Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Sve kategorije
keyboard_arrow_down
Opseg cena (RSD)
4 000,00 - 4 999,00
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
1-25 od 53 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
1-25 od 53
1-25 od 53 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Tag

    Vojna literatura
  • Tag

    ELEKTRONIKA
  • Cena

    4,000 din - 4,999 din

prvi,možda i jedini broj o britanskoj mornarici,ratna propaganda,srpski jezik,16 strana,ilustrovano razarači,krstarice,nosači aviona...

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Obavestajne sluzbe i prisluskivanje-Aleksandar Trifoni.Mek povez,330 str.Dobro ocuvana.

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

očuvanost vrlo dobra, slike, tabele itd., pitajte... Autor(i): Beritić, Lukša Naslov: Dubrovačka artiljerija / Lukša Beritić ; [prevod rezimea Nada Mandić] Impresum: Beograd : Vojni muzej Jugoslovenske narodne armije , 1960 Materijalni opis: 189 str., [1] višestruko presavijeni list : ilustr. ; 23 cm Jezik: srpski Nakladnička cjelina: Posebna izdanja Vojnog muzeja JNA ; knj. 2 Napomena: Bibliografske bilješke uz tekst. - Imensko kazalo i kazalo naziva vatrenog oružja. - Sažetak na francuskom jeziku Ključne riječi: Dubrovnik * artiljerija * povijesni razvoj * povijesni pregled * oružje POGLEDAJTE I OSTALE MOJE AUKCIJE, NAJJEFITIJE CENE NE SAMO NA KUPINDU VEC I NA CITAVOM INTERNETU!!! PROVERITE!!! POSEBNA POGODNOST, MOGUCNOST LICNE PRIMOPREDAJE U CENTRU U TOKU ISTOG DANA PO ZAVRŠETKU AUKCIJE NA LIMUNDU/KUPINDU, NE CASIMO CASA! Knjige, stripove, CD, albume sa slicicama, casopise i ostalo što trenutno imam u ponudi možete pogledati preko sledeceg linka: http://www.kupindo.com/Clan/zambezi/SpisakPredmeta

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

iz lične kolekcije odlično očuvana knjiga Veliki ilustrovani vodič - Prvi svetski rat Data status Beograd 2018 prevod Uroš Milivojević Romina Jovanović Bojana Vujanić Bojana Jovanović Kristina Artuković 382 strane

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Izdavač: Vojnoizdavački zavod, Beograd Biblioteka Pravila i udžbenici, knjiga 436 Recepture sačinili: Nedeljko Jokić, Milorad Tekić, Gavro Maletić, Andrija Paradžik Povez: tvrd Broj strana: 542 Sadržaj priložen na slikama. Manji obrisi tečnosti pri donjim sastavima listova (bez posledica). Na par mesta nešto intenzivnije žućkaste mrlje, u ostatku knjige mestimično i uglavnom na marginama strana. Uz prethodne napomene knjiga je vrlo dobro očuvana. S A D R Ž A J: - Napici - Supe, čorbe i ulošci - Sosovi - Jela od jaja - Jela od ribe - Jela od mesa sa roštilja - Jela od mesa i proizvodi od mesa - Samostalna jela i prilozi od povrća i variva - Složena jela - Salate - Kompoti - Slatka jela i slatkiši - Pite (K-128)

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

SVI PIŠTOLJI I REVOLVERI SVETA - Aleksandar Borisovič Žuk Izdavač: prevodilačko izdanje Godina izdanja: 1985. Povez: tvrd Broj strana: 325 Pismo: latinica Stanje: dobro

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

    Oglas

  • 21. Nov 2020.

  • Smederevska Palanka

  • kupindo.com

Savezni sekretarijat za narodnu odbranu, 1983. 542 strane, tvrd povez, udžbenički format. Očuvana. Na unutrašnjoj strani naslovne korice upisan broj telefona. Požutela na bočnim stranama. Nema podvlačenja, zapisa...

Prikaži sve...
4,990RSD
forward
forward
Detaljnije

prodajem polovne knjige srpske vojvode 4kom dobro ocuvane

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Vojna geografija balkanskog poluostrva, Kraljevine S.H.S., Arbanije, Grčke, Bugarske, Rumunije, Madžarske, Austrije i Italije osnovni deo Autori: Kosta R. Đorđević, Dragutin I. Đorđević Štamparija Drag. Gregorića Meke korice Godina : 1930. Ćirilica Broj strana: VI+480 str. Stanje dobro Troškove slanja snosi kupac Lično preuzimanje moguće u centru Beograda IZ STST U G ŠARENA

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Brigad.Đeneral D.T. Simović Prvo izdanje knjige 1928. Tvrd povez, strana 541 Spolja kao na fotografijama, unutrašnjost odlična

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Drugi svjetski rat: Tenkovi / Eric Grove Drugi svjetski rat: Avioni / Christopher Chant Drugi svjetski rat: Brodovi / David Lyon, Hugh Lyon Zagreb 1977. Tvrd povez, zaštitni omot, bogato ilustrovano, veliki format (31 cm), 152 + 152 + 139 strana.

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Nemojte nas zaboraviti-ratni dnevnik srpskog oficira WWI-1914. **3350*2020 war diary of a Serbian volunteer officer in the First World War, ratni dnevnik srpskog oficira dobrovoljca u Prvom svetskom ratu, -Ovo je zapravo priča o tome kako je srpski narod uspio u vremenima koja su bila surova i teška da očuva svoj živalj i da se digne iz mrtvih autor: Milan Vakanjac tekstovi: Gordana Bulović i Mile Ignjatović; urednik: Dragan Otašević; fotografije Feđa Kiselički Institut za savremenu istoriju, Beograd 1997 godine tiraž 300.-posebna izdanja-prvo izdanje Tvrd kožni povez. 597 strana.ćirilica,lostrovana, format: 24,5 x 18,5 cm, težina 1000.grama stanje : stanje odlicno-nema vidljivijih tragova da je korištena Zahvaljujući njihovim zaslugama za budućnost su zabeleženi i sačuvani događaji kojima se srpski narod svrstao u red velikih evropskih naroda u novijoj istoriji“ Da se budućim generacijama obraća i Vakanjac, naglasila je i Gordana Bulović, jedna od autora izložbe i istoričarka umetnosti Muzeja grada Novog Sada, pojasnivši da je citat iz dnevnika ovog dobrovoljca uzet za naslov izložbe zato što podseća na stradanje, odnosno „ideju oslobođenja“, koja ih je vodila. Ona je ukratko istakla najznačajnije momente iz biografije pomalo zaboravljenog slikara Vase Eškićevića, rođenog u Irigu 1867. godine, koji je posle završenog berberskog zanata s 17 godina dospeo do čuvenog beogradskog vlasuljara Arsnickog. Bulović je ukazala na njegovo školovanje – najpre u Beču, a potom u Petrogradu, gde u klasi čuvenog slikara Rjepina završava akademiju. Međutim, već na početku Velikog rata Eškićević odlazi iz Petrograda da se s puškom u ruci bori za nacionalne ideale. Raspodeljen je za zvaničnog slikara Prve srpske armije, s kojom je prošao sve strahote i golgote rata slikajući ratne prizore onako kako ih je doživljavao. Knjiga je bogata fotografijama prvog ratnog fotoreportera Riste Marjanovića, rođenog Šapčanina, koji se na poziv srpske vlade na početku rata vraća iz Pariza u Srbiju kao zvanični fotoreporter Vrhovne komande srpske vojske, kao i slikama Vase Eškićevića koga su nacionalni ideali doveli u Srbiju iz Rusije na početku rata. Kada je buknuo Prvi svetski rat, Vasa je sve ostavio u Rusiji i preko Odese i Renija Dunavom stigao u Srbiju. Kao dobrovoljac u Srpskoj vojsci, proveo je svih pet godina na ratištu. Kada je počeo Austro-Srpski rat, ja sam otišao u srpsko poslanstvo u Petrogradu i prešao u srpsko podanstvo, a 15-og avgusta 1914. god. došao u Srbiju i odmah podneo Vojnom ministarstvu molbu da me naznače u kakav divizijski štab kao ratnog slikara. Krf 13 Juna 1916.g U istom dokumentu stoji da je Štab Vrhovne komande, Operativno odeljenje, doneo rešenje br. 2461 od 31. 06. 1916. godine da se za ratnog slikara Štaba Prve armije odredi akademski slikar Vasa Eškićević. Ovo rešenje potpisao je načelnik Štaba đeneral Petar Bojović. „Vasa je radio slike na samom frontu. Brzo. Posebno su zanimljive njegove skice na kojima su predstavljeni prizori iz svakodnevnog života, žene na potoku, priroda kroz koju je prolazio“, naglasila je Bulovićeva. O drugom ratnom reporteru i umetniku Risti Marjanoviću pričao je za Danas Branislav Stanković, kustos istoričar Narodnog muzeja u Šapcu, ukazujući da se ovaj fotograf, koji je rođen u Šapcu 1885. godine, posle školovanja u Beogradu, Beču, Berlinu zaustavio u Parizu, gde od 1908. godine postaje član, a potom i urednik za ilustracije New York Heralda za Evropu. Prema rečima našeg sagovornika, kroz Marjanovićeve fotografije prepoznajemo osećaj za trenutak koji posmatrača uvlači u atmosferu snimka – u fotografijama koje će moći da vidi publika se tako gotovo može osetiti miris Šapca, Mačve, zapaljenih kuća, užasi i hladnoća prelaska preko albanskih gudra, kao i po koji predah u borbi. Akademik Dušan Otašević zahvalio se i nabrojao juče sve institucije koje su ustupile materijal za izložbu „Nemojte nas zaboraviti“, među kojima su pored gorenavedenih i Vojni muzej, Galerija Matice srpske, Spomen-zbirka „Pavlje Beljanski“, Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Srpska čitaonica iz Iriga, Vojna akademija, privatni kolekcionari. Na izložbi je predstavljeno 60 fotografija, 25 slika i 81 skica, a publici će biti dostupna do 25. novembra. Večeras u 19 sati svečano će je otvoriti akademik Dušan Kovačević. Upravo ovi radovi koji su bili su predstavljeni u Francuskoj na Velikoj savezničkoj izložbi 1916.godine, zatim 1917. u Londonu, pa u Njujojrku i kada je svu tu misao obavio vratio se na Solunski front i zabilježio posljednju fazu probijanja fronta i ulaska srpske vojske u Beograd i Novi Sad. Uništeno Bulovićeva je rekla da se i danas u Novom Sadu nedovoljno zna o Eškićeviću, koji je inače sahranjen na Uspenskom groblju u tom gradu 1933. Njegova slike s ratnom tematikom su, prema rečima Bulovićeve, neadekvatno ocenjene i nalaze se rasute po muzejskim zbirkama i privatnim kolekcijama Posle Drugog svetskog rata čak i fotografija na kojoj predaje crtež prestolonasledniku Aleksandru na Solunskom frontu je na zahtev vlasti uništena. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Održavanje Naoružanja Aviona L-17 Izdanje iz 1980g./386 strana Savezni Sekjretarijat za Narodnu Odbranu Pod oznakom Vojna Tajna Veliki format,dosta tehničkih crteza sa objašnjenjima. vr304

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Tenk T-34 i T-34B: Priručnik za vojnika (drugi deo) Beograd 1994. Tvrd povez, ilustrovano, 285 strana. Knjiga je odlično očuvana. J10 Tenk T-34 i T—34B — priručnik za vojnika sadrži tri dela. U prvom delu obraduje rukovanje i održavanje tenka; u drugom taktičku obuku; u trećem pravilo gađanja naoružanjem tenka. Namenjeno je za obuku vojnika u OMJ. Sadržaj: UVOD Glava I: POZNAVANJE, RUKOVANJE I ODRŽAVANJE TENKA 1. OSNOVNI PODACI O TENKU I POSADI 1) Namena i borbene osobine tenka 2) Delovi tenka i podela na odeljenja 3) Naoružanje i oprema tenka 4) Naziv, razmeštaj i opšte dužnosti članova posade 2. MITRALJEZI I MUNICIJA ZA MITRALJEZE 1) Mitraljez 7,62 mm DT (DTM) 2) Protivavionski mitraljez 12,7 mm „BROWNING` 3. TOP I MUNICIJA ZA TOP 1) Namena i glavni delovi topa 2) Cev sa zadnjakom i zatvaračem (1) Rasklapanje i sklapanje zatvarača (2) Otvaranje i zatvaranje zatvarača (3) Punjenje i pražnjenje topa (4) Okidanje topa i mitraljeza (5) Zastoji na topu i njihovo otklanjanje 3) Postolje topa 4) Uređaj za okretanje kupole sa utvrđivačem kupole 5) Čišćenje, podmazivanje i pregledi naoružanja 6) Municija za top 7) Sastav i razmeštaj borbenog kompleta u tenku 4. SREDSTVA ZA NIŠANJENJE I OSMATRANJE 1) Sredstva za nišanjenje (1) Nišanska sprava TŠ-16 (TŠ-15) (2) Nišanska sprava PPU-8-T (3) Kupolski uglomer (4) Daljinar 3) Sredstva za osmatranje (1) Periskop TPK-1 (2) Periskop TPKU-2B (3) Periskop MK-4 (4) Periskop vozača (5) IC periskop BVN 5. SREDSTVA VEZE U TENKU 1) Radio-uređaj R-113 (1) Taktičko-tehnički podaci (2) Glavni delovi i opis 2) Radio-uređaj R-123 (1) Taktičko-tehnički podaci (2) Glavni delovi i opis 3) Rukovanje radio-uređajem (1) Priprema radio-uređaja za rad (2) Provera napajanja radio-uređaja (3) Provera ispravnosti UMR (4) Provera ispravnosti primopredajnika (5) Podešavanje radio-uređaja na talas (6) Provera veze u radio-mreži (7) Održavanje radio-veze iz tenka 4) Signalna sredstva veze 6. MOTOR I NJEGOVI UREĐAJI 1) Motor 2) Uređaj za napajanjem gorivom i dovod vazduha 3) Uredaj za podmazivanje 4) Uređaj za hlađenje 5) Uređaj za zagrevanje 6) Uređaj za puštanje motora u rad sabijenim vazduhom 7) Najčešće neispravnosti motora i njegovih uređaja i način njihovog otklanjanja 7. TRANSMISIJA 1) Glavno kvačilo 2) Menjač 3) Bočna kvačila sa uređajem za upravljanje i kočenje 4) Bočni prenosi 5) Najčešće neispravnosti transmisije i način njihovog otklanjanja 8. HODNI DEO 9. ELEKTRIČNI UREĐAJ 1) Izvori električne energije 2) Potrošači električne energije 3) Delovi za razvođenje, rukovanje i kontrolu 4) Neispravnosti električnog uređaja i način njihovog otklanjanja 10. UREĐAJ ZA STVARANJE DIMA 11. PROTIVPOŽARNI APARATI 12. REZERVNI DELOVI, ALAT I PRIBOR TENKA 13. OSNOVNO ODRŽAVANJE TENKA 1) Dnevni pregled tenka 2) Periodični pregled 3) Opsluživanje 14. PUŠTANJE MOTORA U RAD I KONTROLA RADA 15. VOŽENJE TENKA 16. PREVOŽENJE TENKA ŽELEZNICOM I SKELOM Glava II: TAKTIČKA OBUKA 1. OSMATRANJE IZ TENKA 2. RAD POSADE TENKA NA PRIPREMI ZA IZVRŠENJE ZADATKA 1) Smeštaj i pakovanje lične opreme i naoružanja 2) Popuna tenka municijom 3) Popuna tenka gorivom, mazivom i tečnošću za hlađenje 4) Proveravanje tačnosti nišanskih sprava 5) Provera zategnutosti, podešavanje i nameštanje gusenica 6) Pregled i kontrola spremnosti tenka za upotrebu 3. POSTUPAK POSADE PO KOMANDI „SPREMA ZA PALJBU” 4. POSTUPAK POSADE PO KOMANDI „SPREMA ZA MARŠ” 5. PRINUDNO NAPUŠTANJE TENKA I DEJSTVO POSADE VAN TENKA 6. PREGLED I SMEŠTAJ TENKA POSLE IZVRŠENOG ZADATKA Glava III: PRAVILO GAĐANJA NAORUŽANJEM TENKA 1. NAČINI GAĐANJA IZ TENKA 2. PRIPREMA GAĐANJA 1) Izbor i uređenje vatrenog položaja 2) Osmatranje bojišta i otkrivanje ciljeva 3) Određivanje daljine do cilja, pravca i brzine kretanja cilja 4) Pokazivanje cilja 5) Izbor oruđa-oružja, projektila i upaljača 6) Izbor načina gađanja 7) Određivanje pravca i brzine sopstvenog tenka 8) Određivanje i zauzimanje popravki zbog odstupanja uslova gađanja od tabličkih uslova 9) Određivanje početnih elemenata 10) Izdavanje komande za gađanje i postupak posade tenka po komandi 11) Mere sigurnosti pri punjenju, opaljenju i pražnjenju topa 3. IZVOĐENJE GAĐANJA 1) Gadanje iz topa sa mesta i zastanka (1) Gadanje nepokretnih ciljeva (2) Gadanje pokretnih ciljeva 2) Gadanje iz topa sa kratkog zastanka (1) Gađanje nepokretnih ciljeva (2) Gađanje pokretnih ciljeva 3) Gadanje topom iz pokreta (1) Gađanje nepokretnih ciljeva (2) Gađanje pokretnih ciljeva 4) Gađanje spregnutim mitraljezom 5) Gađanje čelnim mitraljezom 6) Gađanje protivavionskim mitraljezom 7) Gađanje u različitim uslovima (1) Gađanje noću i u uslovima ograničene vidljivosti (2) Gađanje preko sopstvenih jedinica (3) Gađanje kroz međuprostore i pored krila sopstvenih jedinica 8) Posredno gađanje, gađanje na velikim daljinama i gađanje ručnim bombama iz tenka Prilog 1 Prilog 2

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

UPUTSTVO ZA RAD JEDINICA ZA TEHNIČKO ODRŽAVANJE I SREDNJI REMONT TMS VOJSKE JUGOSLAVIJE. Izdanje :`GENERALŠTAB VOJSKE JUGOSLAVIJE -SEKTOR POZADINE-TEHNIČKA UPRAVA`,1997 godine 152 strane plus prilozi Stanje kao na slikama.. Tvrd povez. Pečati GARNIZONSKE BIBLIOTEKE. Očuvana.. Izuzetno retko..

Prikaži sve...
4,999RSD
forward
forward
Detaljnije

SA SLIKE

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

dd Издательство: Военное издательство (все книги издательства) Место издания: Москва ISBN: 5-203-00254-1 Год: 1990 Формат: 60x90/16 (~145х215 мм) Переплет:Твердый переплет Страниц: 288 Вес: 494 г Књига обухвата главне фазе совјетске подморничке бродоградње у међуратном периоду и током Великог отаџбинског рата, приказује конструктивне карактеристике подморница које су биле у служби, њихове тактичко-техничке елементе и резултате борбене употребе. Књига је намењена читаоцима заинтересованим за стварање и развој совјетских подморница. Садржај Увод Прво поглавље. Како је почело У одбрану Отаџбине Приоритет - подморнице Поглавље два. Прворођенац совјетске бродоградње СТО одобрава први програм `декабристи` Треће поглавље. Током првог петогодишњег плана Обим посла се шири `лењинисти` `штуке` У име Правде `Малишани` Четврто поглавље. Други петогодишњи план Успеси и неуспеси Нови просеци Нова мала Поглавље пето. Уочи тешких искушења Планови прекинути ратом Ужасно тројство Потражите изгледе Шесто поглавље. Током Великог отаџбинског рата Да одбије непријатеља У години корените промене Све за победу Достојан допринос Закључак Пријаве: 1. Подморнице совјетске производње које су ушле у службу морнарице пре Великог отаџбинског рата 2. Остале подморнице у служби 3. Совјетске подморнице на почетку Великог отаџбинског рата 4. Подморнице које су биле у изградњи, али нису ушле у службу морнарице пре Великог отаџбинског рата 5. Главни тактичко-технички елементи дизел подморница совјетске морнарице предратне и војне конструкције 6. Незаборавни догађаји совјетске подморничке бродоградње 7. Укупни резултати борбене употребе подморничког наоружања у Великом отаџбинском рату 8. Укупни резултати борбене употребе подморница у Великом отаџбинском рату и у рату са Јапаном (по врстама)

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Izdavač: Vazduhoplovni opitni centar, Beograd Priredio: Bojan Dimitrijević Povez: tvrd Broj strana: 196 Ilustrovano. Format: 24,5 x 30,5 cm Veoma dobro očuvana. Retko u ponudi. Monografija povodom 70 godina od osnivanja organizovane opitne delatnosti u vojnom vazduhoplovstvu Jugoslavije. Ilustrovano mnogobrojnim crno-belim i kolor fotografijama iz delatnosti Vazduhoplovnog opitnog centra, od kojih je većina objavljena po prvi put. Poseban kvalitet knjige čine tabelarni prilozi koji daju detaljan pregled opitne delatnosti ove institucije. Formiranje Opitne grupe Piloti Vazduhoplovne opitne grupe Vazduhoplovni opitni centar Galeb i Jastreb Osvajanje Orla i Super Galeba Gazele Katastrofe koje su se dogodile pri izvršavanju zadataka (K-112)

Prikaži sve...
4,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Format: 24x17 Broj strana: 543 Izdavač i godina izdanja: Split 1958 Tvrd povez Pismo: Latinica Solidno ocuvano. nikk2131

Prikaži sve...
4,444RSD
forward
forward
Detaljnije

Prirucnik za osnovna vojna znanja, izdanje DDR, 60-e ili 70-e godine proslog veka.

Prikaži sve...
4,000RSD
forward
forward
Detaljnije

    Oglas

  • 12. Sep 2023.

  • Smederevska Palanka

  • kupindo.com

Generalštab Vojske Jugoslavije, vojna tajna interno, 1995. 432 strane + testovi i tablice, tvrd povez. Očuvana. Potpis prethodnog vlasnika i ima nešto malo podvlačenja ili štikliranja.

Prikaži sve...
4,990RSD
forward
forward
Detaljnije

59727) AUTOMOBIL TAM 150 T11 B/BV - 6 X 6 opis , rukovanje , osnovno i tehničko održavanje , Savezni sekretarijat za narodnu odbranu 1986 , U nazivu vozila oznake imaju sledeće značenje: TAM - naziv proizvođača, 150 - snaga motora u konjskim snagama, T11 - najveća dozvoljena ukupna masa od 11 tona, B - oznaka po standardu TAM-a za trambus kabinu (kabina iznad motora), BV - oznaka po standardu TAM-a za trambus kabinu i vozilo opremljeno sa vitlom. oznaka Vojna tajna - interno , mek povez, format 17 x 24 cm , ilustrovano, latinica, 356 strana

Prikaži sve...
4,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Spoljašnjost kao na fotografijama, unutrašnjost u dobrom i urednom stanju! Od rođenja tenka do bespilotnih vozila i tenkova budućnosti, The Tank Book nudi zaista konačan pogled na preko 400 različitih tenkova, proizvedenih u saradnji sa Muzejom tenkova. Pogledajte izbliza britanske, američke, ruske i francuske tenkove, upoznajte ključne dizajnere kao što su Mihail Koškin i ser Vilijam Triton i shvatite složene mehanizme iza takvih vozila kao što su Centurion, Hellcat, SV Scout i T-14 Armata. Neverovatne fotografske ture vode vas u razne tenkove, stavljajući vas u sedište nekih od najstrašnijih vozila koja su ikada išla u bitku u Drugom svetskom ratu, Hladnom ratu i dalje. Savršena za svakoga ko se interesuje za vojnu istoriju, The Tank Book je vrhunski vodič za tenkove i njihovu jedinstvenu prošlost. Tenk je oklopno vojno vozilo na gusjenicama koje služi za potporu pješaštvu ili djeluje samostalno. Ima glavni top velikog kalibra koji se nalazi na pokretnoj kupoli i dodatne strojnice. Svojim oklopom štiti posadu, a ima mogućnost kretanja po teškim terenima. Glavno je strateško i taktičko oružje u kopnenoj vojsci.[1] Kao vojno sredstvo, tenk se prvo pojavio u Prvom svjetskom ratu kao inovacija britanske vojske i poslužio je u razbijanju rovovskog ratovanja. U 2. svjetskom ratu, tenk je napravio preporod u ratovanju, i skupa sa zrakoplovstvom stvorili su okosnicu vojnog djelovanja u vojnoj doktrini munjevitog ratovanja (njem. Blitzkrieg) kojeg su usavršili i primjenjivali Nijemci, iako su teoretske osnove postavili Englezi po završetku Prvog svjetskog rata. Prapovijest tenka Problem napredovanja u napadu je star koliko i sam rat. Ideja o korištenju nekakve pokretne građevine koja bi zaštitila vojsku seže u davnu prapovijest. Grci su imali goleme opsadne kule, Asirci su izumili pokretnu zapreku za strijelce i stari kinezi su imali napravu za zaštitu vojnika na bojištu. Rimsko carstvo je imalo pokretnu konstrukciju na kotačima koja je na vrhu imala katapult. Htjela se napraviti građevina koja bi zaštitila vojsku od neprijateljskih strijela i topova i razbila kamene bedeme utvrda. Leonardo da Vinci je još u 15. vijeku konstruirao borbeno vozilo na kotačima pokretano uz pomoć ljudske snage. Prvi svjetski rat Tenk je prvi puta detaljno opisao Herbert George Wells koji u svojoj priči `The Land Ironclads` spominje oklopljeno vozilo koje bi se koristilo u budućim ratovima kako bi probilo neprijateljsku linij. U priči, vozilo se moglo kretat preko svih terena, a bilo je naoružano topom i strojnicama. Uz priču, napravljena je i skica tog vozila. Priča je objavljena u Strand Magazine prosincu 1903. godine. Iste godine Levavasseurov projekt radi skicu oklopnog vozila na gusjenicama, dok se osam godina kasnije, 1911. pojavljuju dva prijedloga, austrijskog inženjera Günthera Burstyna i australskog civilnog inženjera Lancelot de Molea, al oba prijedloga su odbačena. Dizajn Günthera Burstyna bio je veoma sličan današnjem izgledu tenkova. Vozilo je imalo samo jedan top, koji je bio ugrađen u rotirajuću kupolu, ali nije mogao dizajnirati gusjenice koje bi nosile tako teško vozilo i postizalo prihvatljive brzine. Svoj ideju `kopnenog broda` je predstavio Vojnom tehničkom zavodu u Beču, gdje su prijedlog odbili. Otprilike u isto vrijeme, Lancelot de Mole je dizajnirao svoje `oklopno gusjenično vozilo` i poslao svoje skice Britanskom vojnom kabinetu. Njegova ideja je odbačena, ali nakon Prvog svjetskog rata je nagrađen sa 965 funta i 1920. odlikovan Odlikovanjem britanskog carstva. Tenk se prvi put pojavio u Velikoj britaniji, a kasnije i u Francuskoj i Njemačkoj. Pukovnik E. Sviton je 1914. godine dao ideju o izgradnji stroja na gusjenicama koji će se kretati preko rovova i probijati neprijateljsku liniju, a svojim oklopom bi štitio posadu i topom uništavao neprijatelja. General J. French je prihvatio ideju i postavio zahtjeve za proizvodnju oklopnog gusjeničkog traktora naoružanog strojnicama koji bi mogao prelaziti preko rova širine 1 metar. Proizvodio se u tvornici traktora Fosters of Lincon. Prvo je 1915. napravljen prototip koji je osnovan na podvozju američkog traktora Holt koji je nazvan Mali Vili (Little Willie). Već slijedeće godine napravljen je 28 tona teški prototip tenka nazvan Majka (Mother), a vozilo je nazvano tank (cisterna).[2] Dobio je oznaku Mark 1 i ušao je u serijsku proizvodnju. To je bio prvi tenk. Imao je oblik romboida i bio je naoružan s dva topa 57 mm na bokovima i s četiri strojnice. Bio je dugačak 8 metara, širok 4,2, a visok 2,2 metra. Pokretao ga je benzinski motor od 105 KS. Prva uporaba bila je protiv Nijemaca na rijeci Somi 15.11. 1916. godine.[3] Napravljene su poboljšane inačice Mark II (1917.) i Mark III i Mark IV (1918.). Nemci su vrlo brzo razvili svoj tenk A7V[4], koji je također napravljen na podvozju traktora Holt i proizveden je u samo 15 primjeraka. Na fronti su se pojavili 1918. Istovremeno s Nemcima i Francuska je razvila svoje tenkove Schneider, St. Chamond i Renault koji su isto napravljeni na podvozju traktora Holt. Francuzi su prvi uveli tenk sa rotirajućom (360o) kupolom 1917. godine, nazvanog Renault FT-17 laki tenk, u čiju je kupolu ugrađen top. Prva tenkovska bitka dogodila se 24.4. 1918. u Villers-Bretonneux, Francuska, gdje su se tri Mark IV tenka borili protiv tri nemačka A7V tenka. Iako su britanski Mark tenkovi možda preokrenuli tijek rata, prve tenkove obilježili su mehanički problemi, loša pokretljivost i nestabilnost. No, svima je bilo jasno da će tenk igrati važnu ulogu u budućim ratovima. Nemačka strana je naučila lekciju i u Drugi svjetski rat će ući sa najjačim oklopnim snagama. Razdoblje između dva rata U razdoblju između Prvog svjetskog i Drugog svjetskog rata nastavio se daljnji razvoj tenkova. Počinju se javljati prve vojne pretpostavke od djelovanju tenkova bez potrebe za pješaštvom. Tu teoriju su podržavali oficiri kao Heinz Guderian u nemačkoj, Percy Hobart u britaniji, Adna R. Chaffee, Jr., u SAD-u, Charles de Gaulle u francuskoj i Mihail Tuhačevski u SSSR-u. Svi su došli do sličnog zaključka, ali u Drugom svetskom ratu njemačka je prva uspela teoriju izvesti i u praksi. Prvi puta je djelovanje tenkovskih jedinica, teškog topništva i jake avijacije spojeno u jednu taktiku - Blitzkrieg. Tijekom ovog razdoblja počinju se razvijati i kvalitetniji i jači tenkovi koji su imali veću pouzdanost od svojih prethodnika u Prvom svjetskom ratu. Počinju se proizvoditi tenkovi kao sovjetski T-26, njemački Panzer I i Panzer II, francuski Reunalt R 35, a u proizvodnju i razvoj tenkova su se uključile SAD, Japan i Italija. Tenkovi su dobili konačnu koncepciju, koja se do danas nije promijenila. Tenkovi su bili na gusjenicama, sastojali su se od tijela, okretne kupole i topa koje je montiran u kupolu. Dodane su i suspregnute strojnice. Oklop prednjeg dijela je bio deblji od stražnjeg. Nemačka je svoje tenkove registrirala kao traktore, jer po odredbama Versajskog poretka nakon kapitulaciju u Prvom svjetskom ratu nametnutih od strane pobjednika Antante nije smijela imati oklopne snage, a broj vojnika je bio ograničen. Nemačka, Italija i Sovjetski Savez su eksperimentirali sa teškim tenkovima i taktikama tijekom Španjolskog građanskog rata. Njemačka i Italija su opskrbljivali Nacionaliste sa vojnom opremom, dok je Sovjetski savez bio na strani Republikanaca. Španjolski građanski rat bio je kao vojni poligon za isprobavanje i usavršavanje vojne tehnologije koja će se kasnije upotrebljavati u Drugom svjetskom ratu.....

Prikaži sve...
4,490RSD
forward
forward
Detaljnije

Spoljašnjost kao na fotografijama, unutrašnjost u dobrom i urednom stanju! Zastitni omotaci pohabanisame knjige i unutrasnjost knjiga u dobrom i urednom stanju! Drugi svjetski rat: Tenkovi / Eric Grove Drugi svjetski rat: Avioni / Christopher Chant Drugi svjetski rat: Brodovi / David Lyon, Hugh Lyon Zagreb 1977. Tvrd povez, zaštitni omot, bogato ilustrovano, veliki format (31 cm), 152 + 152 + 139 strana. Sadržaj: II SVJETSKI RAT: TENKOVI - Predgovor * Njemačka - PzKpfw I i II - PzKpfw III - PzKpfw IV - PzKpfw 35(t) i 38(t) - PzKpfw Tiger - PzKpfw Panther - PzKpfw Tiger Ausf B * Italija - Laki tenkovi L3 i L6 - Srednji tenk M 11/39 - Serija M 13/40 * Japan - Srednji tenk tip 89 - Serija lakih tenkova tip 95 - Serija srednjih tenkova tip 97 * Poljska - Serija TK - Laki tenkovi VAU 33 i 7 TP * Velika Britanija - Laki tenkovi Mark I—VIII - Pješadijski tenkovi Mark I i II Matilda - Pješadijski tenk Mark III Valentine - Pješadijski tenk Mark IV Churchill - Tenkovi za krstarenje Mark - Tenk za krstarenje Mark VI * Crusader - Tenkovi za krstarenje Mark - VIII Cromwell i Comet * Francuska - Serija Char B - Laki tenk R-35 - Laki tenk H-35 - Srednji tenk S-35 * Kanada - Tenk za krstarenje RAM * Sovjetski Savez - Serija T-26 - Serija T-28 i T-35 - Serija BT - Serija T-34 - Sovjetski laki tenkovi - Serije KV i JS * Sjedinjene Američke Države - Srednji tenk M3 Lee/Grant - Laki tenk M3/M5 Stuart - Srednji tenk M4 Sherman - Laki tenk (zračnodesantni) M22 Locust - Laki tenk M24 Chaffee - Teški M26 Pershing - SVJETSKI RAT: AVIONI Predgovor - Njemačka - Italija - Japan - Velika Britanija - Francuska - Sovjetski Savez - Sjedinjene Američke Države - SVJETSKI RAT: BRODOVI - Predgovor - Uvod * Njemačka - Kapitalni brodovi - Krstarice - Razarači - Podmornice * Italija - Kapitalni brodovi - Krstanice * Japan - Nosači aviona - Kapitalni brodovi - Krstarice - Razarači - Podmornice * Velika Britanija - Nosači aviona - Kapitalni brodovi - Krstarice - Razarači - Podmornice * Francuska - Kapitalni brodovi - Krstanice * Sjedinjene Američke Države - Nosači aviona - Kapitalni brodovi - Krstarice

Prikaži sve...
4,990RSD
forward
forward
Detaljnije

Spoljašnjost kao na fotografijama, unutrašnjost u dobrom i urednom stanju! Redje u ponudi! 1938. avijacija, avioni, vazduhoplovstvo, avion.. Avion (aeroplan, vazduhoplov; franc. avion, lat. avis — „ptica”) je naprava za letenje čvrste konstrukcije. Sastoji se iz tela (zmaja) (trup, krila, uzgonske i komandne površine, stajni trap), opreme i pogona. Prvu uspešnu konstrukciju, s realizacijom, su izveli braća Vilbur i Orvil Rajt (Wright). Na toj svojoj konstrukciji su uspeli da polete 1903. godine. To je zabeleženo kao istorijski početak leta čoveka s napravom koja se naziva „avion”.[1] Masovno korišćenje aviona u borbenu namenu je započeto krajem Prvog svetskog rata. Brojčana nadmoć borbene avijacije se dominantno odrazila na ishod Drugog svetskog rata, jer ko kontroliše nebo taj kontroliše i bitku i teritoriju u kojoj se vodi. Avioni se koriste u civilne i vojne svrhe. U civilne svrhe oni služe za prevoz robe i putnika, dok za vojne svrhe služe za prevlast u vazdušnom prostoru i za dejstvo iz vazduha po zemaljskim ciljevima i na plovne objekte.[2] Prvi avioni Oto Lilijental Orvil Rajt Vilbur Rajt Prvi let avionom `Flajer I` Prve letelice kojom će upravljati čovek konstruisao je Nemac Oto Lilijental. On je u periodu između 1891. i 1896. godine izveo nekoliko letova. Prilikom jednog je izgubio život kada mu se srušila letelica. Svojim eksperimentima je ukazao na principe letenja i kontrolisanja letelice. Pre njega, 1840. godine Englezi, Vilijam Henson i Džon Stringfelou, su napravili avion sa parnim motorom. Njihov avion `Vazdušna parna kočija` poslužio je kao primer mnogim konstruktorima posle njih. Karakteristike ove letelice bile su: odvojena krmila pravca i visine, krila od platna i drveta koja su bila ukoso postavljena. Pokretao ju je lagan parni motor, jedini dostupan u to doba. On je pokretao dve istovetne elise. Međutim, ne postoje zvanični podaci da su leteli. Prvi zvanično uspešan let letelice teže od vazduha kojom je bilo moguće upravljati izveden je 17. decembra 1903. godine u blizini mesta Kiti Hok, u Severnoj Karolini, u SAD. Avion `Flajer I` (Flyer I) koji su konstruisali braća Vilbur i Orvil Rajt imao je dva krila, gornje i donje, krmilo visine koje je služilo za penjanje i poniranje, krmilo pravca koje je služilo za okretanje. Bio je pokretan sopstvenim lakim benzinskim motorom koji je bio povezan na dve elise. Na donjem krilu ležao je i upravljao pilot. Rezultat ovog leta bila su tri metra visine i 12 sekundi trajanja. Pilot je bio Orvil Rajt. Tog dana su izvedena još tri leta, a najuspešniji i najduži let je trajao 59 sekundi pri kome je pređeno 260 metara razdaljine. Razvoj aviona i avijacije Čarls Lindberg ispred aviona `Duh Sent Luisa` Avion `Duh Sent Luisa` Amelija Erhart U deceniji posle braće Rajt avioni kao prevozno sredstvo postaju sve popularniji. Takođe avijacija postaje veoma popularan sport. Bile su održavane avionske trke i izložbe širom sveta, a piloti su ostvarivali letove na velike daljine. Brzinski rekord je već 1913. godine bio 203 km/h, a rekord u dužini leta 1021 km. Četiri godine ranije francuski pilot i konstruktor Luj Blerio svojim avionom `Blerio XI` je preleteo Lamanš. Krenuvši iz Kalea stigao je u Dover. To je bio prvi međunarodni avionski let preko vodene površine. Takođe `Blerio XI` je bio među prvim uspešnim jednokrilcima. 1908. godine Blerio je uveo zakrilca radi bolje kontrole leta. Za vreme Prvog svetskog rata dolazi do masovne proizvodnje aviona za potrebe vojske. Tada dolazi i do uvođenja novina u konstruisanje aviona. Tako je nemački konstruktor Hugo Junkerc 1915. godine izradio avion `Junkers J1`, jednokrilca koji je bio u potpunosti od metala sa krilima koja su se u potpunosti držala za trup svojim unutrašnjim ramom, za razliku od prethodnih tipova sa spoljnim podupiračima i sajlama. 1919. godine britanski avijatičari Džon Alkok i Artur Viten Braun izveli su prvi let preko Atlantika bez pauze. 19. maj 1927. američki pilot poštanskih aviona, Čarls Lindberg, je u novom jednokrilcu `Duh Sent Luisa`, koji je bio u potpunosti od metala krenuo iz Njujorka za Pariz. Nakon 33 sata i 30 minuta besprekidnog letenja stigao je na odredište obavivši tako prvo samostalno putovanje preko Atlantika. Za ovaj podvig dobio je 25 hiljada američkih dolara. 20. maj 1932. godine Amerikanka Amelija Erhart krenula je iz Harbor Grejsa na Njufaundlendu za Pariz s namerom da ponovi Lindbergov podvig. Nakon 14 sati i 56 minuta zbog tehničkih problema i jakih severnih vetrova, sletela je na pašnjak u Severnoj Irskoj. Time je postala prva žena na svetu koja je preletela Atlantik. Putnički avioni `Daglas DC-3` (`Dakota`) `Boing 247` Prvi putnički avion u svetu počeo je redovan saobraćaj leteći preko zaliva Tampa na Floridi 1914. godine U Evropi prvi komercijalni letovi uspostavljeni su 1919. godine, neposredno po završetku Prvog svetskog rata. Prvi putnički avioni su bili modifikovani vojni avioni. Jedan od njih bio je i `Farman golijat`. Imao je kapacitet od 11 mesta. Letenje ovakvim avionima bilo je vrlo neudobno jer je u njima bilo vrlo hladno. Veliki problem predstavljale su buka i vibracija od motora. Dvadesetih i tridesetih godina, u proizvodnji aviona drvo je zamenjeno metalom, a trupovi su počeli da se prave od cevastih konstrukcija. Takođe, avioni su imali samo jedan par krila. Prvi savremeni avion za komercijalne letove bio je `Boing 247`. Ovaj jednokrilni dvomotorac koji je u potpunosti bio od metala imao je kapacitet od samo 10 putnika, ali je leteo brzinom od čak 300 km/h. Izrađen je 1933. godine u SAD. Tri godine kasnije takođe u Americi se pojavio avion `Daglas DC-3` popularno nazvan `Dakota`. Imao je kapacitet od 21 mesta i bio je veoma korišćen. Neki od modela ovog aviona se i danas koriste za potrebe američke pošte.

Prikaži sve...
4,490RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj