. Prelepo umetnicko delo. Dve slike u kompletu. Slike su uramljene u jako lep ram, dimenzije slike sa ramom 18 x 18 i 18 x 18. Privatna kolekcija.

Prikaži sve...
4,600RSD
forward
forward
Detaljnije

TEHNOLOGIJA EKOLOŠKOG GRAĐENJA ENTERIJER I UNUTRAŠNJI DEKOR Šifra artikla: 221816 Isbn: 9788685337666 Autor : Klaus Danijels Izdavač : JASEN Ekološku gradnju svi žele: arhitekte, inženjeri, graditelji i investitori. Ali, mnogi od njih ekološka pitanja još uvek ne shvataju kao izazov, već kao ograničenje stvaralačke slobode. Ova knjiga opisuje osnove ekološke gradnje u smislu celokupnog planiranja, prikazuje tehnologije snabdevanja vod... Detaljnije Ekološku gradnju svi žele: arhitekte, inženjeri, graditelji i investitori. Ali, mnogi od njih ekološka pitanja još uvek ne shvataju kao izazov, već kao ograničenje stvaralačke slobode. Ova knjiga opisuje osnove ekološke gradnje u smislu celokupnog planiranja, prikazuje tehnologije snabdevanja vodom, grejanjem, klima-uređajima, električnom energijom i pokazuje kako prirodna ventilacija i osvetljenje od samog početka mogu biti integrisani u strukturu zgrade. I konačno, ona daje brojne primere kako se već danas mogu koristiti sunčeva i energija vetra, kišnica, zemljine toplote i drugi termički sistemi radi očuvanja prirodnih resursa. Sve više graditelja i investitora postaju svesni da drugačije treba da uobličimo zgrade budućnosti, da ih napravimo otpornijim. Radi boljeg razumevanja određenih građevinsko-klimatskih, aerofizičkih i tehničkih procesa i funkcija predstavljene su odgovarajuće osnove u lako razumljivom obliku. Vidi sve komentare (1) Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI OSTALI KOMENTARI Matija B Knjiga bi bila odličan pregled/uvod u tehnologiju ekološkog građenja, ali je upropašćenja nestručnim prevodom (mnogi arhitektonski termini su loše prevedeni i zaista je potrebno zamisliti se šta je pisac hteo da kaže) i jeftinom štampom (na koricama i tvrdom povezu se nije štedelo - ali na unutrašnjosti jeste - dijagrami i grafici su uglavnom štampani dvobojno ili su legende uz grafikone štampane crno-belo što čini grafikone manje-više beskorisnim). Kupite samo ako baš nemate ništa slično, ili niste u prilici da nabavite strano izdanje. 26.03.2013. 00:00 Kategorija ENTERIJER I UNUTRAŠNJI DEKOR Autor Klaus Danijels Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač JASEN Pismo Latinica Povez Tvrd Godina 2009 Format 21,5x30 Strana 293 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
5,445RSD
forward
forward
Detaljnije

Dimenzije slike 54x43 cm (sa ramom) u lepom starinskom ramu. Slika kupljena u Ateljeu u Holandiji.

Prikaži sve...
5,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Slika dimenzije 38x46 cm (sa ramom) kupljena u Holandiji.

Prikaži sve...
5,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Prelepa slika prirode - polja, uramljena u izuzetno lepom i kvalitetnom ramu. Dimenzije su: 22,5 x 23 cm bez rama, sa ramom 42 x 42,5 cm. Potpis autora sa leve strane - Backić. Pretpostavljam da je tempera u pitanju.

Prikaži sve...
5,800RSD
forward
forward
Detaljnije

,, SEOSKI PEJZAŽ ,, ulje na platnu , rad slikara JERIKE 2010 , dimenzije 600x420 mm

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

,, TAJNA ZLATNE RUŠEVINE ..ULJE NA PLATNU , REPRODUKCIJA SLIKE LJUBE POPOVIĆA..RAD SLIKARA JERIKE 2010. Dimenzija 420x600 mm.

Prikaži sve...
5,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Skulptura naivna umetnost Zena sa testijom rađena grncarskom tehnikom u keramici 1990 potpisana inicijalima V. Đ. Velimir Đorđevic iz Pirota dimenzija 40x20cm jedan krcag je polomljen inace ocuvana.

Prikaži sve...
5,999RSD
forward
forward
Detaljnije

OPĆA POVIJEST UMJETNOSTI / OPŠTA ISTORIJA UMETNOSTI 4. izdanje bs

Prikaži sve...
4,350RSD
forward
forward
Detaljnije

STILOVI 1-2 nameštaj i dekor od srednjeg veka do danas 1. Od srednjeg veka do Luja XV. 2 Od Luja XVI do danas Autor: Grupa autora Izdavač: VUK KARADŽIĆ LAROUSSE Beograd Godina izdanja: 1979 Broj strana: Format: 30 x 24 cm Povez: Tvrdi povez sa zaštitnim omotom Opis i stanje: Sadržaj na slikama, bogato ilustrovano, omoti popravljani sa unutrašnje strane ostalo veoma dobro očuvano Tags: stilski nameštaj antika antikviteti kolekcionarstvo antikni namestaj antikvarni predmeti arhitektura urbanizam i dizajn 27.11.2023.

Prikaži sve...
4,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Publication date: 03/10/2013 Imprint: Profile Books Subject: Arts, Language & Literature, Biography & Memoir A remarkable biography of the cultural icon, Paul Cezanne. Today we view Cezanne as a monumental figure, but during his lifetime (1839 1906), many did not understand him or his work. With brilliant insight, drawing on a vast range of primary sources, Alex Danchev tells the story of an artist who was never accepted into the official Salon: he was considered a revolutionary at best and a barbarian at worst, whose paintings were unfinished, distorted and strange. His work sold to no one outside his immediate circle until his late thirties, and he maintained that `to paint from nature is not to copy an object; it is to represent its sensations` - a belief way ahead of his time, with stunning implications that became the obsession of many other artists and writers, from Matisse and Braque to Rilke and Gertrude Stein. Beginning with the restless teenager from Aix who was best friends with Emile Zola at school, Danchev carries us through the trials of a painter tormented by self-doubt, who always remained an outsider, both of society and the bustle of the art world. Cezanne: A life delivers not only the fascinating days and years of the visionary who would `astonish Paris with an apple`, with interludes analysing his self-portraits, but also a complete assessment of Cezanne`s ongoing influence through artistic imaginations in our own time. He is, as this life shows, a cultural icon comparable to Monet or Toulouse. a3

Prikaži sve...
5,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Br. 457 Svetozar Radojčić - Uzori i dela starih srpskih umetnika. Br. 486 Dejan Medaković - Srpska umetnost u XVIII veku. Br. 493 Dejan Medaković - Srpska umetnost u XIX veku. Br. 527 Vuk Stef. Karadžić - Opisanije Srbije Knjige su kao nove. Cena za komplet

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Pregled razvoja likovnih umetnosti od praistorije do danas Prosveta 1982 611 strana : ilustrovano ; šesto prošireno izdanje očuvanost 5-

Prikaži sve...
5,495RSD
forward
forward
Detaljnije

Lee Ufan: Encounter with the Other - Softcover Berswordt-Wallrabe, Silke Von South Korean-born artist Lee Ufan, who came to prominence in the late-1960s as part of the Japanese Mono-ha (Object School) group, has consistently focused on challenging the delineations between sculpture and painting. This gives his work many stylistic affinities with American Minimalism: `Relatum-Kiss` (1986), for example, is a floor piece consisting of two stones resting on Carl Andre-esque iron plates. Ufan`s theoretical writings are also a significant part of his oeuvre; they refer heavily to philosophy--which he studied in Tokyo before co-founding Mono-ha. `It is difficult to say what is perfect or what is balanced, but the movement of vision in relation to similarity and difference is endless,` he has written, in a characteristic meditation on aesthetics. Ufan has been exhibiting his work internationally since the early 70s. This monograph places him in context with his peers, and engages in a socio-historical examination of his theoretical writing. Publisher Steidl Publication date 2008 ISBN 10 386521634X ISBN 13 9783865216342 Binding Paperback Number of pages 207 Editor Berswordt-Wallrabe Silke Von / Li Ufan: Susret sa drugim - meki povez Bersvordt-Volrabe, Silke fon Umetnik Li Ufan, rođen u Južnoj Koreji, koji je postao istaknut krajem 1960-ih kao deo japanske grupe Mono-ha (Objektna škola), dosledno se fokusirao na osporavanje razgraničenja između skulpture i slikarstva. Ovo njegovom delu daje mnoge stilske afinitete sa američkim minimalizmom: „Relatum-Kiss“ (1986), na primer, je podni komad koji se sastoji od dva kamena na gvozdenim pločama u stilu Karla Andrea. Ufanovi teorijski spisi takođe su značajan deo njegovog opusa; oni se u velikoj meri odnose na filozofiju - koju je studirao u Tokiju pre nego što je suosnivač Mono-ha. „Teško je reći šta je savršeno, a šta uravnoteženo, ali kretanje vizije u odnosu na sličnost i razliku je beskrajno“, napisao je on, u karakterističnoj meditaciji o estetici. Ufan izlaže svoje radove na međunarodnom nivou od ranih 70-ih godina. Ova monografija ga stavlja u kontekst sa vršnjacima i bavi se društveno-istorijskim ispitivanjem njegovog teorijskog pisanja. Izdavač Steidl Datum objavljivanja 2008 ISBN 10 386521634Ks ISBN 13 9783865216342 Vezivanje Meki povez Broj strana 207 Editor Bersvordt-Volrabe Silke Von

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

ASSYRIAN RELIEFS FROM THE PALACE OF ASHURNASIRPAL II: A CULTURAL BIOGRAPHY Assyrian reliefs / Asirski reljefi The well-known narrative images of the Assyrian king Ashurnasirpal II (883–859 B.C.E.) at war and at the hunt are discussed frequently in studies of ancient Near Eastern art. By comparison, the iconic reliefs depicting the ruler, his genies, and the “sacred tree,” which are repeated over and over within the decorative scheme of Ashurnasirpal’s palace in Nimrud, part of modern-day Iraq, are less studied and imperfectly understood by scholars. This volume of collected essays on the reliefs at Dartmouth College and related works in other museums across the United States and in international institutions sheds new light on their meanings, importance, and history. Following the discovery of the reliefs in the nineteenth century, institutions and individuals in Europe and North America competed to acquire them. The greatest number went into European collections in the countries of their discoverers, but “surplus” relief fragments, usually of supernatural figures and trees, were shipped to America, and many found their way to colleges and universities. The essays in this volume explore the iconography of the reliefs, the fascinating story of their discovery and dispersal throughout the West, their biblical connections, and their cultural, artistic, and historical meanings. The book takes the reader from the ancient world of Assyria to its modern rediscovery to the digital reconstruction of the Nimrud palace. Lavishly illustrated with over 115 color and 35 black-and-white images, Assyrian Reliefs from the Palace of Ashurnasirpal II will engage and inform the student, the scholar, as well as the museum visitor. / Dobro poznate narativne slike asirskog kralja Ašurnasirpala II (883–859 p.n.e.) u ratu i u lovu često se raspravljaju u studijama drevne bliskoistočne umetnosti. Poređenja radi, ikonski reljefi koji prikazuju vladara, njegove duhove i „sveto drvo“, koji se ponavljaju iznova i iznova unutar ukrasne šeme Ashurnasirpalove palate u Nimrudu, delu današnjeg Iraka, manje su proučavani i nesavršeno razumljivi od strane naučnici. Ovaj tom sakupljenih eseja o reljefima na Dartmouth koledžu i srodnim radovima u drugim muzejima širom Sjedinjenih Država i u međunarodnim institucijama baca novo svetlo na njihovo značenje, važnost i istoriju. Nakon otkrića reljefa u devetnaestom veku, institucije i pojedinci u Evropi i Severnoj Americi takmičili su se da ih nabave. Najveći broj je otišao u evropske kolekcije u zemljama njihovih otkrića, ali su „viškovi” reljefnih fragmenata, obično natprirodnih figura i drveća, otpremani u Ameriku, a mnogi su našli put do koledža i univerziteta. Eseji u ovoj svesci istražuju ikonografiju reljefa, fascinantnu priču o njihovom otkrivanju i širenju širom Zapada, njihove biblijske veze i njihovo kulturno, umetničko i istorijsko značenje. Knjiga vodi čitaoca iz drevnog sveta Asirije do njegovog modernog ponovnog otkrića do digitalne rekonstrukcije palate Nimrud. Raskošno ilustrovani sa preko 115 slika u boji i 35 crno-belih slika, Asirski reljefi iz palate Ashurnasirpal II će angažovati i informisati studenta, naučnika, kao i posetioca muzeja. JANUARY, 2010 Edited by: Ada Cohen and Steven E. Kangas Publishing partner: University Press of New England 2010, 288 pages; paper, ISBN 978-1-58465-817-7

Prikaži sve...
5,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Ulje na platnu Devojcica i sesiric, prelepo umetnicko delo. Slika je uramljena u jako lep ram, dimenzije slike sa ramom 40 x 30. Privatna kolekcija.

Prikaži sve...
4,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Ulje na platnu Zavejana suma, prelepo umetnicko delo. Slika je uramljena u jako lep ram, dimenzije slike sa ramom 49 x 39. Privatna kolekcija.

Prikaži sve...
4,600RSD
forward
forward
Detaljnije

4 x 2,5 x 0,8 cm drvo (hrastovina iz kolubare), rucni rad naiva, brut art. folk art, primitive & outsider art samo srbija ovaj predmet ne saljem u inostranstvo serbia only I do not send this item abroad Dragiša Stanisavljević (Jabučje, 1921 – 21. avgust 2012) bio je vajar, klasik naivne umetnosti Srbije. Rođen je 1921. godine u Jabučju kod Valjeva, Srbija. Skulpturom se bavio od 1958. Život na selu i vaspitanje u duhu patrijarhalnih načela, zavičajno okruženje stoletnim šumama podstakli su svakako njegov nagon za slobodom i oblikovanjem. Apsolutni je samouk, snažnog osećaja za stilizaciju forme. Umro je 2012. godine u Jabučju. Frontalnost i jednostavnost u izrazu, arhaično shvatanje forme, nesvesno su postignuti. Iz crnih, stoletnih debala umetnik oslobađa čistu formu, gladeći je do sjaja. Zaobljava je i ističe njenu organsku bit. Završava ono što je priroda davno započela. Sve je stilizovano gotovo do ogoljene, osnovne praforme, redukovano s izrazitim osećajem za meru, kakav su posedovali samo izvorni umetnici primitivnih kultura. Instiktivno stvaralaštvo ovog umetnika koje traje već više od pet decenija, ukazuje na snagu autentičnosti njegovih originalnih formi, na vezu između praiskonskog i modernog senzibiliteta likovnog izražavanja. Stoletna hrastovina koju vadi iz korita obližnje reke, nosi sama po sebi neki tajanstveni trag na svojoj materiji, vrstu patine. Sa izrazitim osećajem za harmoniju, bez gestova, sa interesovanjem za duhovnu podlogu svojih likova. Dragiša nesvesno shvata ulogu forme u postizanju univerzalnog. Reljefno shvatanje forme sa izraženim vertikalnim komponovanjem pomoćiće umetniku u njegovoj jednostavnosti izraza naročito kada za motiv bira filozofska razmišljanja o odnosima ljudi, njihovim sudbinama, skrivenim osobinama, njihovom grehu ili molitvi. Izlagao je samostalno i grupno počev od 1964. godine, u zemlji i inostranstvu, kao i na gotovo svim međunarodnim izložbama naivne i marginalne umetnosti (svetskim trijenalima u Bratislavi, počev od šezdesetih godina, tematskim izložbama u Martinjiju, Parizu, Pragu, Budimpešti itd.) Za svoje monumentalne skulpture, dobijao je više nagrada i priznanja, od kojih je najznačajnija Nagrada za ukupan umetnički rad na 10. Bijenalu naivne i marginalne umetnosti, 2001. godine u MNMU, Jagodina, Srbija. ------------------------------------- Dragiša Stanisavljević rođen je u selu Jabučju – Srbija 1921. godine, gde je proveo čitav svoj život i umro 2012. u svojoj 91. godini. Potiče iz skromne porodice ali, umetnički veoma obdarene. Za Dragišu i njegovog sina Milana akademik Ivan Tabaković tvrdio je da su: ,,…bili i ostali istinski nukleusi vajarske umetnosti…”. Umetnikova sestra Ranka Dinić sa uspehom piše poeziju, a u svet likovne umetnosti sa žarom i uverenjem Stanisavljevića upustila se i unuka Ivana. Vaspitavan u duhu patrijarhalnih načela, rano je naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik, obrađivao zemlju, a bio je vičan i mnogim zanatima i poslovima. Kuća, ograda, pokućstvo – delo su Dragišinih ruku. Zimske večeri prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta i prodavao ih, kako bi dodatno popravio svoje prihode. Tako se dogodilo da ovi predmeti dođu u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih umetnika. Posetio je Dragišu u Jabučju. Među rezbarenim kutijama, koricama u drškama za noževe, sviralama i štapovima, primetio je i nekoliko zabačenih, prašnjavih figura. Dragiša mu je objasnio da su to nezavršeni radovi, i da slične ,,nezavršene” figure, radi i njegov sin Milan. Upravo ti, ,,nezavršeni” sumarno obrađeni kipovi imali su snagu neposrednosti i prizvuke originalnosti koje je profesor naslućivao i priželjkivao. Uticaj stručnjaka na pojedine naivne umetnike bio je od velikog značaj u formiranju njihove umetničke ličnosti. Ali treba imati u vidu da su, pri tom, uvek bili presudni talenat i lična predispozicija autora. Uz potsticaj i podršku Ivana Tabakovića, Dragiša i Milan izlagali su zajedno već 1964. godine u Beogradskom grafičkom kolektivu. Ako posmatramo skulpturu “Troglavog” 1962. možda je predstava tri objedinjene figure u čvrsti stub, začetak nove legende o umetničkoj porodici sa dubokim korenjem i dugačkim trajanjem, čiji je začetnik Dragiša Stanisavljević, produžava je i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja unuka Ivana. ------------------------------------------------ Trpe Nikolovski o Dragiši Dragiša Stanisavljević vajar – naivac iz Jabučja godinama dokazuje da je kultura kad se lepota udruži sa istinom. Da vas upoznam sa pokojnim ocem..! Glosa: „Moj sin Milan, kad dovede prijatelje u našu kuću, koja je godinama već muzej naive, oronuo i dotrajao doduše, jer niko sem nas dvojice o njemu ne brine, pokazujući im skulpturu „Pokojnik”, a ja se odnegde pojavim na vratima, ima običaj da kaže: „E, sad, kad ste videli drvenog Dragišu, da vas upoznam i sa njenim autorom, mojim pokojnim ocem!” Piše Trpe Nikolovski Krevet je Dragiša napravio od tesanih dasaka hrastovine i ukrasio reljefnim predstavama Bogorodice sa Hristom, Arhanđela Mihajla, cara Lazara i carice Milice. Pored kreveta nalazi se masivni kovčeg sa ležećom figurom pokojnika sa šajkačom na glavi, šiljkanima na nogama, brič pantalonama, išaranim čarapama, vezenim jelekom, do grla zakopčanoj košulji, i rukama stisnutim uz telo. Sa strane kovčega izrezbarena je pogrebna povorka, utučenih ljudi, biće valjda, komšija i prijatelja. Više je nego očigledno da drveni „Pokojnik” ovde preuzima ulogu dvojnika samog umetnika. Zauzima Dragišino mesto na kovčegu sve dok on ne završi započete poslove u ovom životu. Izvajao ga je posle jedne preležane bolesti, da po narodnom običaju iznenadi smrt i preuzme zlo. – Kad dođe vreme, kad ja rešim – šali se, smejući se punim srcem Dragiša – ima da legnem na onaj krevet, pored ovog mog ispisnika, pa ujutro, ko se od nas dvojice probudi, taj će i da navabi živinu. A dotle, samo ću ovako da ga pokazujem ljudima. – Znate kako ga je radio, kako mu je uzimao meru – šali se sin Milan koji nas je krivudavim stazama i bogazama pored tamnavskih ugljenokopa, uz Kolubaru i dovezao do očevine u Jabučju, koju bi, kako reče, jer je zabita, dolazeći iz Beograda, teško mogli da nađemo . – Legao je na jednu dasku i rekao unuci da mu kredom povuće po dasci, baš tamo gde mu se završavaju šiljkani i šajkača, i obavezno ocrta i popola, gde je bio zategao pojas od pantalona. To su mu bile mere za skulpturu. Nije hteo da omane ni u milimetar, da ne napravi nekog drugog, nego sebe. – Bilo mi od tada nekoliko puta loše – nastavlja priču Dragiša – al’ zahvaljujući ovom mom dvojniku, dubleru, ja svanjivam svako jutro i idem za živinom, a ko zna da li bi tako bilo da se ovaj ovde nije opružio. No, ne uzima ni njega, biće da mu još nismo po volji, evo ga, leži, vidite ga… – smeje se šeretski naš domaćin. U sobi između kovčega i kreveta nalaze se skulpture „Molitva” i „Krilati anđeo”. Zidove sobe krase reljefni prikazi „Tajne večere”, „Skidanja s krsta” i mnoštvo ikona. Iz ove sobe proisteklo je Dragišino poimanje sveta i umetnosti sve što umetnik opaža i spoznaje u mirnom seoskom okruženju zelenih proplanaka oko Kolubare, ali i crnih ogromnih rupčaga tamnavskih ugljenokopa koji se neumitno približavaju prvim okućnicama rodnog mu Jabučja. – Ko smrt čeka – zagonetno će Dragiša – taj će otkriti sve što mu je na srcu. Ali, što više i što dublje saznaješ svoj život, tim manje veruješ da se on može uništi smrću. Za Dragišu je sve tema, pogotovo što je rano naučio da nemanje zameni umećem. Radio je kao železnički radnik i ratar, a bio je, i dandanji je, vičan i mnogim zanatima. Kuća, ograda, pokućstvo, sve je to delo Dragišinih ruku. Još kao dete, zimske večeri, prekraćivao je režući razne upotrebne i ukrasne predmete od drveta, poneke ih prodajući na beogradskim pijacama. I sve tako do 1964.godine, kada su njegove rukotvorine nekako došle u ruke slikaru i profesoru Ivanu Tabakoviću, koji je sa velikom pažnjom pratio i štitio rad samoukih slikara. Uz podsticaj, podršku i na nagovor profesora, Dragiša i sin mu Milan, izlagali su zajedno sa njim svoje rezbarije u drvetu. Bilo je to pre tačno četrdeset godina u Beogradskom grafičkom kolektivu, a novinari nisu mogli čudom da se načude; profesor Tabaković izlaže zajedno sa dva vajara – naivca. Saživljenost sa prirodom i ljudima ogleda se i u izboru materijala u kome on i sin danas rade. Kao što je njegov pogled okrenut ka veri i mitu, tako je odabrao i drvo koje i samo ima svoju istoriju i legendu: crna hrastovinu koju vade iz tresetišta pored Kolubare. Prastara je, otporna i jaka, toliko čvrsta, da ponekad i tri testere „štilovke” odu na remont dok se skulptura napravi. – Vreme, voda i zemlja tvorili su njenu građu baš kao i ljude koje od nje vajam i režem – kaže Dragiša, milujući jedno od tri stabla visoka nekih tri do pet metara, širine oko dva metara, izvađenih sa tamnavskih kopova. – U oba slučaja reč je o životu, stradanju i ponovnom rađanju – nastavlja Dragiša. – Kao što selišće na stablu menja, tako prolazi i ljudski rod. Odlaze jedni, dolaze drugi ljudi, al’ za njima, treba nešto lepo da ostane. Ja se trudim, i uspevam. Moj Milan me je nadmašio u svemu, on me je i naučio nekim savršenstvima u skulpturi, pa na onu njegovu pošalicu da ljude upoznaje s pokojnim ocem ja uzvraćam; e, tako ti je kod nas Stanisavljevića, „od sina je ostanulo ocu”. Milan je vrhunski suklptor. Na meni prihvatljiv način prenosio mi je savete učenog profesora Ivana Tabakovića, preuzevši na sebe ulogu čuvara mojih, kako jednom neko napisa, u crnoj kolubarskoj hrastovini neiskvareno oblikovanih osećanja. Dragišu produžava i nadmašuje sin Milan, a umetničku nit sa uspehom nastavlja i unuka Ivana, koja nosi ime pokojnog profesora Ivana Tabakovića. A da sudbinski božji prst bude čudovišniji, rođena je istog dana kada je velikan srpske umetnosti preminuo. ANTRFILE: Divili se Evropljani, al’ i Amerikanci Dragišine skulpture nalaze se voljom ljudi kojima su se dopale, u kolekcijama bogatih na svih pet kontinenata. Dve godine, njegove skulpture, zajedno sa radovima slikara i naivaca iz Jugoslavije, obišle su čitavu Ameriku od Vašingtona do Tenseija. Ljudi su kupovali, divili se i uživali. – Ja se ne mučim dok radim. Ne tražim i ne izmišljam rešenja, koj’ će mi… Kad ne znam ‘de je čovek popola, šta mu je nagore, a šta nadole, ja legnem na deblo, unuka mi kredom il’ noktom, zabeleži kraj glave, stopala, i tu gde mi je kaiš na pantalonama, da imam celu figuru, i eto ti čoveka. Koja, druga mera, mi treba. Nikoja. Tako rezbareći izradio sam sve svece i vladare srpskog roda i poroda, od slavske mi ikone Svetog Đorđija, do Lazareve subote, gde je sedam likova na ikoni, sa crnim gavranom zloslutnikom nad glavom. I sve je to ovde, u ovoj mojoj kući, koja bi da je volje i para valjevskih i drugih vlasti, mogla i muzej da bude, da ljudi dolaze, gledaju i uživaju. ANTRFILE: Da spustim skulpturu, tu na Terazije – Imam jedan san – kaže Dragiša – Da me neko odvede kod gradonačelnika Beograda Radmile Hrustanović da mogu da joj pokažem skice za skulpturu koju sam namenio Beogradu. Da onda tu skulpturu uradim, za to još imam snage, i da bude jedno pet metara visoka i dva široka, od crne kolubarske hrastovine, koja je na dnu reke u mulju ležala neki kažu 10.000 a neki i 100.000 godina. Da onda ovde u selo dođe helikopter, da vežu lancima to moje delo i da ga spuste na Terazije, gde bi posle vekovima podsećalo na Dragišu Stanisavljevića iz Jabučja. Jeste, to sanjam. I da znate, srećan je onaj ko ima snove koji ga uspavljuju. Naspavao se toliko da mu se više i ne mili živeti, nego radostnik samo sanja… ----------------------------------------------------- He was born in Jabučje near Valjevo in 1921. He began doing sculpture in 1958. The life in the country under patriarchal principles, with century-old forests of his homeland and the impulse for modelling were basic motivational preferences of Dragiša Stanisavljević. Frontal aspect, simplicity of expression and archaic approach to form are unconsciously achieved. The artist liberated the form, polished it to brightness, made it round and emphasised its organic essence, thus completing what the nature had begun. Everything was stylised nearly to the bare, basic primordial form, and reduced with the pronounced sense for measure, which was known only to authentic artists of primitive cultures. More than five-decade-long instinctive and creative work of this artist pointed to the force of his authentic and original forms and the connection between primordial and modern sensibility of artistic expression. Age-old oak trunks which he tooled from the bed of the Kolubara River had a secret trace in its very substance, a kind of patina. With a pronounced sense of harmony, without gestures, expressive movements, but with interest in the spiritual background of his figures, Dragiša Stanisavljević understood the role of a form with the sensibility of a contemporary artist. Relief-like concept of form with pronounced vertical composition helped the artist with the simplicity of expression, especially when the selected motif was philosophical contemplation on human relationships, destinies, hidden characteristics, sins or prayers. He received many awards and recognitions for his monumental sculptures, among which the Award for Entire Artistic Work at the Tenth Biennial of Naïve and Marginal Art in Jagodina, 2001 was the most significant. He is a world classic. References: Oto Bihalji-Merin, Snovi i traume u drvetu, Beograd,1962 M. Bošković; M.Maširević, Samouki likovni umetnici u Srbiji, Torino,1977 Oto Bihalji-Merin; Nebojša Bato Tomašević, Enciklopedija naivne umetnosti sveta, Beograd, 1984 N. Krstić, Naivna umetnost Srbije, SANU, Jagodina, 2003 N. Krstić, Naivna i marginalna umetnost Srbije, MNMU, Jagodina, 2007 Lj. Kojić, Dragutin Aleksić, monografija, MNMU, Jagodina, 2007 N. Krstić, Histoire de Voire, Dragiša Stanisavljević,katalog, Pariz, 2012. N. Krstić, Outsiders, katalog, MNMU, Jagodina, 2013.

Prikaži sve...
4,400RSD
forward
forward
Detaljnije

Ulje na platnu Uspavana maca, prelepo umetnicko delo. Slika je uramljena u jako lep ram, dimenzije slike sa ramom 40 x 40. Privatna kolekcija.

Prikaži sve...
4,600RSD
forward
forward
Detaljnije

100 PREDSTAVA BALETA i umetničke igre naših prostora POZORIŠTE Šifra artikla: 329925 Isbn: 9788681851562 Autor : Gordan Dragović Izdavač : ORION ART Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI Kategorija POZORIŠTE Autor Gordan Dragović Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač ORION ART Pismo Ćirilica Povez Tvrd Godina 2017 Format 21,5x30 Strana 430 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
4,400RSD
forward
forward
Detaljnije

SLIKE I CRTEŽI 1OO slika 6O crteža Aleks Čelebonović RAZGOVORI SA MIĆOM POPOVIĆEM Izložba slika i crteža Miće Popovića u Umetničkom paviljonu `Cvijeta Zuzorić` u Beogradu od 23. novembra do 16. decembra 1979. godine P o t p i s slavnog srpskog slikara, Latinica Broš Kraća biografija slikara Knjiga u ODLIČNOM stanju R1

Prikaži sve...
4,800RSD
forward
forward
Detaljnije

LEKSIKON DRAME I POZORIŠTA POZORIŠTE Šifra artikla: 259517 Isbn: 9788607019991 Autor : Raško V. Jovanović, Dejan Jaćimović Izdavač : PROSVETA Univerzalni dramski pozorišni leksikon, koji pored dramske i pozorišne terminologije, sadrži odrednice o srpskim dramskim piscima, kao i o svetskim stvaraocima scenskih dela i našim i stranim pozorišnim umetnicima... Univerzalni dramski pozorišni leksikon, koji pored dramske i pozorišne terminologije, sadrži odrednice o srpskim dramskim piscima, kao i o svetskim stvaraocima scenskih dela i našim i stranim pozorišnim umetnicima... Ime/Nadimak Email adresa Poruka POŠALJI Kategorija POZORIŠTE Autor Raško V. Jovanović, Dejan Jaćimović Težina specifikacija 0.5 kg Izdavač PROSVETA Pismo Ćirilica Povez Tvrd Godina 2013 Format 21x27 Strana 1110 Obavezni kolačići čine stranicu upotrebljivom omogućavanjem osnovnih funkcija kao što su navigacija stranicom i pristup zaštićenim područjima. Sajt koristi kolačiće koji su neophodni za pravilno funkcionisanje naše veb stranice kako bi se omogućile određene tehničke funkcije i tako vam pružilo pozitivno korisničko iskustvo. Statistički kolačići anonimnim prikupljanjem i slanjem podataka pomažu vlasnicima web lokacija da razumeju kako posetioci komuniciraju sa stranicom. To su kolačići koji omogućavaju web analitiku sajta, odnosno analizu upotrebe naših stranica i merenje prometa, koje sajt sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenih usluga. Marketinški kolačići se koriste za praćenje posetilaca putem web stranice. Koriste se za prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima i podsticanje da učestvuju, što je važno za nezavisne izdavače i oglašavače. Sajt koristi Google Analytics kolačiće ads/ga-audiences i collect, te Facebook kolačiće fr i tr.

Prikaži sve...
5,841RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj